user icon

Perez droomt van eerste Formule 1-zege in 2015

  • Gepubliceerd op 16 nov 2014 10:36
  • comments 11
  • Door: Jeroen Jonkers
Sergio Perez is ambitieus voor de toekomst. De Mexicaan rijdt sinds dit jaar voor Force India en behaalde in Bahrein de enige podiumplaats voor het team dit seizoen. Komend seizoen hoopt Perez voor het eerst in zijn Formule 1-carrière op de hoogste tree te staan.

"Hopelijk zijn we volgend seizoen in staat om voor de zeges te strijden, dat zou geweldig zijn. Dit jaar waren we bijna zover, want we werden derde achter Mercedes," refereert Perez aan de dominantie van het Duitse merk van dit seizoen.

Het ultieme doel is, net als voor alle Formule 1-coureurs, de wereldtitel. "Ik heb onwijs veel geleerd dit jaar. Ik groei als coureur en er zit nog meer in het vat voor mij. Ik wil wereldkampioen worden. Ik werk daar aan en hopelijk kan ik in de toekomst de titel ook echt winnen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.932

    Hij denkt nog steeds dat hij kampioensmateriaal is en dat hij voor een team rijdt dat mee kan vechten met de big boys.

    Ik moet Perez en Maldonado nageven, aan zelfvertrouwen ontbeert hen niets :)

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 11:07
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Er zit kwalitatief nogal een verschil tussen die twee. Pérez ís potentieel kampioensmateriaal. Wat dat tweede punt betreft heb ik er een hard hoofd in. Als Force India écht mee wil doen met de grote jongens zal het à la Williams flink wat extra miljoenen in het project moeten pompen en dat zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren. Maar een verdwaalde overwinning links of rechts tijdens een chaotische race; waarom niet?

      • + 0
      • 16 nov 2014 - 12:14
  • floris

    Posts: 800

    keep dreaming

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 12:51
  • Rudi84; Perez kampioensmateriaal?? Sommige kroegen blijven maar schenken he..?

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 14:18
  • Hij zou met Massa moeten gaan praten hoe hij over hem denkt :)

    Maar dromen mag, maar ik vind hem geen vechter en zeker geen kampioensmateriaal met wat voor materiaal hij dan ook heeft. Ik vind(!) hem nogal een droge.

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 15:32
  • @Rudi,
    Kom op man, soms heb ik echt het idee dat je ze ziet vliegen en Beemerdude heeft met zijn opmerking dan ook volledig gelijk.

    Niet dat Perez slecht is, maar bij McLaren had Button veel en veel meer punten en ook dit jaar pakt Hülkenberg veel meer punten dan Perez en is hij over de hele linie gewoon de betere. En dan begin jij over kampioenschapsmateriaal?

    Perez is een leuke rijder hoor maar laat hem over een heel jaar eerst eens minimaal evenveel punten halen als zijn teamgenoot. In 2013 en dit jaar kwam hij niet eens in de buurt.

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 15:34
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Tja, en toch blijf ik vermoeden dat hij een hele grote kan worden. Geen idee waarom, en kan het ook vreselijk mis hebben, maar toch....

      • + 0
      • 16 nov 2014 - 16:51
    • In onderlinge raceresultaten staat het anders wel 7 - 6 voor Perez. Het feit dat de FI aan het begin van het seizoen wel in staat was om voor de top 6 te rijden en nu niet meer verklaard gewoon het verschil in punten. Perez kon onder meer niet starten in Maleisië en in Monaco werd ie er door één van de Lotussen uitgekegeld. In Canada was er dan nog die late crash vanop P4, waarvoor ik hem inderdaad schuldig acht. Die races hebben hem tov Hulkenberg 36 punten gekost, waarvan 20 volledig buiten zijn schuld om. Dan is het gat ineens niet groot meer.

      • + 0
      • 16 nov 2014 - 18:15
    • Perez wordt compleet zoek gereden door Hülkenberg en denk dat hij races kan winnen?
      Laat me niet lachen...

      • + 0
      • 16 nov 2014 - 21:50
    • In welke wereld wordt Perez helemaal zoekgereden door Hulkenberg als hij er meer voor dan erachter finisht? Overigens, Perez is al veel dichter bij een overwinning geweest dan Hulkenberg..

      • + 0
      • 17 nov 2014 - 00:09
  • LimboF1

    Posts: 4.838

    Als hij in een Mercedes komt te zitten dan is het zeker mogelijk, maar voor de rest zal het een droom blijven als hij in een Force India rijdt.

    • + 0
    • 16 nov 2014 - 20:13

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit