Officieel: Michael Schumacher maakt comeback in 2010
- Gepubliceerd op 23 dec 2009 11:36
-
117
- Door: Rob Veenstra
Schumacher wilde dit jaar zelfs al een rentree maken. Hij was bij Ferrari de belangrijkste gegadigde om de geblesseerde Felipe Massa tijdelijk te vervangen. Een nekblessure, opgelopen bij een motorongeluk gooide echter roet in het eten. Schumacher is nu weer helemaal hersteld en bij Mercedes GP gaat hij samenwerken met zijn goede vriend Ross Brawn, met wie hij eerder al bij Benetton en Ferrari succesvol samenwerkte.
Schumacher: "De motivatie voor deze beslissing is volgens mij vrij duidelijk. Toen ik eind november een belletje kreeg van Ross om weer te gaan racen, bij Mercedes, voelde ik me geweldig. Ik heb het circuit nooit achter me gelaten. In 2006 stopte ik en was ik de Formule 1 zat, maar de afgelopen drie jaar heb ik mijn energie teruggevonden. Ik heb wat gespeeld met motoren, maar ik voel me klaar om weer serieus aan de bak te gaan."
Trending nieuws
-
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29 -
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (117)
Login om te reagerenPosts: 44
zo hèhè, is dat ook weer bekend..
Posts: 106
EINDELIJK!!! :D
Posts: 37
YES!!!!!!!!!!!!!!
Posts: 397
Ik begin het al een beetje te geloven :).
Maar ik geloof het pas echt als hij in maart aan de start staat, haha.
Posts: 222
YESSSSSSSS
Heel goed nieuws. Zal wel moeten wennen aan schumacher in een grijs(?) pak ;). Hoop niet dat er nu allerlei verwijten komen vanuit Italie. Lijkt me overigens wel balen voor Ferrari dat eerst Brawn opstapt en nu Schumacher \'naar de concurrent overloopt\'... Desalniettemin wordt het een mooi jaar
Posts: 206
Grijs heeft hij vaker gedragen :P
www.gemmrig.de/hhf(...)001_500x293x16m.jpg
Wordt hopelijk een leuk seizoen volgend jaar
Posts: 985
Na al die jaren weer thuis bij Mercedes
Posts: 2.567
Ik hoop echt dat Hamilton hem ff laat zien hoe het er tegenwoordig aan toe gaat en hem gewoon dik van de baan rijd. That would be nice !
Posts: 2.567
is het ergens live te volgen? de persconferentie
Posts: 419
YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES, YES!!!!!!!!!!!!!!!!!
Posts: 201
Zo...dat plekkie is opgevuld. Dat geeft tenminste ook uitsluitsel voor andere coureurs. Kunnen ze verder kijken naar een andere plek.
Nu wordt de F1 volgend jaar levendiger. Nieuwe teams, Schumi terug enz enz. Kan niet meer wachten tot het 14 maart is.
Oh ja, en ik wens iedereen een fijne kerst en nieuwjaar toe!
Posts: 24
yippie vrolijk kerstfeest allemaal
Posts: 9.505
YESYESYESYES SUPER! dit is de beste kerst ooit!
Posts: 9.505
YESYESYESYES SUPER! dit is de beste kerst ooit!
Posts: 435
Jammer voor heidfeld, wordt gewoon een heel spannend seizoen.
Wordt een titanen gevecht met enkele kampioenen van voorgaande jaren, laat het seizoen maar starten.
Posts: 1
GEWELLLLLDIGGGGGGGGG NIEUWS! YESSSSSS
Posts: 155
Erg jammer
Posts: 419
Zo jammer dit. Alle echte F1 fans zijn in extase, laat staan hoe de Michael Schumacher fans zich voelen!!! Komt er zo\'n opmerking van iemand die duidelijk zijn hart niet bij de F1 heeft liggen.
Dit is voor iedereen een uitdaging!!! Voor Schumacher zelf, voor Mercedes en voor alle andere coureurs en constructeurs om hun krachten met hem te meten!!!
Echt fantastisch nieuws dit!!!!!
The return of a legend!!!!
Posts: 155
blablabla zegt een schumi fan
Posts: 859
Wat een ongelooflijk dom gezwam. \'Alle echte fans zijn in extase\' ga toch een eind fietsen. Want dat is echt het meest zielige wat in een lange tijd heb gehoord.
Posts: 9.253
ROFL! Kan me niet herinneren dat ik ooit eerder hardop heb gelachen om een forum-reactie :P.
OT: Great news! Jammer van Kimi, ik blijf erbij. Ik hoop dat Schuey weer mooie dingen gaat laten zien en bijkomend voordeel is dat de afgrijselijke term \"Schumacheresque\" niet meer gebezigd kan worden door de BBC wanneer een Brit aan de leiding rijdt of iemand voorbij gaat.
Posts: 265
Hamilton VS Alonso VS Schumacher! Laat maar komen! Waarom laat een nieuw seizoen altijd zo lang op zich wachten...
En heel jammer voor Heidfeld, ik weet niet of we hem volgend jaar nog terug zien.
Posts: 1.725
2010 wordt schitterend !! en de wereldkampioen zal geen doetje zijn ditmaal.
Posts: 1.306
Schumacher heeft overigens een deal voor \"meerdere jaren\", dus niet alleen dit seizoen.
Ik denk dat Heidfeld nu in een hoekje aan het janken is.... ;-)
Posts: 10.412
idd nick heeft de verkeerde keus gemaakt zo lijkt het... volgend jaar weer strijd tussen schumacher en alonso. en nog contract voor 3 jaar ook.
Posts: 249
Gefeliciteerd aan alle MS fans. En nu maar hopen dat hij en Rosberg ook een goede auto krijgen. Dan wordt het smullen op de grid. Jammer dat Raikkonen er niet meer is. Ik had hem graag zien racen tegen MS. Verder jammer voor Heidfeld, ben fan van hem. Maarja MS is toch wel wat beter, tenminste als hij nog topfit is. Maar Heidfeld kan misschien nog aan de bak bij Sauber of Renault. Maar in ieder geval er is weer een topcoureur te zien in 2010. En natuurlijk wens ik ook iedereen een goed F1 seizoen volgend jaar. Dat de beste op een eerlijke manier mag winnen.
Posts: 33
Hahahahaha mooie straf voor Ferrari.
Hadden ze maar van Kimi af moeten blijven toen hij nog voor ( McLaren ) Mercedes reed..
Goed gedaan Mercedes!!!! Al zegt het wel veel over de loyaliteit van beide heren.
Posts: 1.725
McLaren ligt in Woking,
Mercedes in Stuttgart.
Posts: 626
Zegt werkelijk helemaal niets over loyaliteit. Als sporter heb je nu eenmaal de drang om voor het beste team uit te komen en wanneer je dan jaren je sport domineert ga je een andere uitdaging zoeken = overstappen. Of als het jaren net niet lukt door een auto dan ga je een andere auto zoeken = overstappen!
Weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden. In principe blijf ik er bij dat terugkomen terwijl je gestopt bent iets voor B sporters is.... Aan de andere kant is het wel spannend om te zien wat hij nog kan. Hoop alleen niet dat z\'n statistieken hiermee hard naar beneden gaan!
Posts: 46
Paul, wil je eerst misschien even de staat van dienst van MS er op nalezen voordat je hem als B-sporter betitelt ???
Het terugkeren in een sport waar je zielsveel van houdt is gewoon een keuze van het hart geweest van MS.
B-sporter is niet van toiepassing op deze grootheid (wat je ook vindt van al zijn (on)sportieve acties)
Posts: 626
Jeroen, je hoeft mij niets te vertellen over zijn staat van dienst... Als je goed leest zul je begrijpen dat ik terugkomen van gestopt zijn meer een actie vind voor B-sporters. Dus daarom juist niet voor een Schumacher...
Vermoeiend dat veel mensen reageren op teksten die ze niet goed lezen. Nog vermoeiender dat ik dan wel weer het een en ander wil duidelijk maken...
Posts: 9.887
Ferrari straf??? Ferrari gunt hem een come-back op basis van bewezen diensten. Daarom heeft men hem vorige week formeel toestemming gegeven om onder zijn nog lopende contract bij Ferrari kostenloos uit te mogen komen om bij Mercedes te rijden.
Posts: 17
mooi zo!!!ik volgend jaar terug naar Francorchamps
prettig eindejaar voor iedereen...
Posts: 432
Daaaaamn.
het belooft nu al een spectaculaire jaar te worden.
dit wordt echt gewoon DE seizoen waar ik (en waarschijnlijk ook de rest) al jaren op wacht,zowel op de baan als zekerweten naast de baan.
Ik ga nu al popcorn kopen voor in maart.woeeeeh,het wordt al warm.
Alonso in een ferrari;
Massa in een ferrari;
Hamilton in een mclaren;
Button in een mclaren;
Rosberg in een mercedes;
Schumacher in een mercedes.
Posts: 6
Ik kan mij nog heugen dat meneer toendertijd zei\"als er een jonge rijden komt die mij verslaat stop ik ermee\". Nou Alonso heeft hem toen de F1 uitgejaagd. Nu zal hij dusdanig door een van de jongere gasten verslagen worden dat hij niet meer weet wat zijn voor en zijn achterkant is, of zal Mercedes een dominante auto moeten bouwen waarop mijnheer natuurlijk hoopt.
Zonde eigenlijk, na zijn afscheid had ik een klein beetje respect voor hem gekregen.
Cent
Posts: 22
Nou het feit dat Alonso hem de F1 heeft uitgejaagd is wel een beetje overdreven. Als zijn motor niet was geploft in de voor laatste race (Japan) had MS een zeer goede kans gehad om in zijn laatste jaar kampioen te worden... Ik weet het, het is \"als\" maar het geeft wel aan dat hij niet kansloos was tegen Alonso.
Posts: 9.505
verbetering, dan was hij wederom kampioen geworden
Posts: 273
WTF, verdiep je eens in de seizoenen. 2005 een auto die totaal niet goed was en 2006 heeft hij fantastisch gereden, alleen jammer dat zijn auto in Japan de geest gaf. Om nou te zeggen dat Alonso hem de f1 heeft uitgejaagt, ONTERECHT.
Als je een echte f1 fan bent, dan is dit fantastisch voor de sport, het is niet zomaar een coureur die terugkomst, wel diegene die statistisch de beste is en dwingt dit zeker respect af. Hij heeft lef!!!! SCHUMACHER FOR LIFE!!!!!
Posts: 1
Waarom kan je nou niet respect houden voor een persoon die (7X) zoveel heeft betekend voor de F1. Bij elke sport of politiek worden beweringen en/of beslissingen terug gedraaid. Laat de beste man gewoon zichzelf bewijzen, en als het niets wordt heb jij je feestje. En laat de naam Alonso niet te veel vallen, want als er één is die alleen maar kan winnen door bedrog?????. Een auto die óók door Schumie is ontwikkeld trouwens.
Hanniebal
Posts: 358
Laat hem toch zeggen wat ie wilt. Alonso kan over de prestaties van Michael alleen dromen, laat staan in de buurt komen. Alonso was in een McLaren ook niets. Daar werd ie zoek gereden door een Rookie. Als je het nou over Vettel of Hamilton had, dan zou ik zeggen, misschien...in de toekomst, maar Alonso...
Posts: 1.748
Geniaal eindelijk Der Meister is zuruck hahah.
Posts: 106
3 jaar contract huppakeee!! daar zit zeker 1 wereldtitel in :D
Posts: 38
Mijn kerst kan niet meer kapot, die is bij deze om zeep geholpen!!
Kimi had er moeten zitten, niet ms.
Hopelijk wordt hij dik ingemaakt door Nico zodat hij er na een jaartje weer weg gaat en dat Kimi hem opvolgt, maar dat is mijn mening.
Gefeliciteerd aan alle fans van ms!!
Posts: 155
schitterende tekst
Posts: 144
waardeloze reacties Leendert.
Voor de mensen met wat meer enthousiasme...Schumi\'s eigen aankondiging op zijn website is wel aardig.
Posts: 4.764
Hey Leendert:
Ga eens deaud!
Posts: 696
Hebben we weer die \"rasechte\" reacties van Schumi-fans?!?
Doe jij even lekker normaal en wacht gewoon de eerste drie GP\'s van 2010 af, voordat je gaat \'fappen\' dat Schumi eventjes het WK gaat winnen..
Posts: 65
ach man, schumacher verdient dit meer dan kimi. schumacher kan zichzelf gaan bewijzen tegenover de rest van de teams en coureurs. ben benieuwd of hij het kan waarmaken. fijne kerst en een voorspoedig en sportief 2010.
Posts: 562
Sorry hoor, menner Bas, maar Kimi wou zelf niet naar Mercedes. Dus ga nou niet liggen janken dat hij daar had moeten zitten! Waarom hoop je eigenlijk dat hij wordt ingemaakt? Hoopte je dat ook bij Lance Armstrong? Gewoon sporters die zo\'n grote liefde voor \'hun\' sport hebben dat ze terug willen komen. Hadden alle sporters dat maar...
Posts: 273
Zit het zo diep in je ...... dat je kerst erdoor om zeep is geholpen, wat TRIEST!!!!
MS is een doorzetter, ookal reed hij achteraan (gebeurde uiteraard zelden). Wanneer Kimi achteraan reed, wist je dat zijn race afgelopen was, zoveel doorzettingsvermogen die jongen NOT.
Maarre fijne kerst.
Posts: 1
Beetje jammere reactie over Kimi dat juist hij gen doorzettings vermogen zou hebben. als er iemand uit het hele veld van de afgelopen jaren in staat was om vanuit achteraan het veld alsnog in de punten en zelfs podia en overwinningen te halen was hij het wel!
De tijd bij mclaren was wat dat betreft het mooist maar ook bij ferrari heeft ie mooie dingen laten zien. Vind het jammer dat ie er niet meer is maar vind het ook ontzettend gaaf en van erg veen lef tonen dat MS weer terugkomt. Respect!
Posts: 273
Ik vind dat je ook in een mindere auto (Ferrari 2009) moet vechten om de plaatsen 12 en 13 in een race en niet een wagen er heel gemakkelijk langs laten gaan, zonder enige moeite te doen om de plek te verdedigen.
Neemt niet weg dat het geen goede coureur is, anders wordt je geen wereldkampioen of 2e in een WK
Posts: 2.049
Euh, dat is dus wel lulkoek, want in de tijden dat Raikkonen voor Mclaren reed gebeurde het heel vaak dat hij van heel achteraan terug op het podium kwam, 1 race zelfs van laatste tot eerste.
Posts: 273
Dit is geen lulkoek, Raikkonen heeft een goede auto nodig om van achter naar voren te komen in een race. De Ferrari van 2009 was geen goede auto en hebben we vaak genoeg gezien dat Raikkonen geen moeite doet om zijn plekken te verdedigen.
Ik zeg dit voor de laatste keer, wil niet zeggen dat het geen goede coureur, hij heeft zeker mooie dingen laten zien in zijn Mclaren/ Ferrari tijd.
Posts: 2.049
Dan moet je jezelf eens wat duidelijker maken. Het gaat van dat \"raikkonen geen doorzetter is\" naar \"Raikkonen is geen doorzetter wanneer hij geen goede auto heeft\", wat trouwens nog altijd ernstig foutief is; voor de de duidelijkheid: de mclaren in 2005 was algemeen genomen niet goed genoeg. In de eerste helft was het een baggerauto, in de tweede helft een auto die snel reed en snel kapot ging. Ondanks dat hij op het einde van dat seizoen een serieuze achterstand had, bleef hij knokken. In de race toen hij van laatste naar eerste ging, verloor hij ook de titel.
En wat ga je doen als je nu eenmaal geen goede auto heb? het ganse veld op een ronde zetten? Raikkonen wist dat het eenmaal soms niet beter ging en koos eieren voor geld te kiezen. ja, hij reed wel soms ongeinspireerd rond, maar deed algemeen gezien in 2009 goed zijn best. In 2007 had Mclaren de betere auto en had Raikkonen een serieuze achterstand. Gaf raikkonen toen op? nee, hij toonde de doorzetter die hij is en die jij foutief in diskrediet brengt. Enkel in 2008 liet hij van zijn slechtste kant zien en nochtans liet hij bij vlagen toch nog zien dat hij er voor wou gaan (of ben je Spa 2008 vergeten?).
Posts: 11.414
Wat een zwetsverhaal. Tuurlijk heb je een goede auto. Anders bereikt niemand iets.
Misschien heb je wel geen formule 1 gekeken het afgelopen seizoen. Dan moet je even de video\'s van bijvoorbeeld Spa of Monza er nog even bij pakken waar hij de hele race een snellere auto achter zich houdt.
Mag je mij vertellen wat die ene race was waar hij iemand \"makkelijk\" langs heeft gelaten.
Posts: 4
Ik ben een Raikonnen Fan, maar ik weet nog in shangjai 2009 haalde iemadn kimi in en hij deed niks en dat zei ook Olav mol Kan ik mijn herrineren
Posts: 273
Ach Patrick toch... Als je het een zwetsverhaal vindt, had je niet gereageerd.
Heb jij wel gekeken, kijk eens naar de eerste drie races, hoe Raikkonen rijdt, zonder enige passie en overtuiging.
Het feit dat ik zeg dat \'\'raikkonen een snelle auto nodig heeft wordt verkeerd begrepen. Tuurlijk heb je een snelle auto nodig om van achter naar voren te rijden, die heeft hij zeker gehad in de jaren bij Mclaren en Ferrari. Echter wat ik bedoel is dat in 2009 hij geen goede auto heeft, je kunt dan alsnog naar voren rijden, het was tenslotte een middenmoot auto die Ferrari had gefabriceert (uitzonderingen daargelaten). Dan wil ik van een kampioen zien dat hij ervoor gaat en niet nonchelant gaat rond rijden en geen \'moeite\' doet om naar voren te komen.
Eieren voor je geld kiezen doe je als je vooraan rijdt op plaats twee of drie met nog een paar ronden te gaan of voor de eerste keer in de punten rijdt.
Posts: 11.414
Zwetsverhalen als dat moeten gewoon de wereld uitgeholpen worden.
De auto ging gewoon om de haverklap stuk de eerst 9 races. De eerste 3 races is hij niet eens rijdend gefinished.
Kun je zeiken dat Raikkonen zijn best niet deed, maar als de auto stuk gaat (KERS stuk, motor niet op volle kracht, hydroliek stuk, geramd door Vettel) of de strategie waardeloos is (regenbanden op een droge baan), dan valt er verder als coureur ook niet veel aan te doen.
Je kunt NIET naar voren rijden als je auto niet normaal werkt. Pas vanaf Hongarije kreeg hij een auto die behoorlijk werkte.
In die laatste 8 races heeft hij prima resultaten laten zien. Op Singapore en Abu Dhabi ging het misschien wat minder, mar om dan meteen te zeggen dat hij totaal geen inzet toont is echt bullshit.
Raikkonen is juist een van de weinige rijders die zich juist wel een weg naar voren vecht. Dat dat dan af en toe betekent dat hij crashed is dan minder handig, maar hij probeert het tenminste wel.
Als het echt niet gaat misschien niet nee. Dat kan niemand.
Posts: 273
De voorbeelden Monza en en Spa slaan ook helemaal niet op mijn artikel. Hij gebruikt zijn KERS bij de start en haalt een paar auto\'s door te slipstreamen.
Als hij zich in 2009 goed kwalificeerde, was er wel de wilskracht bij Raikkonen en liet hij zien dat hij voor zijn plaatsen vechtte.
Maar kwalificeert hij zich op een zestiende plaats, door een fout in de kwali (zeker niet doordat hij de slechste auto had) kun je zeker naar voren komen.
Met naar voren komen bedoel ik niet van een laatste plaats naar een top drie, daarvoor was de auto zeker niet goed genoeg. Maar je kunt zeker wel met die auto naar een twaalfde plaats rijden. En daar was hij vaak te nonchalant voor.
Dat je zegt over Monza en Spa dat hij daar eerste ligt en Sutil achter zich houd (wat een zwetsvoorbeeld van je heeft niets te maken met wat ik bedoel), dat verwacht ik dus ook van een wereldkampioen als diegene 16e rijdt.
Posts: 61
Begrijp me niet verkeerd hoor want ik vind \'t persoonlijk heeeel erg jammer dat Kimi er volgend seizoen er niet meer bij is. Hij is en blijft 1 van mijn favorieten coureurs, in tegenstelling tot massa waar ik helemaal niets mee heb. Maar de 2 circuits die je op noemt zijn natuurlijk wel 2 uitermate geschikte Kers circuits. Dus dan is het echt niet zo heel erg lastig om een auto achter je te houden die iets rapper is.
Posts: 985
En dat zegt iemand die roept dat een ander zich moet verdiepen. Kijk maar eens terug hoe vaak Kimi van achteraf naar voren heeft gereden. bv Japan 2005, zoek maar op YouTube
Als je auto ruk ism kan je naar voren willen rijden, maar dan wordt het toch een lastig verhaal, zelfs voor Schumacher.
Posts: 273
Johan zie mijn bericht, twee berichten boven jou reactie.
Ik heb niet gezegd dat het altijd lukt om van achter naar voor te rijden, daar gaat het mij niet om. Ookal rijdt je een hele race tussen de plekken 12 t/m 18, je kunt toch vechten om de plekken en niet de concurrentie er gemakkelijk voorbij laten. Dat heeft hij te vaak gedaan in 2009. (Daar brengt de prestatie van Japan 2005 weinig verandering in) Heb het bekeken, wel knap gedaan, maar daar ging het mij niet om!!!!!
Posts: 985
Wellicht moet je het dan wat anders brengen!
Ik kan trouwens niet zeggen dat ik Schumacher nu zo\'n strijder (op de baan) vond/vind. Het was toch meestal de strategie of de dominante auto die hem in ie situaties naar voren moesten helpen, niet de briljante acties.
Posts: 866
had ik het niet gezegd.........haha
En Di Montezemolo heeft toch ooit gezegd \"voor michael staat de deur altijd open\" alhoewel je beter bij mercedes straks als je 45 plus bent de adviseur van de straatauto\'s kan zijn als dat iedereen je een ouwe knakker vind in een Ferrari haha
Ben benieuwd, Ferrari moet zoveel ontwikkelen om er een snelle auto van te maken dat ik niet weet of ferrari een echt kampioens kandidaat is na afgelopen jaar. Denk toch dat dit seizoen tussen Red Bull,Mercedes en Mclaren gaat. Dus Vettel,Webber,Rosberg,Schumacher,Hamilton,Button uiteraard slik ik mijn woorden in als Ferrari de boel op orde heeft maar ik denk dat Massa en Alonso het grootste kemphanen duo binnen de teams wordt. Leuk met de nieuwe teams en legendarische namen! Dit beloofd wat voor 2010! Leuk als Villeneuve nu bij US f1 instapt en Fisichella bij Sauber....
Posts: 1.725
Voor Schumacher is de cirkel rond. In de jeugdreeksen reed hij al voor Mercedes. \"Ik ben blij dat ik eindelijk iets kan terugdoen voor Mercedes.\"
mooi zo!
Posts: 27
Briljant gewoon..........,wat een nieuws!!!!!!! Besef hoe vet \'t seizoen 2010 gaat worden nu. Wat heerlijk dat we Schumi weer aan t werk kunnen zien tegen HAM-ALO-VET, persoonlijk denk ik dat ook Rosberg gaat scoren in 2010, en Massa zal \'t moeilijk krijgen............. \'t duurt alleen nog 3 f*cking maanden!!!!!!
Posts: 34
Ben nooit een echte MS fan geweest maar wel altijd respect en bewondering voor zijn stijl en drive gehad.
Mijn voorkeur waren in zijn dagen Mika en later Kimi.
Nu Kimi eruit is ga ik de komende seizoenen MS supporten zijn return getuigd van lef en liefde voor de sport.
Ik vrees dat het seizoen gauw beslist is in zijn voordeel.
Posts: 36
Al een keer geplaatst strekking blijft onverandert
Okee ,nu heb ik een probleem!!
Al jaren ben ik fan van McLaren/Mercedes en in bijzonder van Hakkinen.
De reden hiervan was dat hij het schumacher het lastig heeft gemaakt in zijn tijd.
Schumacher was/is de reden dat ik alles wat ferrari is vervloek.
Ik heb zo`n verschrikkelijke hekel aan de mens schumacher ,niet voor te stellen,zonder zijn kunnen en prestaties als coureur te willen ondermijnen deze waren en zijn ongeevenaard.
Nu gaat hij rijden voor de moterfabrikant waar ik de laatste jaren hardop ( McLaren ) en zachtjes ( Brawn ) heb gejuicht.
1 ding weet ik zeker : de afkeer tegen deze man is groter dan het fan zijn van Mercedes,en zal dan ZEKER niet juichen voor hem.
McLaren ( Hamilton ) Mercedes is en blijft mijn favoriet.
Overgings denk ik wel dat het voor komend seizoen het weer gaan rijden van ms goed is voor de publiciteit en kaart verkoop.
Gaat nu trouwens elke ferrari/schumacher fan overstappen naar Mercedes?
Posts: 863
Volgens mij ken jij de mens Schumacher helemaal niet.Als mens heeft hij tien miljoen dollar geschonken aan de tjunami slachtoffers en zo doet hij wel meer aan liefdadigheid.Wij kennen alleen de sporter Schumacher en die laat zich voor de camera anders zien dan de mens.
Posts: 10.412
mijn afkeer naar ferrari komt idd ook door shumi zat soms te schelden op de bank als de man weer iets flikte. ook jammer dat mijn idool nu daar rijdt.ik ben dus ook voor de rijder fernando en niet echt voor het team (zal geen ferrari plaatjes/stikkers nemen). maar ben toch benieuwd of de man (ms) het nog heeft...?
Posts: 58
VOLLEDIG mee eens !!
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Posts: 4.764
Gelukkig denkt jouw favoriet er zelf anders over, die heeft een wat nuchterder kijk op de wereld zo te zien.
\"Dit is fantastisch nieuws\", zei Hamilton tegen Britse media. \"Het is geweldig om Michael weer terug in de Formule 1 te hebben. Toen ik nog in de lagere klasses reed, hoopte ik altijd dat ik in de F1 tegen hem kon gaan racen. Ik kijk ernaar uit om hem op het circuit te zien. Michael is een legende en een erg aardige kerel. Ik ben erg blij voor hem dat hij de kans heeft gekregen om weer het mooiste beroep ter wereld uit te oefenen: het racen in de Formule 1. Ik wens hem veel succes toe bij zijn comeback.\"
Posts: 1.725
Beste McLaren - (Hamilton) - Mercedes - Brawn - Hakkinen - fan,
probeer (meer) voor iemand te zijn dan tegen iemand, anders is het niet meer gezond.
Posts: 36
F60 gevoel kun je niet uischakelen.
Ik ben voor iedereen , gun ieder zijn succes alleen ,en ik kan er echt niets aan doen , ik mag die MS gewoonweg niet.
Op Spa vorig jaar won Raikonen had ik geen moeite mee en heb mijn Ferrari vrienden gefeliciteerd
Posts: 9.505
Krijgen we weer schumacher/ferrari??? wanneer snappen mensen eens dat schumacher niet bij ferrari hoort. Schumacher hoort bij Brawn en Todt, dat zijn vrienden. Hij heeft verder vrij weinig met ferrari. Daarbij zijn de meeste mensen fan van een rijder niet van een team. Dus uiteraard gaan die mee!
Posts: 36
Kan wel zijn meneer Bas,maar ga jij nu ontkennen dat MS niet bij Ferrari hoort, ik weet zeker dat vele huidige Ferrari fans Ferrari fan zijn geworden door MS. ( kijk eens naar de foto boven het artikel ).
Op zich zul je wel gelijk hebben dat MS Brawn en JT bij elkaar horen maar dat neemt niet weg dat vele F1 fans MS wel bij Ferrari vinden horen
Posts: 696
Mjaa,
Als voormalig (goed lezen!!! voormalig) anti-Schumifan kan ik er wel mee leven dat hij tegenkomt
Wat geweest is geweest en die vieze trucs kan hij niet meer uithalen.
Wel heeft Schumi meteen al een slachtoffer gemaakt, nog voordat hij ook maar een meter in de MercedesGP heeft gereden! Nml. Nick Heidfeld
Die Nick zie ik trouwens instappen bij Sauber.
Posts: 397
zijn er ook ergen foto\'s of film van die pers conferentie ??
Posts: 146
The king is back. All hail the king!
Geweldig dit :)
Posts: 202
Oke nu ben ik aan het wachten dat bijv.David Coulthard,Mika Hakkinen,Juan Pablo Montoya,Eddie Irvine terug komen
Posts: 6
Ik kan mij nog heugen dat meneer zei dat hij uit de F1 zou stappen als er een jongere rijden hem zou verslaan. Alonso heeft hem de f1 uitgejaagd. Het zou mij niet verbazen dat een van de jongeren heb nu dusdanig zal verslaan dat hij niet meer weet wat zijn voor- en achterkant is, of moet Mercedes een dusdanig dominerend auto bouwen waarop hij nu ook hoopt.
Jammer eigenlijk, begon net een beetje respect voor hem te krijgen.
Cent
Posts: 358
Ten eerste, hij hoeft geen respect van jou of van welk andere F1 fan dan ook. Of je bent een fan van hem of niet. Denk je nou echt dat als die gast wereldwijd geen fans meer over heeft, dat ie dan daardoor slechter rijdt? Nee hoor, hij zal iedereen zoek rijden en de hele wereld uitlachen.
Ten tweede, ook al heeft hij een auto zonder wielen, is ie nog kampioen, of zeer competitief. Michael bouwt de auto helemaal om als het moet, en als het dit seizon niet is, is het in 2011 wel raak.
Ten derde, als je met je eigen oogen gezien hebt dat, iemand 7 keer kampioen is geworden en je hebt nog geen respect voor hem, dan ben je iemand die geen respect heeft voor niemand, en dat is een slechte eigenschap. Of hij nou aan zijn woord gehouden heeft of niet, doet er niet toe, hij is 7 keer kampioen, en als jij meer van F1 weet dan alleen wat je op TV hoort, dan weet je dat het verdomd moeilijk is om een snelle ronde te zetten in een F1 wagen, laat staan 7 keer WK worden.
Posts: 6
Ze moeten je nat spuiten zo boos ben je.
Of ben je, net als je favoriet, bang dat de records van hem door Alonso uit de boeken wordt gereden?
Don\'t cry over spilled milk!
En hiermee zult u het moeten doen.
Cent.
Posts: 358
Nat spuiten? boos? waar heb je het over man???
\" Of ben je, net als je favoriet, bang dat de records van hem door Alonso uit de boeken wordt gereden?\" hahahahahahahaha
Wat een droom heb je daar. Ze zeggen wel dat de mens met zijn dromen leeft, maar op jouw niveau is het ECHT ongezond. MAN, wordt wakker, er zal nooit iemand komen die 5 keer achter elkaar WK wordt, en zeker niet iemand die 7 keer kampioen wordt.
Het is Hakkinen, Kimi, Alonso, Hamilton, Lauda, Prost, Mansell en de rest van de grote jongens niet gelukt en het zal ook voorlopig niet lukken. Eind 2010 moeten ze jou nat spuiten, als Schumi weer wereldkampioen is.
Posts: 1.966
Nice! Hoop dat hij nog een beetje mee kan komen. En meteen een contract voor 3 jaar! Die durven...Heidfeld komt naar mijn verwachting bij Renault terecht, weer naast Kubica. Anders is Peter Sauber de beroerdste niet en komt hij bij Sauber te rijden. Als dat niet gebeurt, is de F1 een zeer capabele rijder kwijt.
Posts: 1.748
Ik denk dat de rest gewaarschuwd is Brawn en Schumacher weer samen geweldig alleen hoop ik dat Rosberg niet de Barrrichello Mercedes gaat worden naast Schumi maargoed wordt smullen met mijn 2 helden die terugkomen.
Posts: 2.049
Die gaat het niet makkelijk hebben. Ik hoop enkel dat hij toch een beetje in de buurt van de toppers kan komen.
Posts: 2.195
hoezo ben je geen \'echte\' f1 fan als je zijn komst niet toejuicht?
schumacher heeft zijn gloriejaren gehad , en hoe. tijd voor de nieuwe generatie jonge coureurs. wie heeft Schumacher de afgelopen seizoenen gemist? was er minder actie op de baan? misschien minder streken ... nee van mij had hij thuis mogen blijven zitten, maar het is niet anders
Posts: 9.505
omdat je dan vrij weinig verstand van F1 hebt. Of je nu voor of tegen bent, de komst van zo\'n topper die zich dan kan meten met de \"jonkies\" is gewoon super. Goed voor de kijkcijfers, kaartverkoop enz...
Posts: 2.567
Op BBC World News zou om 12.45 uur een interview met hem te zien moeten zijn.
Posts: 9.887
Ik was nooit een MS fan, maar ik kan echte topppers wel waarderen. Met MS erbij krijgen we een prachtige topper erbij die er helemaal voor gaat. Voor mij zijn MS / Alonso / Lewis de enige echte toppers voor komend seizoen die alle 3 een over mijn lijk mentaliteit hebben (en daardoor ook door velen worden gehaat) Als F1 fan kan je er dus toch alleen maar van smullen dat ze alle 3 bij een ander topteam aan de start verschijnen in Maart.
Posts: 5
Season 2010 zou een geweldig seizoen kunnen worden, ben een Ferrari Massa en Schumi fan who to cheer for? Nu hopen dat de teams aan elkaar gewaagd zijn en 2010 wordt gegarandeerd een spectakel.
Posts: 223
yes!!!!!!!!!
2010 wordt de beste formule 1 seizoen ooit!!!!
haha
ferrari Alonso
mclaren Hamilton
mercedes Micheal schumacher
redbull vettel
de andere coreurs zijn de 2e viool!
dit is mijn voorspelling 2010:
1. alonso
2. schumacher
3. hamilton\'
4. vettel
Posts: 4.764
Wie er ook wint in 2010, het wordt een fantastisch seizoen!!!!
Posts: 866
www.youtube.com/watch?v=jcBjx-viX3Y
Hierzo.....de man zelf aan het woord!
Posts: 10.412
mooi stukje ook hoe hij over nico denkt. laat volgend jaar maar komen!!!!
Posts: 8
Word me toch een seizoen 2010:O met schumacher, hamilton, alonso, button, vettel, massa, rosberg, kubica. Dat belooft wat!!
Posts: 1.470
Jaaaaaaah geweldig _o_ mijn kerst kan niet meer kapot.
OP NA SPA :D:D:D:D:D
Posts: 123
Dan zal ik volgend jaar een van de weinigen zijn die een rode auto aanmoedigd in Hockelheim en Spa. Zal wel wennen zijn.
Posts: 38
nick1084 & F1-2009, sorry dat ik op jullie teentjes heb getrapt.
Lees wel dat het mijn mening is. Tuurlijk is het mooi dat ms terug komt, maar als je, zoals ik een grote fan bent van (Mclaren) Mercedes met eerst Hakkinen die het Schumi behoorlijk moeilijk kon maken, is het een doodsteek als de coureur die altijd verbonden was aan onze concurrent opeens bij jou team komt rijden.
En wat Kimi betreft, jammer dat hij besloten heeft om rally te rijden. Maar eerlijk is eerlijk, Kimi had in de tijd bij Mclaren Mercedes toch meer lef en doorzettingsvermogen dan dat hij had bij Ferrari.
Nogmaal feliciteer ik alle Schumacher fans..
Posts: 273
Bas, ik kan zo niet zien of ik op jou reactie heb gereageerd.
Ik respecteer de mening van allen die een reactie plaatsen.
Ik ben Ferrari fan, maar vooral MS fan. Ik was absoluut geen Mercedes fan, maar nu MS er heen gaat ben ik voor hem.
Alonso komt nu naar Ferrari, ik heb daar zeker geen probleem meej, terwijl ik hem nooit heb gemogen. Hij is goed en kan het team zeker helpen.
MS kan misschien Alonso verslaan en laten zien dat hij het nog steeds kan.
Tjah.. Kimi zeker goede coureur, alleen als hij achterin rijdt, gooit hij er met de pet na, dan heb je het voor mij afgedaan.
Posts: 5
ben absoluut geen MS fan maar voor de f1 is het wel leuk zeker voor de kaart verkoop haha ben ik blij dat ik mij kaartjes voor spa al geboekt heb:-) ik heb er nu al zin in laat het maar vast maart zijn
Posts: 435
Las dat hij allen met Brawn samen wilde werken, dus blijkbaar niet met de domenciale sorry als de naam verkeerd gespeld is,
Dit zegt veel over de verhoudingen binnen ferrari mijn inziens, in plaats van Alonso hadden ze ook kunnen kiezen voor schumacher.
De ware reden dat Kimi weg moest bij Ferrari wordt steeds duidelijker, SAntander heeft mega invloed gehad bij de keuze en de teambaas heeft moeite met de leiding van het team en moet een leider hebben, niet schumacher die zoekt zijn heil bij Mercedes, wat een f1 jaar wordt het in 2010.
Posts: 442
Ik zeg: Hij gaat bij mercedes rijden om informatie binnen te halen. Volgend seizoen (of eigenlijk het seizoen daarop) zit hij weer bij Ferrari om die informatie door te spelen.
Posts: 2.567
hahahahhaha
Missichen heb je gelijk!!!!!
Posts: 2.567
Van Senna verwacht ik niks.
Van Kobayashi ook niet, ook al had ie 2 leuke wedstrijden.
Webber maakt geen kans op titel met Vettel voor zich.
Button zal om z\'n oren worden gereden door Hamilton.
De titel gaat imo echt tussen Alonso, Schumacher,Hamilton.
Als Raikkonen in de McLaren had gezeten had ik hem een grote kans gegeven. Die kerel is puur talent, alleen zijn gedrevenheid is niet de beste.
Posts: 932
Nee he, mijn kerst is verpest ! Bah. Deze mega-manipulator, keert terug. Einde carriere Rosberg.
Posts: 4.935
Hij gaat het zowieso heel moeilijk krijgen als de andere teams een beetje vergelijkbaar materiaal hebben. Vooral Hamilton en Vettel zullen willen bewijzen dat ze de meester aankunnen. En persoonlijk denk ik dat Hamilton het moeilijkst gaat worden voor Schumacher. Alonso zal waarschijnlijk profiteren van al die gevechten vooraan en zal de lachende derde hond zijn .
Maar ja, Schumacher heeft Brawn achter zich en die man zal weer alles gaan verpesten door een superieure auto te bouwen.
Posts: 323
Ben benieuwd wat Schumi nog kan!! Vind het persoonlijk fantastisch dat hij terug is. Eens kijken of Vettel Schumacher te snel af is.... :-) Ook ben ik benieuwd wat Massa zal laten zien...had namelijk véél liever Kimi Räikkönen bij Ferrari gezien. Verder wordt het ongetwijfeld een mooi seizoen!!
Posts: 2.049
\"De voorbeelden Monza en en Spa slaan ook helemaal niet op mijn artikel. Hij gebruikt zijn KERS bij de start en haalt een paar auto\'s door te slipstreamen.\"
Even voor de duidelijkheid: Kers is GEEN voordeel in het algemeen! Het is onwijs om te beweren dat als Kimi geen kers had, hij niet zo goed meekon. Immers, Ferrari had de ontwikkelingskosten en -tijd evenzeer kunnen gebruiken voor aerodynamica enz. Ja, het kerssysteem werkte uitzonderlijk goed op Spa (en minder goed op Monza! Want het gebrek aan hoge-rembochten maakte het opladen van kers uitzonderlijk moeilijk, waardoor men ook minder kers kon gebruiken), maar was een nadeel op andere circuits. Het is gewoon de richting waaruit men ontwikkelde. Daarnaast had Kimi duidelijk niet de snelste auto op Spa en kon hij nauwelijks Fisichella afhouden en moest echt alles gebruiken om enerzijds geen fouten te maken en anderzijds om snel genoeg te blijven.
\"Maar kwalificeert hij zich op een zestiende plaats, door een fout in de kwali (zeker niet doordat hij de slechste auto had) kun je zeker naar voren komen.\"
Dat is in 2009 niet zo makkelijk, aangezien het hele veld kwa snelheid dicht op elkaar lag. Hoe dan ook, je moet goed begrijpen dat opschuiven achteraan erg moeilijk als je dan ook achteraan start, aangezien je veel opgehouden wordt en dat je veel meer risico heb op ongelukken. In dat geval zou het niet wijs zijn om alles op alles te zetten om op te schuiven, aangezien je toch weinig kans hebt op punten en dat je dan veel sneller je ( voor 2009 gigantische, wat de kans op brokstukken nog meer vergroot) voorvleugel kwijt bent. Kijk maar naar Hamilton op Silverstone: die kwalificeerde zich achteraan en kon weinig tot zelfs niet opschuiven en van die kan je toch zeggen dat hij samen met Alonso de beste doorbijters zijn!
Posts: 2.567
mensen laat MS maar komen dit wordt een grote flop en afgang en die 3 jaar gaat hij niet volhouden.
Posts: 358
hahahahahahahahahahahahahahahaha...hij kan die drie jaar niet vol houden maar is wel 5 jaar achter elkaar kampioen geworden. En jij bent ook zo goed in gedachten lezen en in de toekomst kijken, dat je WEET dat ie die 3 jaar niet vol houdt. Laat me toch niet lachen man.
Posts: 2.049
Om te zeggen dat hij direct wereldkampioen wordt vind ik voorbarig. Ik heb niks tegen Schumacher, maar ik zie wel eerder Rosberg wereldkampioen worden. Ik kan fout zitten, maar Schumacher is niet bepaald zo jong meer, en het kan toch niet dat zijn reflexen en concentratie nog zo top zullen zijn.
Posts: 18.535
Nou dat valt wel mee hoor, je mag Schumacher zijn eigenlijke capaciteiten niet onderschatten. Hij is tevens topfit en heeft al duidelijk in enkele kartevenementen (waar je toch het meest van al die reflexen nodig hebt) laten zien dat hij het nog kan en dat ie mensen als Massa en Vettel gemakkelijk gaan bijhouden. Schumacher was altijd al wat sneller als de rest, dus als ie dat ietsje verloren heeft, kan hij nog mee met de snelste en zal hij, mits de wagen goed is, gewoon meestrijden. Tevens geef ik Rosberg ook een goede kans, net als Alonso, Massa, Hamilton, Vettel en misschien ook Webber, al denk ik dat Red Bull de kant Vettel gaat kiezen. En ja ik laat Button bewust uit dit lijstje :)
Posts: 2.049
Ik haalde Rosberg hier aan omdat hij in principe dezelfde auto gaat hebben als Schumacher, en aangezien Rosberg een uitstekende rijder zowieso is en een pak jonger, en laten we ervan uitgaan dus ook vitaler, dan schumacher, geef ik Rosberg toch meer kans dan Schumacher op een titel, los van de andere rijders, waarin ik zelf ook Button in meetel, in andere teams.
Ik zie het gewoon als het is; hij kan topfit zijn en complete races uitrijden zonder ook maar te zweten, maar op die leeftijd zal hij toch meer moeite hebben om op zo een perfectionistische manier te rijden die F1 eist.
Posts: 18.535
Tuurlijk, ik begrijp je punt. Alleen, Rosberg moet nog bewijzen dat hij een toprijder is, want hij heeft nooit echt een maatstaf gehad langs hem bij Williams. In zijn debuutjaar had hij een degelijke teamgenoot aan Webber, maar is hij geklopt. Ok, het was zijn debuutjaar. Maar daarna is Wurz (ruim over zijn top) en Nakajima gekomen, die nooit iets in de weg konden leggen. Het is natuurlijk niet zeker of Schumacher dat nog kan, maar ik denk van wel, anders kwam die niet terug. Maar dan wijk ik alweer van het punt af :p
Zoals je het ziet, kan kloppen, maar mijn tegenpunt is, Schumacher is topsporter zoals er maar weinigen zijn. Zijn toegewijdheid ligt volgens mij pakken hoger dan menig andere rijders. + Schumacher zijn manier van rijden vroeg altijd net veel meer controle van de wagen dan andere. Daarom heeft Schumacher daar waarschijnlijk wel wat overschot in. Bekijk dit filmpje maar eens, vooral het deel over hoe het stuur onderhanden genomen wordt.
www.youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK-p4