user icon

McLaren neemt 14-jarige Nederlander onder zijn hoede

  • Gepubliceerd op 21 jan 2010 16:02
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Nyck de Vries maakt vanaf nu deel uit van het opleidingsprogramma van McLaren. De Britse renstal heeft voor de 14-jarige Nederlander dezelfde route als Lewis Hamilton voor ogen, met de Formule 1 als het uiteindelijke doel. Anthony Hamilton, de vader van Lewis, neemt de begeleiding van het talent op zich. De Vries maakte de afgelopen jaren furore in de karting.

McLaren-teambaas Martin Whitmarsh: “McLaren heeft een langlopende verbondenheid met de steun aan jong talent. We geloven dat het een verantwoordelijkheid van de autosportwereld is om jonge racers aan te moedigen en te koesteren. Dat is precies wat wij doen. Nyck is een grote belofte en we bieden hem graag de steun en training die hij nodig heeft om te slagen.”

De Vries: “Mijn bezoek aan de McLaren Technology Centre was een geweldige ervaring en ik ben vereerd met en dankbaar voor de hulp van McLaren bij de ontwikkeling van mijn loopbaan. De middelen die ze ter beschikking hebben zijn ongelooflijk en ik geloof dat ze mij kunnen voorzien van het raamwerk dat nodig is om mijn kwaliteiten, conditie en ervaring te verbeteren.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Machdag

    Posts: 194

    Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen! wel super dat hij deze kans krijgt! opleiding programma van Mclaren staat goed bekend, dus wie weet. laten we hopen dat we hem over een jaar of 5 a 6 terug zien in de F1!!

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 16:11
  • Maximo

    Posts: 6.961

    Nicky heeft Sainz junior al aardig rijles gegeven afgelopen kart seizoen en dan is Sainz junior zelfs vorig jaar als grootste race talent van Spanje gekroond in Spanje. NIcky is zelfs nog 1 jaar jonger als Sainz. Ik volg Nicky zijn verrichtingen ook al een jaartje en hij is echt uitzonderlijk goed.

    Kijk maar eens op www.devriescompetition.nl

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 16:12
  • Tifoso

    Posts: 2.951

    zo ukkie en nu al met twee dames om de armen(foto staat op zijn site). Grappig om te zien...

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 16:20
  • leuk dit. ik denk zelf dat we max verstappen (zoon van jos) ook ooit in de f1 zien. deze jongen rijd ook menig talent zoek in zijn kart.

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 16:30
  • Mink

    Posts: 16

    een super getalenteerd ventje uit SNEEK!! cool later misschien een Sneker in de f1.

    Als echte Sneker vind ik dit wel erg stoer!!

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 17:41
  • Gompie

    Posts: 4.951

    \"De Vries: “Mijn bezoek aan de McLaren Technology Centre was een geweldige ervaring en ik ben vereerd met en dankbaar voor de hulp van McLaren bij de ontwikkeling van mijn loopbaan. De middelen die ze ter beschikking hebben zijn ongelooflijk en ik geloof dat ze mij kunnen voorzien van het raamwerk dat nodig is om mijn kwaliteiten, conditie en ervaring te verbeteren.”
    Yeah right, dit is dus gewoon een persverklaring due keurig voor hem is opgesteld. Zit geen woord van hem zelf bij. Maar goed, nu maar hopen voor dat baasje dat het wat wordt in de toekomst.

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 17:45
    • MrOrange

      Posts: 193

      Ik heb de moeite genomen om wat youtube beelden van hem te bekijken. Als je hem een intervieuw hoort geven,stel je je mening bij dat hij dit niet zelf heeft geschreven. Acht de kans wel groot dat hij dit niet alleen gedaan heeft

      • + 0
      • 21 jan 2010 - 20:05
  • peet

    Posts: 210

    Super voor die jongen, maar ik denk dat we over een paar jaar nog een andere Nedelandse naam zullen zien.

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 18:55
    • reprep

      Posts: 547

      je bedoelt vast Max Verstappen , de zoon van. ofniet?

      ik hoop het toch niet , max heeft het gewoon heel makkelijk vanwege zijn vader en zijn connecties.
      natuurlijk kan hij ook rijden

      als je Nyck dan ziet is dat toch nog knapper , hij heeft waarschijnlijk niet zo veel connecties als verstappen en co.
      en is gewoon megagoed.

      ik gun het Nyck en max wel , maar Nyck heeft wel een streepje voor bij mij.

      we hebben al 1 verstappen gehad in F1 en nu over 5 jaar is het wel tijd voor een De Vries in de F1

      • + 0
      • 21 jan 2010 - 23:21
  • flagg

    Posts: 5

    erg leuk nieuws dit!! eindelijk eens een Nederlander in het opleidingsprogramma en dan ook nog uit SNEEK..... wat een wereldstad haha... zal hem zeker gaan volgen ... en wens hem alle geluk daar...

    • + 0
    • 21 jan 2010 - 20:06
    • Benz

      Posts: 368

      Hoezo EINDELIJK eens een Nederlander in het opleidingsprogramma?
      Giedo vd Garde zit ook al een paar jaar in het Young Drivers Programme van McLaren en volgens mij heeft er ook al eens een Nederlander in het opleidingsprogramma van Renault gezeten, kan het mis hebben maar volgens mij was dat Carlo van Dam.

      • + 0
      • 22 jan 2010 - 00:55
    • rafael

      Posts: 2.305

      de vries komt uit Uitwellingerga!!

      • + 0
      • 22 jan 2010 - 06:03
  • Xtrapower

    Posts: 57

    Heel leuk voor Nick.
    Ik ken hem heel goed uit de kartwereld en inderdaad, hij is steengoed!
    Ik denk dat hij bij wijze van spreken meer in een kart zit dan dat hij aan tafel zit om te eten. :-)

    Jullie Nederlanders moeten fier zijn op de mogelijkheden die jullie talenten krijgen! Waarom dan Max Verstappen afbreken? Ok hij heeft het beste van\'t beste ter zijn beschikking, maar hij int dan ook met halve of hele toeren voorsprong hé! Max zijn mentaliteit vind ik iets minder, maar kwalitatief is hij méér dan top!

    • + 0
    • 22 jan 2010 - 09:29
    • lijkt hij iets teveel op papa?:p maar denk dat je die mentaliteit ook nodig bent om ver in de auto sport te komen..

      • + 0
      • 22 jan 2010 - 13:21
  • f 1

    Posts: 303

    Veel succes Nyck het is je gegund. Laat in de toekomst nederlandse volkslied maar horen op de f1 circuits.En hier kunnen andere teams weer een voorbeeld nemen met uitzondering van Renault .Neem bijv Ferrari koopt liever dure coureurs in plaats van eigen talent een kans te geven.

    • + 0
    • 23 jan 2010 - 18:21
  • f 1

    Posts: 303

    Even terug kommend op een eerdere reactie van mij er zijn buiten Mclaren/Renault ook andere teams die aan (goede) jeugd opleiding doen

    • + 0
    • 23 jan 2010 - 18:27
  • Als hij dezelfde weg gaat bewandelen als Hamilton dan kijk ik al uit naar 2020. :)

    • + 0
    • 24 jan 2010 - 13:38
  • ralff1

    Posts: 78

    Echt vet hip ik zou zlf ook wel onder Mclaren willen rijden

    • + 0
    • 24 jan 2010 - 17:14

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.680
  • Podiums 112
  • Grand Prix 140
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar