McLaren verwacht geen problemen tussen Hamilton en Button
- Gepubliceerd op 20 nov 2009 16:48
-
24
- Door: Rob Veenstra
Het is altijd ons beleid geweest om de twee best mogelijke coureurs te contracteren. Wij hebben het gevoel dat we met Button en Hamilton niet alleen het snelste duo, maar ook de twee meest complete, professionele en toegewijde coureurs in de Formule 1 in huis hebben. Ik heb er alle vertrouwen in dat we goed om gaan met de complementaire kwaliteiten van Jenson en Lewis. Het is nu aan ons om ze een winnende auto te bezorgen. We zijn ambitieus, gemotiveerd en hongerig, meer dan ooit. Het doel voor volgend jaar is om beide wereldtitels te pakken en met Lewis en Jenson zijn we beter uitgerust dan welk ander team dan ook om daar in te slagen, aldus Whitmarsh.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 461
Of het feit dat beide Engels zijn een probleem gaat veroorzaken weet ik niet. Echter, dat weet Ron ook nog als het goed is, heeft het feit dat 2 kampioenen in het zelfde team functioneren ook wel eens voor hele vervelende problemen gezorgd (Prost - Senna, Villeneuve, Pironi - Piquet, Mansell)
Posts: 739
ik wil niet mierenneuken...maar Pironi en Villeneuve waren weliswaar grote coureurs maar dat kwam niet doordat ze ooit kampioen waren, maar vooral doordat ze voortijdig in een f1 auto (of wat daarvan over was) het leven lieten...
Posts: 1.725
Villeneuve is een van de grootste rijders die de F1 gekend heeft, en dat is NIET omwille van zijn dood, maar door zijn rijgedrag.
Posts: 461
Ter correctie: Villeneuve is nooit kampioen geworden, Pironi is niet overleden maar heeft beide benen verbrijzeld op Hockenheim, en dat was mijn punt niet.
Het punt was, dat dit allen grote coureurs waren, echte winnaars. Echter, zodra deze bij elkaar in het team kwamen (Mansell en Piquet bijvoorbeeld), brak \"de pleuris\" los. Evenals bij Pironi en Villeneuve, en evenals bij Prost en Senna.
Posts: 121
Pironi benen verloren in Hockenheim !!!!!!!
Was dat niet Zanardi ?????
Posts: 859
Nee, Zanardi heeft zijn benen verloren op de Lausitz Eurospeedway tijdens een CART race.
Posts: 461
Lees eens wat ik typte knuppel. Er staat: Pironi verbrijzelde beide benen. Hij heeft ze nog steeds, maar kon nooit meer racen na het ongeluk. Niet conclusies gaan trekken, gewoon bij de feiten blijven
Posts: 2.049
Het gaat erop neerkomen dat 1 rijder zich moet gaan onderschikken ten opzichte van de andere; de vraag is of die ene coureur dat gewilig gaat doen of dat hij als het ware gedwongen gaat worden om dat te doen. Ik denk dat Button die coureur wordt.
Posts: 586
Button mag blij zijn met verbod op tanken, dan word het strategisch gezien voor hem om al een stuk eerlijker dan wat Heikki voorgeschoteld kreeg. Domme move van Button om te gaan 1e rijder positie bij voorbaat kwijt nu en waarschijnlijk ook niet de meer het beste pakket sinds Lewis data voorrang krijgt bij het \"op maat maken\" van de nieuwe wagen. Twee compleet verschillende rijstijlen 1 dezelfde auto. Zie button in tegenstelling tot dit seizoen de eerste 7 races in de achtertste regionen van de middenmoot bivakeren.
Posts: 859
Het zou ook wel een beetje raar zijn als ze zouden gaan zeggen dat ze niet met elkaar overweg kunnen
Posts: 15.285
Heel veel lopen er hier te zeuren over dat Button de tweede rijder zal worden en dat de auto wordt gebouwd rond Hamilton. Hamilton heeft wel de hoogste prio binnen het team dat weet ik ook wel, maar als een auto gebouwd is en beide rijders geven goede input ter verbetering van de auto dan lijkt het me toch dat ze naar beide rijders zullen luisteren.
En verder... Ook al hebben ze beiden totaal verschillende rijstijlen... een auto kan ook nog op een persoon zelf worden afgesteld. Ze zijn niet tijdens de race altijd hetzelfde afgesteld.
In mijn ogen is McLaren in ieder geval een team dat het de eerste wedstrijden aankijkt hoe beide coureurs het doen en als er één een flinke voorsprong op een ander heeft dat ze dan hun geld op gaan inzetten en niet al voor het seizoen.
Posts: 298
ja, ze gaan het helemaal maken, Ferrari stelt natuurlijk niets voor met massa en alonso ( Ironisch bedoelt)
Posts: 11.414
De pleuris losbreken kan ook betekenen dat ze elkaar naar grote hoogten sturen. Senna en Prost wonnen samen bijvoorbeeld wel 15 van de 16 races.
Mansell was (is) gewoon een idioot. Toen Mansell bij Prost in het team zat werd duidelijk hoe slecht Mansell eigenlijk was (ofwel hoe goed Prost was)
Posts: 2.049
Wat is dat voor onzin, mansell slechte rijder? Mansell kon inhalen zoals geen ander dat kon. Kan best zijn dat Prost juist dat beetje beter was, maar mansell was verre van slecht.
Posts: 11.414
lezen ... begrijpen ... dan pas reageren
of laat gewoon maar zitten want het is toch nutteloos gebrabbel.
Posts: 932
Even wat geschiedenis. Pironi is overleden beste mensen. Niet in de F1 maar door een crash met een powerboot alweer zo\'n 15 jaar geleden geloof ik. Mansell was idd verre van slecht, racete met zijn hart en niet met zijn hoofd en dat maakt hem nu net niet die super-topper zoals een Prost, Piquet Sr wel waren.
Posts: 2.049
Inderdaad ja, dus waarom ga jij niet ergens anders mensen lastig vallen? je bent niet bepaald een meerwaarde hier.
Posts: 11.414
Je bent helaas niet ingegaan om mijn aanbod om mij 10,000 euro te batelen om bij mij schoon te maken (het aanbod staat trouwens nog steeds, misschien kun je wat onkruid verwijderen van mijn oprit?)
Een andere optie zou zijn dat je misschien f1today betaald om daar te mogen werken? Je \"waardevolle\" stukjes krijgen dan de waarde die ze verdienen.
Posts: 2.049
\"Je bent helaas niet ingegaan om mijn aanbod om mij 10,000 euro te batelen om bij mij schoon te maken (het aanbod staat trouwens nog steeds, misschien kun je wat onkruid verwijderen van mijn oprit?)\"
idd totaal geen meerwaarde voor deze site. Dank u om dat te tonen en jezelf nog maar eens belachelijk te maken. Tip: als je iemand wilt beledigen, doe dat tegoei en niet alsof je in aars genomen werd terwijl je dat schreef.
Posts: 11.414
Ha, ha, over slechte verliezer gesproken.
Posts: 2.049
lol? eerst probeer je met een halfgare belediging die gewoon ennig droog is en dan ben ik de slechte verliezer? in het engels hebben ze leuke term voor je toch echt wel achterlijke posts: fail at failing.
Ik wil maar zeggen: als je echt met beledigingen wilt gaan goochelen, doe dan aub de act goed en ga niet af tegenover het publiek.
Posts: 11.414
Ik moet je wel gelijk geven dat ik jou nooit zo voor schut kan zetten als je zelf al doet.
Ik geef het dus maar op met je.
Posts: 2.049
\"Ik moet je wel gelijk geven dat ik jou nooit zo voor schut kan zetten als je zelf al doet.\"
Blijven proberen om niet als een loser eruit te komen, patrick, blijven proberen. Wie weet krijg je nog wel sympathie van anderen voor je zielig vertoon.
Posts: 138
Ik weet het niet hoor, maar is de filtering van berichten door admins niet bedoelt om dit soort flame-partijen te voorkomen¿ Hoe kan het dan in godsnaam dat goed onderbouwde reacties geheel niet op deze site verschijnen omdat het enigzins negatief richting f1today.nl is, maar dit soort belachelijke moddergooi praktijken wel gewoon geplaatst worden....¿