user icon

Raikkonen: "Hopelijk sluit ik mijn Ferrari-periode met iets moois af"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2009 15:43
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen rijdt zondag zijn laatste Grand Prix voor Ferrari. De Fin moet weg om plaats te maken voor Fernando Alonso. Het is nog onduidelijk of de wereldkampioen van 2007 in 2010 terugkeert op de grid. Raikkonen stelt zich voor zijn laatste race in Italiaanse dienst in elk geval een mooi resultaat ten doel.

“De race in Abu Dhabi is mijn laatste voor Ferrari en zoals gebruikelijk ga ik alles geven om het best mogelijke resultaat te behalen. Na drie jaar is de tijd aangebroken om afscheid te nemen van de jongens bij Ferrari. Ik ben trots op wat we bereikt hebben, vooral de wereldtitel in 2007 en de constructeurkampioenschappen in 2007 en 2008. Dit seizoen waren we minder competitief dan gehoopt, maar toch hebben we een race gewonnen en een redelijk aantal punten vergaard. Laten we hopen dat we het seizoen en mijn periode bij Ferrari met iets moois kunnen afsluiten”, aldus Raikkonen.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Met andere woorden, de 3e plek in het constructeurs-kampioenschap heroveren ?

    • + 0
    • 26 okt 2009 - 15:50
    • Of vanuit Kimi zijn oogpunt een overwinning.

      • + 0
      • 26 okt 2009 - 17:55
  • Ik zeg dit niet omdat ik een Raikkonen-fan ben, maar ik hoop dat Kimi zondag de race wint en dat het de laatse overwinning voor Ferrari is for many long years. Dominicali maakt een grote fout door hem eruit te schoppen. Een van de 9 kampioenen die de renstal voortgebracht heeft eruit schoppen vanwege een persoonlijkheidskwestie? Alsof Enzo zo\'n prettig figuur was. Alleen als hij daarmee bedoelt dat Kimi geen jankebal is wanneer het tegenzit en dat dat niet des Ferrari\'s is geef ik hem gelijk. Onder Todt was er niets aan het handje met Kimi. Fernando, succes bij je nieuwe werkgever, je hebt geluk dat er volgend jaar niet meer getankt mag worden bij de pitstops want dat zou je geheid punten kosten. Ergens ben ik nog wel opgelucht dat hij weggaat, want de Tifosi zijn de voetbalsupporters onder de F1-fans.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 08:37
  • sanderndk

    Posts: 586

    Mocht het einde carriere zijn, gaat Kimi in iedergeval de boeken als WK bij Ferrari.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 09:42
  • f60

    Posts: 1.725

    Ik ben ook nog niet overtuigd van de wissel Alonso - Raikkonen. Hopelijk kan ie nog terecht bij McLaren, het zou haast moeten.

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 10:01
  • Benz

    Posts: 368

    Ik hoop dat dat iets moois een contract bij McLaren is!

    • + 0
    • 27 okt 2009 - 14:40
  • Niet helemaal on topic, maar het geeft het einde van het seizoen voor Ferrari toch een heel stuk mooier, Gino Rosato gaat weg bij Ferrari!

    Dat is die irritante gast met dat baardje. Je hebt hem vast wel eens lekker fanatiek (en super sportief) zien zwaaien met zijn vuistje als een tegenstander een probleem had.

    • + 0
    • 28 okt 2009 - 21:43

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar