Raikkonen: "Misschien haalt Mercedes GP ons nog over om te blijven"
- Gepubliceerd op 19 nov 2009 08:27
-
27
- Door: Rob Veenstra
Mercedes GP heeft nog een plekje vrij en met een goed verhaal kunnen ze Raikkonen ompraten. Dat zegt diens manager Steve Robertson tegen Autosport. Dit is de Formule 1. Als Mercedes GP iets kan bieden of ons kan overtuigen dat Kimi een kans krijgt waar Kimi en wij ons in kunnen vinden, als hij het gevoel heeft dat hij voor zeges en het kampioenschap kan gaan, dan is er wel wat mogelijk. Zeg nooit nooit.
Niet veel teams spreken Kimi aan. Hij is eerlijk als hij zegt dat hij een auto wil waarmee hij in staat is om te zegevieren, het gaat hem niet om het geld. Natuurlijk speelt geld wel mee, maar hij heeft het niet meer nodig. Hij wil een auto waarmee hij zijn talent tentoon kan spreiden. Het frustreerde hem dit jaar dat hij niet meer zeges kon boeken en niet voor de titel meedeed. Als je negen jaar in de Formule 1 zit en een wereldkampioenschap op zak hebt, dan heb je uitdagingen nodig en voor Kimi is dat prijzen pakken.
Trending nieuws
-
Verstappen kan frustratie over Red Bull nauwelijks meer verbergen
Max Verstappen reageerde gisteren veelzeggend na een terugkerend probleem bij zijn proefstarts in Barcelona. Verstapp...
13 jun 2026 07:36 -
Wolff steunt FIA-besluit over Red Bull-motor
Bij het team van Mercedes staan ze volledig achter de keuze van de FIA om de Red Bull-krachtbron aan te wijzen als de...
12 jun 2026 19:53 -
Antonelli komt met zorgwekkend bericht: "Het was heel erg lastig"
WK-leider Andrea Kimi Antonelli heeft een lastige start van het raceweekend in Barcelona achter de rug. In de eerste ...
12 jun 2026 20:22 -
Norris deelt eerlijke mening over snelheid van McLaren
Lando Norris heeft een goed gevoel voor de rest van het raceweekend in Barcelona. De Brit noteerde de snelste tijd in...
12 jun 2026 21:22 -
McLaren behoudt geloof in wereldtitel: "Er moet een ommekeer komen"
McLaren weigert de strijd om de wereldtitels in 2026 al op te geven. Ondanks een moeizame seizoenstart en de dominant...
12 jun 2026 20:56
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
635.819 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (27)
Login om te reagerenMr
Posts: 45
Daar zat ik gister ook aan te denken. Mercedes heeft natuurlijk een grotere zak me geld dan Brawn GP.
EnzoF1
Posts: 138
Niet dus. Ze hebben uiteraard wel meer geld tot hun beschikking, maar Dieter Zetsche had al aangegeven dat de huidige budgettering van Brawn GP hun juist aantrok om het team over te nemen. Aangezien er in de toekomst hoogwaarschijnlijk dat soort budgetten in de F1 worden ingevoerd, zouden hun dus al een kleine voorsprong moeten hebben. Dat is dan ook de hoofdreden waarom Mercedes nu wel voor een eigen team wilde gaan. Ik denk dan ook niet dat er nu opeens honderden miljoenen in het team worden gepompt, ik denk eerder aan een bedrag van 100-150 miljoen extra voor het hele seizoen. Afhankelijk van het aantal en de grootte van de sponsoren voor 2010.
Marcd
Posts: 397
Dit lijkt me eerder de verrassing waar Haug het over had !!! Leuk als dit zou gebeuren.
bene1985
Posts: 44
Please Kimi doe het! Ik kan me geen F1 voorstellen zonder Raikkonen, hy is goed.. pak gewoon je kans als je m kan krigen bij Mercedes, denk dat hy wel kan worden met Ross Brawn, en Nico Rosberg.. ook wel een mooie opstelling dacht ik zo;)
germain
Posts: 1.748
Doen Kimi doen.
f60
Posts: 1.725
Button inruilen voor Raikkonen, niet slecht bekeken van Ross.
klaasdw1
Posts: 173
Oh Oh, de arrogantie moet plaats maken voor gezond verstand. Wetende dat Button een contract heeft van 3 jaar, zal hij inderdaad op z\'n stappen moeten terugkeren, want dit wil zeggen dat hij de eerste 3 jaar normaal gezien niet moet rekenen op een plaats bij McLaren. Dus dit staatgelijk aan fin de carriere voor Raikkonen.
Waarom wordt er nu gezegd dat geld geen drijfveer is? Omdat er niemand is die aan K R z\'n salariseisen wil voldoen en omdat in de WRC niet zoveel poen te pakken valt als in de F1. Niet meer dan dat. Want als hij een echte uitdaging wil, lijkt me de stap naar WRC veel leuker dan in de F1 te blijven voor K R.
Het valt dus te kiezen tussen minder verdienen en in de F1 blijven of minder verdienen en vertrekken. Lijkt er dus op dat hij zichzelf te hoog inschatte en dacht onmisbaar te zijn.
Als we de andere nieuwsfeiten erop nalezen, lijkt het erop dat de kans groot is dat KR naar Mercedes gaat, die brengen immers al naar buiten dat de ze ruimschoots voldeden aan de salariseisen van Button, en dat ze mss ook wel willen voldoen aan de \"geminderde \" eisen van Raikkonen. Enfin, we zullen zien. Als mercedes geen volledige Duitse line-up wil en tevreden is met 1 duitser, zit kimi bij mercedes.
Tenzij ze schumi krijgen voor hetzelfde geld als Raikkonen natuurlijk!!!! :-)
klaasdw1
Posts: 173
ter verduidelijking, Mercedes brengt enkel naar buiten dat ze ruimschoots voldeden aan de salariseisen van Button. Niet dat ze willen voldoen aan de geminderde eisen van Raikkonen. Maar de link lijkt mij snel gelegd.
smvs
Posts: 408
Er is ook nog een kans dat hij Webber op kan volgen in 2011. Als RB dan nog tot de top behoort tenminste.
Woodface
Posts: 2.091
Ik dacht dat Heidfeld toch wel min of meer bevestigd was. Er si al veel gesproken over een all german team.
Als dit de verrassing van Haug is, dan is ie top. Zie Raikkonen graag in de Mercedes.
Jermaine
Posts: 7.177
Ja dit zag ik al een tijd geleden. Lijkt me gek als hun het wel lukt want Mclaren heeft toch meer geld..
Falkor
Posts: 91
het worden stilaan mooie startopstellingen bij de gevestigde teams.
BUT/HAM
ALO/MAS
VET/WEB
RAI/ROS
Nu nog hopen dat geen van de autos mijlenver voor ligt en dan wordt het best nog een fijn seizoentje in 2010
klaasdw1
Posts: 173
Vind ik ook! Voor alle duidelijkheid, hoop ook dat Raikkonen bij Mercedes komt hoor!
Roy-NL
Posts: 848
Wat een zwaktebod: eerst heel stoer roepen McLaren of niets ... en daar vervolgens van terugkrabbelen #FAIL
felix50
Posts: 5.792
juist en het gaat ook niet over geld man dat geloofd toch niemand meer wat een geldwolf is dat die Raik.
MiniR
Posts: 17
jah kimi doen !
jass
Posts: 281
Nou nou, gevestigde teams... Dat moeten Red Bull en Brawn/Mercedes eerst nog bewijzen.
@klaasdw1, weet jij wat de salariseisen van Kimi zijn dan?
Wat ik heb begrepen is dat kimi zowieso de mogelijkheid wil hebben om naast zijn F1-carriere ook rally te rijden, ik denk dat dat voor hem belangrijker is dan het geld. En uiteraard wil hij minstens 8 miljoen verdienen (+10 miljoen afkoopsom = totaal 18 miljoen), want voor 17 miljoen totaal hoeft hij alleen maar huis te zitten.
klaasdw1
Posts: 173
Wel, laten we zeker al volgend artikel niet vergeten, wat impliceert dat hij stukken meer vroeg dan Button.
www.f1today.nl/nie(...)te-gortig-voor-ons/
klaasdw1
Posts: 173
Raikkonen onderhandelde tevergeefs met renstal McLaren. \"McLaren was het enige alternatief in de Formule 1\'\', gaf Robertson aan. De gesprekken met McLaren ketsten echter af door de torenhoge salariseisen van Raikkonen.
Tweek
Posts: 38
Doen!
Voor mij de top combinatie,, Mercedes GP met Raikkonen Rosberg.
The Count of Ulysses
Posts: 602
Simpel zat: als Mercedes GP de salariseisen van Button al te hoog vond dan vinden ze die van Raikkonen exorbitant. Kan niet anders. En voor het team is Button van grotere waarde dan Raikkonen omdat eerstgenoemde reeds een verleden heeft met het team.
Ik zie eigenlijk overal gemiste kansen voor zowel coureurs als teams. Had Raikkonen een concurrerende vergoeding gevraagd dan had hij bij McLaren een contract gehad en dan had Button niets anders kunnen doen dan het aanbod van Mercedes GP te accepteren.
Raikkonen-FAN
Posts: 10.089
ik zeg DOEN ^^
Sjanz
Posts: 4
Als bijvoorbeeld KR 15 vroeg en JB 12, kunnen ze KR misschien voor 8 a 10 strikken en zijn ze goedkoper uit & heeft Kimi een team + 18-20 mln komend jaar..
DOEN!!!
patrickl
Posts: 11.414
Nu Mercedes Button kwijtgeraakt is zitten ze toch wel met een probleem. Overgebleven zijn alleen nog Raikkonen en Heidfeld.
Persoonlijk denk ik dat Rosberg ook een hele goeie is, maar de vraag is of Mercedes denkt dat hij goed genoeg is om het hele team naar een kampioenschap te slepen.
Zelfde geldt eigenlijk voor Heidfeld. Consistente rijder, snel, maar is het een kampioen?
Kimi heeft aangetoond dat hij dat wel kan.
Ik vraag me ook af hoe exorbitant Raikkonen\'s salaris eisen zijn. Ik mag toch hopen dat Raikkonen\'s manager ook wel inziet dat anderhalf seizoen prutsen bij Ferrari zijn waarde heeft doen dalen. Hij zal in ieder geval meer dan die 7 miljoen willen zien inderdaad, maar dat moet toch te doen zijn?
peet
Posts: 210
Misschien ook niet, en van mij mag je gaan.
patrickl
Posts: 11.414
Het verschil is natuurlijk wel dat BrawnGP nu Mercedes geworden is. Dus meer kans dat dat een winnend team blijft EN natuurlijk dat er voorheen geen plek vrij was en nu wel.
Even de tijdlijn:
- Bij de topteams (McLaren, Red Bull, Ferrari) is alleen bij McLaren nog een plek vrij
- Raikkonen geeft dus aan dat (op dat moment) voor hem alleen McLaren een optie is
- Raikkonen geeft aan dat ze geen overeenkomst kunnen krijgen met McLaren (Hij is niet van plan om een miljoen te betalen om daar te mogen racen)
- Button wordt aangenomen bij McLaren
- Raikkonen (of zijn manager) zien een opening bij een nieuw topteam
Eerlijk gezegd denk ik dat Raikkonen het liefst naar Red Bull was gegaan. Alleen hebben die Webber nog onder contract. Na volgend jaar niet meer.
Dus ... eerst een jaartje voor Red Bull/Citroen in de WRC en dan ... ?