Maldonado is zich van geen kwaad bewust na incident Gutierrez
- Gepubliceerd op 06 apr 2014 22:44
-
43
- Door: Jeroen Jonkers
Maldonado schuift de schuld van zich af: "We moeten nagaan wat er gebeurde, want het leek of Esteban afweek van de ideale lijn bij het ingaan van de eerste bocht. Misschien remde hij te laat, ik weet het niet, maar ik zat in de bocht en kon geen kant meer op."
"Dat is natuurlijk lastig te begrijpen en ik reed uit de pits op koude banden, maar ik denk dat hij erg veel pech had. Gelukkig sprong hij gelijk uit de auto," besluit de Venezolaan.
De wedstrijdleiding had een andere mening over het incident en strafte Maldonado met een gridpenalty van vijf plaatsen voor de Grand Prix van China. Ook telt de superlicentie van de Venezolaan nu drie strafpunten.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land Venezuela
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (43)
Login om te reagerenPosts: 318
Pastor fits thee Harry code...
Posts: 95
Moest echt denken dat maldonado ''SURPRISE MOTHERF*CKER!!'' riep tijdens het ongeluk. :P
Posts: 17.675
@luigif1,
heeeeeere's johnny!!
Posts: 5.397
Waarom is deze psychopaat zijn licentie nog steeds niet ingetrokken? Hoeveel idiote acties moet hij nog uitvoeren tot dat gebeurt? Het is niets, het is nooit wat geweest en het zal ook nooit wat worden. Opgedonderd met die mafkees!
Posts: 13.929
Volledig mee eens!
Posts: 135
ooh god help..meer ga ik hier niet eens over zeggen
Posts: 11.132
Zolang Maldonado zakken met geld meeneemt zijn we nog lang niet van hem af.
Posts: 2.223
precies, zo dacht ik er ook over. Geen Maldonado, geen sponsorbedrag = exit Lotus uit de F1? Ik had altijd gehoopt dat hij zijn Spanje 2012 overwinning, om dat momentum, vast te houden en dat hij zichzelf zou ontwikkelen als coureur, maar daar komt -vooralsnog- weinig van...
Jammer...
Posts: 11.757
Misschien dat ze nu m nu even in het Renault Bellevue State mental hospital parkeren. Als ze denken dat t weer kan krijgt ie een weekendverlof pas en gaat de dwangbuis even af. Soort tbs voor f1 coureurs.
Posts: 437
Maldonado is iemand die niet in de F1 thuis hoort. Maar goed Lotus kan het geld wel heel goed gebruiken natuurlijk.
Posts: 17.675
ach hij heeft af en toe zijn momenten, hoe kleurloos zou de F1 zijn zonder hem...
Posts: 13.929
Zou je dat ook zeggen na een dodelijk ongeluk?
Posts: 11.757
Ondanks dat blijkt uit t antwoord van Maldonado dat ie echt in een andere realiteit leeft en dus bij vlagen gevaarlijk zal blijven moet ik je wel gelijk geven. Maar wat een malloot is t af en toe. Pfff die hadden de japanners graag in een toestwl vol met explosieven gehad :) maar t blijft een smaakmaker toch wel.
Posts: 17.675
@NBTT
Nee, daar zit ik, net zoals ieder ander weldenkend mens, niet op te wachten.
Kom op, niet te dramatisch doen hoor.
Vroeger, toen de F1 nog wat voorstelde, kwamen crashes wel eens vaker voor, zoek maar op. Ik wacht zelf altijd totdat ik de coureur ongedeerd zie uitstappen, en dan beoordeel ik de crash op zich, dit was toch wel een "wow, vind ik leuk" momentje!
Maldonado heeft af en toe een rode mist voor zijn ogen, een beetje zoals de terminator.
Er zijn al zo weinig crashes tegenwoordig, laat er met Pastor in het veld nou nog een klein beetje een crash-kans zijn aub.....
Posts: 1.082
Jean, ik snap jouw redenatie wel een beetje. Buiten het leuke gevecht wat we bij Mercedes hebben gezien, was dit wat heeft gezorgt dat ik niet in slaap viel. Maar ik vind het toch dat hij echt inzicht mist, iemand die toch al wat kilometers in de racerij heeft mag dit niet laten gebeuren. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds de straf verhouding raar vind tegenover die van Ricciardo. Ricciardo kreeg 10 sec en 10 plaatsen, Maldonado krijgt 10 sec 5 plaatsen en 3 punten op rijbewijs...waarom maar 5 plaatsen??
Posts: 17.675
@LS
Wel, dat geeft in ieder geval aan dat Pastor aan de limit zit qua leervermogen :-)
Die verhoudingen van straffen is inderdaad compleet zoek in mijn ogen, slaat nergens op.
Ik vraag me trouwens af wat die strafpunten op z'n licentie voor gevolgen hebben? Ik ken persoonlijk de regelgeving op dit vlak niet.
Weet iemand dit, hoeveel puntjes op z'n rijbewijs voordat we afscheid moeten nemen van Pastor?
Posts: 7.320
Waarom moet NBTT zoits nou er zegge? als je iets negatief over Marokkanen zegt benje meteen een racist is net zoiets als dat je iets zegt over dat je crashes leuk vindt dan ben je ziek want dan wil je dat er doden vallen.
zonder gevaar is de F1 een stuk saaier. Ik wil geen lans breken voor MAL verder, maar ik hou van crashes! En bij MAL mag je soms best een klapper verwachten dus ja, elk dorp heeft zn dorpsgek. Een rol die ook vertegenwoordigd moet worden.. Jean, i know exactly what you mean.
Posts: 5.875
12 punten == race schorsing
Posts: 4.805
Helemaal eens met NBTT. Hij is met regelmaat een gevaar voor de andere coureurs, daar moet je hard mee afrekenen in een sport waarin veiligheid prioriteit 1 is.
Off: Wat zijn er de laatste tijd toch veel technische problemen hier. Nu kun je weer niet inloggen via de iPhone, er werkt altijd wel iets niet.
Posts: 7.320
Als de F1 volledig veilig zou zijn zonder kans dat er wat mis gaat dan is mijn interesse verdwenen. Daar zit voor mij dan ook n groot deel vd spanning. Natuurlijk ook in welke volgorde ze finishen maar zeker ook of het allemaal wel goed gaat! Daarom hou ik ook van Monaco; vaak een optocht maar tegelijkertijd weet je dat er chaos kan ontstaan. Het gevaar van vroeger ruik ik daar nog een beetje. En daar gaat het om [bij mij]. Dat dat gevoel in de lucht hangt van dat deze mannen hun leven op t spel zetten. Dat het ernstig mis KAN gaan.
Posts: 4.805
Dát er altijd iets kan gebeuren draagt wel bij aan de sfeer, maar om die kansen nou te laten toenemen door een beroepsidioot als ongeleid projectiel rond te laten razen: nee. die voel ik niet. Opzouten met die gast.
Posts: 34
Gutierrez zag hem toch aankomen....? dan had ie maar aan de kant moeten gaan ;)
Posts: 17.675
Precies, jij snapt het! Eigenlijk vroeg hij er ook gewoon om!
Posts: 17.675
ik was wat vergeten, bij deze: ;-)
Posts: 4.805
Dat is dus het gevaarlijke aan die man, volgens mij begrijpt hij echt oprecht niet dat hij steeds stomme dingen doet die ook nog eens (letterlijk) levensgevaarlijk zijn. Grosjean had destijds ook zijn momenten, maar hij onderging ze met het schaamrood op de kaken, kon wel door de grond zakken van schaamte. Maldonado heeft iets schizofreens over hem wat hem des te gevaarlijker maakt.
Ik hoop dat we van hem af zijn voordat het écht een keer mis gaat.
Posts: 4.805
Over Grosjean gesproken: hij werd wél geschorst na zijn aanslag op Alonso. En die was nog discutabel vanwege de startchaos. Het wordt echt tijd dat de straffen in de F1 duidelijker worden. Bij een sport als voetbal weet je ook voor welk soort overtredingen je direct rood krijgt, in de F1 is het altijd maar gissen en afwachten. Slechte zaak.
Posts: 11.757
Ja ik vond destijds ook dat GrosJean veel te hard werd bestraft, een aantal keer zelfs. Dat is gewoon een hele snelle en het enige waar hij echt last had was van de straffen en alle hoon. Het leek net een soort zondebok.
Posts: 2.091
@Rudi84: Exact wat ik wilde zeggen. Totaal gebrek aan zelfreflectie. Dat maakt de man gevaarlijk en is kenmerkend voor psychopoaten
Posts: 1.403
Malfunctionado ! I did nothink wrong, he was wery unlucky to put his kar in front of a mine.
Posts: 4.679
Hahaha, dát is een mooie. Dankje Donshere, Malfunctionado houden we erin!
Posts: 13.929
Inderdaad, zeer goed gevonden!
Posts: 2.095
+1; die houden we er idd in ;-)
Posts: 4.679
Ik heb Pastor de Prötser al eens vaker met Andrea de Crasheris vergeleken, maar ik kom daar van terug. Zelfs de Crasheris zag in wat hij fout, de ziek makende zwemmer (er komt "do bad swim" uit Translate vallen als je zn naam in tikt) heeft écht een bord voor zijn kop!
Posts: 505
Al die bijnaampjes, kom op zeg.
Posts: 2.263
Een rij-examen voor de positie als F1-rijder maar? Er zullen vast nog wel wat dual seater Arrows auto's staan, ergens.
Posts: 17.675
Veel geluk bij het zoeken naar een examinator dan!
Bij zo'n ding zit je hulpeloos achter de bestuurder, je kunt totaal niet ingrijpen.
Wie wil dat nou bij Maldonado? ;-)
Posts: 131
Even niet over deze actie, maar temeer over de veiligheid:
Ik vind de lage neuzen absoluut niet bijdragen aan de veiligheid van de coureurs.
Bij een botsing werkt de neus nu als een "Giant Burger Flip".
Waar de coureur voorheen beschermd werd door de sidepod, is het nu steeds waarschijnlijker dat men op haar dak belandt, met alle gevolgen van dien.
Posts: 3.077
Dit had niks te maken met de neus en zou vorig jaar precies hetzelfde zijn afgelopen. Maldonado prikte zijn voorwiel voor het achterwiel van Guetierrez.
Posts: 130
Maldonado hoort niet in de F1 thuis. Hij dook in een gat dat er helemaal niet was. Het is niet de eerste keer dat hij zichzelf en andere coureurs in gevaar brengt. Lotus zag hem graag komen met zijn grote sponsor en kan zo overleven. Ik begrijp de sponsor van Maldonado niet. Je wilt toch niet geassocieerd worden met zo'n psychopaat...???
Posts: 3.077
Maldonado heeft toch gewoon gelijk? Er bestaat zoiets als rechts heeft voorrang en Maldonado zat toch echt rechts van Guetierrez, dat weet iedereen. Slecht hoor dat iedereen nu naar Maldonado wijst als schuldige!
Posts: 10.534
Maldonado kwam uit de pits en dan moet je voorrang geven aan alles op de baan.
Posts: 3.077
:)
Ik wist dat iemand serieus erop zou gaan reageren. ;)
Posts: 2.095
"Gelukkig sprong hij gelijk uit de auto"
uh, ja, na een minuutje ofzo.