user icon

Manager Kubica: "Kan niet zeggen of we bij Renault blijven of niet"

  • Gepubliceerd op 16 dec 2009 15:44
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Robert Kubica en zijn manager willen binnen niet al te lange tijd volledig op de hoogte gebracht worden over de nieuwe mede-eigenaren van het team van Renault. Investeringsmaatschappij Genii Capital koopt zich in bij de Franse renstal. Dat heeft mogelijk gevolgen voor de positie van Kubica, wiens zaakwaarnemer nog niet met zekerheid kon stellen dat de Pool blijft.

Manager Daniele Morielli tegenover BBC Sport: “Dit is een positieve ontwikkeling, maar wij hebben om meer informatie gevraagd. We willen meer over Genii Capital en wie wat gaat doen in het team weten. Een partner kan een rol in ruste of een controlerende houding aannemen. De kaarten zijn veranderd sinds we het contract tekenden en het is belangrijk dat Renault ons duidelijkheid geeft. We zijn niet in principe tegen de nieuwe situatie, maar we willen graag weten hoe de invulling van het team eruit gaat zien en welke strategie ze kiezen. Dat kan positief of negatief uitpakken. We hebben tijd nodig, minstens een paar dagen, om de situatie te evalueren, dus ik kan nog niet zeggen of we weg gaan of blijven.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • maklaren

    Posts: 58

    Ik zal ook eens een balletje opgooien.
    Hier komt ie :

    Kubica gaat naar Mercedes !!!!!!

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 15:54
  • Bahia

    Posts: 28

    Pak je spullen en ga lekker bij Mercedes rijden !!!

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 15:55
  • en de grote verrassing bij mercedes wordt??? Niet schumacher maar Robert Kubica ?

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 16:05
    • zal geen verrassing zijn toch? denk eerder dat de nieuwe baas bij renauld andere rijders in gedachten heeft en dat kubica bij sauber kan blijven.

      • + 0
      • 16 dec 2009 - 17:42
  • F1-2009

    Posts: 562

    Sorry hoor, maar wat is er toch met iedereen die Kubica bij Mercedes wil? Kubica is geen slechte rijder, maar ook zeker niet van het niveau dat je bij Mercedes zal willen hebben. Zijn enige jaar dat hij beter was dan Heidfeld was in het jaar dat Heidfeld bandenproblemen enz. had. En in dat jaar heeft hij een race gewonnen. Dit jaar en het 1e jaar duidelijk het onderspit gedolven en als het slecht gaat, begint ie meteen overal over te klagen. Ik gun of Schumacher of Heidfeld de plek bij Mercedes, maar zeker geen Kubica. Dat hij al met Ferrari, McLaren, Brawn en Mercedes in verband is gebracht snap ik echt niet. Hij is zo overgewaardeerd.

    Wil hiermee niet zeggen dat ik hem slecht vind, hij is zeker een bovengemiddelde rijder. Maar zo goed als veel mensen hem vinden? Nee dat niet. Of hij mag dat wel eens gaan bewijzen...dat heeft hij in ieder geval zeker nog niet gedaan!

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 17:32
    • Werner

      Posts: 1.650

      Vind jij Kubica slechter dan Rosberg ? Ik niet hoor ! Wat heeft iedereen toch met Rosberg ? Het is een goeie coureur maar ik vind hem zeker niet zo goed als Hamilton, Alonso of Kimi.

      • + 0
      • 16 dec 2009 - 21:07
  • sloggerke

    Posts: 646

    Kubica hoort gewoon in die andere Mercedes!
    Daar duim ik nu al even voor..
    Als ze hun Duitse verstand gebruiken bieden ze hem een contract aan.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 17:34
  • huho

    Posts: 6

    @rrobin1987: Renault

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 21:09
  • Nijhuis

    Posts: 653

    @Werner: Kijk eens naar wat Rosberg al een aantal jaar presteerd in relatief \'minder goed\' materiaal. Zeker als je het vergelijkt met zijn teamgenoot.

    Ben het eens met de tekst in jouw quote, Kubica is absoluut geen slechte rijder, maar ook niet het neusje van de zalm.

    Neemt overigens niet weg dat Rosberg zich nu wel definitief in de top moet gaan melden....anders zakt ook hij door het spreekwoordelijke ijs.

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 10:43
    • Kubica

      Posts: 3.914

      He geen grappen over de neus van Kubicxa he.. ;-)
      Persoonlijk hoop ik ook meer dat Kubica alsnog bij Mercedes komt te rijden. Of hij ooit WDC wordt? Hmm, ik hoop het maar denk het (met de huidige tegenstanders) niet,

      • + 0
      • 17 dec 2009 - 20:29
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Jah, idd, die ene race in Canada, en Kubica was plots de beste rijder van de F1 voor velen. Echt veel te overgewardeerd.
    En Rosberg, ook niet dé beste, maar je kan hem niet echt vergelijken met Kubica, omdat hij nog het goede materiaal niet heeft gehad. Hij heeft wel zijn Williams 2x op het podium gezet.
    Feit is dat een middelmatige Duitser voor Mercedes veel interessanter is dan een middelmatige Pool.

    En we weten nu al dat de bal bij Schumi ligt. Mercedes heeft hem een contract aangeboden, Schumi moet alleen nog beslissen of hij het doet. En Heidfeld is volgens mij 2de keus. Dus ik vrees dat Kubica niet in die Merces komt.

    Dat hij maar bij Renault blijft...

    • + 0
    • 17 dec 2009 - 11:21

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar