user icon

Bevestiging Perez bij Force India kwestie van tijd

  • Gepubliceerd op 04 nov 2014 15:59
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Force India heeft de intentie om de huidige line-up intact te houden voor volgend seizoen. Nico Hülkenberg is reeds bevestigd voor 2015. Over Sergio Perez is de Indiase renstal ook tevreden. Contractverlenging voor de Mexicaan is slechts een kwestie van tijd.

Force India-baas Vijay Mallya: "Er is geen specifieke reden voor dat we Nico al aangekondigd hebben, voor onze doen vrij vroeg inderdaad. Maar ik geef het hele seizoen al aan dat we over beide rijders zeer te spreken zijn. Ik ben blij met beiden en ik wil absoluut ook met Sergio verder."

De gedroomde line-up van de Indiase zakenman ziet er echter wel anders uit. "Mijn eerste keus zou Fernando Alonso zijn. Hij behoort tot de twee beste coureurs in het veld. Lewis Hamilton is de ander. Maar ik ga dan liever voor Alonso. Ik weet dat het onmogelijk is, maar fantaseren kan geen kwaad."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Aha, daarom is Perez nog niet bevestigd! ;-)

    • + 0
    • 4 nov 2014 - 16:35
  • Als Alonso dan toch een F1 team gaat kopen... waarom niet Force India. Een vrij succesvolle middenmotor en met 'de Hulk' heeft hij een goede teammaat en referentie. Zijn ze ook niet vrienden??

    • + 0
    • 4 nov 2014 - 17:30
  • jacky

    Posts: 3.224

    0.T.Fernando Alonso keert volgens de geruchten terug bij McLaren. De Spanjaard zou een tweejarig contract hebben getekend en wordt de teamgenoot van Kevin Magnussen. Meerdere bronnen in de Formule 1 beweren dit.

    De stoelencarrousel in de Formule 1 is met het aangekondigde vertrek van Sebastian Vettel bij Red Bull Racing in een bizarre situatie beland. Het is officieel niet bekend voor welk team de Duitser in 2015 rijdt, maar zijn huidige teambaas Christian Horner liet al weten dat hij overstapt naar Ferrari. Het Italiaanse team heeft hiermee een overbezetting en het lijkt Fernando Alonso te zijn die op zoek is naar een andere werkgever. Verschillende opties hebben inmiddels de revue gepasseerd, zoals een sabbatical en een Le Mans loopbaan werden geopperd. Nu blijkt hij toch de Formule 1 trouw te blijven en een contract op zak te hebben bij McLaren.

    In 2015 rijdt McLaren met de nieuwe Honda motoren en de Japanse fabrikant wil graag een ervaren coureur in de wagen hebben. Dit om de nieuwe motor te kunnen testen. McLaren teambaas Eric Boullier liet tegen het Spaanse Antena 3 weten dat Fernando Alonso een serieuze optie is voor 2015.
    Met de komst van Alonso lijkt er een einde aan de F1-loopbaan van Jenson Button te komen. In Spa-Francorchamps liet de Brit tegenover de BBC weten dat zijn actieve F1-carrière tot de mogelijkheid behoort

    • + 0
    • 4 nov 2014 - 17:44
    • Ja en? Dit wisten we toch allang? Je hebt het laatste stukje trouwens niet compleet gekopieerd...

      • + 0
      • 4 nov 2014 - 20:03
    • jacky

      Posts: 3.224

      @NOTHINGBUTTHETRUTH waarom moet je de boel weer verklappen:)

      • + 0
      • 4 nov 2014 - 21:07
  • LimboF1

    Posts: 4.670

    Ik heb de neus vol van die crasher Perez, dat ze maar iemand aantrekken die wel inziet wanneer hij fout is en er van leert. Er is genoeg talent die zo kan instappen en na al die incidenten mag hij van mij zo de F1 verlaten. Ik zie zelfs nog liever Sutil terugkeren!

    • + 0
    • 4 nov 2014 - 20:56
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Maar is er ook genoeg talent met genoeg dollars?

      • + 0
      • 5 nov 2014 - 06:38

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar