user icon

'Ferrari heeft Fry en Tombazis op vakantie gestuurd'

  • Gepubliceerd op 11 dec 2014 12:44
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Pat Fry en Nikolas Tombazis zijn de volgende namen die bij Ferrari op de nominatie staan om het veld te ruimen. De Scuderia heeft dit jaar een grote schoonmaak gehouden, Stefano Domenicali, Luca Marmorini, Luca di Montezemolo, Fernando Alonso en Marco Mattiacci moesten reeds vertrekken.

Over Tombazis en Fry circuleren ook al langer geruchten dat zij geslachtofferd zullen worden. El Mundo Deportivo bericht nu dat het tweetal op vakantie is gestuurd door Ferrari. Aangezien dit een cruciale periode ter voorbereiding op het nieuwe seizoen is lijkt dat een voorbode voor ontslag.

Het project voor 2015 is volledig in handen gelegd van technisch directeur James Allison. Simone Resta zal hem bijstaan als opvolger voor ontwerper Tombazis. Vanaf maart 2015 sluit Bob Bell ook aan bij Ferrari, zo is de verwachting. Een officiële aankondiging laat nog op zich wachten.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Hoop dat Lotus en Williams een paar van de grote namen kan strikken die nu worden geslachtofferd bij McLaren en Williams.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 12:52
    • ???
      Neem eerst even een bak koffie :-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 12:58
    • Rush

      Posts: 172

      Dan kan Williams die grote namen beter in de eerste plaats al niet slachtofferen :-)

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 13:02
  • aruba24

    Posts: 640

    Pat Fry en Nikolas Tombazis naar MClaren , Ik las gisteren een reactie dat als Ferrari die twee zou ontslaan maar dan zal de geheim van de lage neus op straat komen te staan.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 13:35
    • Je bedoelt die neus die de auto de onbedwingbare neiging geeft rechtdoor te willen in een bocht?

      Ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb nou niet direct het idee dat de concurrentie zit te wachten op deze 'vinding'....

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 13:50
    • Rush

      Posts: 172

      Maar zo'n vindingen zorgen er natuurlijk wel voor dat alleen Alonso nog een beetje rechtuit kan met zo'n bak. Grijp je kans McLaren!!

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 14:27
    • Haha "het geheim van de lage neus".. Want na een seizoen iets waar teams race na race naar kijken, kennen ze die geheimen natuurlijk niet.. Er was niets bijzonder aan die neus, behalve dat ie nog legaal is dit jaar.

      • + 0
      • 12 dec 2014 - 00:11
  • Ik heb een beetje aan motorracen gedaan vroeger en gouden regel was dat als je wat veranderde aan je setup dan veranderde je maar 1 ding. Ik krijg de indruk dat ze bij Ferrari alles willen veranderen. Met als waarschijnlijke uitkomst dat het in 2015 weer niet veel zal worden.... Zijn ze een jaar en niks verder en weten ze nog steeds niet waar het probleem ligt.

    • + 0
    • 11 dec 2014 - 13:53
    • Je mag aannemen dat ze dat bij Ferrari ook wel weten. Wat ik een beetje uit de (spaarzame) woorden van Raikkonen begreep was dat als ze een ding veranderden er weer een ander probleem optrad. Of ze hadden de setup voor elkaar en dachten het lek boven te hebben en op een ander circuit begon de ellende weer van voor af aan.

      • + 0
      • 11 dec 2014 - 14:33

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar