Overname Renault gunstig voor kansen Ho-Pin Tung op stoeltje
- Gepubliceerd op 17 dec 2009 10:52
-
22
- Door: Rob Veenstra
Lopez zorgde al dat Tung in Jerez bij de young drivers-test in mocht stappen bij Renault. Dat de Franse renstal nu voor 75 procent in handen is van Genii Capital van Lopez komt Tung niet slecht uit. Zijn zaakwaarnemer Bert Winkler wilde nog geen commentaar geven. Jerome DAmbrosio lijkt een concurrent voor een plek. Robert Kubica heeft al een contract, maar als de plannen van Lopez hem niet bevallen vertrekt de Pool wellicht.
Trending nieuws
-
Verstappen naar McLaren? "We hebben afspraken en daar houden we ons aan"
De geruchten over de toekomst van Max Verstappen blijven aanzwellen. Hoewel Mercedes al langere tijd wordt genoemd al...
27 jun 2026 07:36 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Red Bull weigert te reageren op geruchten over vertrek van kopstuk
Red Bull-teambaas Laurent Mekies weigert in te gaan op de geruchten over een aanstaand vertrek van Paul Monaghan. De ...
27 jun 2026 08:11 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 2.091
Hou toch op...........
Posts: 206
Als je de verhalen de laatste tijd gelezen hebt heeft hij echt wel een kans
Posts: 99
Als het Tung wordt is het toch door de sponsoring + feit dat ze Chinees in F1 willen, maar mss kan hij wel wat laten zien? Hoop dan toch op d\'Ambrosio, alhoewel ik betwijfel dat Tung en d\'Ambrosio de enige kanshebbers zijn
Posts: 2.250
Tung lijkt me absoluut niet goed genoeg voor de F1, d\'Ambrosio, hoe graag ik het ook zou willen (als Belg), ook niet...
Posts: 7.177
Weet je laten we hem gewoon een kans zien. Misschien maakt ie toch wat waar
Posts: 24
zal zeker door sponsering komen.
Niet om zijn capaciteiten.
Hij komt echt te kort
Posts: 1.966
Normaal gesproken ben ik iemand die zegt; je moet iemand een kans geven voordat je hem afschrijft. Maar ik weet niet of ik dat op kan brengen in dit geval. Het is een aardige coureur, maar of hij in de F1 thuis hoort, ik weet het niet.
Posts: 133
Er zijn zoveel coureurs die het veel meer verdienen om in de F1 te rijden dan Ho-Pin! Hij heeft echt nog nooit een deuk in een pakkie boter gereden! Zou het jammer vinden als hij een stoeltje krijgt!
Posts: 1.725
Ik zeg alleen dat Bertrand Baguette in de Renault R29 sneller was dan Di Grassi en veel sneller dan Tung, terwijl hij de hele tijd met veel benzine aan boord reed. D\'Ambrosio is volgens mij niet klaar voor de F1, heeft ook nog nooit in een F1 wagen getest.
Posts: 2.263
Ho-ping lijkt mij niet geschikt voor de Formule 1. Hij heeft mij nog niet iets speciaals laten zien, ik zie hem als iemand die in de middenmoot rijdt in alle klasses. Ik zou nog eerder Jeroen Bleekemolen een kans geven in de Formule 1. Of Robert Doornbos.
Posts: 16
hoezo doornbos die heeft z\'n kans toch al gehad????
doe dan Yelmer Buurman
Posts: 10.412
zeker heeft doornbos zijn kans gehad en hij deed het niet verkeerd... laten ze tung een kans geven ik vindt hem ook geen topper in bv a1. maar er zijn meer rijders geweest die in de f1 opeens wel goed waren.
Posts: 1.725
idd, als er één Nederlander F1 KAN rijden is het Yelmer Buurman wel.
Posts: 828
Ik vind dat Ho-Pin wel degelijk een kans verdient. Natuurlijk was hij nu nog niet erg snel tijdens de young-driver test. Maar dit was ook pas z\'n tweede keer in een F1, en zelfs de eerste keer in een niet-teruggetunede F1. Het team was zeer te spreken over de feedback van Ho-Pin, iets wat ze destijds bij Williams ook al zeiden. Dat zegt al veel. Verder moet hij vooral de kans op testkilometers gaan krijgen om zich de auto meer eigen te maken. Ho-Pin kan hele verrassende dingen met auto\'s. En het is een aardige gozer, ook nog. Net als de rest van z\'n familie, trouwens ;-)
Posts: 16
volgens mij kan hij het juist wel en toch weer leuk een nederlander in de F1 wat een gedoe allemaal
mij lijkt het me wel wat
Posts: 1.748
hij rijdt toch onder de Chinese vlag
Posts: 16
maar weten wel dat het een nederlander is
Posts: 164
We wisten ook dat Piquet een halve nederlander was. En werden we daar vrolijk van?
Zelfde verhaal hier. Als er dan een nederlander opstaat voor de f1 dan inderdaad maar Buurman.
Posts: 1.748
Ik zeg nee aan wat hij heeft laten maar misschien moet we hem een kans geven ik verwacht dat hij het nog slechter dan Piquet gaat doen maar toch moet je hem een kans geven.
Posts: 21
Als 1 nederlander het verdient om in de f1 te rijden is het, Giedo vd Garde. die rijdt dit jaar bij een top team in de gp2, afgelopen seizoen 3 overwinningen in een middenmootauto. dus als iemand een kans moet krijgen is het vd garde.
en anders onze jos maar weer terug samen met schumacher een comback ;)
Posts: 16
van de garde had vorige jaar gezegd dat alle teambazen in de F1
maffioso\'s waren dus ik denk geen van de garde in de F1
Posts: 164
Renger van der zande in de teoekomst?