user icon

Vandoorne test in Abu Dhabi met McLaren-Honda

  • Gepubliceerd op 24 nov 2014 16:04
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Stoffel Vandoorne is door McLaren opgeroepen voor de tweedaagse test op Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. De Belg test in elk geval morgen met de interim-auto MP4-29H inclusief Honda V6 en volgens Sky Sports F1 neemt hij beide dagen voor zijn rekening.

Vandoorne was anderhalve week geleden ook van de partij bij de filmdag van McLaren-Honda. Toen reed hij alleen in oude auto's van Ayrton Senna en verrichte Oliver Turvey de shakedown van de Honda-motor. Morgen is het de beurt aan Vandoorne, die dit weekend nog een race in de GP2 won en beslag legde op de tweede plaats in de eindstand.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ben erg niewsgierig naar hoe de Honda echt klinkt in vergelijking met de andere motoren. Ik verwacht wel dat er wat videos van naar boven zullen komen.

    • + 0
    • 24 nov 2014 - 16:10
  • Mooi ook die zin van:''Toen reed hij alleen in oude auto's van Ayrton Senna...''
    Ja,in die ouwe meuk wil je toch niet meer rijden en zeker niet van dat arrogante Braziliaantje. ;)

    • + 0
    • 24 nov 2014 - 16:48
  • Maximo

    Posts: 6.564

    Ik zou er zomaar op iets durven te wedden dat Stoffel naast Alonso gaat debuteren in 2015.

    • + 0
    • 24 nov 2014 - 17:16
    • Nou MAXIMO, ik wil jou wel van je geld afhelpen hoor. Hoeveel wil je graag kwijt?

      • + 0
      • 24 nov 2014 - 17:34
    • Je vrouw MAXIMA! ;p

      • + 0
      • 24 nov 2014 - 17:42
    • gp

      Posts: 4.159

      Ik begin ook zo'n vermoeden te krijgen. (van dat Vandoorne voor McLaren ,niets met vrouwen hoewel ik mijn wel kwijtwil) Ze zijn hem duidelijk aan het testen. Dat was hetzelfde met Hamilton. Toen hebben ze ook heel lang getwijfeld en kwamen er ook veel berichten dat het nog te vroeg was en dergelijke. Hij komt teveel in beeld bij McLaren. Laat ons hopen. dan hebben we weer eens het Belg in F1

      • + 0
      • 24 nov 2014 - 17:51
    • ''Laat ons hopen. dan hebben we weer eens het Belg in F1''

      Ik heb niks tegen Belgen in de F1 zolang ze maar niet achterste voren bij de pitcrew aankomen voor een stop. ;p

      • + 0
      • 24 nov 2014 - 17:59
    • ives

      Posts: 1.223

      Ik geef het weinig kans dat ze Stoffel laten debuteren. Maar ik geef toe, als Belg, ik ben er ook gigantisch op aan het hopen. Bij Lewis hebben ze het ook aangedurfd en dat heeft zich dubbel en dik uitbetaald. Magnussen heeft niet slecht gepresteerd dit jaar, maar eerder niveau Kovalainen/Perez dan niveau Hamilton. En Button rijdt eigenlijk nog steeds beresterk, maar is inderdaad geen toekomstgerichte keuze. Alonso/Vandoorne zou wel een mooi project zijn voor de komende 3 jaar.

      • + 0
      • 24 nov 2014 - 18:29
    • Haha @DS. Dat zijn Belgen, altijd die extra uitdaging zoeken ;)

      • + 0
      • 25 nov 2014 - 00:31
  • bruintje

    Posts: 272

    Vandoorne is inderdaad bloedsnel. F1 materiaal. Alonso-Vandoorne zou een prachtig duo zijn en perfect verdedigbaar. Maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Ik denk dat Honda heel graag wil samenwerken met Button. De Brit blijft nog één jaar. Dan komt misschien Vandoorne in beeld.

    • + 0
    • 24 nov 2014 - 19:42
  • wel fijn, dan kunnen we hem direct vergelijke met max

    • + 0
    • 24 nov 2014 - 20:27

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land België
  • Geb. datum 26 maa 1992 (28)
  • Geb. plaats Kortrijk, België
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar