Button bezoekt McLaren-fabriek, blijft in gesprek met Brawn GP
- Gepubliceerd op 16 nov 2009 09:00
-
21
- Door: Rob Veenstra
De manager van titelhouder Button benadrukt dat de gesprekken met Brawn GP door gaan. Zaakwaarnemer Richard Goddard liet The News of the World weten: Jenson heeft veel respect voor Ross Brawn en het team. De onderhandelingen zijn ook zeker niet afgebroken. Hij is al jaren enorm loyaal aan het team en daarom is de beslissing zo moeilijk. Hopelijk wordt alles in de komende weken opgelost zodat iedereen een pauze kan nemen.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.606 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 11.414
Hoeveel hiervan zou nou een toneelstuk zijn en hoeveel serieuze interesse van beide partijen.
Posts: 54
Ik denk van veel. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Button 2e viool wil zijn naast Hamilton (iets wat hij m.i. zeker zal zijn) en denk idd dat het alleen \"hoi\" zeggen is geweest. Mc Laren kan beter Raikonen heel snel contracteren, dan heeft Lewis in ieder geval een gelijkwaardige teamgenoot waar hij zichzelf aan kan meten.
Posts: 11.414
Zou Button wel tweede viool willen spelen naast Rosberg dan?
Posts: 123
Lijkt wel open huis bij McLaren.
Allemaal toneel denk ik, beetje Brawn onder druk zetten.
Posts: 164
Ergens krijg ik het idee dat zowel McLaren als Brawn eigenlijk helemaal geen interesse in hem hebben. Of zeg ik nu iets heel raars?
Posts: 11.414
Ik denk dat Brawn zeker wel geinteresseerd is. Van de nog beschikbare (en betaalbare) coureurs is Button toch zeker een van de beste.
Ze zijn alleen niet zo super geinteresseerd als Button zou willen inderdaad.
Ik denk dat het voor zowel McLaren als Brawn eigenlijk alleen nog gaat om een tweede rijder. Ze bieden dan ook een navernant salaris en dat valt blijkbaar niet helemaal goed.
Ik zie die deal met Kimi nog wel afketsen, maar Button zal toch op een gegeven moment wel eieren voor zijn geld kiezen.
Posts: 2.091
Die gasten moeten in het theater gaan voor zo\'n toneelstuk.
McLaren zet Raikkonen zo onder druk en Button zet Brawn onder druk.
Vraag me af of Brawn en Raikkonen onder de indruk zijn.
@patrickl: Touche, lol
Posts: 7.177
En rosberg dan? Die zou er toch ook in gesprek mee zijn ofzo? Beetje onduidelijk. Maar ik vind het jammer dat ze niet meer mogen tanken. Ik vond dat wel leuk qua strategie. En waarschijnlijk komen er teveel gokken en zullen misschien een paar de eerste race niet finishen omdat ze te weinig hebben?
Posts: 848
Zegt het feit dat de regerend wereldkampioen nog geen zekerheid heeft over een stoeltje voor 2010 ook iets?
Posts: 164
Geruchten gaan al dat Brawn volgend jaar het mercedes team is met Heidfeld en Rosberg als coureurs. En als McLaren moet kiezen tussen Raikkonen en Button dan ben ik toch bang dat er straks een werkeloze wereldkampioen is......
Posts: 133
Inderdaad! Hij kan altijd nog proberen aan te kloppen bij Manor. Als zij werkelijk gesponsord gaan worden door Virgin, kan hij met hen meegaan naar dit nieuwe team.
Posts: 1.348
Sterker nog het wordt vandaag zelfs bevestigd! op een andere site staat dat in ieder geval. Maar niks op autosport.com
Posts: 1.016
Button (of althans zijn manager) speelt een leuk stukkie blufpoker door Brawn onder druk te zetten door openlijk te sjansen met McLaren.
Maar McLaren werkt daar lekker aan mee, want daar zijn ze met Kimi in onderhandeling die ook de nodige centjes vraagt.
De Manager van Kimi zal niet zo onder de indruk zijn van de kandidatuur van Heidfeld, maar nu McLaren Button als concurrent naar voren schuift, zal Kimi wellicht toch een beetje water bij de wijn willen doen (of althans, dat is het spelletje dat McLaren speelt).
Publiek en media worden weer lekker gebruikt in dit miljoenen spelletje...
Posts: 62
Ik vrees dat Button het gaat worden bij McLaren, en Heidfield het bij Brawn. Ontneemt niet dat het goede coureurs, maar ik vind het vreemd dat McLaren een Brits team wil en Mercedes een Duits team!!! If you want to win, employe a Fin.
Posts: 2.567
Straks bezoek ook Heidfeld en zijn manager !
iedereen is welkom in de Mclarenfabriek
Posts: 202
Officieel Mercedes heeft bekend gemaakt dat het een meerderheids belang heeft in Brawn GP en daarmee het tweede Fabrieks team is
Posts: 7.177
Ik denk trouwens dat het onzin is dat Button voor 6 miljoen niet bij Brawn wilt. Wat zou hij met meer moeten eigenlijk?
Posts: 11.414
Ik denk dat het probleem voor Button is dat ze hem oorspronkelijk (voor het seizoen) 10 of 12 miljoen hadden beloofd.
Maar goed, als inderdaad alle onderhandeling afgelopen zijn dan zal hij het er ook gewoon wel voor doen ook.
Posts: 7.177
Ja ok. Een belofte is belangrijk maar ik vind het belachelijk dat je naar een andere team zou gaan waar je je thuis voelt omdat je in zijn ogen \"maar\" 6 mil krijgt. Als ik een geweldige rijder zou zijn voor f1 en ik zou in een f1 team kunnen rijden ben ik blij zat met 1 mil. Daar kan je toch behoorlijk van leven...
Posts: 11.414
Tsja, ze onderhandelen toch nog?
Het gebeurt bij Button allemaal wat in de openbaarheid, maar wie weet hoe lang het bij andere coureurs duurt voordat ze een salaris overeengekomen zijn.
Posts: 42
Ik denk dat elk team een coureur wil die altijd punten pakt en niet alleen als de auto helemaal top werkt of vereweg het snelste is. Raikonen kan dat en Button niet, ik denk dat er geen teams in de rij staan om Button aan te nemen. Ik zie het liefst Raikonen bij Brawn/Mercedes met Rosberg en Butten desnoods dan maar bij McLaren waar hij toch tweede viool mag spelen.