user icon

Brawn: "Rosberg bezit minstens evenveel potentie als Button"

  • Gepubliceerd op 10 dec 2009 11:48
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ross Brawn betreurde het vertrek van kampioen Jenson Button, maar hij denkt dat diens vervanger Nico Rosberg alles in zich heeft om minstens net zo goed te presteren. De Duitser verkeerde bij Williams echter nooit in de positie om zijn ware kwaliteiten te tonen.

Brawn liet ITN weten: “Ik denk dat Nico over minstens net zo veel potentie beschikt als wat Jenson de afgelopen jaren liet zien, maar hij heeft nooit de kans gehad om dat te bewijzen. Nico had de pech niet bij het juiste team op het juiste moment te zitten.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Kimi was door mercedesgevraagd voor 2010, maar had besloten om ralley te rijden, jammer dan hadden we mooie gevechten kunnen zien tussen kimi en Nico, ben benieuwd wie ze nu gaan strikken.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 11:51
  • ik denk dat Nico Rosberg iets meer potentie heeft dan button. hij zal even aan het team en auto moeten wennen maar dan komt het goed.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 11:58
  • Bagger

    Posts: 9

    Ik heb niet zo\'n hoge pet op van Rosberg. In mijn ogen een goede coureur, maar niet van het niveau van de echte toppers.

    Zullen komend seizoen zien wat hij in een goede auto kan..

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 12:37
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Dus... verteld Brawn hier geen leugen. \"minstens zelfde niveau als Button\".

      • + 0
      • 10 dec 2009 - 12:43
  • Ik ben het met Brawn eens. Denk ook wel dat Rosberg een hele goeie is.

    Vergeet ook niet dat die Toyota motor al een verlies van 3 a 4 tienden per ronde opleverde. Daaraan gekoppeld dat Williams maar een budget had ter groote van wat Force India en STR laten hadden. Dan hebben dus ofwel Williams ofwel Rosberg heel goed werk geleverd. Als je dan ziet dat Nakajima het echt niet kon volgen, denk ik toch dat het meeste van Rosberg af kwam.

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 12:42
  • Roy-NL

    Posts: 848

    @kieko
    Schumi natuurlijk ;)

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 13:37
  • Rosberg is netzogoed als Hamilton, alleen heeft het nog niet zogoed laten zien

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 13:54
    • Rimi

      Posts: 85

      Beste Raikonen-Fan. Iedere rijder heeft zo zijn voordelen en nadelen. Hamilton is 1 van de weinige rijders op het moment die bijna alles bezit dat een rijder nodig heeft om hem net dat extra te geven dat de anderen niet hebben. Rosberg is inderdaad goed maar net zo goed als Hamilton daar ben ik zeer zeker niet van overtuigd, daar heeft hij gewoonweg te weing voor laten zien naar mijn mening. Mijn mening is dat er meer in die wiliams zat dan Rosberg eruit heeft weten te halen.......

      • + 0
      • 10 dec 2009 - 14:32
  • sloggerke

    Posts: 646

    Ik heb, zoals gezegd, eveneens geen hoge pet op van deze man...
    Nakajima in de coulissen rijden kan iedereen.
    Zijn snelheid in de kwalificaties staat in schril contrast met zijn povere racesnelheid.


    @ Patrickl : Toyotamotor verliest 3 a 4 tienden per ronde????
    Maw met een Mercedesmotor had Toyota iedereen naar huis gereden?!
    Jammer dat ze gestopt zijn!.....

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 13:57
    • Ja, had je blijkbaar gemist, maar er was laatst een bericht dat de teams op basis van audio analyses en GPS analyses hadden ingeschat hoeveel vermogen de motoren van de concurrentie hebben. Dit in het kader van de discussie dat de motoren niet teveel mogen afwijken in vermogen.

      Daar kwam uit dat de Toyota motor veruit het minste vermogen leverde en dus inderdaad een hoop tijd verloor!!!!!!!!!

      Die 3 a 4 tienden extra had Toyota uiteraard niet kampioen gemaakt. Misschien heb je ook bijna geen races gekeken ook, maar zo dicht zaten ze meestal niet op de koplopers. Ze hadden waarschijnlijk wel een race kunnen winnen als die motor wat meer vermogen had gehad.

      • + 0
      • 10 dec 2009 - 14:29
  • renzo

    Posts: 929

    Ben erg benieuwd of Rosberg het verschil gaat maken. Hij heeft nog nooit een absolute topper naast zich gahad. Hij heeft 4 jaar lang de ruimte gekregen bij Williams om zich op zijn tempo helemaal te vormen to de coureur die hij nu is. Heeft relatief weinig druk ervaren de afgelopen 4 jaar. Ik hoop dat hij een echte snelle jongen naast zich krijgt. En dan maar zien hoe goed hij werkelijk is. Ik kan me nog een test herinneren bij Williams in 2003 samen met de andere zoon van. Ze waren net zo snel, dus dat belooft wat ....................

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 14:31
  • sloggerke

    Posts: 646

    @ Patrickl:

    Wist ik niet. Lijkt me nogal vaag ook obv \"audio analyse\" en \"GPS analyse\" hadden ze \"ingeschat\"...

    Als het waar zou zijn heb ik even een oefeningetje gemaakt:
    Dat zou (grofweg!!) op 70 ronden zowat 28 seconden verschil maken...
    Dan hadden Trulli en Glock samen respectievelijk Australië, Malesië, Bahrein, Turkije, Singapore en Japan gewonnen!!!....
    Ook interessant : Kobayashi zou tweede geworden zijn in Abu Dhabi... op 0,343 seconden van de winnaar...

    En ja ik heb alles gezien...
    Morgen heb ik uiteindelijk de officiële FIA samenvatting.



    • + 0
    • 10 dec 2009 - 16:24
    • Ze hadden de analyses van meerdere teams vergeleken. Die kwamen toch heel redelijk overeen.

      De audio analyse geeft het vermogen op het vliegwiel en de GPS hadden ze dan voor het vermogen op de wielen. De bak van McLaren verloor daar bijvoorbeeld minder vermogen dan die van andere teams.

      Je kunt overigens wel de snelste auto hebben, maar dan winnen is nog iets heel anders. Kijk maar naar Red Bull in de eerste paar races. Een foute strategie beslissing in de kwalificatie en je staat een paar plaatsen te ver naar achter, wordt ingehaald door een KERS auto en als je dan niet kunt inhalen kom je er niet langs ook. Proberen het weer goed te maken door teveel risico te nemen en dan lig je er zomaar af ook.

      Maar goed, ik mag toch aannemen dat Toyota met 3 tienden winst zeker wel een race gepakt had ja.

      Kobayashi was \"in gevecht\" met Button. Daar hielden ze Button over de radio steeds van op de hoogte. Blijkbaar zien ze in hun software meteen al wie waar gaat finishen. Kobayashi had alleen een hele slechte laatste stint waardoor hij veel tijd verloor.

      Ik vermoed overigens dat Vettel ook nog wel harder had gekund. Alleen die hoefde niet meer zo nodig nadat Hamilton uitviel.

      • + 0
      • 12 dec 2009 - 09:42
  • Chelios

    Posts: 175

    Brawn is een nette man, blijkt ook wederom uit dit stukje. Volgens mijn bescheiden mening bedoelt Ross eigenlijk dat Rosberg vele malen beter is. Het woordje \'minstens\' zegt eigenlijk genoeg.

    Ciao, Chelios

    • + 0
    • 10 dec 2009 - 21:27
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Zoals ik al eerder zei, we hebben een potentiele wereldkampioen erbij. Zou de verbazing van 2010 zijn: Niet vettel, maar Rosberg die Schumacher opvolgt als Duitse F1 wereldkampioen.

    • + 0
    • 11 dec 2009 - 09:34

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park