user icon

Nieuwe Ferrari-teambaas: "Ik heb geen toverstaf"

  • Gepubliceerd op 11 dec 2014 15:54
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Maurizio Arrivabene is door Ferrari toevertrouwd met de zware taak om de Scuderia terug naar de top in de Formule 1 te dirigeren. Dat zal zeker niet zonder slag of stoot tot stand komen. Ferrari zakte dit jaar weg naar een bedenkelijk niveau. Slechts twee podiumplekken is voor de trotse renstal uit Maranello geen prestatie om over naar huis te schrijven.

Arrivabene benadrukt op de blog van Leo Turrini dat men geen wonderen van hem moet verwachten. "Als ze mij vragen wanneer het beter zal gaan met Ferrari, dan antwoord ik dat ik geen toverstaf bezit, ik heb geen magische krachten. Voor 2015 zou het al genoeg zijn om een paar races te winnen, in elk geval één met Sebastian Vettel en één met Kimi Raikkonen."

"Sebastian begint langzaam maar zeker te beseffen wat rijden voor Ferrari betekent. Kimi weet al wat dat is. Bovendien is hij soms in het voordeel dat hij een normaal persoon is die de realiteit niet uit het oog heeft verloren, in tegenstelling tot veel anderen. Vettel steekt gelukkig net zo normaal in elkaar. We zijn hier niet om het verleden te betreuren, we zijn hier om een toekomst op te bouwen."

"Op politiek niveau is Ferrari niet bezig met wat goed is voor ons persoonlijk, maar met wat gunstig is voor iedereen die deze sport lief heeft. Wie de Formule 1 runt dient zich te realiseren dat we het publiek terug moeten winnen. Ik ben niet geïnteresseerd in toespraken over Rolex. Ik wil dat de Formule 1 weer net zo populair wordt als de Olympische Spelen en het WK voetbal. Dat was ooit zo, naar die populariteit moeten we terug."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Ik ben toch wel benieuwt of Alonso nou weggegaan is of weg gemoeten.
    Ik ga toch steeds meer aan optie 2 te denken.

    Deze is ook wel subtiel aan Alonso gericht vermoed ik "Kimi weet al wat dat is. Bovendien is hij soms in het voordeel dat hij een normaal persoon is die de realiteit niet uit het oog heeft verloren, in tegenstelling tot veel anderen."

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 16:10
    • Ik zeg niks...:-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:13
    • sailor

      Posts: 10.414

      Ja , ik zou de coureur die podiumplaatsen heeft gescoord wegdoen en ik zou doorgaan met de coureur die ergens onderaan in het klassement bengelt..

      Ja Ferrari zal in 2015 een topduo hebben , met een coureur uit Finland die werkelijk geen enkele wedstrijd indruk heeft gemaakt , samen met een coureur die ruim is verslagen door smiley.
      Dat duo gaat het helemaal maken bij Ferrari....

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 16:22
    • Maximo

      Posts: 6.774

      Kimi is volgend jaar aan het einde van het jaar foetsie uit de F1. De man had niet iets mindere resultaten, maar is compleet weggereden en zag er uiterst ongemotiveerd uit, zoals hij sinds zijn code-back op mij nog helemaal niet heeft laten zien dat dit de topsporter is met de topsport mentaliteit om tot het bot te gaan om te winnen. Ik vond hem dit jaar af en toe schandalig ongemotiveerd en Ferrari / F1 onwaardig.

      De enige reden waarom hij terug gekomen is naar de F1, is omdat hij heeft ondervonden dat hij in geen enkele andere vorm van autosport in de top mee kan draaien en zo veel kan verdienen. Hij is in mijn ogen een uitgebluste zakkenvuller.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 19:08
    • Luca DM

      Posts: 65

      @ Sailor, je haalt me de woorden uit de mond ! :-)

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 10:28
    • Rush

      Posts: 172

      Tuurlijk Maximo, Daarom reeg hij in 2012 en 2013 in een degelijke Lotus de podia bij elkaar. Ongemotiveerd, daar heb je 'm weer. Wat een onzin. Er zijn talloze interviews van dit jaar waarin Raikkonen aangeeft zwaar de pest erin te hebben over dat hij die ondersturende bak maar niet aan de praat krijgt. Maar goed. Haters gonna hate. Ik spreek je volgend seizoen wel weer als Raikkonen weer heeft gewonnen in de Ferrari.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 11:34
  • "Op politiek niveau is Ferrari niet bezig met wat goed is voor ons persoonlijk, maar met wat gunstig is voor iedereen die deze sport lief heeft'. Misschien moet je dan als team de eerlijke inkomstenverdeling niet in de weg staan?

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 16:25
  • M Benz

    Posts: 1.152

    Hopelijk wordt Arrivabene niet heel snel Arrivederci ;)
    Ik wens hem veel s6, maar ik verwacht niet dat Ferrari er volgend jaar ineens een stuk beter voorstaat. Mercedes zit niet stil te wachten totdat ze worden bijgehaald door de competitie....

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 16:44
    • LimboF1

      Posts: 4.823

      De nieuwe teambaas is ergens realistisch en ook net niet vechtlustig genoeg in mijn ogen. Ik hoop dat hij zijn gedeelte goed doet en de rest van het team ook. Dan denk ik als ze de motor van Mercedes hebben gekopieerd dat het wel goed komt, maar we moeten afwachten. Nog zo een dominant jaar van Mercedes zou slecht voor de F1 zijn, hoop dat Ferrari en Williams ze het vuur aan de schenen kunnen leggen.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 21:06

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.428
  • Podiums 56
  • Grand Prix 125
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar