user icon

'Alonso volgt voorbeeld Hülkenberg met Le Mans'

  • Gepubliceerd op 03 dec 2014 09:28
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso voegt zich voor volgend jaar bij Porsche voor deelname aan de 24 uur van Le Mans. Dat vernam Autosprint van bronnen bij het Duitse merk. Het Le Mans-avontuur is geen substituut voor de Formule 1, maar een aanvulling op zijn werkzaamheden bij McLaren-Honda.

Daarmee zou Alonso het voorbeeld van Nico Hülkenberg volgen, die al officieel bevestigd is bij zowel Force India als Porsche voor 2015. Hülkenberg rijdt naast de Grands Prix in de Formule 1 ook de 6 uur van Spa-Francorchamps en de 24 uur van Le Mans in het World Endurance Championship.

El Mundo Deportivo meldt net als Autosprint dat hij gezelschap krijgt van Alonso. Samen zullen ze met een nog onbekende derde coureur de derde auto van Porsche bemannen. Het enige resterende struikelblok is het feit dat McLaren als merk een concurrent van Porsche is.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Frijns

    Posts: 2.586

    Oude tijden herleven, F1-coureurs die ter gelijkertijd aan Le Mans deelnemen.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 09:32
    • Maximo

      Posts: 6.830

      Inderdaad, dit is echt leuk vind ik.

      Persoonlijk vind ik een F1 kalender met max 16 races wel prima en dat daarnaast de F1 coureurs ook nog in andere aansprekende races van andere series kunnen rijden.

      De coureurs (zoals Alonso) klagen toch al dat ze door de huidige testreglementen erg weinig kunnen racen, terwijl ze dat het liefste doen. Nou prima lijkt mij!

      Het zou toch fantastisch zijn wanneer Alsono, Lewis, Vettel, enzovoort ook in de 24 uur races het zo nu en dan tegen elkaar opnemen! Os in dit geval Nico samen met Alonso.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 09:47
    • Klopt. En ook ik vind dat goed nieuws! Nu ga ik zeker langer naar Lemans kijken. Afgelopen jaar eigenlijk alleen het eerste en het laatste uur gezien.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 11:14
  • Tomos F1

    Posts: 349

    "Het enige resterende struikelblok..." Kan er ook nog wel bij, was toch al smooth sailing tussen de twee.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 09:40
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Ik vind Alonso een behoorlijke eikel zo nu en dan, maar 1 ding kan ik wel aan hem waarderen en dat is dat het een racer puur sang, die het liefst iedere week zou willen racen tegen wie dan ook. Net als Schumacher, ook zo'n eikel (sorry:)), maar die zat ook het liefst 24/7 achter het stuur.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 09:49
    • Je hoeft geen eikel te zijn om die ambitie te hebben.
      Een van de grootste Nederlandse autosport helden van dit moment is in mijn optiek Jeroen Bleekemolen. Die raced per jaar al gauw 40 weekenden in van alles en nogwat met een stuur en 4 wielen.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 10:19
    • Beamer

      Posts: 1.146

      Van de F1 coureurs heb ik wat dat betreft meer met Raikkonen. Hij heeft naast de F1 meegedaan met rally's, getest met DTM en Le Mans auto's, de Nascar geprobeerd, een grasmaaierrace (op Sky Sports). En dan ben ik vast nog wel wat gemotoriseerde sporten vergeten bij hem.

      Schumacher was toch meer F1 coureur, die daarnaast nog wat motorraces uitprobeerde (zonder al te veel succes).

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 12:10
  • Kan mij haast niet voorstellen dat ze dit bij McLaren toelaten.
    Op Le Mans kan je toch ook een aardige klapper maken en dan ben je misschien wel voor een paar GP's je ''sterrijder'' kwijt.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 10:39
    • robstuart

      Posts: 60

      Gevaar loert overal, je kan ook gaan skiën en een ongeluk krijgen. (Schumi) of joggen en in een rolstoel belanden (Williams).

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 10:56
    • die had ik al ook in gedachte... of hij rijd volgend jaar enkel le mans... of hij rijdt F1 voor mclaren...

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 11:03
    • Hij kan ook een smakker maken met zn racefiets of mountainbike, risico's zijn net zo groot zoniet groter. Denk eerder dat eventuele concurrentie tussen Porsche en McLaren een struikelblok kan zijn.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 11:03
    • ''...of joggen en in een rolstoel belanden (Williams).''

      @RS
      Graag even Frank Williams googlen en je zal zien dat hij niet tijdens het joggen verlamd is geraakt.

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 11:36
    • Beamer

      Posts: 1.146

      @DS: als ik McLaren Honda was zou ik niet blij zijn als hij in een Porsche reed (ongeacht de risico's).

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 12:04
  • sloggerke

    Posts: 646

    En dan samen met zijn vriend Mark Webber racen.

    WEC is de toekomst van de autosport.

    Akkoord ook met de reactie hierboven : Iedereen praat maar over Verstappen en Frijns maar die Jeroen Bleekemolen is een hele grote meneer.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 10:55
    • mee eens, Jeroen Bleekemolen is zo iemand die al vroeg zijn f1 ambities heeft losgelaten en zich geconcentreerd heeft op andere klasses, zodoende een mooie carriere weten op te bouwen, uiteindelijk zullen coureurs als vd Garde en Frijns deze stap ook (moeten) maken.
      WEC is idd een heel mooi alternatief en nog steeds groeiende qua interesse van fabrikanten, fans en nu ook coureurs zo blijkt.
      Zelf vind ik Indycars ook nog een mooie alternatief voor F1

      • + 0
      • 3 dec 2014 - 11:23
  • Super!!

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 10:55
  • Gompie

    Posts: 4.951

    McLaren een concurrent van Porsche? Dream on zeg! Maar ik vind het prima, hoe meer grote namen in de WEC hoe liever.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 15:19
  • Dat Alonso en Hülkenberg meedoen is goed voor zowel het WEC als de F1.
    Mooi dat die gasten de gelegenheid krijgen om dit te doen.

    • + 0
    • 3 dec 2014 - 19:43

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar