Fong en Nissany dolgelukkig na testdebuut voor Sauber
- Gepubliceerd op 24 okt 2014 09:26
-
11
- Door: Rob Veenstra
Sauber gaf geen rondetijden vrij. Het duo kon hun geluk niet op. Allereerst Fong: "Ik ben heel blij dat ik met de Sauber C31 heb mogen testen. Ik heb mijn doel om 300 kilometer zonder fouten en aan een strak tempo gehaald. De auto was fantastisch, een meesterwerk."
Nissany vulde aan: "Het was een geweldige dag. Het betrof mijn eerste keer in een Formule 1-auto en het voelde heerlijk aan. In het begin was ik nog gespannen en opgewonden, maar ik denk dat ik me nu meer ervaren voel."
Trending nieuws
-
Uitslag Grand Prix van Oostenrijk: Russell slaat aanval Verstappen af en pakt belangrijke zege
De zege op de Red Bull Ring is gegaan naar George Russell. In de Grand Prix van Oostenrijk kwam hij als winnaar over ...
28 jun 2026 16:30 -
Mercedes-coureurs onthullen flink probleem aan Verstappen
Mercedes-coureurs George Russell en Andrea Kimi Antonelli hebben een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de r...
28 jun 2026 17:10 -
Verstappen dik tevreden met tweede plaats: "Heel positief voor ons"
Max Verstappen heeft zijn tweede podiumplaats van het seizoen weten binnen te slepen. De Nederlander kwam in de Grand...
28 jun 2026 16:43 -
Russell dolgelukkig na overwinning: "Het is alweer een tijdje geleden!"
George Russell heeft de Grand Prix van Oostenrijk gewonnen. De Mercedes-coureur heeft zijn auto van pole position naa...
28 jun 2026 16:50 -
Antonelli zelfkritisch na kostbare foutjes
WK-leider Andrea Kimi Antonelli haalde opgelucht adem na afloop van de Grand Prix van Oostenrijk. Hij had het niet ma...
28 jun 2026 16:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Haas F1
- Punten 487
- Podiums 4
- Grand Prix 187
- Land Frankrijk
- Geb. datum 17 sep 1996 (29)
- Geb. plaats Évreux, Frankrijk
- Gewicht 66 kg
- Lengte 1,86 m
62.575 reacties op Haas F1
2 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Esteban Ocon
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 8.908
Ja dat mogen ze ook wel zijn, dat is ongeveer het dichtste dat zij bij de F1 zullen gaan komen.
Posts: 13.929
Inderdaad.
Posts: 1.039
Sauber lijkt wel samen met Caterham de pimp van F1 te zijn geworden, ieder met centen mag in hun auto stappen.
Echt onbegrijpelijk wat voor stommiteiten ze begaan, met Frijns en Hulkenberg hadden nu minimaal 50 punten behaald en tientallen miljoenen tv gelden zeker gesteld.
Posts: 3.224
@chao helemaal mee eens,zou een mooi duo geweest zijn voor sauber.
Posts: 8.908
hahaha denk je?
Zelfs een Hulkenberg en Frijns kregen dat ding begin dit jaar niet in beweging!
Maar het feit dat Marussia wel 2 punten heeft en Sauber 0, dat is helemaal te wijten aan de huidige rijders en hun race in Monaco. Dat heeft ze echt pijn gedaan en zal dat volgend jaar nog doen!
Posts: 1.039
Ben er vrij zeker van.
Denk dat Frijns op het zelfde niveau zit als Hulkenberg.
Die laatste had meer dan 50 punten in zijn eentje gescoord.
Tel daarbij op dat Gutierrez, qua qualificaties op hetzelfde niveau zit als 2013, auto is dus redelijk gelijk aan die van 2013.
Posts: 18.535
Hulkenberg haalde ook nauwelijks punten de eerste helft van 2013. Het is pas toen de banden veranderden dat Sauber wat naar voor kon komen. Hulkenberg en Frijns.. Hulkenberg weten we dat die in Monaco waarschijnlijk wel wat punten had gescoord. Van Frijns weten we helemaal niets.
Posts: 1.039
Weet niet zeker of het aan de banden ligt, Hulkenberg doet het in de 2e helft van de seizoen altijd beter (behalve dit jaar).
Posts: 18.535
Afgaande op wat? Zijn rookiejaar? Mag aannemen dat hij het dan beter deed in de tweede helft dan in de eerste helft. 2012? Toen de Force India inderdaad beter was in de tweede helft dan in de eerste helft (zag je ook aan de prestaties van di Resta, bijvoorbeeld op Brazilië 2012, race die Hulkenberg had moeten winnen en verdiende te winnen). Of 2013, toen Sauber plots elke race voor punten kon gaan toen de banden veranderd werden.
Posts: 5.728
Gutierrez
Sutil
Van der Garde
Sirotkin
Fong
Nissany
Al een beste lijst die in die kar hebben gereden.
Posts: 18.535
Van der Garde en Guttierez hebben in deze wagen nooit gereden.