user icon

Mark Webber wil volgend jaar gooi naar de titel doen

  • Gepubliceerd op 22 okt 2009 08:57
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Mark Webber zet hoog in voor 2010. Zijn werkgever eindigt dit jaar als tweede in het constructeurkampioenschap en alleen de titel telt volgend seizoen. Zelf wil de Australi√ęr, die dit jaar zijn eerste Grand Prix won, ook een gooi naar de titel doen.

Webber schreef in zijn column voor de BBC: ¬ďOnze hoop is om in 2010 voor het kampioenschap te gaan. We kunnen nog maar √©√©n plek stijgen en dat is ons doel. We moeten blijven verbeteren. Tot aan Singapore was het verschil tussen Sebastian Vettel en mij slechts een paar punten, dus er is geen reden waarom ik niet voor de titel mee kan doen.¬Ē

¬ďIk heb dit jaar veel geleerd en de grootste les was dat je kleine problemen moet zien te vermijden. Elke sessie dien je optimaal af te werken en dat een heel seizoen lang. Ik ben misschien geen 21 meer, maar ik ben ook nog geen 40 en deze ervaring helpt me om stappen te maken voor volgend jaar.¬Ē

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Kimi1

    Posts: 19

    Eerst maar eens die vuile streken van je afleren,dit is al de zoveelste keer dat je niet nadenkt voor je iemand de pas af snijdt.
    Ik snap niet dat de FIA hier geen straf voor uitgedeeld heeft.
    Als je je lijn wilt verdedigen mag dat maar als er iemand al met z\'n neus naast je zit geef je geen ruk aan je stuur om deze even het gras in te jagen,erg onprofessioneel voor iemand die altijd over veiligheid ligt te zeiken.Mocht iemand dit bij Webber hebben gedaan dan was deze furieus naar de wedstrijdleiding gestapt.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 09:13
    • Zonder vuile acties uit halen wordt je geen kampioen. Kijk bijv. maar naar Senna en Schumacher.

      Senna ramde Prost in \'91 van de baan en werd kampioen. Schumacher ramde Hill van de baan in \'94 en werd kampioen. Vooruit, toen Schumacher het in \'97 weer probeerde, toen bij Villeneuve, ging het mis en belande hijzelf in de grindbak.

      Ach, alleen de resultaten gelden. Hoe ze behaald zijn, is niet zo interessant.

      • + 0
      • 22 okt 2009 - 12:56
  • guardian

    Posts: 227

    Kimi1,

    Waar slaat deze opmerking precies op?

    Het is al geruime tijd geleden dat Webber een rare actie heeft uitgehaald.

    Wellicht ben je in de war met Kobayashi in de afgelopen race of Trulli die te keer ging tegen Sutil.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 09:47
    • Geruime tijd geleden? 5 dagen bedoel je? Of heb je de race in Brazilie niet gezien?

      • + 0
      • 22 okt 2009 - 12:01
  • Webber als wereldkampioen?

    Aan de auto zal het niet liggen, want iedereen weet dat de redbull genoeg snelheid heeft om races te winnen.
    Webber zelf vind ik zelf geen constante rijder, niet dat dat een vereiste is, maar regelmatig op het podium zie je deze man niet.

    Maar Webber heeft dit seizoen zijn eerste GP overwinning gepakt, en zijn 2e op Brazilie, dat die dan gelijk volgend jaar Wereldkampioen wordt, die kans zie ik erg klein.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 09:54
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @Stopstrikker

    Ik denk ook niet dat Webber volgend jaar wereldkampioen wordt, maar om nou te zeggen dat je hem niet regelmatig op het podium ziet? In 2009 stond hij er tot nu toe zeven keer. En je kunt ook niet ontkennen dat het hem in de vier races voor Brazilië niet meezat.

    Ik herhaal: Webber is niet goed genoeg om kampioen te worden, maar dat is 80% van het veld niet. Ik vind dat hij het dit seizoen goed heeft gedaan. Vooraf schreef iedereen dat Vettel hem alle hoeken van de baan zou laten zien. Dat is niet toch echt niet gebeurd.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 10:47
    • Ja dat ben ik met je eens man,

      Alleen Webber die pakt 9 van de 10 keer plek 3, en met die plekken wordt je geen kampioen of het moet heel gek lopen, ik heb respect voor Webber maar kampioen wordt die idd niet, of die eikelsteen moet zoon idioot zijn om die medaillesysteem in te gaan voeren dan geef ik hem nog een kans, maar ik hoop niet dat dat doorgaat!

      • + 0
      • 22 okt 2009 - 11:12
  • G-man6182

    Posts: 133

    Klopt Lorenzo!

    Er zijn heel veel goede coureurs en maar een paar super goede! Niet iedereen is een Schumacher, Senna of Prost. De meeste rijders zullen heel hard moeten knokken en vechten om races te winnen, laat staan wereldkampioen te worden! Wat de meeste coureurs dan ook nodig hebben is een super auto en ook nog wat geluk hier en daar tijdens het seizoen. Als alles op z\'n plek valt dan kan Mark Webber wereldkampioen worden! Dat neemt niet weg dat ik er niet meteen vanuit ga dat dit in 2010 gaat lukken!

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 10:53
  • Tja, met de frase\"wij van Red Bull\" zijn er dicht bij kan ik nog wel wat maar Mark Webber als kampioenskandidaat nee, dat zie ik echt niet. Degelijke middelmatige rijder, niet meer niet minder. Kaliber Coulthart, Barrichello. Uitstekend als tweede rijder maar daar houd het wel op ben ik bang. Vettel is nog wat wisselend in resultaat waardoor Webber bijbleef in punten. Denk toch dat als Vettel wat constanter wordt dat de afstand veel groter wordt en dat \"wij van Red Bull\" dicht bij een titel zijn maar niet met Mark Webber als kampioen bij de rijders. Hoewel zijn bijdrage zeker nog is om de contructeurs titel te behalen.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 11:55
  • Volgend jaar is red bull niets meer, niet meer in staat om races te winnen. Ze hebben een enorm voordeel aan de regelements wijzigingen gehad. Volgend jaar gewoon weer Ferrari en Mclaren voor aan.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 12:25
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @Stopstrikker

    Webber werd dit seizoen twee keer eerste, drie keer tweede en twee keer derde. Dus dat het 9 van de de 10 keer een derde plaats is, klopt natuurlijk niet helemaal.

    Ik vind Webber niet de beste coureur van het veld. Maar hij wordt vaak ondergewaardeerd. Ik denk dat Vettel hem ook volgend seizoen niet ruim uit de spiegels rijdt.

    Bob Bobbejaanland zegt dat Vettel wat wisselend in resultaat was. Dat klopt. Maar als Vettel pech heeft is het pech en als Webber het heeft is het een gebrek aan kwaliteit? Ik snap dat niet helemaal. Webber heeft ook veel pech gehad, vooral aan het einde van het seizoen.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 12:45
  • Lorenzo

    Posts: 167

    @patrickl

    www.youtube.com/watch?v=dTLNBJJ0sAc

    Eerlijk gezegd rekende ik ook op een drivethrough voor Webber, maar Kimi zater zeker niet naast. Webber stuurt steeds verder naar links en Kimi probeert het toch. Gevalletje eigen risico als je het mij vraagt. Dat Webber in een omgekeerde situatie bij de stewards had staan klagen klopt wel. Maar volgens mij moet je het nu vooral zo zien dat Kimi nooit ergens over klaagt.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 13:01
    • G-man6182

      Posts: 133

      Hahahaha, ik had de race afgelopen Zondag niet in zijn geheel gezien, alleen het laatste half uur, dus dit was de eerste keer dat ik die beelden van Webber en Raikkonen heb gezien. Waarom ik zo moet lachen?? Nou, omdat ik mensen heb zien beweren dat Raikkonen ernaast zat en dat Webber onsportief is en weet ik veel wat nog meer. Ernaast? Ernaast?? Kom op zeg, de eerste 10 centimeter van zijn voorvleugel komen naast de auto van Webber en dan is het een supermooie verdedigende actie van Mark dat hij Kimi blocked. Ja, dat Raikkonen er dan voor kiest om niet een seconde van zijn gas af te gaan, maar gewoon vrolijk doorrijd is niet zo slim nee! Tegen al die mensen die dit zo\'n \'gevaarlijke actie\' vinden zeg ik \"Kijk eens naar beelden van de F1 uit de jaren \'70, \'80 en \'90 van de vorige eeuw!\" Toen werd er nog geraced i.p.v. optochten gereden op de woestijnbaantjes van meneer Eikelsteen!

      • + 0
      • 22 okt 2009 - 13:17
  • G-man6182

    Posts: 133

    Ik wil er nog wel een filmpje bijdoen om mijn punt duidelijk te maken!

    www.youtube.com/watch?v=DiDKwvnDXPk

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 13:22
  • pitufo

    Posts: 110

    Webber for world champion 2010??? geloof ik dus niets van. Als hij enigsinds kans had op een wereldtitel, moest hij het dit jaar doen

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 13:34
  • Senna ramde Prost in \'91 van de baan en werd kampioen.

    Leon Trotski: Het was in \'90, en daar zat een geschiedenis aan vast. Senna werd in \'89 en in \'90 genaaid door Balestre.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 16:06
  • sloggerke

    Posts: 646

    Als je die \"move\" van Webber langs voor ziet dan zie je pas hoe risicovol het was.
    Hij mag blij zijn dat het zo is afgelopen want een nanoseconde later zit Kimi met zijn band ter hoogte van zijn achterbanden...

    Ontopic: Webber wereldkampioen? Ik zie niet in waarom niet.... Vettel heeft hem zeker niet \"naar huis\" gereden dit jaar, wat toch iedereen verwachtte.

    • + 0
    • 22 okt 2009 - 20:23
  • www.youtube.com/watch?v=u6SejgDI_Sk

    • + 0
    • 23 okt 2009 - 15:33

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar