Ron Dennis: "McLaren heeft Alonso nog niet gecontracteerd"
- Gepubliceerd op 04 okt 2014 15:16
-
28
- Door: Jeroen Jonkers
Alonso wordt in 2015 bij Ferrari zeer waarschijnlijk opgevolgd door Sebastian Vettel en velen verwachten dat Alonso een deal zal sluiten met McLaren-Honda. Van een contract is volgens Dennis echter nog geen sprake. Het is volgens Dennis simpelweg niet de prioriteit van het team.
"We hebben nog geen contract met een rijder op dit moment. Het is niet onze prioriteit," aldus Dennis. "Natuurlijk, we zijn in gesprek. We doen alles wat je van ons kunt verwachten, maar op dit moment zijn er nog geen contracten getekend."
"Het is geen prettige situatie om in te zijn als je nu Jenson (Button) of Kevin (Magnussen) heet, maar het is de realiteit en dat zullen ze begrijpen," vervolgt de Brit. Het is onze prioriteit om een auto te ontwikkelen waarmee zij in staat zijn om te winnen en dat is het beste voor ze."
McLaren schijnt een optie te hebben in het contract van Magnussen voor volgend jaar, terwijl Button geen contract meer heeft. Zolang het onduidelijk is wat Fernando Alonso volgend jaar gaat doen, houdt McLaren haar opties open. Hierdoor blijven de huidige coureurs voorlopig in onzekerheid.
Butten heeft eerder aangekondigd graag bij McLaren te blijven, maar zijn Formule 1-carrière kan wel eens afgelopen zijn na dit seizoen, wanneer men in Woking kiest voor Alonso en Magnussen: "Mijn doel is om hier volgend jaar te racen," vertelt Button. "Ik ben nu vijf jaar bij dit team en ik heb erg goede tijden gehad, maar de afgelopen periode is moeilijk geweest. We hebben echter hard gewerkt en ik zou daar in de toekomst graag het resultaat van willen zien."
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Vast alleen nog een kwestie van puntjes op de i zetten.
Posts: 4.951
Exit Button dus...
Posts: 674
Wat ga ik toch lache als vettel en alonso dadelijk bij mclaren rijden in 2015
Posts: 13.929
Ben je nou zo dom of alleen maar hardleers? Vettel heeft een contract bij Ferrari. Moet ik het voor je spellen? F-E-R-R-A-R-I
Posts: 4.843
@Leroy
Hoewel dat gezien de uitspraken van Horner zeer onwaarschijnlijk lijkt is en blijft het F1 waarbij het alle kanten op kan zolang er geen officiële bevestiging is.
@Nothing
Is dit al officieel bevestigd? N.E.E! Laten we dus zien en afwachten hoe het silly season zich verder gaat ontwikkelen.
Posts: 13.929
@ MOJITO: Lees de Engelse media...
Posts: 417
Mogelijk wordt het wel Alonso naar Mercedes, Hamilton naar Ferrari & Vettel naar McLaren... Wie weet.
Posts: 6.407
Media betekend niet dat het ook zo is, pas op het moment dat het officieel door het team naar buiten word gebracht is het pas zeker. Het kan nog alle kanten op, wie zegt dat het niet Vettel is die naar Honda/McLaren gaat? Men gaat ervan uit dat het Alonso is die naar Honda/McLaren gaat, maar buiten Horner is er niemand die het 100% zegt dat het zo is. We moeten nog helaas even afwachten en dan zullen we het weten.
Posts: 13.929
Zucht....
Posts: 2.496
Waarom heb ik het idee dat Alonso maar voor een sabbatical gaat?
In het interview dat hij gegeven heeft gecombineerd met eerdere uitspraken krijg ik niet de indruk dat Alonso nou al maanden naar Mclaren wil. Zit hij gewoon te wachten tot Hamilton er zat van is bij Mercedes als hij geen kampioen word?
Het interview:
http://www.youtubePUNTcom/watch?v=bRGT4__ilOs
Posts: 2.496
Hoezo cryptisch interview trouwens. Als ik Alonso zo hoor praten klinkt het als een stilte voor de storm.
Posts: 13.929
Alonso is duidelijk opgelucht. Hij weet dus meer dan dat hij zegt.
Posts: 1.832
Je gaat op je 33e geen sabbatical nemen als je van team wilt verhuizen. Dan help je mee om de auto te bouwen en, in Alonso zijn geval, alles naar jouw hand te zetten om het jaar daarop de titel te pakken. Dat is toch niet zo heel moeilijk?
Posts: 2.223
Dat lukte hem vanaf 2010 ook al niet :P
Posts: 13.929
Jij hebt het goed gezien ALONSOSF: voor een sabbatical is het rijkelijk laat als je 33 bent. Zeker nu er al 17-jarigen in de F1 lijken te kunnen slagen. Dan ben je boven de 30 eigenlijk al oud! Als Alonso nog een derde titel wil, dan kan hij het zich niet verooloven om een jaar lang de bloemetjes buiten te gaan zetten met dat Russische meiske, maar moet hij doorpakken. Misschien wordt Honda-McLaren wel zijn laatste kans!
Posts: 9.980
Stel dat Mc Laren er in slaagt om Alonso te contracteren en ze betrekken hem bij de keuze voor de andere rijder, dan denk ik dat Button de meeste kans maakt; Alonso zou hem als ideale teamgenoot zien. Persoonlijk zou ik echter Magnussen kiezen naast Alonso.
Posts: 1.332
Denk ik ook inderdaad. Button zou de ideale teamgenoot naast Alonso zijn. Loyale en degelijke rijder, daarnaast hoeft Alonso er ook niet voor te vrezen. Hij zal zich niet 2x verslikken in een rookie bij McLaren.
Als we 1 ding zeker weten is dat Alonso bepaalt wie zijn teamgenoot wordt, en als hij de keuze heeft tussen Button en Magnussen dan wordt het zeker Button.
Posts: 6.407
InfinityG35, helemaal mee eens! Voor Alonso zou Button de ideale tweede man zijn.
Posts: 6
James Allison laat bij Ferrari Kimi zeker niet gaan, James liet al vallen dat hij aan Kimi ontzettend veel heeft qua feedback.
Posts: 13.929
Nog een keer een OPROEP AAN DE MENSEN ACHTER DEZE SITE: de techniek hapert sinds een paar dagen vreselijk.... Doe er alsjeblieft wat aan!
Posts: 6.407
Idem, krijg soms echt niks gepost. Verschrikkelijk!!!
Posts: 3.592
Ga ik lachen als Vettel straks gewoon naar McLaren gaat en Alonso blijft zitten waar ie zit... Onwaarschijnlijk, maar zou wel grappig zijn!
Posts: 6.407
Ik denk dat dit scenario best eens kan uitkomen, we weten allen nu dat Vettel weggaat. Voor de rest zijn het geruchten mbt Alonso. Ik geloof het allemaal pas als het officieel is! Het blijft toch de F1, een wereld waar alles mogelijk is.
Posts: 4.843
Ja, of Honda straks Alonso én Vettel naar McLaren gehaald blijkt te hebben.
Nog onwaarschijnlijker, maar zolang niets bevestigd is kan het alle kanten op.
Posts: 4.805
Ja, of dat Kobayashi toch opeens naar McLaren-Honda gaat. Nog onwaarschijnlijker, maar zolang niets bevestigd is kan het alle kanten op.
Posts: 13.929
Of als ik als zeer ervaren PlayStation-coureur met hulp van sponsoring door Sony ineens naar Honda McLaren ga. Extreem onwaarschijnlijk, maar zolang niet bevestigd is kan het alle kanten nog op!
;-)
Posts: 4.951
@RUDI84: NOG onwaarschijnlijker, Frijns naar McLaren.
Posts: 57
Ik denk dat de beslissing / keuze van Alonso afhangt van wie de wereldtitel pakt bij Mercedes. Rosberg kampioen (al dan niet conform wens van Mercedes)? Dan wil Hamilton wellicht terug naar McLaren en komt daar - bij Mercedes dus - het plekje voor Alonso in een winnende auto. Hamilton kampioen? Dan hoeft / wil Hamilton niet weg bij Mercedes. Dan kan Alonso naar McLaren, of kiest hij voor een sabbatical om eerst eens aan te kijken of McLaren Honda een winnende combinatie gaat zijn. Om dan wellicht in 2016 in te stappen... Deze theorie strookt m.i. Het meest van wat we tot nu toe zeker weten, en vooral wat we nog niet te horen hebben gekregen...