user icon

Renault op zoek naar waardige teamgenoot voor Kubica

  • Gepubliceerd op 06 jan 2010 09:02
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Robert Kubica blijft gewoon bij het team van Renault. De Pool wilde na de overname door Genii Capital duidelijkheid over de plannen en de technische invulling en de antwoorden stelden hem en zijn manager gerust. Hij heeft ook weinig andere keus, de meeste stoeltjes voor 2010 zijn al vergeven.

Wie Kubica als teamgenoot krijgt is nog onbekend. Ho-Pin Tung, Jerome D’Ambrosio en Nick Heidfeld worden genoemd. Renault wil een tweede rijder die Kubica naar een hoger niveau pusht en zelf ook regelmatig punten kan scoren. De nieuwe teambaas Eric Boullier: “Onze tweede coureur dient Robert tegenstand te bieden en moet in staat zijn zelf punten te pakken. Het kan dus een coureur van Gravity Sports worden of niet, maar ik kan garanderen dat het voor rijders van Gravity Sports moeilijker is omdat ze echt eerst moeten bewijzen dat ze een plek bij Renault verdienen.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Volgens mij heeft renault een probleem....een waardige teamgenoot is niet meer te vinden. Die gravity gasten zijn amatuers en hoewel ik Heidfeld wel redelijk gelijkwaardig vindt en persoonlijk de beste keus voor Renault zijn beide heren als teamgenoot het laatste jaar redelijk ingekakt en stuwden ze elkaar niet bepaald naar grote hoogte naar mijn mening. Hoop dat ze kiezen voor Heidfeld want ondanks dat hij een degelijke middenmoter is vindt ik toch dat hij een plekje op de grid verdiend in tegenstelling tot diverse no-no\'s die al een plek hebben. En Sauber zal wel onder dwang van Ferrari een plek aan Fisi gaan bieden. Dus die doorstart is met dank aan panasonic en ferrari gefinancierd blijkbaar......

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 09:33
  • Zipp85

    Posts: 202

    Ik zou als ik Renault was voor de spanjaard Andy Soucek gaan hij heeft toch wat laten zien tidjens de testen eind vorig jaar en ik denk wel dat het eentje zou kunnen zijn die Kubica het wel eens lastig zou kunnen gaan maken of Mr Tung

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 12:48
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Renault moet misschien gewoon Grosjean es nog een kans geven. Doodjammer dat die jongen nu gewoon aan de kant wordt geschoven. Alguersari en Grosjean hebben volgens mij hun carrière verknoeid met het instappen midden het seizoen. Ze zouden beiden nog een kans moeten krijgen, want ze kunnen veel beter dan ze hebben kunnen laten zien.

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 13:37
  • rafael

    Posts: 2.183

    Ho-Pin Tung en Nick Heidfeld is een optie, maar toch gun ik Nick(ervaring)

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 14:51
  • savaan

    Posts: 42

    Ik vermoed dat ze toch voor een ervaren rijder willen gaan en hun buik een beetje vol hebben van de groentjes. Misschien een testrijder van een ader team, Sato, Davidson of Klien?

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 16:20
  • Kubica

    Posts: 4.084

    Bij Ho-Pin Tung denk ik toch niet meteen aan een waardig teamgenoot.

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 16:20
  • Van mij mogen ze Heidfeld er weer in zetten,hij kon Kubica goed aan en heeft ervaring en verdient het (nog) niet om aan de kant gezet te worden en zeker niet voor alleen kapitaal krachtige figuren (lees: Ho Ping Tung etc...)

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 16:21
  • f60

    Posts: 1.725

    Baguette zou een heel goede keuze zijn voor Renault, de enige inbreng die Tung zal hebben is geld.

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 17:40
  • nick vindt ik een goede rijder maar niet meer naast kubica. dan zie je nog het verschil tussen die 2 niet... gewoon een leergierige jonge hond er naast zetten.

    • + 0
    • 6 jan 2010 - 18:51
  • Gompie

    Posts: 4.951

    “Onze tweede coureur dient Robert tegenstand te bieden en moet in staat zijn zelf punten te pakken.\" OK, dus op zeker geen Ho Pin Tung :-)

    • + 0
    • 7 jan 2010 - 07:54
  • Neem Piquet terug en laat hem rijden met evenwaardige auto als Kubica en zeker niet met opzet de vangrail in sturen.Romain Grosjean zijn vervanger heeft zeker niet beter gepresteerd.

    • + 0
    • 7 jan 2010 - 17:24

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar