Kobayashi met hulp van Toyota-sponsors in beeld bij Renault
- Gepubliceerd op 25 nov 2009 09:12
-
20
- Door: Rob Veenstra
Kobayashi blijft echter mogelijk wel behouden voor de sport. De Japanner zou in beeld zijn om bij Renault de positie van teamgenoot van Robert Kubica in te vullen, meldt Auto Hebdo. Kobayashi zou namelijk twee grote geldschieters met zich meenemen. Voormalig Toyota-sponsors Panasonic en KDDI zouden bij Renault, dat nog geen nieuwe hoofdsponsor heeft, zeer welkom zijn.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Verstappen en Red Bull balen na crash: "P3 had erin gezeten"
Max Verstappen moest zaterdag genoegen nemen met de vijfde startplaats voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Nederlan...
27 jun 2026 19:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 1.016
Kobayashi bij Renault dankzij de Japanse connecties en sponsoren.
Petrov in beeld bij Renault dankzij een dikke Russische investeerder.
Het lijkt er op dat Renaults aanwezigheid in de F1 alleen te redden is met geld...
Posts: 11.414
Daar lijkt het wel op inderdaad.
En dan steeds maar klagen dat die tweede auto geen punten scoort. Ja, dan moet je je coureurs niet kiezen op basis van hoeveel geld ze meebrengen.
Posts: 859
Het lijkt er wel inderdaad op.
Maar Piquet bracht ook geld mee en ik schat Kobayashi toch echt een stuk hoger in. Niet dat dat moeilijk is maar je snapt het wel.
Ik zie Kobayashi wel als een blijvertje.
Posts: 932
Al dat geklets over Piquet bracht geld mee, klinklare onzin.
Posts: 3.471
Die Jappanner heeft zich al beetje bewezen, die Petrov is weer een rookie, die zich eerst maar weer waar moet maken in de F1. Daarom zeg ik, breng het testen weer terug. Zul je zien dat er minder van die knapen halverwege het seizoen vervangen worden.
Posts: 11.414
Welk testen wil je terug dan? De teams hebben zelf besloten dat ze in december rookie tests doen. Bovendien komen de wintertests eraan.
Plenty of testmogelijkheden dus.
Posts: 155
krijgen we weer dat geld verhaal! Natuurlijk is dat mooi meegenomen, maar deze beide heren, kunnen natuurlijk behoorlijk rijden dat zagen we al aan die japaner, en Petrov doet het niet slecht in de gp2
Posts: 5.745
Succes in GP2 of andere klasse is nog lang geen zekerheid dat er ook succes volgt in de F1.
Posts: 133
Succes in GP2: Rosberg, Kovalainen, Hamilton, Glock, Hulkenberg, Grosjean, Di Grassi, Petrov, Nelson Piquet Jr.
Oke, sommige hebben het tot nu toe behoorlijk goed gedaan in de F1, maar anderen misschien wat minder en weer anderen moeten zich nog bewijzen. Desalniettemin blijft het toch een goede graadmeter voor de F1. Succesvolle F1 coureurs waren vaak ook al erg succesvol in hun GP2 en/of F3 tijd!
Posts: 602
Behaalde successen in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst...........;-)
Posts: 155
nee, maar dan kan je niemand meer een kans geven, de meeste van jullie kijken alleen maar in het verleden, en blijven hopen dat een M. Schumacher weer terug komt.
Posts: 4.951
\'De meesten van jullie....\' Denk dat dat wel meevalt. Schumi terug zie ik niet gebeuren en hoeft van mij ook niet. Het was een briljant coureur maar net als Raikkonen bepaalt geen gezelligheidstype en de uitstraling van een diepvrieskist. Als we het dan toch over al dan niet dode oudjes hebben waar je wat mee kon beleven dan denk ik eerder aan types als Jochen Mass, James Hunt, Ronnie Peterson en Gilles Villenueve.
Posts: 155
je vergeet E. Irvine
Posts: 4.951
Je hebt volkomen gelijk, die kon er ook wat van en nu schiet me ook Harald Ertl nog te binnen en Hans-Joachim Stuck.
Posts: 4.951
Zonder geld géén Renault-team heel simpel. En de Russische connectie is niet vreemd, want Renault is al sinds jaar en dag verbonden met Lada.
Dus die Russen kopen zich eerst voor een klein deel in, en als het loopt breiden ze dat gestaag uit totdat ze alle know-how er uit kunnen halen. Vervolgens de boel omnoemen naar Lada et voila...
Posts: 155
Gompie,
Renault, dat anderhalf jaar geleden in ruil voor een 25 procentbelang al met 750 miljoen euro over de brug kwam, wil AvtoVaz wel helpen om de ruim 40 jaar oude fabriek in Togliatti te moderniseren, maar is niet van plan om een zak geld naar Rusland te sturen. De verhoudingen tussen het Franse autoconcern en AvtoVaz zijn sowieso al bekoeld, hetgeen er toe geleid heeft dat Renault al zijn gedetacheerde managers teruggehaald heeft.
Dus conclusie,
Zonder hulp uit het Kremlin heeft de Lada producent nog slechts een paar maanden te leven.
Posts: 5.792
Ik heb wel genoten van die japaner.die jongen zie ik liever rijden als verschilllende rijders die nu rondrijden .bv zijn langenoort die niks klaar maakt of kovi die het ook nog steeds niet waar kan maken ondanks dat hij in een van de beste wagens rijd is hij toch weer door de mand gevallen zoals hij dat ook bij renault deed.
Posts: 10.412
ben allang blij dat renault blijft en gooi die jap er maar in. wordt genieten....
Posts: 2.049
Hopelijk krijgt Koba zijn zitje bij Renault. Zou bij lange niet het slechtste zijn; veel beter dan bij de nieuwkomertjes onder de teams.
Posts: 11.414
Piquet bracht inderdaad niet direct geld mee, maar een grote sponsor eiste voor 2008 dat er een Zuid Amerikaan in de tweede auto zou zitten naast Alonso.
Voor het tweede seizoen we weten inmiddels dat inderdaad niet een sponsor maar chantage Piquet in de F1 hield. Anders was hij er bij Renault na 1 seizoen aan wanpresties wel meteen uitgekieperd.