Caterham biedt Lotterer een stoeltje aan voor Abu Dhabi
- Gepubliceerd op 15 nov 2014 14:44
-
31
- Door: Jeroen Jonkers
Lotterer reed eerder dit jaar al eenmalig voor Caterham tijdens de Grand Prix van België. Voor de race in Italië kreeg hij ook een uitnodiging, maar hiervoor bedankte de Duitser omdat hij zijn stoeltje tijdens de eerste vrije training zou moeten afstaan aan Roberto Merhi. Vervolgens reed Kamui Kobayashi 'gewoon' de Grand Prix van Italië.
Caterham zal voor Abu Dhabi in ieder geval een stoeltje moeten slijten aan een nieuwe rijder. Vaste coureur Marcus Ericsson besloot vorige week namelijk de banden met Caterham te verbreken, nadat bekend werd dat hij volgend jaar voor Sauber actief zal zijn.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Sauber
- Punten 18
- Podiums 0
- Grand Prix 81
- Land SE
- Geb. datum 2 sep 1990 (35)
- Geb. plaats Kumla, SE
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
34.204 reacties op Sauber
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marcus Ericsson
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 2.115
Kom op....Barrichello van stal.
Zou ik leuk vinden
Posts: 17.675
+1
Posts: 4.499
Afscheid van Kobayashi en Barrichello?
Posts: 6.817
Dus Koba rijd sowieso? Als ze die groene grasmaaiers aan de praat krijgen tenminste... Mag Frijns eigenlijk wel rijden aangezien hij nog niet eerder een race dit jaar gereden heeft?
Posts: 4.499
Caterham mag een nieuwe coureur inzetten. Als Frijns geld had dan had hij kunnen rijden. Ben bang dat het tweede Caterham stoeltje komend weekend naar de hoogste bieder gaat...
Posts: 13.929
Nou vooruit dan, ik bied 100 euro. Maar dan wil ik voor dat geld wel groot NOTHING BUT THE TRUTH op de sidepods. ;-)
Posts: 2.263
Ik bied 150!
Posts: 3.224
frijns zal niet gevraagd worden,en als hij wel word gevraagd had ik bedankt.
Posts: 4.175
Het lijkt me sterk dat ze hem vragen, het zou me verbazen. Ik denk dat het Lotterer en Mehri worden.
Ericsson heeft al aangegeven niet meer in te stappen. Mocht Lotterer bedanken, en Frijns een klein geldschietertje achter de hand hebben, dan zou het heel misschien kunnen.
Maar de vraag is of dat zijn carrière goed zou doen. Natuurlijk, Frijns staat momenteel met lege handen, maar soms kan je beter afwachten tot er een betere optie zich aandoet, dan dat je veel risico neemt om wel in te stappen. Sosperi is een goed voorbeeld. Dat was een redelijk gerespecteerd F3000 coureur, maar stapte in het doodgeboren kindje van Lola, en werdt sindsdien nooit meer als vol aangezien.
Frijns management is momemteel iets aan het bekokstoven, we hebben gewoon nog wat geduld nodig.
Posts: 2.115
Ze kregen frijns niet aan de lijn....was afgesloten
Posts: 4.499
Al zou Frijns uitgenodigd worden om op een groene grasmaaier te rijden. Een weekend F1 coureur zijn of nooit de F1 gehaald te hebben..., elke coureur zou dat ene weekend meepakken. Niemand verwacht iets van je en je kan nooit tegenvallen.
Echter, de mensen die hier roepen dat Max moet rijden, Max heeft een route uitgestippeld voor een optimale F1 carriere. Een race achteraan rijden in een Caterham lijkt me niets toevoegen aan die route.
Posts: 3.224
@SennaDaSilva ik hoop het echt,maar dan zal hij test en reserve rijder worden,een race zitje gaat het niet worden,of hij moet wel een hele grote sponsor gevonden hebben.
Posts: 13.929
M4U RACING: de mensen die hier roepen dat Max al in Abu Dhabi moet gaan rijden geven er blijk van dat ze niets van deze sport begrijpen....
Max staat onder contract bij Red Bull en daar hebben ze een duidelijk plan voor hem uitgestippeld. Instappenbij Caterham past niet in dat plan en gaat dus gewoon niet gebeuren. Jij zegt het helemaal goed!
Posts: 17.675
@SennaDaSilva,
Daar sla je de plank toch even mis, Sosperi werd misschien niet meer voor vol aangezien maar voor mijn persoonlijke idool Riccardo Rosset betekende Lola de grote doorbraak, het begin van de weg naar de absolute top ;-)
Posts: 4.951
@SENNADASILVA: Dat flutmanagement van Frijns is al het hele jaar wat aan het bekokstoven, als hij het daar van moet hebben....kansloos.
Posts: 3.399
Hoop dat Koba principieel bedankt wetende dat een team maar 4 coureurs mag inzetten.
Posts: 4.843
Dan zal Caterham dispensatie krijgen om toch een 5e coureur in te zetten als ze dat recht nu sowieso al niet hebben.
Posts: 1.608
Als Lotterer ja zegt dan is niks aan de hand...
Posts: 4.499
Ik weet niet of Ecclestone dispensatie zal geven aan Caterham. Ecclestone is hard bezig de overige privateers uit de F1 te werken. Waarom zou hij Caterham, een crowd-funded team wat hij veracht, wederom dispensatie geven? Geen van de drie coureurs is verhinderd, dus Caterham moet maar een oplossing vinden om een bereid te vinden te racen.
Posts: 4.843
@M4U
Caterham en Marussia hebben ook dispensatie gekregen om de afgelopen twee GP;s zonder gevolgen te missen, en de statements van Ecclestone met betrekking tot de privateers hebben volgens mij een grotendeels politieke bedoeling.
Daarbij zou het best kunnen dat Caterham helemaal niet meer aan de rijders gebonden is welke eerder dit jaar voor ze gereden hebben. Wellicht dat een of andere maas in de reglementen er wel voor kan zorgen dat Caterham (nu onder nieuw bewind) ook 'vrij' is van wat de vorige eigenaren op dat gebied gedaan hebben.
Posts: 4.499
"Onder nieuw bewind". Grappig, dus als er in het management veranderingen zijn mag een 5de coureur plaats nemen? Logica lijkt mij ver te zoeken.
Dispensatie is verleend voor twee races. Dat was voor Austin. Nu wordt er gelachen en beschamend gereageerd op de crowd-funding van Caterham en terecht! Waarom zou Ecclestone nu Caterham een vrijbrief geven om de twee hoogste bieders een zitje te bieden? De hoogste bieder plus een van de drie gebruikte coureurs lijkt mij voldoende, binnen de regelementen en dat is al beschamend genoeg voor de F1!
Posts: 4.499
Taki Inoui publiceerde de 'Caterham Call List' op Facebook:
Rubens Barrichello
Roberto Mehri
Andre Lotterer
Stirling Moss
Taki Inoui
Max Chilton
Not on the list:
Robin Frijns (no money)
Alice Powell (no superlicense, 50.000GBP hahahahaha)
Kamui Kobayashi (forgotten)
Posts: 13.929
Ik kom niet meer bij van het lachen als Barri instapt!
Posts: 17.675
haha, heb het ook gezien, echt goede humor heeft die Inoui, zou hij geen intersse hebben in een account op f1 today? zou gezellig zijn! :-)
Posts: 4.499
Misschien kan Taki de social media doen voor de F1, hoeft Ecclestone ook niet meer er over te piekeren!
Posts: 9.925
Zou geweldig zijn als Taki instapt en dan halverwege de race zijn Caterham in de muur parkeert, naar de overkant rent om de takelwagen te halen, struikelt en aangereden word door de safetycar, waarna leider in de race, Hamilton, schrikt en zijn Mercedes vol in de safetycar stuitert, waardoor Rosberg kampioen word:D
Bellen die Taki!
Posts: 4.499
Ben sowieso voorstander van Taki Inoui, kunnen we geen crowd-funding opzetten voor Taki Inoui om terug te keren in de F1? We moeten het Movistar bedrag toch wel voorbij kunnen streven? Taki in een McLaren-Honda!
Posts: 4.951
@BBRACING: Geweldig scenario!
Posts: 3.224
lotterer heeft bedankt voor het 2de zitje,hij gaf aan dat hij geen veldvulling wilt zijn.
Posts: 2.481
ondertussen zijn er wel 230 man bij Caterham ontslagen.
Posts: 4.951
Ja en? Als je bij een dergelijk bedrijf gaat werken weet je dat je een risico loopt. Maar dat risico neemt men blijkbaar graag...