user icon

'Lotus beloont Ocon met vrije training in Abu Dhabi'

  • Gepubliceerd op 13 nov 2014 12:09
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Esteban Ocon hoopt dit weekend nog hoge ogen te gooien in Macau, maar volgend week kan hij zich opmaken voor zijn debuut tijdens een Formule 1-weekend. Motorsport-Total.com bericht dat de 18-jarige Fransman in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Abu Dhabi in actie komt.

Lotus zou het talent met de oefensessie op de vrijdag in Abu Dhabi willen belonen voor zijn prestaties in de Formule 3 dit jaar. Ocon won de titel in het Europees kampioenschap. Eerder testte hij al een oude Lotus en een oude Ferrari als beloning voor zijn succesvolle seizoen.

Het is door Lotus nog niet officieel bevestigd dat Ocon de eerste training op Yas Marina Circuit voor zijn rekening mag nemen. De verwachting is dat de Fransman volgend jaar in de GP2 te bewonderen zal zijn. Volgens Motorsport-Total.com sluit hij zich aan bij DAMS, het team van kampioen Jolyon Palmer.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Charles Pic hebben wij dit seizoen ook vaak in actie gezien..NOT

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 12:11
    • Rush

      Posts: 172

      Die heeft in ieder geval te veel ervaring om de Young driver test in Abu Dhabi te doen.

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 13:19
    • Rush

      Posts: 172

      Excuus. Ik zie dat het over de vrije training gaat.

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 15:13
  • Hè Max, braketestje doen om Ocon in de F1 te ontgroenen? ;-)

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 12:30
  • lars75

    Posts: 8.908

    Terecht en zeer zeker verdient!

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 12:32
  • Pitstop

    Posts: 255

    Over ongeveer vijf jaar Max Verstappen vs Esteban Ocon voor de F1 kampioenschap XD

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 12:37
    • jacky

      Posts: 3.224

      ik denk wel eerder

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 12:53
    • De wat?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 13:39
    • Pitstop

      Posts: 255

      Over ongeveer vijf jaar Max Verstappen vs Esteban Ocon voor HET F1 kampioenschap XD

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 13:52
    • :-)

      Ik dacht, ik help je even, voordat er weer een of andere taalnazi opstaat...

      Is het jou trouwens al opgevallen dat BANDINI sinds een paar dagen compleet is stilgevallen?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 14:17
    • Pitstop

      Posts: 255

      Klopt, dat is mij ook opgevallen! Laatste keer reageerde hij wel wat meer en feller dan gewoonlijk (net of hij voor zijn leven vocht XD), maar niemand reageerde meer erop. Misschien was dat ook de reden dat hij nu zo stil is.

      Spellingcontrole van Microsoft Word zag de fout niet en ik zelf kan zulke fouten niet horen XD

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 15:04
    • ja als er niet wordt gereageerd is de lol er snel vanaf :)
      @nbtt (en jan als ie dit leest) Nog excuses trouwens voor de wat harde woorden die ik een poosje terug uitte in de ban-dini "discussie". Dat was misschien wat overbodig hoewel ik wel bij mn standpunt blijf dat bannen van zo iemand niet nodig is.

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 15:52
    • BT50: Excuses aanvaard. Laten we het hier met de wél positief ingestelde forumleden gewoon gezellig maken. Aan humor ontbreekt het menigeen gelukkig niet, zag ik al. :-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:40
    • BT50: Excuses aanvaard. Laten we het hier met de wél positief ingestelde forumleden gewoon gezellig maken. Aan humor ontbreekt het menigeen gelukkig niet, zag ik al. :-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:40
    • BT50: Excuses aanvaard. Laten we het hier met de wél positief ingestelde forumleden gewoon gezellig maken. Aan humor ontbreekt het menigeen gelukkig niet, zag ik al. :-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 18:28
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Blijf het vreemd vinden dat Grosjean die tweet van hem verwijderd heeft. Mocht hij echt naar STR gaan (wat ik niet verwacht), zouden ze dan niet gewoon Ocon in het diepe gooien? Waarom niet? Ik gok echter 'gewoon' Grosjean bij Lotus en Vergne bij STR.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 13:16

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar