Overname Renault gunstig voor kansen Ho-Pin Tung op stoeltje
- Gepubliceerd op 17 dec 2009 10:52
-
22
- Door: Rob Veenstra
Lopez zorgde al dat Tung in Jerez bij de young drivers-test in mocht stappen bij Renault. Dat de Franse renstal nu voor 75 procent in handen is van Genii Capital van Lopez komt Tung niet slecht uit. Zijn zaakwaarnemer Bert Winkler wilde nog geen commentaar geven. Jerome DAmbrosio lijkt een concurrent voor een plek. Robert Kubica heeft al een contract, maar als de plannen van Lopez hem niet bevallen vertrekt de Pool wellicht.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hamilton geniet van podiumplek en evenaart record van Senna
Lewis Hamilton is als tweede geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. Ondanks meerdere safety car-periodes en...
07 jun 2026 17:50 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (22)
Login om te reagerenWoodface
Posts: 2.091
Hou toch op...........
WH
Posts: 206
Als je de verhalen de laatste tijd gelezen hebt heeft hij echt wel een kans
Nate
Posts: 99
Als het Tung wordt is het toch door de sponsoring + feit dat ze Chinees in F1 willen, maar mss kan hij wel wat laten zien? Hoop dan toch op d\'Ambrosio, alhoewel ik betwijfel dat Tung en d\'Ambrosio de enige kanshebbers zijn
Kenney
Posts: 2.250
Tung lijkt me absoluut niet goed genoeg voor de F1, d\'Ambrosio, hoe graag ik het ook zou willen (als Belg), ook niet...
Jermaine
Posts: 7.176
Weet je laten we hem gewoon een kans zien. Misschien maakt ie toch wat waar
stefari
Posts: 24
zal zeker door sponsering komen.
Niet om zijn capaciteiten.
Hij komt echt te kort
NathieF1
Posts: 1.966
Normaal gesproken ben ik iemand die zegt; je moet iemand een kans geven voordat je hem afschrijft. Maar ik weet niet of ik dat op kan brengen in dit geval. Het is een aardige coureur, maar of hij in de F1 thuis hoort, ik weet het niet.
G-man6182
Posts: 133
Er zijn zoveel coureurs die het veel meer verdienen om in de F1 te rijden dan Ho-Pin! Hij heeft echt nog nooit een deuk in een pakkie boter gereden! Zou het jammer vinden als hij een stoeltje krijgt!
f60
Posts: 1.725
Ik zeg alleen dat Bertrand Baguette in de Renault R29 sneller was dan Di Grassi en veel sneller dan Tung, terwijl hij de hele tijd met veel benzine aan boord reed. D\'Ambrosio is volgens mij niet klaar voor de F1, heeft ook nog nooit in een F1 wagen getest.
Dominic Renting
Posts: 2.263
Ho-ping lijkt mij niet geschikt voor de Formule 1. Hij heeft mij nog niet iets speciaals laten zien, ik zie hem als iemand die in de middenmoot rijdt in alle klasses. Ik zou nog eerder Jeroen Bleekemolen een kans geven in de Formule 1. Of Robert Doornbos.
joost
Posts: 16
hoezo doornbos die heeft z\'n kans toch al gehad????
doe dan Yelmer Buurman
Q3FI
Posts: 828
Ik vind dat Ho-Pin wel degelijk een kans verdient. Natuurlijk was hij nu nog niet erg snel tijdens de young-driver test. Maar dit was ook pas z\'n tweede keer in een F1, en zelfs de eerste keer in een niet-teruggetunede F1. Het team was zeer te spreken over de feedback van Ho-Pin, iets wat ze destijds bij Williams ook al zeiden. Dat zegt al veel. Verder moet hij vooral de kans op testkilometers gaan krijgen om zich de auto meer eigen te maken. Ho-Pin kan hele verrassende dingen met auto\'s. En het is een aardige gozer, ook nog. Net als de rest van z\'n familie, trouwens ;-)
joost
Posts: 16
volgens mij kan hij het juist wel en toch weer leuk een nederlander in de F1 wat een gedoe allemaal
mij lijkt het me wel wat
germain
Posts: 1.748
hij rijdt toch onder de Chinese vlag
germain
Posts: 1.748
Ik zeg nee aan wat hij heeft laten maar misschien moet we hem een kans geven ik verwacht dat hij het nog slechter dan Piquet gaat doen maar toch moet je hem een kans geven.
Jossie85
Posts: 21
Als 1 nederlander het verdient om in de f1 te rijden is het, Giedo vd Garde. die rijdt dit jaar bij een top team in de gp2, afgelopen seizoen 3 overwinningen in een middenmootauto. dus als iemand een kans moet krijgen is het vd garde.
en anders onze jos maar weer terug samen met schumacher een comback ;)
joost
Posts: 16
van de garde had vorige jaar gezegd dat alle teambazen in de F1
maffioso\'s waren dus ik denk geen van de garde in de F1
Bob Bobbejaanland
Posts: 164
Renger van der zande in de teoekomst?