user icon
user icon

Hakkinen adviseert McLaren om Kovalainen te houden

  • Gepubliceerd op 27 okt 2009 12:16
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren doet er goed aan om het contract van Heikki Kovalainen te verlengen. Dat advies komt van tweevoudig wereldkampioen en voormalig McLaren-coureur Mika Hakkinen. Het verbaast de Fin een beetje dat de Engels renstal twijfels heeft over zijn landgenoot.

Hakkinen deelde aan Auto Bild mede: “Het is nooit één persoon die een organisatie succesvol maakt, het is altijd teamwork. Als je naar de prestaties van Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen kijkt, dan moet je niet alleen de resultaten nemen, maar ook alles dat op de achtergrond speelt. Ze doen het allebei fantastisch. Ik zou het niet begrijpen als naar een ander op zoek zijn.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Uhm, Kovalainen staat 11e met evenveel punten als Massa! Zegt mij genoeg... En deze zin;

    \"Als je naar de prestaties van Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen kijkt, dan moet je niet alleen de resultaten nemen, maar ook alles dat op de achtergrond speelt.\"

    lijkt me echt een doorslaggevend argument (rolt zijn ogen)...

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 12:28
    • je kan wel met je ogen rollen...maar hij heeft hier gewoon aan dat Lewis duidelijk de nummer 1 is en dat Heikki minder goed materiaal/strategie krijgt.
      Dus de BS van R.Dennis dat er geen nummer 1 in zijn team zit is dus een fabeltje waar mensen nog steeds in blijven geloven...

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 13:31
  • plus het feit dat de combi alonso/massa voor volgend seizoen (mits het weer mclaren, ferrari gaat worden) je met 2 wagens vol punten moet scoren. iets waar kovelainen dit seizoen kansen heeft laten liggen. maar als hakkinen toch zo voor landgenoten is laat hem mclaren raikonnen adviseren :)

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 13:05
  • Zipp85

    Posts: 202

    Het lijkt mij de Hakkinen achter schermen druk bezig is bij Mclaren in een adviserende rol zoiets als Schumacher bij Ferrari

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 13:52
  • Denk dat als McLaren niet al hun kansen op Hamilton zetten, maar net als in 2OO7 op beide coureurs, dan hadden ze dat constructeurs kampioenschap allang binnen gehad. Maar Heikki heeft me nog geen moment overtuigd...Zet een Kimi erin, of een Rosberg! Die willen wel racen voor punten!

    Meneer Hakkinen moet die andere Fin een hart onder de riem steken, en niet Heikki Slomelainen

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 15:44
  • sanderndk

    Posts: 586

    Lewis en Heikki hebben een compleet verschillende rijstijl, Mclaren zou in principe twee compleet verschillende auto\'s moeten ontwikkelen om aan bijde te kunnen voldoen. Lewis is de man die de titel binnen kan halen dat is duidelijk, lijkt me ook logisch dat de Mclaren overwegend word gebouwd met de data van de engineer van Lewis.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 23:07
  • gp

    Posts: 4.121

    sorry, vergissing van mij. toen hij bij renault reed was Alonso van mij

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 20:18

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar