Button bezoekt McLaren-fabriek, blijft in gesprek met Brawn GP
- Gepubliceerd op 16 nov 2009 09:00
-
21
- Door: Rob Veenstra
De manager van titelhouder Button benadrukt dat de gesprekken met Brawn GP door gaan. Zaakwaarnemer Richard Goddard liet The News of the World weten: Jenson heeft veel respect voor Ross Brawn en het team. De onderhandelingen zijn ook zeker niet afgebroken. Hij is al jaren enorm loyaal aan het team en daarom is de beslissing zo moeilijk. Hopelijk wordt alles in de komende weken opgelost zodat iedereen een pauze kan nemen.
Trending nieuws
-
Kardashian zorgt voor ophef en 'steelt' handdoek van Antonelli
De aanwezigheid van Kim Kardashian bij de Grand Prix van Monaco bleef afgelopen weekend niet onopgemerkt. Ze kwam kij...
09 jun 2026 07:36 -
Norris sneert naar Mercedes na wéér een uitvalbeurt met McLaren
Lando Norris heeft na de Grand Prix van Monaco zijn frustratie geuit over de aanhoudende betrouwbaarheidsproblemen bi...
09 jun 2026 08:48 -
Red Bull treft maatregelen: Verstappen krijgt nieuwe motor in Barcelona
Voor Max Verstappen eindigde de Grand Prix van Monaco al voordat die goed en wel begonnen was. De viervoudig wereldka...
09 jun 2026 08:11 -
Vader Antonelli weigert vergelijking met Verstappen
De vader van Andrea Kimi Antonelli vindt het nog te vroeg om hem te vergelijken met Max Verstappen. Antonelli is op e...
09 jun 2026 09:26 -
Ocon kiest zonder twijfel: "Hamilton is de beste coureur van het moderne F1-tijdperk"
Esteban Ocon heeft zich uitgesproken in een van de grootste discussies binnen de Formule 1. De Fransman is van mening...
08 jun 2026 18:46
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.354 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (21)
Login om te reagerenpatrickl
Posts: 11.414
Hoeveel hiervan zou nou een toneelstuk zijn en hoeveel serieuze interesse van beide partijen.
Evert
Posts: 54
Ik denk van veel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Button 2e viool wil zijn naast Hamilton (iets wat hij m.i. zeker zal zijn) en denk idd dat het alleen \"hoi\" zeggen is geweest. Mc Laren kan beter Raikonen heel snel contracteren, dan heeft Lewis in ieder geval een gelijkwaardige teamgenoot waar hij zichzelf aan kan meten.
Sparrenblekker
Posts: 123
Lijkt wel open huis bij McLaren.
Allemaal toneel denk ik, beetje Brawn onder druk zetten.
Bob Bobbejaanland
Posts: 164
Ergens krijg ik het idee dat zowel McLaren als Brawn eigenlijk helemaal geen interesse in hem hebben. Of zeg ik nu iets heel raars?
patrickl
Posts: 11.414
Ik denk dat Brawn zeker wel geinteresseerd is. Van de nog beschikbare (en betaalbare) coureurs is Button toch zeker een van de beste.
Ze zijn alleen niet zo super geinteresseerd als Button zou willen inderdaad.
Ik denk dat het voor zowel McLaren als Brawn eigenlijk alleen nog gaat om een tweede rijder. Ze bieden dan ook een navernant salaris en dat valt blijkbaar niet helemaal goed.
Ik zie die deal met Kimi nog wel afketsen, maar Button zal toch op een gegeven moment wel eieren voor zijn geld kiezen.
Woodface
Posts: 2.091
Die gasten moeten in het theater gaan voor zo\'n toneelstuk.
McLaren zet Raikkonen zo onder druk en Button zet Brawn onder druk.
Vraag me af of Brawn en Raikkonen onder de indruk zijn.
@patrickl: Touche, lol
Jermaine
Posts: 7.176
En rosberg dan? Die zou er toch ook in gesprek mee zijn ofzo? Beetje onduidelijk. Maar ik vind het jammer dat ze niet meer mogen tanken. Ik vond dat wel leuk qua strategie. En waarschijnlijk komen er teveel gokken en zullen misschien een paar de eerste race niet finishen omdat ze te weinig hebben?
Roy-NL
Posts: 848
Zegt het feit dat de regerend wereldkampioen nog geen zekerheid heeft over een stoeltje voor 2010 ook iets?
Bob Bobbejaanland
Posts: 164
Geruchten gaan al dat Brawn volgend jaar het mercedes team is met Heidfeld en Rosberg als coureurs. En als McLaren moet kiezen tussen Raikkonen en Button dan ben ik toch bang dat er straks een werkeloze wereldkampioen is......
G-man6182
Posts: 133
Inderdaad! Hij kan altijd nog proberen aan te kloppen bij Manor. Als zij werkelijk gesponsord gaan worden door Virgin, kan hij met hen meegaan naar dit nieuwe team.
ThumbsUp
Posts: 1.348
Sterker nog het wordt vandaag zelfs bevestigd! op een andere site staat dat in ieder geval. Maar niks op autosport.com
Ramshoek
Posts: 1.016
Button (of althans zijn manager) speelt een leuk stukkie blufpoker door Brawn onder druk te zetten door openlijk te sjansen met McLaren.
Maar McLaren werkt daar lekker aan mee, want daar zijn ze met Kimi in onderhandeling die ook de nodige centjes vraagt.
De Manager van Kimi zal niet zo onder de indruk zijn van de kandidatuur van Heidfeld, maar nu McLaren Button als concurrent naar voren schuift, zal Kimi wellicht toch een beetje water bij de wijn willen doen (of althans, dat is het spelletje dat McLaren speelt).
Publiek en media worden weer lekker gebruikt in dit miljoenen spelletje...
Ciano
Posts: 62
Ik vrees dat Button het gaat worden bij McLaren, en Heidfield het bij Brawn. Ontneemt niet dat het goede coureurs, maar ik vind het vreemd dat McLaren een Brits team wil en Mercedes een Duits team!!! If you want to win, employe a Fin.
rafael
Posts: 2.567
Straks bezoek ook Heidfeld en zijn manager !
iedereen is welkom in de Mclarenfabriek
Zipp85
Posts: 202
Officieel Mercedes heeft bekend gemaakt dat het een meerderheids belang heeft in Brawn GP en daarmee het tweede Fabrieks team is
Jermaine
Posts: 7.176
Ik denk trouwens dat het onzin is dat Button voor 6 miljoen niet bij Brawn wilt. Wat zou hij met meer moeten eigenlijk?
patrickl
Posts: 11.414
Ik denk dat het probleem voor Button is dat ze hem oorspronkelijk (voor het seizoen) 10 of 12 miljoen hadden beloofd.
Maar goed, als inderdaad alle onderhandeling afgelopen zijn dan zal hij het er ook gewoon wel voor doen ook.
savaan
Posts: 42
Ik denk dat elk team een coureur wil die altijd punten pakt en niet alleen als de auto helemaal top werkt of vereweg het snelste is. Raikonen kan dat en Button niet, ik denk dat er geen teams in de rij staan om Button aan te nemen. Ik zie het liefst Raikonen bij Brawn/Mercedes met Rosberg en Butten desnoods dan maar bij McLaren waar hij toch tweede viool mag spelen.