Red Bull Racing gaat waarschijnlijk door met Renault
- Gepubliceerd op 02 nov 2009 13:48
-
7
- Door: Rob Veenstra
En dus drijven Renault-krachtbronnen ook volgend seizoen de wagens van Sebastian Vettel en Mark Webber aan. Officiële bevestigingen laten nog op zich wachten, maar teambaas Christian Horner zegt wel: We hebben een goede fundering gelegd. We zijn goed gesteund door Renault en je behaalt geen successen als je niet goed samenwerkt met je motorleverancier. En tegen Autosport: We zullen de successen behaald met Renault zeker niet negeren.
Trending nieuws
-
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Verstappen zet Red Bull op scherp: "Was lastig vandaag"
Max Verstappen spreekt van een lastige dag na de eerste twee vrije trainingen in Oostenrijk. Op de Red Bull Ring reed...
26 jun 2026 18:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.263 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 1.016
Van alle bestaande motoren (dus zonder Cosworth) is Mercedes de sterkste en Renault mogelijk de zuinigste (ook wat waard volgend jaar).
Je zou dus een keuze kunnen maken tussen die twee motoren, wat voor Red Bull lange tijd het geval zou zijn geweest. Maar een mogelijk Veto door McLaren zou daarin dreigen.
De vraag is overigens ook of je nu al wel weet waarvoor je kiest. De constructeurs zijn met elkaar overeen gekomen dat er nog eens kritisch naar de verschillen gekeken gaat worden. De zwakkere motoren zullen iets mogen aansterken, de motoren met een drankprobleem mogen deze winter naar een AA praatgroepje. Volgend jaar dus kleinere verschillen. Hoewel.
Cosworth wordt niet meegenomen in dit vergelijk omdat de data daarvan ontbreekt. Cosworth mag zijn torretjes dus blijven ontwikkelen tot niet lang voor de start van seizoen 2010.
Bij Williams rekenen ze er op dat dat een voordeel is (althans dat is een van de \'officiële\' redenen van hun overstap). Maar voor \'t zelfde geld blijken te Cossies te slap, te dorstig en te onbetrouwbaar. Het zou dus een goede keuze voor RedBull zijn om maar gewoon bij Renault te blijven...
Posts: 2.049
Ik zou niet weten of Renault de zuinigste is, maar ik denk wel dat het een goede motor is. Sebastian Vettel doet blijkbaar teveel gekke dingen met zijn motor en dat zal hij moeten afleren.
Gaat trouwens Cosworth niet wat privileges krijgen, zoals een hoger toerental?
Posts: 9.887
Ik heb dit jaar ook al vaker gelezen dat Renault het zuinigste is. Het kan in die zin kloppen dat Alonso bijna altijd 1 ronde later naar binnen is gekomen dan vooraf werd gedacht en Vettel heeft er ook vaak nog een rondje langer aangeplakt (1e stint Suzuka kan ik me nog goed voor de geest halen)
Als ze bij Renault dus betrouwbaarheid op orde krijgen is het inderdaad best een goede keuze voor 2010, waar je met een zuinige krachtbron zo maar 10 liter minder mee hoeft te nemen naar de start van de race. Het grote voordeel daarvan is in mijn ogen niet eens zo zeer in de eerste paar rondes te behalen, als wel door een veel lagere slijtage van de banden, waar je in de loop van de race veel profijt van zult hebben.
Ferrari zal het wat dat betreft erg zwaar krijgen met hun brandstof slurper.
Posts: 1.016
@ turbof1
Oorspronkelijk was het de bedoeling van Mosley om Cosworth inderdaad privileges te geven. Ze zouden met onbegrensde motoren mogen rijden, simpelweg door met de motoren van eind 2006 (20.000 rpm) de baan op te gaan.
Daarop is zoveel protest van de FOTA teams gekomen, dat Cosworth gedwongen werd hun 2006 motoren door te ontwikkelen naar de huidige stand van zaken. Dus inclusief het beperkte max. toerental e.d.
Posts: 4.951
Ze hebben groot gelijk om bij Renault te blijven. Alleen moeten ze er achter zien te komen waarom met name Vettel motorschades had. Het dunkt mij dat dat toch via de telemetrie terug te halen moet zijn?
Posts: 2.091
Denk dat reanualt uiteindelijk de beste optie is. Gezien de prestaies van RBR zit het met de snelheid goed. Nu nog betrouwbaarheid, alhoewel Alonso niet veel is uitgevallen met motorpech.
Posts: 11.414
\"Auto und motor\" sport voegt er overigens aan toe dat Renault en Total een hoop werk verzet hebben op het gebied van olie, kwaliteitscontroles en in toegelaten aanpassingen aan externe componenten om het verbruik de betrouwbaarheid en stabiliteit verder te verbeteren.
Misschien dat Renault een keer een slechte batch met motore afgeleverd heeft. Dat zou natuurlijk ook kunnen. Dat die dingen net bij Red Bull terecht zijn gekomen en dan hoofdzakelijk bij Vettel (alhoewel Webber er ook 1 geploft had)
Ik heb van een paar races de pitstops vergeleken met de voorspellingen en het scheelt opvallend weinig. Het verbruik lijkt dus redelijk hetzelfde. Alonso doet inderdaad soms wel een rondje langer met zijn benzine, maar de andere 3 coureurs met Renault motoren niet.
De Ferrari springt er ook niet negatief uit. Tenminste niet voor Raikkonen en wel voor Fisichella.
Het verschil wordt waarschijnlijk meer gemaakt door een rijder die vast zit achter een langzamere deelnemer. Bijvoorbeeld Vettel moest een paar keer rustig aan doen achter Massa of Hamilton. Dan kon hij inderdaad een rondje brandstof beparen.