user icon
user icon

Officieel: Perez tekent nieuw meerjarig contract bij Force India

  • Gepubliceerd op 22 nov 2014 16:20
  • comments 18
  • Door: Jeroen Jonkers
Sergio Perez verdedigt ook in 2015 de kleuren van Force India. Dat maakte de Indiase renstal na de kwalificatie in Abu Dhabi bekend. De Mexicaan heeft een meerjarig contract getekend, maar voor hoeveel jaar Perez aan de renstal verbonden blijft is niet bekend.

Teambaas Vijay Mallya spreekt vol lof over zijn Mexicaanse coureur. "Ik ben blij dat 'Checo' doorgaat bij ons. Perez is een echte racer en hij levert geweldig werk. Ik kan niet wachten om voor zijn vele fans zijn thuisrace in Mexico mee te maken."

Perez is uiteraard erg blij dat hij een nieuw contract op zak heeft. "Het is fijn om mijn nieuwe plannen aan te kunnen kondigen. Direct toen ik bij Force India aankwam, zag ik de wil en drang bij het hele team. Ik ben erg trots dat ik deel uitmaak van dit team. Het is belangrijk voor mijn carrière dat ik me bij een team vestig en continuïteit creëer."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Hoeveel geld nam hij mee?

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 16:30
    • Net als ene Spanjaard in de F1 brengt Perez talent en sponsoren mee ;)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 16:31
    • Pitstop

      Posts: 255

      Moet eerlijk zeggen dat India Force als middenmoot team met als coureurs Perez en Hülkenberg een geweldig stabiele team vormen. @A.F. voor mij valt Perez zeker niet onder paydrivers!

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 16:47
    • Wil ook niet zeggen dat hij slecht is maar zonder geld was hij daar niet gebleven.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 16:49
    • Pitstop

      Posts: 255

      Klopt, dat heeft u ook niet gezegd en ik ben met m4u eens dat hij een coureur is met talent(geen top talent) en geld.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 16:59
    • Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella, Vitantonio Liuzzi, Paul di Resta, Nico Hülkenberg, Jules Bianchi, Sergio Pérez en Daniel Juncadella, geen van Force India's coureurs of reserve/test coureurs zijn koekenbakkers geloof ik. Dit in tegenstelling tot veel kleinere teams!

      Sauber heeft vaker coureurs gehad die er nooit waren gekomen op talent zoals Norberto Fontana, Pedro Diniz en Esteban Gutiérrez. Zelfs Williams heeft coureurs gehad de laatste jaren die je doet verbazen met Kazuki Nakajima en Pastor Maldonado

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 17:37
    • sailor

      Posts: 8.985

      "geen van Force India's coureurs of reserve/test coureurs zijn koekenbakkers geloof ik. Dit in tegenstelling tot veel kleinere teams!"

      Daar doe je coureurs van de kleinste teams toch een beetje tekort mee.
      Je kunt als coureur van het slechtste team nu eenmaal geen indruk maken , je kunt hooguit je teamgenoot verslaan , maar andere hoger aangeschreven teams zijn eigenlijk altijd onbereikbaar voor het slechtste team.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 17:44
    • lars75

      Posts: 8.908

      Perez is wel degelijk een paydriver net als vd Garde, Maldonado, Pic, Nasr, Guiterez en vele anderen. Maar het is ook net als al die anderen een zeer degelijk coureur en hij weet het Hulkenberg bij tijd en wijle toch echt moeilijk te maken.

      Maar zijn contractverlenging is buiten de sponsoring gewoon meer dan begrijpelijk en verdient.

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 18:11
    • Alonso Fan

      Er zijn 3 nieuwe sponsoren bijgekomen en volgend jaar een Mexicaanse grand prix.
      Perez is voor Zuid Amerika en zelfs Noord Amerika een grotere naam dan Alonso.
      Sergio heeft echt genoeg talent om in de F1 te behoren.

      Heb je je Ferrari posters en petjes al op marktplaats gezet?

      • + 0
      • 23 nov 2014 - 08:08
  • Geen verrassing. Vanuit het team werd gisteren al aangegeven dat in de loop van dit weekend deze bevestiging zou komen.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 16:30
  • Speedy Gonzales is er ook blij mee.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 16:49
  • Vind het niet onverdient. Perez heeft mooie dingen laten zien dit seizoen, alleen hij moet wat constanter worden.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 16:56
  • sailor

    Posts: 8.985

    Die neus van die auto.... , hoe verzin je het ;-)

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 17:08
    • Nou over neuzen gesproken,maar zouden Ricciardo en Mitch Evans dezelfde plastische chirurg hebben,want hun zinksnijder is haast identiek. ;)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 17:22
    • sailor

      Posts: 8.985

      Die neus van die Force India kon wel eens qua grootte en vorm een kopie zijn van de mijne , en dan bedoel ik niet mijn neus ;-)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 17:26
    • Bluffer!! ;)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 18:09
    • ralph2102

      Posts: 680

      @Sailor

      Je bedoelt zeker je buttplug ;)

      • + 0
      • 22 nov 2014 - 18:18
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Vrij logisch lijkt me. Bij FI blijf je als rijder sowieso eigenlijk voor meerdere jaren en het is vaak een van de meest talentvolle lineups van het middenveld. Zo was Sutil in zijn tijd hier grotendeels een kei in de regen en heeft Di Resta ook meerdere kansen gekregen.

    • + 0
    • 22 nov 2014 - 21:47

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar