user icon
user icon

Whitmarsh weerlegt verhalen over Button naar McLaren niet

  • Gepubliceerd op 23 okt 2009 08:33
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Het team van McLaren volgt met grote belangstelling de contractonderhandelingen tussen Brawn GP en Jenson Button. De Britse renstal zou namelijk interesse hebben om een duo met de kersverse kampioen en de vorige titelhouder Lewis Hamilton te creëren.

De Daily Mail meldt dat met name sponsor Vodafone een groot voorstander van een line-up met Button en Hamilton is. McLaren-teambaas Martin Whitmarsh ontkent de geruchten niet: “We hebben met meerdere rijders gesproken. Het zou niet gepast zijn om meer te vertellen. We gaan het seizoen in met de twee beste coureurs die beschikbaar zijn, zoals we altijd gedaan hebben.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • An all British Team! Two World Champions and a German Engine.......

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 08:37
  • kieko

    Posts: 435

    Wordt voor Kimi blijkbaar geen Maclaren aankomend jaar. Ze zijn bij MacLaren toch met met meer coureurs aan het onderhandelen dan in eerste instantie gedacht.
    Voor Heiki geen leuk bericht

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 09:42
    • Heikki zou er zoiezo uitgaan, hij is geen McLaren waardig.

      Ik zie liever Kimi komen dan Jenson, ik denk dat dit seizoen voor jenson een topjaar was, maar het ook hier bij blijft (mocht die weggaan) ik denk gewoon dat Brawn GP een hele sterke en snelle auto heeft ontwikkelt, en dat wanneer Jenson overstapt het een stuk minder zal zijn, maar wie weet! Op naar Abu Dhabi!

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 12:00
    • felix50

      Posts: 5.792

      nee raik wil teveel geld .mclaren daarintegen doet er alles voor op de nr1 op de wagen te krijgen. Lol.

      • + 0
      • 24 okt 2009 - 08:40
  • Willen jullie deze foto van Dhr. Whitmarsh niet meer gebruiken ?!

    Ik vindt het best een sympathieke kerel hoor, maar op deze foto kijkt hij toch een beetje alsof hij je wil meenemen naar zo\'n \'ontmoetingsplek\' langs de snelweg.

    Nou nee, dankje !

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 10:04
  • Ciano

    Posts: 62

    Niet leuk voor Heiki, maar wel verwacht.... vreselijk gereden het hele jaar en vorig jaar kwam die ook wel tekort terwijl hij 1 van de beste auto\'s had!

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 10:05
  • Hmm. ik vind dit geen verkeerde keus, mocht het waar zijn trouwens! Lewis en Alonso zijn aan elkaar gewaagd en dan blijft Heiki dus over. McLaren moet opzoek naar een rijders die of gelijkwaardig of beter is dan Massa. Button zou daarom perfect zijn.

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 11:08
    • Button daarbij perfect zijn om te concureren met Massa? Ik denk dat Button dat gevecht niet gaat winnen in een gelijke auto. Maar och wat een jankertje is die Hamilton, Raikkonen en Rosberg niet gewenst naast hem omdat die te sterk zijn (en sowieso Raikkonen die laat hem nakijken als ze in een absoluut identieke auto rijden) maar ja dat durft meneer niet aan

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 11:19
  • Lijkt me wel gaaf als het waar is!!! Zoiezo zijn we Heikki volgend jaar niet meer in een McLaren, dat is wel duidelijk. Eerst misschien Rosberg, toen Kimi misschien, toen Heidfeld misschien, en nu misschien Button. Het liefste zie ik Kimi of Heidfeld naast Hamilton plaatsnemen. Heidfeld omdat ik het hem enorm gun, en Kimi omdat ie daar thuishoort. Button moet gewoon bij Brawn blijven, maar als hij naast Lewis komt dan vind ik het ook goed.

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 11:14
  • Ciano

    Posts: 62

    Ik denk niet dat Lewis Hamilton geen Raikkonen of Rosberg naast zich wil hebben, hij zij al eens dat hij een sterke teamgenoot miste. Alleen wil je geen herhaling van McLaren 2007 met LH en FA, vandaar dat je efficient moet zijn met het kiezen van je coureurs.

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 11:35
  • @Tristan,

    Rosberg zou toch naar Brawn gaan? Nog niet definitief natuurlijk, maar de geruchten waren wel heel sterk.

    Als het niet Raikkonen of Rosberg wordt dan lijkt Heidfeld me de best overgebleven keus. Goede en consistente rijder en Duits. Heb je toch twee grote markten in Europa afgedekt. Twee Engelsen is voor Vodafone dan misschien leuk, maar voor Mercedes lijkt me dat dan toch geen goed idee.

    Button lijkt me ook kansloos tegen Hamilton. Ik vraag me af of die echt beter is dan Kovalainen.

    Vergeet ook niet dat Kovalainen nu zulke problemen heeft omdat de auto hem echt niet ligt. Button heeft een rijstijl die vergelijkbaarder is met die van Kovalainen dan die van Hamilton.

    Wat dat betreft is dat dus ook geen goed idee om die samen in een team te zetten.

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 12:06
  • f60

    Posts: 1.725

    wat boeit het, Felipe Massa rijdt in 2010 toch iedereen naar huis, Alonso incluis

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 12:57
    • Ciano

      Posts: 62

      Een beetje vreemd om dat nu al te zeggen, hé? Felipe Massa kan na z\'n ongeluk zo een stuk slechter zijn geworden en mischien niet eens meer Ferarri-waardig. Daarnaast is het hopen dat Ferrari hun niveau oppakt, zoals je dit seizoen zag hadden Ferarri en McLaren (ook BMW trouwens) niet echt hun vorm van het jaar daarvoor te pakken.

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 13:38
    • germain

      Posts: 1.748

      Helemaal mee eens:p

      Nee even serieus ik denk dat Button gewoon bij Brawn blijft en dat McLaren voor Heidfeld moet gaan als 2e rijder tenzij Nick een gelijke behandeling kan afdwingen.

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 13:53
    • we zullen het zien.....:p

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 13:55
    • Misschien moet je je toch maar meer concentreren op het zeiken over tikfouten. Dan zeg je tenminste nog wat zinnigs.

      • + 0
      • 23 okt 2009 - 14:12
    • Zoals hij altijd al doet, gezien de vele kampioenschappen die hij heeft gewonnen.

      • + 0
      • 24 okt 2009 - 13:07
  • germain

    Posts: 1.748

    Guys Jean Todt is de nieuwe president met 135 stemmen tegenover 49 van Vatanen

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 13:54
  • F1McLaren

    Posts: 631

    FerrariGuus

    Jonge Hamilton klaart Raikonnen man.
    Raikonnen in een Ferrari en Hamilton laat hem alle hoeken van het circuit zien man.
    Hij is niet voor niets zo snel Wereldkampioen geworden en in zijn eerste jaar 2e.
    Ik je zegt wel dat ze beter voor een sterke line up kunnen gaan zoals Alonso en Massa.
    Alonso wil weer Wereldkampioen worden en Massa wil het nog worden omdat hij voorig jaar had verloren dus ik denk als hun 2 nog over zijn in de strijd voor de titel dat hetzelfde gebeurd als Hamilton en Alonso....

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 17:21

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar