user icon

Hulkenberg: "Opofferingen Force India betalen zich uit"

  • Gepubliceerd op 25 apr 2014 15:57
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Force India is dit seizoen een van de positieve verrassingen. De Indiase renstal stond al een keer op het podium en bezet de derde plaats in de tussenstand bij de constructeurs. Vooral Nico Hulkenberg presteert uitermate constant, met twee vijfde en twee zesde klasseringen. De Duitser schrijft de sterke resultaten toe aan de keuzes van Force India in 2013.

Hulkenberg betoogt in The Times of India: "Ik denk dat de nieuwe reglementen de situatie voor alle teams gereset heeft. De gevestigde orde is een beetje overhoop gehaald voor dit jaar. Dat gaf ons de kans om meer competitief te zijn dan in voorgaande seizoenen. Het team heeft vorig jaar veel opgeofferd met het oog op 2014 en dat betaalt zich nu uit."

"Het is onmogelijk te zeggen hoe lang we dit volhouden. Ferrari is een sterk team, Fernando Alonso heeft me in drie van de vier races verslagen, dus het is geen gemakkelijke opgave om hen bij te houden. Een van mijn ambities is om een keer op het podium te finishen. Dat is het doel, maar het belangrijkste is constant in de punten eindigen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Hallo Ron Dennis! Wakker worden??!!! McLaren rijdt met 2 piloten rond die lang niet het maximale uit de auto halen? Contracteer Hülkenberg nou eens!!

    Wat je allemaal niet moet doen om in beeld te komen van een top team.

    • + 0
    • 25 apr 2014 - 16:28
    • Beste Damon,

      Je hebt nog wat te goed van me omdat ik je voor 1997 een flutcontract heb aangeboden en je noodgedwongen moest verkassen naar Arrows. Ik zal over mijn hart strijken en de Hulk ook een "mooi" contract aanbieden.

      Met amicale groet,

      Ron Dennis

      • + 0
      • 25 apr 2014 - 16:42
    • Je roept t al een tijdje Damon maar ik weet zeker dat t eerste beste topstoeltje dat leegkomt verwarmd gaat worden door de billen vd Hulk.

      • + 0
      • 25 apr 2014 - 17:08
  • Misschien mag hij volgend jaar wel alsnog naar Ferrari, als ik het iemand gun...

    • + 0
    • 25 apr 2014 - 16:44
  • Godius

    Posts: 658

    Ja, vond het al raar dat sauber zo inzette op ontwikkeling van de wagen vorig seizoen. Ze waren op het einde wel sneller dan Force India maar dit jaar zijn ze in geen velden of wegen te bekennen, dom.

    • + 0
    • 26 apr 2014 - 10:16
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Overschatte coureur, wordt echt nooit een topper want anders had Ferrari, Mercedes of McLaren hem al lang gecontracteerd.

    • + 0
    • 26 apr 2014 - 11:17
    • Domme kortzichtige reactie. Dus omdat een groot team een bepaalde coureur niet aantrekt is de coureur niet goed genoeg...?

      Hülkenberg rijdt al zijn teamgenoten zoek en presteert in elke auto zo ongeveer maximaal.
      Altijd snel, maakt zelden tot nooit een fout. Tja wat wil je nog meer?

      Of ga je beweren dat gasten als Webber en Perez (die wel door een topteam gecontracteerd werden) beter zijn? Op 1 race na wordt Perez gewoon compleet zoek gereden.

      • + 0
      • 28 apr 2014 - 12:12
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @DAMON HILL: Als hij écht zo goed was geweest was hij al opgepikt. Ik zeg nergens dat hij niet goed is. Prima coureur maar in mijn ogen, en blijkbaar ook in de ogen van de échte topteams, geen kampioenmateriaal. Webber vond en vind ik sowieso beter dan de Hulk en Perez wordt ook nog wel wat volgens mij.

      • + 0
      • 29 apr 2014 - 22:06

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 137
  • Podiums 0
  • Grand Prix 82
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar