user icon

'Alonso moet McLaren-Honda naar successen leiden'

  • Gepubliceerd op 24 mei 2014 13:44
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra
McLaren-baas Ron Dennis heeft de geruchten over een terugkeer van Fernando Alonso naar McLaren gevoed. De Brit wil een absolute topper in zijn renstal en heeft zijn zinnen gezet op de Spanjaard. Volgens The Times is Alonso reeds door McLaren benaderd en volgens de Daily Mail hebben er al ontmoetingen plaats gevonden.

Dennis windt er in Italiaanse media geen doekjes om. "Fernando zou welkom zijn bij McLaren. Verbaast het jullie dat ik over Alonso praat? Ik heb geen problemen met hem. Het belangrijkste is dat wij weer gaan winnen. In 2015 beschikken we over motoren van Honda en we hebben een geweldige coureur nodig."

Alonso zelf houdt de boot in L'Equipe nog af. "Ik ben gelukkig. Ik heb een geweldig leven. Ik ben Ferrari-coureur, veel beter dan dat wordt het niet. Een derde wereldtitel zou de slagroom op de taart betekenen. Veel grote namen in de Formule 1 hebben drie kampioenschappen achter hun naam staan."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Blijft het zo gaan zie ik hem idd vertrekken.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 14:00
    • Kan toch niet waar zijn !!
      Hij heeft toch zeker 80 keer verteld dat Ferrari zijn laatste team is ,zijn familie is,
      zijn leven zijn warm nest, zijn ..........

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 14:08
    • Tony

      Posts: 981

      Net zoals die 80 keer wat door Hamilton werd gezegt over Mclaren.

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 14:27
    • waylon

      Posts: 2.247

      Wat heeft Hamilton hier nu weer nee te maken?

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 15:01
    • Tony

      Posts: 981

      Dat je niet alles moet geloven wat er gezegd wordt.

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 15:06
    • Die gaat vertrekken bij ferrari want daar valt niks meer te halen dit seizoen
      en bij mclaren zal voor hem weer een nieuwe uitdaging zijn vooral de nieuwe honda motor
      want button reed ook met honda motor en werd kampioen

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 17:33
    • Goh, nooit geweten dat Button met honda motoren heeft geraced en kampioen is geworden. MotoGP? In zn Brawn lag in ieder geval een Mercedes motor.

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 20:56
  • Dat zet de druk nog meer op Ferrari om Newey daar te halen.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 14:20
  • TJ.

    Posts: 758

    Ligt het aan mij of begint silly sesaon wel heel vroeg dit jaar? Eerste geruchten waren er al voordat het seizoen goed en wel was begonnen.

    Ik zie Alonso niet meer zo snel bij Ferrari vertrekken. De auto van McLaren is namelijk niet heel veel beter volgens mij, dus daar komt-ie in hetzelfde schuitje terecht.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 14:46
  • Warlord

    Posts: 2.095

    No way, tenzij Alonso ongeveer hetzelfde toekomst beeld als Hamilton in 2012 voorgeschoteld krijgt. Mclaren is nog slechter bezig dan Mercedes 2 jaar terug.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 15:12
  • Hansnah

    Posts: 304

    Zou funny zijn als hij dan vertrekt & Kimi het jaar erna kampioen wordt met Ferrazzi (-;

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 15:37
    • AndreasF1

      Posts: 816

      Denk dat ie dan dichtbij een zelfmoordpoging komt...

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 15:56
    • Bertus_F1

      Posts: 178

      Dat denk ik ook AndreasF1.. Of dat hij daarna weer door een jong talent het snot voor de ogen word weggereden!

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 16:06
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Nou liever Alonso dan Crashjean of Pastor Maldonada in die auto.. En ik denk dat Alonso ook nog iets meer vuur heeft branden dan Button. Button lijkt wel helemaal uitgeblust in die vrachtwagen van McLaren.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 16:07
  • RBRFAN

    Posts: 123

    En vettel 4

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 17:16
  • Bye Button als dit gaat gebeuren. Over the hill

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 18:12
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Of Hülkenberg eindelijk naar Ferrari en Button naar Force India?

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 18:33
  • Enya

    Posts: 182

    Oké dus een F1 rollator voor Fernando!? Die jongen is aan zijn eind en zie hem bij Mc Laren ook geen deuk in een pakje boter rijden.
    Alonso is inmiddels old school helaas maar waar.

    • + 0
    • 24 mei 2014 - 18:45
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Je weet niet wat je zegt! Alonso is een van de beste coureurs er rondrijden!

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 19:32
    • Bertus_F1

      Posts: 178

      @GpGert3 "Alonso is een van de beste coureurs er rondrijden!" volgens is er wat mis met je Nederlands..

      Groetjes Brutus

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 19:41
    • Enya

      Posts: 182

      @GPGERT3 Sorry maar is één van de grootste jammeraars die er rond rijd. Wat heeft hij nu gepresteerd na zijn twee WDC's bij Renault? Niets, nada, noppes. Grote bek, slijmen en pappen en nat houden. Een veel te hoog ingeschatte "coureur". Niets meer en niets minder.

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 19:49
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @ BRUTUS: speciaal voor je het onbrekende woordje: Die!

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 19:52
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @ ENYA: Wat Alonso gepresteerd heeft? Hij heeft in zijn eentje (aan huilbaby Massa had men bij Ferrari hooguit nog wat als proefkonijn) jarenlang de eer van de Scuderia hooggehouden met een auto die Alain Prost allang als 'vrachtwagen' zou hebben getypeerd!

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 19:55
    • Weet niet of je Alonso zn kwalificatie rondje hebt gezien (denk t niet) want hoe die zn John Deere over het circuit heen trapte was echt een demonstratie wagenbeheersing op en over het randje. Een van de mooiste op Monaco ooit. Die Ferrari is gewoon nog steeds een belabberde auto, het is dat zr twee zeer capabele coureurs in dienst hebben anders was t nog dramatischer geweest.

      • + 0
      • 24 mei 2014 - 21:02
    • @ Enya - "Alonso is inmiddels old school helaas maar waar."

      Niet waar, jouw mening. Ik ga nu ook mijn mening geven... maar die is, naar mijn mening, wel een stuk geloofwaardiger.
      Alonso steekt er qua prestaties al jarenlang met kop en schouders bovenuit. Ik weet niet of je de F1 überhaupt wel volgt. Hij heeft op een haar na twee keer de titel gemist met een inferieure auto. Met een tikkeltje meer geluk had hij die twee gepakt en was hij de held met vier wereldtitels. Dan heb ik het nog niet eens over wat er met dat tikkeltje geluk in 2007 had kunnen gebeuren. Of als hij de aanbieding van RedBull had geaccepteerd en in 2009 voor dat team had gereden. Ik denk dat hij dan minstens zoveel titels als Schumacher zou hebben en dan gebombardeerd zou worden tot absolute legende.
      Zelfde rijder, ander scenario. Gelukkig zijn alle 'echte' kenners het erover eens dat Alonso de beste van het veld is.

      • + 0
      • 25 mei 2014 - 00:37
    • Haha ga jij ff op je bek met die uitspraak, oei oeiiiiii...

      • + 0
      • 25 mei 2014 - 13:10
  • Ugh

    Posts: 333

    Gewoon een opmerking om sponsors te paaien.

    • + 0
    • 25 mei 2014 - 11:24
    • Denk het ook maar anderzijds kan Honda kan met alle respect toch niet tevreden zijn met het huidige rijderskoppel. Twee sub toppers in een met Honda erbij weer een team met de allerhoogste ambities. De komst van Honda zorgt er echt niet voor dat Mclaren er volgend jaar meteen vooraan staat in tegendeel. Ze moeten een berg onzeker werk verzetten, dat zal Alonso nooit doen bewegen om volgend jaar over te stappen. Denk dat Mclaren zijn pijlen op andere coureurs moet richten. Sowieso een coureur die het best vind dat hij bij zijn winst in een race replica bekers in zijn prive bezit krijgt haha.

      Alonso dient gewoon zijn contract uit en zonder titel gaat hij er dan vandoor. Hij heeft altijd gezegd tot op hoge leeftijd in Formule 1 te willen blijven. Op het winnen na heeft hij het bij Ferrari uitstekend. Een winnende auto heb je nooit geen garantie op net zoals je geen garantie heb dat een top team het bar slecht kan doen.

      • + 0
      • 25 mei 2014 - 13:07

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit