user icon

Hakkinen adviseert McLaren om Kovalainen te houden

  • Gepubliceerd op 27 okt 2009 12:16
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren doet er goed aan om het contract van Heikki Kovalainen te verlengen. Dat advies komt van tweevoudig wereldkampioen en voormalig McLaren-coureur Mika Hakkinen. Het verbaast de Fin een beetje dat de Engels renstal twijfels heeft over zijn landgenoot.

Hakkinen deelde aan Auto Bild mede: “Het is nooit één persoon die een organisatie succesvol maakt, het is altijd teamwork. Als je naar de prestaties van Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen kijkt, dan moet je niet alleen de resultaten nemen, maar ook alles dat op de achtergrond speelt. Ze doen het allebei fantastisch. Ik zou het niet begrijpen als naar een ander op zoek zijn.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Uhm, Kovalainen staat 11e met evenveel punten als Massa! Zegt mij genoeg... En deze zin;

    \"Als je naar de prestaties van Lewis Hamilton en Heikki Kovalainen kijkt, dan moet je niet alleen de resultaten nemen, maar ook alles dat op de achtergrond speelt.\"

    lijkt me echt een doorslaggevend argument (rolt zijn ogen)...

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 12:28
    • je kan wel met je ogen rollen...maar hij heeft hier gewoon aan dat Lewis duidelijk de nummer 1 is en dat Heikki minder goed materiaal/strategie krijgt.
      Dus de BS van R.Dennis dat er geen nummer 1 in zijn team zit is dus een fabeltje waar mensen nog steeds in blijven geloven...

      • + 0
      • 27 okt 2009 - 13:31
  • plus het feit dat de combi alonso/massa voor volgend seizoen (mits het weer mclaren, ferrari gaat worden) je met 2 wagens vol punten moet scoren. iets waar kovelainen dit seizoen kansen heeft laten liggen. maar als hakkinen toch zo voor landgenoten is laat hem mclaren raikonnen adviseren :)

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 13:05
  • Zipp85

    Posts: 202

    Het lijkt mij de Hakkinen achter schermen druk bezig is bij Mclaren in een adviserende rol zoiets als Schumacher bij Ferrari

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 13:52
  • Denk dat als McLaren niet al hun kansen op Hamilton zetten, maar net als in 2OO7 op beide coureurs, dan hadden ze dat constructeurs kampioenschap allang binnen gehad. Maar Heikki heeft me nog geen moment overtuigd...Zet een Kimi erin, of een Rosberg! Die willen wel racen voor punten!

    Meneer Hakkinen moet die andere Fin een hart onder de riem steken, en niet Heikki Slomelainen

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 15:44
  • sanderndk

    Posts: 586

    Lewis en Heikki hebben een compleet verschillende rijstijl, Mclaren zou in principe twee compleet verschillende auto\'s moeten ontwikkelen om aan bijde te kunnen voldoen. Lewis is de man die de titel binnen kan halen dat is duidelijk, lijkt me ook logisch dat de Mclaren overwegend word gebouwd met de data van de engineer van Lewis.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 23:07
  • gp

    Posts: 4.369

    sorry, vergissing van mij. toen hij bij renault reed was Alonso van mij

    • + 0
    • 30 okt 2009 - 20:18

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar