Alle ogen gericht op Ferrari en Alonso na vertrek Vettel bij Red Bull
- Gepubliceerd op 04 okt 2014 12:03
-
22
- Door: Jeroen Jonkers
Velen schrijven over een toekomst van Alonso bij McLaren, maar niet iedereen is hier zo zeker van. Zo schrijft het Spaanse El Mundo Deportivo dat de Spanjaard een sabbatical overweegt om zo zijn wielerformatie op te kunnen zetten. Ook BBC-analist Eddie Jordan gelooft in dit verhaal: "Het is een optie dat hij volgend jaar een pauze inlast," aldus Jordan. "Ik denk niet dat Fernando naar McLaren gaat om daar een team op te bouwen. Hij neemt een jaartje vrij."
Het team van McLaren neemt Alonso wel in overweging. Zo zouden Ron Dennis en Fernando Alonso het seizoen 2007 onlangs hebben uitgepraat. Daarnaast suggereren sommige geruchten dat de Spanjaard afgelopen maandag in Tokio was bij het hoofdkwartier van Honda. Toen hier op Suzuka naar gevraagd werd, lachte Alonso de bewering weg.
Honda heeft wel oren naar een van de beste coureurs op de Formule 1-grid en wanneer gevraagd of het team Alonso al gecontracteerd heeft, antwoordde Honda-chef Yasuhisa Arai: "Zal ik antwoorden? Niet alleen McLaren-Honda maar alle andere teams willen de beste rijders van het veld."
Naast Arai heeft ook Eric Boullier verkondigd actief bezig te zijn met Fernando Alonso: "We blijven proberen," aldus de Fransman tegenover het Spaanse AS. "We nemen de tijd om zo geen fouten te maken. We hebben een goede kans en we willen die niet verspillen. We nemen de tijd maar de beslissing zal snel komen, waarschijnlijk in een paar weken."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 4.175
Filipe Massa lijkt het te weten waar Alonso rijdt volgend jaar :
www.youtube.com/watch?v=YPQkYxxftfU
:-)
Posts: 599
Prachtig!
Posts: 7.177
That's also why I like the guy xD pretty funny xd
Posts: 13.929
Geinig!
By the way: kunnen de mensen achter deze site ALSJEBLIEFT iets doen aan de software? Het lukt nog maar 1 opde 3 keer om een bericht te plaatsen. Meestentijds doet de Reageren-knop gewoon niks...
Posts: 9.925
Haha, geweldig, helemaal dat het van de voormalig tweede viool van Alonso komt:D
Posts: 3.846
Niet echt netjes van Massa om de spot te drijven met Marussia en Caterham en daar Alonso aan te verbinden.
Een geintje is leuk,maar hier gaat hij echt over de scheef.
Posts: 4.951
Haha, hij is leuk. Overigens heb ik al voorspeld dat Alonso naar Caterham gaat, hij wil weer eens een uitdaging hebben....
Posts: 3.592
@DS: Hoezo over de scheef? Net of die teams niet weten waar ze staan en dat er op deze manier een keer over ze gesproken kan worden. Gewoon grappig en niet zo zwaar aan tillen.
Zou je bij een show van Hans Teeuwen of Theo Maassen ook constant zeggen; 'oh, wat gaat ie over de scheef nu hij de spot met .... drijft'? Heb je een drukke avond....
Posts: 4.805
Ik zag zojuist nog Eddie Jordans officiële voorspelling voor 2015 op Twitter voorbijkomen met Alonso bij McLaren, dus waar dit bericht nou weer vandaan komt?
Posts: 816
Waarom zou hij een sabbatical nemen om dan een jaar later naar McLaren te gaan? Red Bull heeft sowieso geen interesse en bij Mercedes lijkt de boel ook op slot, ze hebben al 2 prima coureurs.
Posts: 173
Mooi zo op zouten!!
Posts: 2.223
Ik deel je mening, echt waar, maar om simpelweg opzouten te roepen verdien je ook niet echt veel punten mee.
Het is een ding om niets met een rijder op te hebben (ik weet er alles van, geloof me) maar ik neem nog wel de moeite uit te leggen waarom ik niks op heb met iemand) En ik ben ook wel benieuwd wat de jouwe is, omdat je eindconclusie, daar zijn we het beiden wel over eens.
Posts: 6
Raikkonen - Vettel 2 vrienden die volgend jaar maximaal gaan presteren let maar op.
Posts: 3.846
Als ze maar niet te dik bevriend worden en als een soort tortelduifjes in de garage blijven hangen met zijn 2-en.
Hoewel,het eerste rijders duo wat uit de kast komt zou in de geschiedenis van de F1 helemaal van deze tijd zijn.
Posts: 2.223
Nou, ik zal deze man absoluut niet missen. Neem maar een sabbatical, ala Hakkinen.
Ik heb niks op met deze Spanjaard als persoon, dat weet iedereen inmiddels wel en de afschuwelijke hoeveelheden veren die hij toebedeelt krijgt door insiders en fans op fora's stoor ik me ook al tijden aan.
Zijn rijderskwaliteit staat niet ter discussie, dat kan hij echt wel.
Maar feit is, dat hij gefaald heeft bij Ferrari. Alleen een derde (of vierde) wereldtitel telde en als de wind net wat anders gewaaid had was hij nu viervoudig wereldkampioen.
Maar ja, wat als... Daar heeft niemand wat aan.
Vijf jaar Ferrari heeft twee net niet titels opgeleverd en dat is onverkoopbaar. Ook Fernando heeft net als vele anderen de beste combinatie nodig. Alles moet op de juiste plek vallen, zo blijkt -wederom- wel weer.
En ik ben opgelucht dat het hem tot op heden nog steeds niet gelukt is bij Ferrari. Dit is de man, die Schumacher uit de boeken zou rijden, vergeet dat niet. Maar de realiteit is anders. Feit.
Je bent gewoon afhankelijk van je materiaal, ook als je Fernando Alonso heet.
Posts: 1.525
Volgens mij, en eigenlijk zo'n beetje iedereen, is het vooral Ferrari die gefaald heeft en is het dankzij Alonso dat het niet nog schrijnender was.
Feit is dat die italianen er geen kut van bakken sinds de jaren 70, op de msc periode met fransman, een duitser en wat britten aan het roer na. Harde conclusie, maar daarom niet minder waar.
Succes Vettel, misschien kan hij wat red bull kopstukken verleiden tot een switch.
Posts: 2.223
Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat Alonso ook niet de superman is waar ie door velen voor aangezien wordt? Ferrari en Alonso. Beiden hebben ze gefaald.
dankzij Alonso dat het niet nog schrijnender was... Serieus?
Ik had al koppijn...
Dit is exact waar ik nou -blijkbaar als enige- zo'n grote moeite mee heb
Posts: 6
Ferrari is uitgeblust met Alonso, Kimi geeft in mijn ogen veel betere feedback
Posts: 1.525
Serieus ja. Alonso heeft het maximale uit het pakket gehaald. Als je als enige een andere mening toegedaan bent, zit je 9 van de 10x gewoon fout.
Posts: 4.805
Niet op reageren joh, hij loopt te trollen.
Wat gaat het trouwens slecht met de technische kant van de site zeg! Mobiel lukt sowieso al niet meer vanwege de advertenties, ik moet drie triljard keer opnieuw inloggen en nu lukt reageren vaak ook al niet meer. Is hier geen webmaster die op dit soort zaken let?
Posts: 10.412
Ze mogen van mij die rode trekker in hun.... schuiven,zal blij zijn als hij naar een ander team gaat.;)
Posts: 2.137
Alonso en Matticiati kunnen nu ook een stunt uithalen door er gewoon nog een jaar voor te gaan...
Iedereen zegt wel dat Vettel naar Ferrari gaat, maar als daar toch geen stoeltje vrijkomt, dan is het straks Vettel die een jaar sabatical moet nemen. (Om de een of andere reden zie ik Vettel niet naar McLaren gaan.)
Vettel heeft wel hints gegeven, maar er is niets bevestigd.