user icon
user icon

Ferrari onder de indruk van professionaliteit van Ocon

  • Gepubliceerd op 30 okt 2014 11:47
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra
Esteban Ocon timmert flink aan de weg dit jaar. Na de titel in het Europees kampioenschap Formule 3 en een Formule 1-test voor Lotus mocht hij nu een Formule 1-bolide van Ferrari de sporen geven. De 18-jarige Fransman reed in een F10 uit 2010 op het circuit van Fiorano. De Scuderia was na afloop zeer te spreken over het optreden van Ocon.

Luca Baldisserri, baas van de Ferrari Driver Academy: "Hoewel we gewend zijn om met rookies te werken is het voor ons engineers ook altijd spannend om een nieuw talent achter het stuur van een Ferrari te zien kruipen. De professionaliteit die Ocon tentoon spreidde was dan ook verrassend. Hij beging geen enkele fout en was vanaf de start meteen snel. Dat is knap, zeker op emotioneel vlak, aangezien rijden voor Ferrari de droom van elke jonge coureur is."

Ocon: "Het was geweldig om over het terrein van een iconisch merk als Ferrari te lopen. Alleen door er te zijn krijg je al een beeld van de rijke geschiedenis van de Scuderia. Ik was vereerd met deze testmogelijkheid. Het circuit van Fiorano is mooi, zeer technisch en gevarieerd. En de F10 was een genot, met zoveel kracht en de directe manier van reageren op input van de coureur. Ik hoop dat deze dag nuttig was voor mijn toekomst als coureur."

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Pitstop

    Posts: 255

    Zal wel leuk zijn als Ocon en Max in nadere toekomst weer tegen elkaar moeten strijden voor de kampioenschap maar dan in de F1 XD

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 11:51
  • Bandini

    Posts: 173

    Ja natuurlijk zijn ze onder de indruk bij Ferrari,het is tenslotte de F3 kampioen!
    Wat Ocon dit jaar heeft laten zien was natuurlijk geweldig en heeft mannen zoals Blomqvist,Auer en Fuoco met gemak achter zich weten te houden.
    Absoluut een terechte kampioen en Ferrari zou er verstandig aan doen om Ocon gelijk een contract aan te bieden.

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 12:00
    • Pitstop

      Posts: 255

      @Bandini Klopt, alleen Max was een bedreiging voor Ocon XD

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:15
    • @Pitstop, plaag "hem" nou niet.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:50
    • Pitstop

      Posts: 255

      @Midnight4u Plaag hem niet??? Hij schrijft dat Ocon geen moeite had om de mannen op plaats 2, 4 en 5 achter zich weten te houden. Dan haal ik uit zijn reactie dat Ocon dus alleen moeite had met degene die op plaats 3 is geëindigd en daar ben ik met hem volledig eens XD

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 13:03
    • Bandini

      Posts: 173

      Ik had het over mannen ja,niet over jochies.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 13:14
    • Pitstop

      Posts: 255

      @Bandini Sorry, verkeerd gelezen maar dat is zeker knap dat een jochie als deze mannen moeilijk heeft gemaakt en hun laten zweten in de formule 3. Dan hebben al deze mannen nog geluk gehad dat Max nog geen echte man is maar een jochie XD

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 13:39
    • Ferrari zal wel gek zijn om een contract aan te bieden aan een knul die niet eens in staat bleek om de meeste overwinningen in een F3-seizoen te behalen!

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:10
    • waylon

      Posts: 2.205

      Ik denk dat Bandini dit allemaal schrijft als zelfbevrediging.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:17
    • @Bandini, een geplande grap om het in het eerste stukje al over mannen te hebben, wetende dat je daar (met sucses overigens) commentaar op krijgt. En dan pareren met het feit dat Max geen man maar nog een jochie is. Dit is gewoon humor van hoog niveau, waarvoor respect. Meestal als ik je berichten lees vind ik je (wel of niet bewust?) een troll. Maar hier moest ik wel om lachen.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:47
    • WAYLON: zelfbevrediging is inderdaad iets voor knulletjes zoals BANDINI. Echte kerels gaan gewoon n**k*n. ;-)

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:12
    • jacky

      Posts: 3.224

      @bandini leeft nou eenmaal in trollen land kun je die jongen ook niet kwalijk nemen.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:27
    • lars75

      Posts: 8.908

      Het mooie is dat Fuoco in mei en Ocon september pas 18 zijn geworden. Dat zijn dus ook echte 'mannen'.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:36
    • Lars maak de grap nou niet beter :).

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:38
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 echte mannen hebben baarden:)

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:39
    • lars75

      Posts: 8.908

      Zo'n getrimde baard van 3 dagen zoals velen nu hebben?

      Of echt zo'n mooie volle baard a la Bud Spencer?

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:59
    • Ik heb een grijze baard. Als ik nou beloof altijd een zonnebril op te zetten, mag ik dan de baas van Ferrari worden?

      ;-)

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 17:04
    • jacky

      Posts: 3.224

      @lars75 ja good old bud vroeger veel naar gekeken:)

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 18:30
    • jacky

      Posts: 3.224

      @NOTHINGBUTTHETRUTH heb jij al een grijze baard en toevallig ook nog zo,n lange regen jas dan ben je volgens mij de vieze man:)ook nog ballen in je buik

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 18:35
  • Deze jongen gaat het ver schoppen in de F1, daar ben ik wel van overtuigd. Wie weet word hij nog eens de Franse opvolger van Jean Alesi bij Ferrari, zou leuk zijn.

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 12:20
    • Jean Alesi wist anders met die Ferrari ook geen potten te breken. Kijk maar eens na hoe 'vaak' hij eigenlijk won....



      Ben je er nog? Dat was schrikken hè? Jean Alesi had een geweldige reputatie. En ja, ik was ook fan! Maar eerlijk gezegd haalde hij niet het maximale uit zijn Ferrari. Alonso levert wat dat betreft veel beter werk.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:13
  • Het is trouwens wel interessant om te zien hoe de routes van Max en Ocon zullen verlopen. Max word vanaf volgend jaar meteen in het diepe gegooid, waar Ocon waarschijnlijk via de geleidelijke weg word klaargestoomd.

    In beide gevallen kan het nog alle kanten op. Vroeg zaaien betekent vroeg oogsten of geleidelijk zaaien brengt voor de langere termijn een betere opbrengst op.

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 12:27
    • Zeker interessant!
      Maar Max is nu al onderdeel van de RedBull F1 familie. En, als ik de geruchten goed begrepen heb, sowieso voor een paar jaar (tenzij hij vreselijk door het ijs zakt wat niemand verwacht).
      Ocon zit ook in een F1 junior programma. Nu is het de vraag hoe effectief dat programma zal zijn. Mercedes heeft voldoende financiële armslag om hem onder te brengen bij een goed GP2 team, maar ze hebben géén eigen junior team in de F1 en daar is men dus afhankelijk van de bereidwilligheid van de Mercedes klantenteams.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:41
    • Is Ocon nu lid van het jongerenprogramma van Mercedes of dat van Lotus?

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:51
    • RBR's junior programma qua rijden in een TR is dacht ik maximaal 3 jaar, als ik dat goed gelezen heb.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:54
    • Max heeft een contract voor 4 jaar. Dus 2015, 2016, 2017 en 2018.
      Dat wil niet zeggen dat hij 4 jaar voor Toro Rosso rijdt. Het zou kunnen dat hij tussentijds promoveert naar RBR.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:14
    • waylon

      Posts: 2.205

      Ik dacht dat het een contract voor 4 jaar was maar kan het mis hebben.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:18
    • lars75

      Posts: 8.908

      Kan ook zijn dat hij in de tussentijd naar het DTM of Amerika vertrekt met RedBull steun. Hij heeft 4 jaar met RedBull!

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 17:00
  • jacky

    Posts: 3.224

    als deze gast bij van amersfoort een zitje had gehad had ik wel eens willen zien waar hij dan had gestaan,dan was hij geen kampioen geworden in de f3.

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 12:44
    • Andersom geld hetzelfde Jacky, had Max wel bij Prema kampioen geworden? Dit weet je niet. Het heeft met van allerlei factoren te maken. Hoe voelt iemand zich binnen een team, hoe verloopt de communicatie, hoeveel aandacht krijgt de coureur, hoe groot is de druk om te presteren? Van Amersfoort staat dan niet als topteam aangeschreven, de combinatie Max en Van Amersfoort is gewoon bijzonder succesvol gebleken.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:50
    • "als"
      Als Maldonado(ik noem maar wat!) de afgelopen jaren een RBR auto onder zijn reet had dan .....

      Altijd te maken met budgetten.

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 12:53
    • Welk geld?

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:15
  • LimboF1

    Posts: 4.134

    "Dat is knap, zeker op emotioneel vlak, aangezien rijden voor Ferrari de droom van elke jonge coureur is." ?? Ik denk dat het een leuke bijkomstigheid is voor hem dat het bij Ferrari is, maar verder zal het niet veel uitmaken. Tenminste zo zie ik het.

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 13:10
    • Ik zou anders ook moeten janken als ik ineens in een rode tractor zou worden gezet! ;-)

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 15:16
  • Maximo

    Posts: 5.979

    Nou lees ik ook nooit berichten waarin gezegd wordt dat test "wel aardig", het gaat eigenlijk bij iedere rookie altijd erg goed:)))

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 15:49
  • Maximo

    Posts: 5.979

    En vwb de F1 ambities van Ocon, laten we eerst eens kijken of hij in WSR een potje gaat breken volgend jaar. Als Latifi (die dit jaar als zijn teamgenoot in de F3 de mindere was van hem) in 2015 net zo goed gaat in zijn 1-malige WSR weekend en Ocon hetzelfde als hij in zijn WSR weekend....... dan staat Ocon weer met beide benen op de grond, want Latifi debuteerde veel indrukwekkender dan Ocon in de WSR

    • + 0
    • 30 okt 2014 - 15:53
    • lars75

      Posts: 8.908

      Latifi heeft bij mijn weten meer gastoptredens gehad in het WSR!

      20 Canada Nicholas Latifi Ret 18 16 9 16 2

      Zijn volgens mij toch echt 6 races tegen Ocon 4!

      • + 0
      • 30 okt 2014 - 16:47

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 136
  • Podiums 0
  • Grand Prix 50
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 sep 1996 (23)
  • Geb. plaats Évreux, Frankrijk
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender