Geen wonderen voor Ferrari tijdens kwalificatie in Canada
- Gepubliceerd op 08 jun 2014 13:31
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
Fernando Alonso heeft naar eigen zeggen gedaan wat hij kon tijdens de kwalificatie. Er zat simpelweg niet meer in het vat: "Dit was de limiet," aldus Alonso. "Mijn ronde was goed, erg goed zelfs. De andere auto's waren gewoon sneller. Het was een lastige zaterdag en we hebben gezien dat we gewoon niet snel genoeg zijn."
Ondanks het negatieve resultaat, ziet de Spanjaard toch een lichtpuntje. De updates van Ferrari deden hun werk: "Het nieuwe pakket werkt aardig, ik voelde de auto beter. Er komt meer aan de komende races en hopelijk verkeren we dan in een betere positie," aldus een strijdvaardige Alonso.
Een ander verhaal vertelt Alonso's teamgenoot, Kimi Raikkonen. De Fin voelt zich ook in Montreal niet lekker in de F14-T: "Het gehele weekend ben ik al niet echt tevreden met de auto en ook in de kwalificatie liep het niet echt lekker," vertelt de Fin. "Ik was onderweg op een nieuw setje supersofts in Q3, maar de auto gleed alle kanten op en ik kon geen goede ronde rijden."
In tegenstelling tot Alonso, is Raikkonen niet echt tevreden over de nieuwe onderdelen uit Maranello: "Misschien hadden we een of twee plekjes hoger kunnen eindigen, maar ik denk niet dat het veel had uitgemaakt. Zelfs als de updates gewerkt hadden, dan nog was het niet eenvoudig geweest. Waarschijnlijk is dit het circuit waar onze auto het slechtst bij past, dus ik verwacht een lange race. Ik ga proberen goed te starten en dan ga ik alles geven," besluit de Fin.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 4.805
Ik dacht aan de reacties te zien dat ze gisteren níét met de nieuwe updates van vrijdag reden? Hoe zit dat nou?
Posts: 23
Klopt, de temperaturen schenen te hoog op te lopen bij bepaalde onderdelen. Ik vermoed dat dit bij de ophanging was, aangezien de sidepods in het nieuwe ontwerp helemaal doorliepen.
Posts: 2.263
Ferrari kennende zijn ze weer lekker conservatief, door het niet aan te durven met de updates te gaan racen.
Posts: 5.887
Ja, want als een temperatuursensor aangeeft dat materiaal te heet wordt, dan moet je dat negeren. Anders ben je conservatief. Logisch inderdaad.
Posts: 2.263
Je weet wat ik bedoel Eddy, Ferrari is te vaak veel te conservatief en wacht af of de updates wel werken voor de race. Een risico wordt nooit genomen.
Posts: 4.805
Ben het met jullie beiden wel eens: het is allebei niks. De signalen negeren en halverwege met een overhitte auto langs de kant staan is dom, maar eigenlijk moet je ook wel omdat je domweg overwinningen móét scoren om dit jaar nog een kansje te maken. Het ene scenario is voor Ferrari nog hopelozer dan het andere, om gek van te worden als Kimi-fan...
Posts: 3.846
Met een beetje geluk vallen er voor Alonso wel weer een paar uit en pakt dan gewoon weer een 3e of 4e plek,maar let wel dan moet het geluk nu wel eens aan zijn zijde zijn.
Veel te lang geleden als je het mij vraagt.
Posts: 1.832
En alweer zo'n walgelijke, negatieve en cynische reactie wanneer het om Alonso gaat.
Alles wat ie heeft bereikt is door geluk en door pech van anderen toch...?
Posts: 3.846
Veel wel ja.
Goed coureur met heel veel geluk en dat maakt hem blijkbaar een top coureur.
Posts: 3.846
En ik had toch weer gelijk!
Alonso had 9e moeten worden,maar oke er kan er 1 uitvallen voor je als je wat verder naar achter staat,maar 3???
Dus 6e is totaal vertekend.
Posts: 1.832
Gast, hij wordt 6e! Waar heb je het over met geluk? Hij wordt niet met geluk 6e. Hij crasht niet, rijdt hard en weet zich uit de problemen te houden.
Echt niet normaal wat jij uit weet te kramen....
Posts: 3.846
''Echt niet normaal wat jij uit weet te kramen....''
Jij ook niet met je roze tapas brilletje.
Posts: 1.832
En het kleine kind komt alweer naar boven. Dat duurde niet lang.
Ik heb met mijn roze tapas brilletje nog altijd meer objectiviteit in me dan jij met je anti-Alonso vergrootglas.
Posts: 79
Ik begin me steeds meer af te vragen wie nú de zwakste aandrijflijn heeft. Ik vrees toch de Italiaanse. Renault maakt mega grote stappen in de ontwikkeling en bij de Scuderia blijft het toch angstig stil op dat vlak.
Meer dan: "er komen updates"... heb ik nog niet gelezen.
Posts: 640
De PU upgrade zit nog steeds op de Ferrari en werkt goed er zijn geen problemen , de grote verassing op zaterdag de 3e training komt door dat Mercedes de B spec klantenmotoren een powerboost heeft gekregen voor de training en kwalificatie , voor de race op zondag is het nog niet zeker , dit melde sky met ted kravitz en mclaren electronics op zaterdag.
Posts: 2.368
Tifosi is meervoud. Het enkelvoud is tifoso. Misschien een idee om geen woorden te gebruiken als je niet weet hoe je ze moet gebruiken?
De juiste vervoeging is dus: de tifosi zullen.
Posts: 4.805
"Het enkelvoud is tifoso."
Dat klopt ook niet. "Tifoso" is alleen de mannelijke enkelvoudsvorm, en dus niet hét enkelvoud. Je hebt ook "tifosa", de vrouwelijke enkelvoudsvorm.
Posts: 13.929
Dat klopt dus wel, alleen is het niet helemaal compleet. Hij geeft gewoon een van de enkelvoudsvormen en daar is op zich niks mis mee.
Posts: 1.832
Gert <3
Posts: 1.315
Ze rijden als ik het goed heb enkel met de nieuwe vloer..
Posts: 124
Pat Fry's interview op Sky italia bevestigt dat alle updates er nog op zitten.
Posts: 3.846
Terrazzo of zijn ze toch voor Italiaans marmer gegaan? ;p
Posts: 123
En voor de eerste 5 jaar vissen ze ook achter het net newey blijf voor een jaar of 5 bij redbull
Posts: 13.929
Bron?