user icon

Cepsa cruciaal voor kansen Sainz jr bij Toro Rosso

  • Gepubliceerd op 21 okt 2014 15:11
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Carlos Sainz junior is voor een racestoeltje bij Scuderia Toro Rosso mede afhankelijk van Cepsa. Die Spaanse oliemaatschappij is al jaren sponsor van de Italiaanse renstal, maar Marca meldt dat Cepsa en Toro Rosso afstevenen op een breuk.

Cepsa is ook een persoonlijke sponsor van Sainz junior. De 20-jarige Spanjaard deed op sportief vlak wat van hem verlangd werd door de titel in de World Series by Renault te pakken. Mogelijk is dat niet genoeg voor promotie richting de Formule 1. "Misschien heb ik meer nodig dan alleen resultaten", aldus Sainz junior in Marca.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Mika1

    Posts: 1.510

    De manager van Alex Lynn denkt dat Lynn het weer gaat worden. Gaat nog een heel gevecht worden.

    • + 0
    • 21 okt 2014 - 15:27
    • Als Cepsa ook persoonlijk sponsor is zouden ze zo misschien wat druk kunnen zetten, maar ik heb het idee dat Torro Rosso zich daar niet door zal laten leiden. Persoonlijk vind ik dat Sainz Jr. dat stoeltje wel verdiend heeft. Is een echte vechter net als zn pa, en heeft al veel mooie dingen laten zien. Aan de andere kant begrijp ik de eventuele keuze voor Vergne ook wel hoewel ik het leuker zou vinden als Sainz dat stoeltje krijgt toegewezen. Zou het niet begrijpen als ze alsnog een andere rookie dan Sainz Jr. (en Verstappen uiteraard) zouden laten debuteren. Wat Alex Lynn nu in het verhaal doet snap ik helemaal niet want zijn resultaten zijn een stuk minder aansprekend dan die van Sainz dus die maakt geen echte kans lijkt me.

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 15:55
    • Alex wie?

      Maar zonder dollen: Sainz heeft het natuurlijk veel meer verdiend dan Lynn.

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 15:56
    • Ja lijkt mij ook, die manager kan zoveel roepen maar als ie een blik op de resultaten van Sainz werpt en die vergelijkt met die van zn eigen pupil krijgt ie t ietwat benauwd denk ik, maarja Sainz Jr heeft al wel wat lopen morrelen afgelopen weken, en volgens mij trekken ze dat ook slecht bij TR. Kijk maar naar Alguersuari (geloof dat ik t zowaar goed schrijf) die had ook wat teveel praatjes naar de zin van de heren Marko en Tost ondanks dat ie een zitje had en leuke dingen liet zien was t toch mooi exit. Was in mijn herinnering een betere rijder dan Buemi

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 16:06
    • derx666

      Posts: 2

      @brabham-bt50: nja, zo slecht zijn de resultaten van Lynn niet tov Sainz jr. Ik durf zelfs te zeggen dat voor dit seizoen Sainz Jr. nog erg weinig heeft laten zien in de autosport. Kijk maar eens naar een vergelijk: www.driverdb.com/h(...)nz-jr-vs-alex-lynn/
      Als ik TR/RB was zou ik persoonlijk gaan voor Vergne. Dit is een goeie maatstaf voor Max, en hij heeft ervaring die Max hard nodig heeft om te leren. Van Sainz jr. en Lynn hoeft ie dat niet te verwachten.

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 17:53
    • Als je alleen naar de statistieken kijkt is er toch wel een behoorlijke progressie van Lynn te zien tegenover Sainz jr

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 20:35
    • Thnx drx666, ik had ff snel gegoogeld maar Lynn is zeker een succesvolle rijder zie ik, z'n stats zijn beter, alleen dit seizoen staat er nog niet bij. Wat betreft Vergne is uiteraard een verstandige keuze, is meer dat ik t Sainz wel gun omdat ie zo ff aan de kant werd geschoven terwijl hij eerst Vergne wellicht zou vervangen en naast Kyvat zou instappen. En toen verschoof alles :)

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 21:21
  • Ik hoop dat Vergne dat stoeltje krijgt. Niet omdat ik hem dat gun, maar omdat Vergne de enige maatstaf is voor Max.
    Als Max in staat is Vergne zoek te rijden staat ie er direct goed op in de paddock. Of liever gezegd, nog beter.

    • + 0
    • 21 okt 2014 - 16:38
    • Als ie Kvyat evenaart doet ie het fantastisch.

      • + 0
      • 21 okt 2014 - 21:24

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar