user icon

Raikkonen: "Hopelijk sluit ik mijn Ferrari-periode met iets moois af"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2009 15:43
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen rijdt zondag zijn laatste Grand Prix voor Ferrari. De Fin moet weg om plaats te maken voor Fernando Alonso. Het is nog onduidelijk of de wereldkampioen van 2007 in 2010 terugkeert op de grid. Raikkonen stelt zich voor zijn laatste race in Italiaanse dienst in elk geval een mooi resultaat ten doel.

“De race in Abu Dhabi is mijn laatste voor Ferrari en zoals gebruikelijk ga ik alles geven om het best mogelijke resultaat te behalen. Na drie jaar is de tijd aangebroken om afscheid te nemen van de jongens bij Ferrari. Ik ben trots op wat we bereikt hebben, vooral de wereldtitel in 2007 en de constructeurkampioenschappen in 2007 en 2008. Dit seizoen waren we minder competitief dan gehoopt, maar toch hebben we een race gewonnen en een redelijk aantal punten vergaard. Laten we hopen dat we het seizoen en mijn periode bij Ferrari met iets moois kunnen afsluiten”, aldus Raikkonen.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Met andere woorden, de 3e plek in het constructeurs-kampioenschap heroveren ?

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 15:50
    • Of vanuit Kimi zijn oogpunt een overwinning.

      • + 0
      • 26 okt 2009 - 17:55
  • Ik zeg dit niet omdat ik een Raikkonen-fan ben, maar ik hoop dat Kimi zondag de race wint en dat het de laatse overwinning voor Ferrari is for many long years. Dominicali maakt een grote fout door hem eruit te schoppen. Een van de 9 kampioenen die de renstal voortgebracht heeft eruit schoppen vanwege een persoonlijkheidskwestie? Alsof Enzo zo\'n prettig figuur was. Alleen als hij daarmee bedoelt dat Kimi geen jankebal is wanneer het tegenzit en dat dat niet des Ferrari\'s is geef ik hem gelijk. Onder Todt was er niets aan het handje met Kimi. Fernando, succes bij je nieuwe werkgever, je hebt geluk dat er volgend jaar niet meer getankt mag worden bij de pitstops want dat zou je geheid punten kosten. Ergens ben ik nog wel opgelucht dat hij weggaat, want de Tifosi zijn de voetbalsupporters onder de F1-fans.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 08:37
  • sanderndk

    Posts: 586

    Mocht het einde carriere zijn, gaat Kimi in iedergeval de boeken als WK bij Ferrari.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 09:42
  • f60

    Posts: 1.725

    Ik ben ook nog niet overtuigd van de wissel Alonso - Raikkonen. Hopelijk kan ie nog terecht bij McLaren, het zou haast moeten.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 10:01
  • Benz

    Posts: 368

    Ik hoop dat dat iets moois een contract bij McLaren is!

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 14:40
  • Niet helemaal on topic, maar het geeft het einde van het seizoen voor Ferrari toch een heel stuk mooier, Gino Rosato gaat weg bij Ferrari!

    Dat is die irritante gast met dat baardje. Je hebt hem vast wel eens lekker fanatiek (en super sportief) zien zwaaien met zijn vuistje als een tegenstander een probleem had.

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 21:43

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar