Kobayashi met hulp van Toyota-sponsors in beeld bij Renault

Kamui Kobayashi vervolgt zijn Formule 1-loopbaan mogelijk bij het team van Renault. De Japanner debuteerde in Brazilië als vervanger van Timo Glock bij Toyota en liet in de laatste twee races een zeer behoorlijke indruk achter. Hij leek ook op weg naar een racestoeltje voor 2010, totdat Toyota besloot om te stoppen met de Formule 1.

Kobayashi blijft echter mogelijk wel behouden voor de sport. De Japanner zou in beeld zijn om bij Renault de positie van teamgenoot van Robert Kubica in te vullen, meldt Auto Hebdo. Kobayashi zou namelijk twee grote geldschieters met zich meenemen. Voormalig Toyota-sponsors Panasonic en KDDI zouden bij Renault, dat nog geen nieuwe hoofdsponsor heeft, zeer welkom zijn.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Kobayashi bij Renault dankzij de Japanse connecties en sponsoren.
    Petrov in beeld bij Renault dankzij een dikke Russische investeerder.
    Het lijkt er op dat Renaults aanwezigheid in de F1 alleen te redden is met geld...

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 09:21
    • Daar lijkt het wel op inderdaad.

      En dan steeds maar klagen dat die tweede auto geen punten scoort. Ja, dan moet je je coureurs niet kiezen op basis van hoeveel geld ze meebrengen.

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 10:14
      • Het lijkt er wel inderdaad op.
        Maar Piquet bracht ook geld mee en ik schat Kobayashi toch echt een stuk hoger in. Niet dat dat moeilijk is maar je snapt het wel.
        Ik zie Kobayashi wel als een blijvertje.

        • + 0
        • 25 nov 2009 - 19:48
        • renzo

          Posts: 932

          Al dat geklets over Piquet bracht geld mee, klinklare onzin.

          • + 0
          • 27 nov 2009 - 10:56
  • Die Jappanner heeft zich al beetje bewezen, die Petrov is weer een rookie, die zich eerst maar weer waar moet maken in de F1. Daarom zeg ik, breng het testen weer terug. Zul je zien dat er minder van die knapen halverwege het seizoen vervangen worden.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 10:03
    • Welk testen wil je terug dan? De teams hebben zelf besloten dat ze in december rookie tests doen. Bovendien komen de wintertests eraan.

      Plenty of testmogelijkheden dus.

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 10:42
  • krijgen we weer dat geld verhaal! Natuurlijk is dat mooi meegenomen, maar deze beide heren, kunnen natuurlijk behoorlijk rijden dat zagen we al aan die japaner, en Petrov doet het niet slecht in de gp2

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 10:32
    • Kubica

      Posts: 5.745

      Succes in GP2 of andere klasse is nog lang geen zekerheid dat er ook succes volgt in de F1.

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 10:51
      • G-man6182

        Posts: 133

        Succes in GP2: Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Glock, Hulkenberg, Grosjean, Di Grassi, Petrov, Nelson Piquet Jr.

        Oke, sommige hebben het tot nu toe behoorlijk goed gedaan in de F1, maar anderen misschien wat minder en weer anderen moeten zich nog bewijzen. Desalniettemin blijft het toch een goede graadmeter voor de F1. Succesvolle F1 coureurs waren vaak ook al erg succesvol in hun GP2 en/of F3 tijd!

        • + 0
        • 25 nov 2009 - 11:17
        • Behaalde successen in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst...........;-)

          • + 0
          • 25 nov 2009 - 11:50
          • nee, maar dan kan je niemand meer een kans geven, de meeste van jullie kijken alleen maar in het verleden, en blijven hopen dat een M. Schumacher weer terug komt.

            • + 0
            • 25 nov 2009 - 11:59
            • Gompie

              Posts: 4.951

              \'De meesten van jullie....\' Denk dat dat wel meevalt. Schumi terug zie ik niet gebeuren en hoeft van mij ook niet. Het was een briljant coureur maar net als Raikkonen bepaalt geen gezelligheidstype en de uitstraling van een diepvrieskist. Als we het dan toch over al dan niet dode oudjes hebben waar je wat mee kon beleven dan denk ik eerder aan types als Jochen Mass, James Hunt, Ronnie Peterson en Gilles Villenueve.

              • + 0
              • 25 nov 2009 - 12:17
              • je vergeet E. Irvine

                • + 0
                • 25 nov 2009 - 16:57
                • Gompie

                  Posts: 4.951

                  Je hebt volkomen gelijk, die kon er ook wat van en nu schiet me ook Harald Ertl nog te binnen en Hans-Joachim Stuck.

                  • + 0
                  • 25 nov 2009 - 17:57
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Zonder geld géén Renault-team heel simpel. En de Russische connectie is niet vreemd, want Renault is al sinds jaar en dag verbonden met Lada.
      Dus die Russen kopen zich eerst voor een klein deel in, en als het loopt breiden ze dat gestaag uit totdat ze alle know-how er uit kunnen halen. Vervolgens de boel omnoemen naar Lada et voila...

      • + 0
      • 25 nov 2009 - 12:14
      • Gompie,

        Renault, dat anderhalf jaar geleden in ruil voor een 25 procentbelang al met 750 miljoen euro over de brug kwam, wil AvtoVaz wel helpen om de ruim 40 jaar oude fabriek in Togliatti te moderniseren, maar is niet van plan om een zak geld naar Rusland te sturen. De verhoudingen tussen het Franse autoconcern en AvtoVaz zijn sowieso al bekoeld, hetgeen er toe geleid heeft dat Renault al zijn gedetacheerde managers teruggehaald heeft.

        Dus conclusie,

        Zonder hulp uit het Kremlin heeft de Lada producent nog slechts een paar maanden te leven.

        • + 0
        • 25 nov 2009 - 12:43
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik heb wel genoten van die japaner.die jongen zie ik liever rijden als verschilllende rijders die nu rondrijden .bv zijn langenoort die niks klaar maakt of kovi die het ook nog steeds niet waar kan maken ondanks dat hij in een van de beste wagens rijd is hij toch weer door de mand gevallen zoals hij dat ook bij renault deed.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 12:23
  • ben allang blij dat renault blijft en gooi die jap er maar in. wordt genieten....

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 14:48
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Hopelijk krijgt Koba zijn zitje bij Renault. Zou bij lange niet het slechtste zijn; veel beter dan bij de nieuwkomertjes onder de teams.

    • + 0
    • 25 nov 2009 - 18:22
  • Piquet bracht inderdaad niet direct geld mee, maar een grote sponsor eiste voor 2008 dat er een Zuid Amerikaan in de tweede auto zou zitten naast Alonso.

    Voor het tweede seizoen we weten inmiddels dat inderdaad niet een sponsor maar chantage Piquet in de F1 hield. Anders was hij er bij Renault na 1 seizoen aan wanpresties wel meteen uitgekieperd.

    • + 0
    • 27 nov 2009 - 12:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar