'Kimi Raikkonen in 2011 naast Vettel bij Red Bull Racing'

Het Duitse Bild am Sonntag weet te melden dat Kimi Raikkonen volgend seizoen terug zal keren naar de Formule 1. Het blad schrijft dat de Fin in 2011 de teamgenoot gaat worden van Sebastian Vettel.

Raikkonen stapte begin dit jaar over van het Formule 1-team Ferrari over naar het Citroën Junior Team in het WRC. Hierdoor heeft Raikkonen al een contract met Red Bull, die hem sponsoren in het WRC. Bild am Sonntag zegt dat Red Bull Racing de Fin graag binnen wilt halen en dat een contract voor 2011 al bijna bezegeld zou zijn.

Red Bull-teambaas Christian Horner vertelde: "Het zou interessant zijn om Kimi Raikkonen in ons team te hebben. We zijn echter tevreden met onze huidige coureurs. Mark rijdt nog altijd erg goed en dat leeftijd geen rol speelt laat Michael Schumacher wel zien. Ik denk niet dat Mark al de gedachten heeft om te stoppen met Formule 1."

"Kimi en ik zijn goede vrienden, maar uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit wie er in de tweede auto zit", zei Sebastian Vettel. "Het is en blijft een concurrent en ik zal hem moeten verslaan, wie er ook in de tweede auto rijdt. Ik weet niet wat het team van plan is, maar uiteindelijk hangt het ook af van Kimi's eigen beslissing natuurlijk."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Dat zou mooi zijn, weer een ex-wereldkampioen in de F1. Bovendien kan Red Bull hem een auto geven waarmee Grands Prix\' kunnen worden gewonnen.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 18:24
  • Mss. bedoelde Hamiton dit wel, toen hij zei dat Webber mogelijk met pensioen gaat...Hahaha!
    Maar na vandaag zou ik Webber ook erg graag willen uitzwaaien!

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 18:56
  • Mazzelpik

    Posts: 34

    eerst zien dan geloven

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:29
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik hoop niet dat Raikkonen dan weer het problemen gaat krijgen met de betrouwbaarheid zoals bij Ferrari en McLaren.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:32
    • Supa

      Posts: 2.712

      Kan je ook aangeven waarom Mclaren niet betrouwbaar is?

      • + 0
      • 28 maa 2010 - 21:31
      • PSmulders

        Posts: 144

        Waarschijnlijk doelt Germain op het tijdperk voordat jij klaarblijkelijk formule 1 volgde :-)

        • + 0
        • 28 maa 2010 - 21:53
      • Wanneer hij daadwerkelijk naar Red Bull gaat (persoonlijk hoop ik dat hij nooit meer terug komt) dan komt hij wederom in een auto van Newey te zitten....wel snel maar niet betrouwbaar. Wanneer je de posts een beetje leest had je deze vraag niet hoeven stellen.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 01:02
      • germain

        Posts: 1.748

        Ik heb het over 2002 t/m 2005 en Raikkonen had veel last problemen in die jaren ik kan me nog wel wel herinneren dat ergens in 2005 zijn voorband eraf knalde maar welke race weet ik niet meer.

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 09:37
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Het zou te mooi zijn om waar te wezen!!! De 2 beste F1 coureurs in 1 team... Make my day! ;-)

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 20:53
  • gaan we nu alweer beginnen met dit gedoe ??? -.-\'

    er komt togh geen bevestiging voor oktober, dus laat me het dan maar weten, nog een half jaar in onzekerheid heb ik geen zin in, Kimi in F1 is verleden tijd, daar ga ik aan wennen want anders word dit een saai seizoen, tuurlijk is die welkom in F1, maar ik ga hier niet teveel van uit,

    wel mooie woorden overigens van Vettel ^^

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:24
  • turbof1

    Posts: 2.049

    @Daz: was. Toen Raikkonen reed voor Mclaren had hij in 2005 en 2006 een ongelooflijk onbetrouwbare auto. In de jaren daarop had en heeft mclaren een erg betrouwbare auto.

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:51
  • @daz

    turbo zei het ook al, maari k wil je voorbeelden geven

    eindstand 2005

    alonso 134
    raikkonen 112

    Raikkonen zen voorband schiet er in laatste ronde keihard af, nurburgring 2005, was dat niet gebeurt, was het dit

    alonso 132
    raikkonen 122

    Hockenheim 2005, raikkonen fijnloos aan de leiding, motor stuk
    was dat niet gebeurd was het

    alonso 130
    Raikkonen 132

    en zo zijn er nog een paar races, zoals Imola, dik aan de leiding, gaat racen winne, PLOF, dat zijn al 3 onnodig problemen aan de auto wat hem de titel heeft gekost, en zo zijn er nog een paar :P

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 21:56
    • Ik snap dat jij als Raikkonen fan het liefst wanneer er iets fout gaat dit bij iets / iemand anders neer legt. Maar om nu te gaan roepen dat McLaren in 2005 een onbetrouwbare auto was. Raikkonen is 16 van de 18 wedstrijden gefinished. En zou de wielophanging misschien niet kapot zijn gegaan door zijn rijstijl? Idem misschien met de motor? Kijk zoals jij redeneert kan ik nog wel beredeneren dat Kubica vorig jaar eigenlijk wereldkampioen had moeten worden. Maar ja, de wagen ging soms kapot, en was sowieso 3 seconden te traag. Maar anders was hij moeiteloos wereldkampioen geworden.

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 10:04
      • Natuurlijk is Kimi het grootste gedeelte van de wedstrijden in 2005 gefinishet. Maar waar hij het wk vooral verloor was tijdens de vrije trainingen waar hij te vaak de onbetrouwbare Mercedes opblies. Daardoor werd hij op de grid tien plaatsen achteruit gezet en was de kans op een overwinning natuurlijk verkeken. Ook zijn dnf\'s op Imola en Hockenheim waren het gevolg van de onbetrouwbare McLaren.
        Of dat iets met zijn rijstijl te maken had betwijfel ik. Volgens mij heeft Kimi namelijk in 2006 nauwelijks een motor opgeblazen, en ook bij Ferrari is er haast nooit een motor geploft.
        De grote boosdoener is volgens mij Adrian Newey. De man kan een snelle bolide tekenen maar betrouwbaar zijn ze zelden. En juist in het jaar waarin hij naar Red Bull ging (ik dacht begin 2006) ging de betrouwbaarheid van de McLaren omhoog. Toeval of niet?

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 11:06
      • Echt een goed vergelijk Raikkonen 2005 en Kubica vorig jaar (maar niet heus..)

        Sorry hoor maar iedere weldenkende F1 fan weet dat Raikkonen in 2005 op zn sloffen het WK had gewonnen als die McLaren heel was gebleven. Of je nou fan van Raikkonen bent of niet..

        Nurburgring 2005 ben ik het ook maar gedeeltelijk met je eens; Flatspot op je voorband vanwege je rijstijl? Klopt, eigen schuld.
        De voorwielophanging die afbreekt vanwege vibraties in de band? Not so much..

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 12:44
        • Wanneer jij niet eens door hebt dat mijn statement over Kubica in 2009 cynisch bedoeld was dan heb je waarschijnlijk ook nog nooit gehoord dat \"als gebakken lucht is\". Kijk ALS de McLaren in 2005 betrouwbaarder was geweest, en ALS hij dan nog even snel was geweest, dan heb je misschien wel gelijk. Maar dat was niet zo. ALS de McLaren betrouwbaarder was geweest, maar vervolgens een halve seconde trager per ronde, dan was Alonso misschien wel 4 races voor het einde al wereldkampioen geworden. F1 is nou eenmaal een optimum proberen te vinden tussen snel en betrouwbaar. Het een gaat haast altijd ten koste van het ander.

          Trouwens het was Raikkonen die aangaf na de grandprix op de Nurburgring, dat hij een flatspot had veroorzaakt, waardoor volgens hem de wielophanging is afgebroken. Dus val hier niet mij op aan, maar ga maar een brief schrijven naar Raikkonen, en meld hem maar dat hij er niets vanaf weet!!

          • + 0
          • 29 maa 2010 - 13:49
        • Andersom moet je dan ook wel bedenken dat Raikkonen een snelle auto had OMDAT Newey dat ding ontworpen had. Wel een beetje oneerlijk om alleen de nadelen van Newey\'s ontwerpstijl te noemen.

          Als Red Bull Newey niet had gehaald dan waren ze gewoon een middenmoter geweest en dan had Vettel voor plek 6 t/m 10 ofzo kunnen vechten.

          Ik denk dat hij dan toch liever heeft dat hij vooraan rijdt en dat er af en toe wat stuk gaat.

          Vorig jaar heeft Vettel maar 1 keer een uitval gehad door mechanische pech. Zo onbetrouwbaar was die auto dus helemaal niet.

          • + 0
          • 29 maa 2010 - 13:53
      • juist, dus als een coureur 3x uitvalt tenzij hij dik 1e rijd is dat zen eigen schuld ?? jij hebt er duidelijk niet veel verstand van, want kimi 2005 vergelijken met Kubica 2008 is een beetje domme vergelijking

        • + 0
        • 29 maa 2010 - 13:31
  • Ysbrand

    Posts: 207

    @ Raikkonen - FAN,

    Klopt wat je zegt, ik zag het helaas gebeuren op de Nürburgring :(

    Dan koen er ook nog een aantal mtorwissels bij di Kimi 10 plaatsen opde start grid kostte (denk aan Silverstone en Imola) en ook nog een in opwarm ronde happerende motor in Australië.

    Nee, na het Hakkinen tijdperk stelde de Mercedes niet veel voor !

    • + 0
    • 28 maa 2010 - 23:17
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Nurburgring 2005 was het gevolg van een fout van hem. Dat had niks met betrouwbaarheid te maken.

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 01:16
  • @VDS21

    dus jij noemt een hele wielophanging die eraf vliegt bij het aanremmen van bocht 1 een fout van kimi ??? juist -.-

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 09:35
    • Shhhhh slaaap maar zacht kleine jongen dit gaat pijn doen...
      Kimi reed die race een flatspot op zijn band, ze hadden kunnen pitten maar dat hebben ze niet gedaan...
      Eigen schuld dikke bult.....

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 10:05
  • renzo

    Posts: 932

    Na dat gestuntel van Webber zou het zo maar kunnen.

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 09:39
  • Dus als ik jou goed begrijp is Adrian Newey (die inderdaad eind 2005 bij McLaren is vertrokken) de boosdoener. Ik vraag me alleen af of ze er bij McLaren ook zo over denken:

    2005 : 10 overwinningen / 184 punten
    2006 : 0 overwinningen / 110 punten

    Inderdaad een grote verbetering het vertrek van Newey???

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 11:35
    • Gaat volgens mij niet zozeer om \"de boosdoener\", maar het gaat erom dat Newey altijd hele snelle maar ook hele fragiele auto\'s ontwerpt.

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 12:17
  • Toch wel gek dat toen Alonso naar McLaren kwam, dat ineens de onbetrouwbaarheid volledig was verdwenen... In 2007 niet eens 1 uitgevallen McLaren wegens mechanische pech. In 2006 was dat wel anders. Ik zeg niet dat Alonso daarvoor heeft gezorgd, maar het vertrek van Newey zal er wel iets mee te maken hebben gehad. Snelle mooie auto\'s ontwerpen, maar de auto staat ook net zo snel langs de kant of in de pits... Red-Bull-Racing word geen wereldkampioen denk ik zelf. Gewoon omdat ze met Webber een coureur in huis hebben die soms geniaal kan rijden, maar soms ook stomme en domme acties uithaald. Tel daar de betrouwbaarheid bij op, en je weet dat Red-Bull-Racing geen kampioen gaat worden. In elk geval niet op deze manier. Kimi zou daarom een goede zijn voor dit team. Ik zie het graag gebeuren.

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 12:34
  • Dennoow

    Posts: 962

    Waar dan ook, het zou mooi zijn dat Kimi Raikkonen terug komt in de formule 1! Als het om pure snelheid en puur stampen gaat is hij samen met Alonso, Vettel en Hamilton toch echt de top. Het lijkt me geweldig om Vettel het met gelijkwaardig materiaal op te zien nemen tegen Raikkonen!

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 13:23
  • fizzgig

    Posts: 1

    Hopelijk is het geen 1 april grap ......

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 14:01
  • Rohit

    Posts: 106

    snap eigenlijk niet dat dit voorpagina nieuws is.. het is niet eens zeker ofz.. net alsof ze nu na 2 races al besloten hebben om webber langs de kant te zetten..

    • + 0
    • 29 maa 2010 - 15:24
    • sloggerke

      Posts: 646

      Volkomen mee eens...

      • + 0
      • 29 maa 2010 - 18:32
    • Het is volgens de geruchten ook niet voor dit jaar en per meteen. Het zou om volgend jaar gaan. Hoewel ik een vertrekkende Webber geen verlies zou vinden omdat het niet meer dan een degelijke middenmotor is weet ik niet of het nu zo handig is om iemand die er straks een jaar uit is weer in een f1 bolide te zetten. Maar mijn zegen hebben ze om Webber er uit te gooien en de Iceman in die Red Bull te zetten. Dan heb je tenminste een snelle coureur met een snelle auto. Het blijft tenslotte een schande dat er geen plaats is voor de kampioen van 2007. Als er dan iemand opgeofferd moet worden om plaats te maken vindt ik Webber een uitstekende kandidaat. Heidfeld heeft tenslotte ook het veld moeten ruimen voor een ex-wereldkampioen. Of zou die dan toch achter de hand gehouden worden voor het geval de prestaties van diezelfde kampioen tegen blijven vallen.....

      • + 0
      • 30 maa 2010 - 13:25
  • En bij Torro Rosso zijn er nu een paar pissed off... haha...

    • + 0
    • 7 feb 2012 - 17:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar