user icon

Engineer Stella wellicht met Alonso mee naar McLaren

  • Gepubliceerd op 11 nov 2014 08:26
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso wil zijn race-engineer Andrea Stella meenemen naar McLaren. Dat meldt Speed Week. Alonso zou nu echt een akkoord hebben bereikt met McLaren en de Spanjaard reist woensdag naar Woking om zijn handtekening onder het contract te zetten.

Hij hoopt ook in Britse dienst te beschikken over Stella aan zijn zijde. Vanaf 2010 werken de twee samen bij Ferrari. Dat Alonso hem mee wil nemen naar McLaren is een mogelijke verklaring voor de lange duur van de onderhandelingen.

De tweevoudig zou namelijk niet alleen Stella, maar nog iemand van Ferrari aanbevolen hebben bij McLaren. Massimo Rivola bekleedt momenteel de functie van sportief directeur bij de Scuderia en hij moet Sam Michael opvolgen bij McLaren.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Die heeft hier gelezen dat hij geen team op kon bouwen,het kan niet anders...

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 08:48
  • Ik ben erg benieuwd hoe de revival tussen Alonso en McLaren gaat uitpakken. Ik hoop in ieder geval dat McLaren volgend jaar weer meedoet om de echte knikkers en gezien de laatste races ben ik daar positief gestemd over. Nu nog even een Marlboro look a like livery te voorschijn toveren en welkom terug McLaren-Honda:-)

    En uiteraard niet vergeten Button zijn contract te verlengen..

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 08:58
    • Ik zie liever Button dan Alonso in de McLaren. Maar helaas zal McLaren niet voor beiden van deze heren kiezen.

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 18:37
    • Nou, dat zou ik niet al te snel zeggen. Het ging juist mis bij een enorm gretige jongeling (Hamilton) naast Alonso. Het zou mij dus juist niets verbazen als ze Button naast FA zetten omdat die gewoon heel inschikkelijk zal zijn. Ook Honda is erg pro Button volgens mijn.

      • + 0
      • 12 nov 2014 - 15:02
  • LimboF1

    Posts: 4.897

    Dit zal nog een getouwtrek worden tussen Ferrari en McLaren.

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 12:48
    • Laat ze die Italianen maar houden, en ze mogen die Spanjaard ook behouden ;) Met JB heeft McLaren al een topcoureur!

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 18:38
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Alonso zal goed voorbereid naar McLaren gaan en niet op zijn eerste werkdag bij McLaren met zijn broodtrommel onder zijn arm aanbellen om te vragen waar zijn bureau is en wie hem in kan werken.

    Hij zal alles en iedereen die hij als talent / topper heeft ervaren mee proberen te krijgen naar McLaren. Da's ook precies de reden waarom Honda en McLaren per se een topper binnen wilde halen om zo een omslag te kunnen maken. Als je Alonso, Vettel, of Hamilton contracteert, dan nemen die gelijk een hele club aan topengineers mee.

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 13:03
    • Lol, zie t al helemaal voor me, met zn broodtrommeltje en foto van Dasha, agendaatje en etui met pennen en potloden.
      Eh meneer de portier, ik ben Fernando, weet u waar ik moet gaan zitten?
      Nou jongen, ik denk naast het koffieapparaat en vlak bij de copier. Ja eh maar ik kom om een F1 auto te besturen..
      Ja dat zeggen er wel meer knul, ga eerst maar eens kijken voor wie je koffie moet gaan halen.

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 13:33
  • sailor

    Posts: 10.630

    Toen alonso begon aan zijn avontuur bij Ferrari dacht ik dat het de perfecte combinatie was , te vergelijken met Schumi/Ferrari , maar het is toch heel anders afgelopen en je kunt eigenlijk geen schuldige aanwijzen voor deze slechte resultaten.
    Dat hij na 5 jaar Ferrari weer naar Mclaren zou gaan had denk ik echt niemand verwacht.

    Alonso wordt ook ouder en zal er niet sneller op worden , dus moet hij meteen knallen bij het eerste of tweede jaar bij Mclaren , hopelijk gaat dit ook niet 5 jaar duren.

    • + 0
    • 11 nov 2014 - 15:45
    • Geen schuldige? het was gewoon een bagger auto en zonder hem waren ze nergens met die trekker.

      • + 0
      • 11 nov 2014 - 16:53

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar