user icon

Alonso verklaart zich andermaal trouw aan Ferrari voor 2015

  • Gepubliceerd op 02 sep 2014 10:57
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso verkast deze winter niet naar een ander team. De Spanjaard staat nadrukkelijk in de belangstelling van McLaren, maar hij blijft Ferrari trouw voor 2015. De tweevoudig wereldkampioen heeft als missie om de Scuderia aan titels te helpen en dat is tot op heden niet gelukt.

Alonso vertelde aan Sky Sports F1: "Ik heb niet de intentie om naar een ander team over te stappen. Ik wil met Ferrari winnen en het werk dat we jaren geleden zijn begonnen afmaken. Sinds vorige zomer zoemen veel verhalen rond over een mogelijke transfer, maar nooit uit mijn mond."

"Ik heb nimmer aangegeven dat ik Ferrari wilde verlaten of dat ik naar een ander team wenste te verhuizen. Het was puur speculatie. Dat was niet storend, maar zorgde wel voor wat spanning en stress. Tegelijkertijd vervult het je wel met trots dat de beste teams belangstelling voor je tonen."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • heel slim !

    nooit meteen de deur dichtgooien maar altijd op een kier laten staan !

    " Tegelijkertijd vervult het je wel met trots dat de beste teams belangstelling in je tonen."

    Tevens past de scuderia gewoon het best bij Alonso... volgend jaar hebben ze gewoon een top auto!

    • + 0
    • 2 sep 2014 - 11:09
    • babyShumi

      Posts: 406

      zet dat roode brilletje toch eens af,hoor al bijna 10 jaar lang "en volgend Jaar"

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 12:32
    • @BabyShumi
      Had 'ie naar McLaren moeten gaan? Die jagen de topteams al 15 jaar voor zich uit (een kleine opleving in 2007 / 2008 daargelaten)

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 14:23
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Mijn idee, volgend jaar wordt Ferrari 1-2 bij de coureurs en 1 bij de constructeurs, zeker weten!
      Maar los daarvan, als Alonso ooit weg gaat bij Ferrari gaat-ie echt niet terug naar McLaren tenzij Ron Dennis daar aan zijn stutten trekt.

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 16:33
  • Niet verassend, hij heeft al heel wat jaren geïnvesteerd in de Scuderia en overstappen naar bijv. McLaren is een minstens net zo onzekere toekomst. Bij Ferrari lijkt eindelijk het een en ander in beweging te komen met Mattiacci en Allison. Moxht het in 2015 wederom pet zijn zou hij in 2016 alsnog kunnen overstappen.

    • + 0
    • 2 sep 2014 - 11:16
  • Geeneen topcoureur die het aandurft bij McLaren/Honda?
    Heb jij even geluk, Jenson.

    • + 0
    • 2 sep 2014 - 11:20
    • Ik gun Button zijn tweede titel ook wel.

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 14:00
  • IK weet het niet, maar het zou mij ook niet echt verwonderen als hij dadelijk vertrekt bij Ferrari. Uiteindelijk is het wat ze hem kunnen bieden en wat hem verleidt om een overstap te maken. Ik denk dat als ze hem kunnen overtuigen dat ze een snelle auto hebben, dat hij misschien toch hapt. Alonso wil winnen, hij wil meer dan een tweevoudig kampioen zijn. Ik denk niet dat het hem echt uitmaakt bij welk team dat is.

    • + 0
    • 2 sep 2014 - 13:18
  • Goedemiddag dames en heren,
    Mijn naam is Fernando Alonso!

    Ik word zo moe van die forumleden hier! Hoe vaak moet ik in hemelsnaam nog melden dat ik mijn F1 loopbaan wil beëindigen bij Ferrari? Ik heb het nu al 100x gezegd!

    Ik heb geen trek in McLaren, ik heb geen trek in Mercedes of Red Bull en salaris heb ik al genoeg.

    Ik ben happy bij Ferrari en HIER wil ik mijn 3e titel halen. DIT is mijn missie en HIER sluit ik mijn carrière!

    Zijn we nu klaar met dat domme gespeculeer en gaan jullie nu eindelijk eens beseffen dat ik de komende jaren GEWOON in die rode bolide zit?

    Ferrari is mijn team, mijn droom en mijn familie!

    Forza Ferrari!

    Getekend,
    Fernando Alonso

    • + 0
    • 2 sep 2014 - 14:53
    • @Damon,
      Ik zou me suf lachen als morgen bekend wordt gemaakt dat Alonso bij McLaren rijdt volgend jaar :)
      Zonder gekheid,
      Het feit dat Alonso voor de zoveelste keer beweert trouw te blijven aan Ferrari zegt evenveel als al het gespeculeer en geruchten over een overstap naar McLaren,
      helemaal niets dus, wij kunnen echt niet achter de schermen kijken en als Alonso om wat voor reden dan ook aan een nieuwe werkomgeving en nieuwe kansen toe is en Honda/McLaren brengt een uiterst bod uit..... alles is mogelijk.
      Bovendien, deze site is om er lekker op los te speculeren, wat moeten we hier anders? ;-)

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 15:11
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Sinds wanneer is ex-coureur Damon Hill de woordvoerder van Alonso?

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 16:34
    • Mooi gesproken, Fernando!

      Alonso blijft voor 1000% bij Ferrari. Always and forever. En hij GAAT z'n 3e titel hier halen. Minstens.

      • + 0
      • 2 sep 2014 - 23:31
    • Goedemiddag!
      Mijn naam is Stirling Moss!

      • + 0
      • 3 sep 2014 - 16:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar