user icon

Alonso vond Ferrari verlaten een lastig besluit

  • Gepubliceerd op 07 dec 2014 10:49
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers
Fernando Alonso heeft het erg lastig gehad met zijn keuze om Ferrari te verlaten. De Spanjaard verruilt het Italiaanse team komend seizoen waarschijnlijk voor het team van McLaren, maar het is nog onduidelijk wie zijn teamgenoot wordt.

De relatie tussen Alonso en Ferrari brokkelde in de zomer ver af, onder andere vanwege zijn geflirt met andere teams en de interne problemen in Maranello. Toch vond de tweevoudig wereldkampioen het moeilijk om een punt te zetten achter zijn relatie met de Scuderia.

"Het was erg lastig om de deur van Ferrari te sluiten, wetende dat ik volgend seizoen niet in een van hun rode auto's zit," vertelt Alonso. "Het was een erg lastige beslissing om te nemen, maar ik gok dat dit voor Felipe (Massa, red.) vorig jaar hetzelfde was."

"Ik mis echter het podium, ik mis het spuiten met champagne en ik mis het vieren van overwinningen en titels. Ik denk dat het nieuwe project voor mij daar meer kansen op biedt. Misschien niet vanaf het eerste jaar, maar ik weet zeker dat ik op de lange termijn weer voor de zeges kan strijden."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Als je het spuiten mist.... Er zijn nog anderen manieren.... :)

    • + 0
    • 7 dec 2014 - 11:35
    • Hij zegt duidelijk ''met Champagne'' perverseling.

      • + 0
      • 7 dec 2014 - 11:43
    • Perverseling??? IK dacht aan slagroom spuiten op een taart. Weet niet waar jij aan denkt.

      • + 0
      • 7 dec 2014 - 11:58
    • hm, misschien ben ik wel de perverseling; ik zag 'm meteen voor me hoe hij de zerk van Enzo onderblafte..

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 07:32
  • "Het was een erg lastige beslissing om te nemen, maar ik gok dat dit voor Felipe (Massa, red.) vorig jaar hetzelfde was."

    Massa heeft vorig jaar helemaal niet zelf besloten om Ferrari te verlaten. Hij had geen keuze. Als Alonso deze opmerking écht zo heeft gemaakt, begint het erop te lijken dat hij ook niet echt zelf heeft gekozen maar richting de uitgang is gewerkt.

    • + 0
    • 7 dec 2014 - 12:05
  • sailor

    Posts: 10.601

    De reactie van Alonso kan ik wel begrijpen.

    De meest complete coureur van het veld en dan in zo'n rode trage kruiwagen rijden , nee dat gaat nooit lang goed.

    • + 0
    • 7 dec 2014 - 13:48
    • marcio

      Posts: 2.687

      Soms vraag ik het mij af of Alonso niet de reden is dat Ferrari vanaf zijn komst elk jaar slechter is gaan presteren. Ik kwam in Motorsport Magazine een interessant artikel van Mark Hughes tegen, welke een ander beeld geeft van hoe Alonso alles naar zijn hand probeerde te zetten.

      • + 0
      • 7 dec 2014 - 16:48
    • sailor

      Posts: 10.601

      "Soms vraag ik het mij af of Alonso niet de reden is dat Ferrari vanaf zijn komst elk jaar slechter is gaan presteren"

      Dat denk ik nu absoluut niet

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 08:49
    • chico

      Posts: 210

      Ga jij nou maar zeilen joggie !

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 19:37
  • LimboF1

    Posts: 4.895

    Bla bla bla, ik zie hem geen wereldtitels meer winnen. Tenzij dat McLaren/Honda een superauto weten te bouwen.

    • + 0
    • 7 dec 2014 - 20:34
    • marcio

      Posts: 2.687

      Ik denk het eerlijk gezegd ook niet. De beste man heeft vanaf 2007 teveel verkeerde beslissingen genomen waar hij nu de prijs voor betaald. Als hij zich in 2007 niet zo gefocust had op een voorkeursbehandeling was hij misschien in dat jaar en het daaropvolgende jaar wereldkampioen geweest. In plaats van naar een competitieve team over te stappen ging hij terug naar Renault, waar hij verzekerd was van een voorkeursbehandeling. Hij mocht dan destijds zijn zin gekregen hebben, echter heeft hij met deze overtap twee jaren vergooid. Door naar Ferrari over te stappen dacht hij eventjes de prestaties van Schumacher te kunnen herhalen. Helaas voor hem dachten Red Bull en Vettel er anders over. Hij heeft zijn pijlen op Mercedes gericht en wacht in spanning af of er een plek vrijkomt in 2016. Alleen jammer voor hem dat de reglementen in 2016 naar alle waarschijnlijkheid weer op de schop gaan, waardoor Mercedes misschien niet meer zo dominant zal zijn. Conclusie: ik zie hem inderdaad geen titels meer winnen. Hij mag dan al jaren de beste rijder van het veld zijn, veel titels heeft die status hem in ieder geval niet gebracht!!

      • + 0
      • 7 dec 2014 - 21:18
    • sailor

      Posts: 10.601

      "ik zie hem geen wereldtitels meer winnen. Tenzij dat McLaren/Honda een superauto weten te bouwen."

      Telt dat niet voor iedere coureur?

      • + 0
      • 8 dec 2014 - 06:54

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar