Raikkonen: "Misschien haalt Mercedes GP ons nog over om te blijven"
- Gepubliceerd op 19 nov 2009 08:27
-
27
- Door: Rob Veenstra
Mercedes GP heeft nog een plekje vrij en met een goed verhaal kunnen ze Raikkonen ompraten. Dat zegt diens manager Steve Robertson tegen Autosport. Dit is de Formule 1. Als Mercedes GP iets kan bieden of ons kan overtuigen dat Kimi een kans krijgt waar Kimi en wij ons in kunnen vinden, als hij het gevoel heeft dat hij voor zeges en het kampioenschap kan gaan, dan is er wel wat mogelijk. Zeg nooit nooit.
Niet veel teams spreken Kimi aan. Hij is eerlijk als hij zegt dat hij een auto wil waarmee hij in staat is om te zegevieren, het gaat hem niet om het geld. Natuurlijk speelt geld wel mee, maar hij heeft het niet meer nodig. Hij wil een auto waarmee hij zijn talent tentoon kan spreiden. Het frustreerde hem dit jaar dat hij niet meer zeges kon boeken en niet voor de titel meedeed. Als je negen jaar in de Formule 1 zit en een wereldkampioenschap op zak hebt, dan heb je uitdagingen nodig en voor Kimi is dat prijzen pakken.
Trending nieuws
-
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Red Bull-toekomst Verstappen onzeker: "Ze voeren gesprekken"
Helmut Marko heeft iets meer laten weten over de exitclausules van Max Verstappen bij Red Bull. De toekomst van de vi...
25 jun 2026 11:22 -
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Ook Marko geniet van Hamilton-opmars bij Ferrari: "Jackpot voor F1"
Lewis Hamilton heeft volgens voormalig Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko nieuw leven geblazen in de Formule 1. De...
25 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.606 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 45
Daar zat ik gister ook aan te denken. Mercedes heeft natuurlijk een grotere zak me geld dan Brawn GP.
Posts: 138
Niet dus. Ze hebben uiteraard wel meer geld tot hun beschikking, maar Dieter Zetsche had al aangegeven dat de huidige budgettering van Brawn GP hun juist aantrok om het team over te nemen. Aangezien er in de toekomst hoogwaarschijnlijk dat soort budgetten in de F1 worden ingevoerd, zouden hun dus al een kleine voorsprong moeten hebben. Dat is dan ook de hoofdreden waarom Mercedes nu wel voor een eigen team wilde gaan. Ik denk dan ook niet dat er nu opeens honderden miljoenen in het team worden gepompt, ik denk eerder aan een bedrag van 100-150 miljoen extra voor het hele seizoen. Afhankelijk van het aantal en de grootte van de sponsoren voor 2010.
Posts: 397
Dit lijkt me eerder de verrassing waar Haug het over had !!! Leuk als dit zou gebeuren.
Posts: 44
Please Kimi doe het! Ik kan me geen F1 voorstellen zonder Raikkonen, hy is goed.. pak gewoon je kans als je m kan krigen bij Mercedes, denk dat hy wel kan worden met Ross Brawn, en Nico Rosberg.. ook wel een mooie opstelling dacht ik zo;)
Posts: 1.748
Doen Kimi doen.
Posts: 1.725
Button inruilen voor Raikkonen, niet slecht bekeken van Ross.
Posts: 173
Oh Oh, de arrogantie moet plaats maken voor gezond verstand. Wetende dat Button een contract heeft van 3 jaar, zal hij inderdaad op z\'n stappen moeten terugkeren, want dit wil zeggen dat hij de eerste 3 jaar normaal gezien niet moet rekenen op een plaats bij McLaren. Dus dit staatgelijk aan fin de carriere voor Raikkonen.
Waarom wordt er nu gezegd dat geld geen drijfveer is? Omdat er niemand is die aan K R z\'n salariseisen wil voldoen en omdat in de WRC niet zoveel poen te pakken valt als in de F1. Niet meer dan dat. Want als hij een echte uitdaging wil, lijkt me de stap naar WRC veel leuker dan in de F1 te blijven voor K R.
Het valt dus te kiezen tussen minder verdienen en in de F1 blijven of minder verdienen en vertrekken. Lijkt er dus op dat hij zichzelf te hoog inschatte en dacht onmisbaar te zijn.
Als we de andere nieuwsfeiten erop nalezen, lijkt het erop dat de kans groot is dat KR naar Mercedes gaat, die brengen immers al naar buiten dat de ze ruimschoots voldeden aan de salariseisen van Button, en dat ze mss ook wel willen voldoen aan de \"geminderde \" eisen van Raikkonen. Enfin, we zullen zien. Als mercedes geen volledige Duitse line-up wil en tevreden is met 1 duitser, zit kimi bij mercedes.
Tenzij ze schumi krijgen voor hetzelfde geld als Raikkonen natuurlijk!!!! :-)
Posts: 173
ter verduidelijking, Mercedes brengt enkel naar buiten dat ze ruimschoots voldeden aan de salariseisen van Button. Niet dat ze willen voldoen aan de geminderde eisen van Raikkonen. Maar de link lijkt mij snel gelegd.
Posts: 408
Er is ook nog een kans dat hij Webber op kan volgen in 2011. Als RB dan nog tot de top behoort tenminste.
Posts: 2.091
Ik dacht dat Heidfeld toch wel min of meer bevestigd was. Er si al veel gesproken over een all german team.
Als dit de verrassing van Haug is, dan is ie top. Zie Raikkonen graag in de Mercedes.
Posts: 7.177
Ja dit zag ik al een tijd geleden. Lijkt me gek als hun het wel lukt want Mclaren heeft toch meer geld..
Posts: 91
het worden stilaan mooie startopstellingen bij de gevestigde teams.
BUT/HAM
ALO/MAS
VET/WEB
RAI/ROS
Nu nog hopen dat geen van de autos mijlenver voor ligt en dan wordt het best nog een fijn seizoentje in 2010
Posts: 173
Vind ik ook! Voor alle duidelijkheid, hoop ook dat Raikkonen bij Mercedes komt hoor!
Posts: 848
Wat een zwaktebod: eerst heel stoer roepen McLaren of niets ... en daar vervolgens van terugkrabbelen #FAIL
Posts: 5.792
juist en het gaat ook niet over geld man dat geloofd toch niemand meer wat een geldwolf is dat die Raik.
Posts: 17
jah kimi doen !
Posts: 281
Nou nou, gevestigde teams... Dat moeten Red Bull en Brawn/Mercedes eerst nog bewijzen.
@klaasdw1, weet jij wat de salariseisen van Kimi zijn dan?
Wat ik heb begrepen is dat kimi zowieso de mogelijkheid wil hebben om naast zijn F1-carriere ook rally te rijden, ik denk dat dat voor hem belangrijker is dan het geld. En uiteraard wil hij minstens 8 miljoen verdienen (+10 miljoen afkoopsom = totaal 18 miljoen), want voor 17 miljoen totaal hoeft hij alleen maar huis te zitten.
Posts: 173
Wel, laten we zeker al volgend artikel niet vergeten, wat impliceert dat hij stukken meer vroeg dan Button.
www.f1today.nl/nie(...)te-gortig-voor-ons/
Posts: 281
Er staat nergens dat hij meer vroeg dan Button. Ze vonden ook dat Button te veel vroeg, en nu Button bij McLaren heeft getekend wordt beweerd dat Button bij Brawn meer kon verdienen dan bij McLaren.
M.a.w. je kan niet uit gaan van de media als het over zulke dingen gaat in silly season. De media wordt gebruikt om de partij waarmee je onderhandeld onder druk te zetten.
Volgens een team vraagt een coureur altijd te veel en volgens een coureur heeft hij altijd meerdere opties. En niemand van ons weet eigenlijk of het waar is.
Volgens mij (en dat weet ik dus ook niet zeker) wil Kimi vooral een competatieve auto en de garantie dat hij naast F1 ook Rally kan rijden en snowboarden en powerboatracen en al die andere gekke dingen die HIJ wel doet en de meeste andere coureurs niet (omdat dat niet van hun contract mag).
Posts: 173
Raikkonen onderhandelde tevergeefs met renstal McLaren. \"McLaren was het enige alternatief in de Formule 1\'\', gaf Robertson aan. De gesprekken met McLaren ketsten echter af door de torenhoge salariseisen van Raikkonen.
Posts: 38
Doen!
Voor mij de top combinatie,, Mercedes GP met Raikkonen Rosberg.
Posts: 602
Simpel zat: als Mercedes GP de salariseisen van Button al te hoog vond dan vinden ze die van Raikkonen exorbitant. Kan niet anders. En voor het team is Button van grotere waarde dan Raikkonen omdat eerstgenoemde reeds een verleden heeft met het team.
Ik zie eigenlijk overal gemiste kansen voor zowel coureurs als teams. Had Raikkonen een concurrerende vergoeding gevraagd dan had hij bij McLaren een contract gehad en dan had Button niets anders kunnen doen dan het aanbod van Mercedes GP te accepteren.
Posts: 10.089
ik zeg DOEN ^^
Posts: 4
Als bijvoorbeeld KR 15 vroeg en JB 12, kunnen ze KR misschien voor 8 a 10 strikken en zijn ze goedkoper uit & heeft Kimi een team + 18-20 mln komend jaar..
DOEN!!!
Posts: 11.414
Nu Mercedes Button kwijtgeraakt is zitten ze toch wel met een probleem. Overgebleven zijn alleen nog Raikkonen en Heidfeld.
Persoonlijk denk ik dat Rosberg ook een hele goeie is, maar de vraag is of Mercedes denkt dat hij goed genoeg is om het hele team naar een kampioenschap te slepen.
Zelfde geldt eigenlijk voor Heidfeld. Consistente rijder, snel, maar is het een kampioen?
Kimi heeft aangetoond dat hij dat wel kan.
Ik vraag me ook af hoe exorbitant Raikkonen\'s salaris eisen zijn. Ik mag toch hopen dat Raikkonen\'s manager ook wel inziet dat anderhalf seizoen prutsen bij Ferrari zijn waarde heeft doen dalen. Hij zal in ieder geval meer dan die 7 miljoen willen zien inderdaad, maar dat moet toch te doen zijn?
Posts: 210
Misschien ook niet, en van mij mag je gaan.
Posts: 11.414
Het verschil is natuurlijk wel dat BrawnGP nu Mercedes geworden is. Dus meer kans dat dat een winnend team blijft EN natuurlijk dat er voorheen geen plek vrij was en nu wel.
Even de tijdlijn:
- Bij de topteams (McLaren, Red Bull, Ferrari) is alleen bij McLaren nog een plek vrij
- Raikkonen geeft dus aan dat (op dat moment) voor hem alleen McLaren een optie is
- Raikkonen geeft aan dat ze geen overeenkomst kunnen krijgen met McLaren (Hij is niet van plan om een miljoen te betalen om daar te mogen racen)
- Button wordt aangenomen bij McLaren
- Raikkonen (of zijn manager) zien een opening bij een nieuw topteam
Eerlijk gezegd denk ik dat Raikkonen het liefst naar Red Bull was gegaan. Alleen hebben die Webber nog onder contract. Na volgend jaar niet meer.
Dus ... eerst een jaartje voor Red Bull/Citroen in de WRC en dan ... ?