Teambaas rekent op sterker Red Bull Racing in 2010
- Gepubliceerd op 21 okt 2009 10:48
-
5
- Door: Rob Veenstra
Ik zie niet in waarom we niet verder kunnen bouwen op de continuïteit en het succes van dit seizoen, begint de teambaas. Onze opponenten waren gewoon iets beter. We moeten onthouden dat wij een onafhankelijk team zijn en we mogen trots zijn op onze prestaties. Als groep worden we alleen maar sterker met het oog op volgend jaar.
Elk team en elke coureur kan pech aanvoeren voor het mislopen van goede resultaten. Wij hebben ook ons deel gehad, maar al met al is 2009 een uiterst succesvol jaar voor ons. Vijf zeges, meer dan 130 punten, veertien podiumplekken, onze progressie is significant. We hebben veel geleerd en worden daardoor sterker. En ik weet zeker dat Sebastian Vettel een toekomstig kampioen is.
Trending nieuws
-
Pérez sneert weer naar Red Bull: "Pas nu ziet iedereen hoe groot ik ben"
Sergio Pérez heeft opvallende uitspraken gedaan over zijn periode bij Red Bull Racing. De Mexicaan, die inmidd...
11 jun 2026 18:04 -
Verstappen bevestigt Red Bull-gesprekken met de FIA
Max Verstappen bevestigt dat Red Bull in gesprek is met de FIA over de ADUO-uitslag. Bij Red Bull zijn ze niet blij m...
11 jun 2026 17:21 -
Antonelli reageert verrast op FIA-besluit over Red Bull
Andrea Kimi Antonelli heeft zijn mening gedeeld over de opvallende conclusie van de FIA over de Red Bull-krachtbronne...
11 jun 2026 16:46 -
Verstappen zet Red Bull onder druk: "Barcelona wordt de eerste échte test"
Max Verstappen begint met gemengde gevoelens aan het raceweekend in Barcelona. De Nederlander krijgt bij Red Bull Rac...
11 jun 2026 18:29 -
Verstappen en Hamilton adviseren Antonelli: "Ze verklappen niet al hun geheimen"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een droomseizoen in de Formule 1 en krijgt daarbij steun uit onverwachte hoek. De jonge...
11 jun 2026 16:09
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land Duitsland
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
907.352 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (5)
Login om te reagerenGard
Posts: 863
Welke motor gaan ze volgend jaar gebruiken?
En ferrari en McLaren hadden begin dit jaar een achterstand en McLaren heeft dit behoorlijk weggewerkt.
alonso fan
Posts: 10.412
zie ze eerder af zakken naar de midden moot volgend jaar.
patrickl
Posts: 11.414
Het gekke is, ze hebben toch duidelijk de beste auto gehad dit jaar.
Op China, Bahrein, Turkije, Silverstone, Duitsland, Hongarije, Japan en Brazilie waren ze duidelijk het snelste. Van die 8 races hebben ze er dan 5 gewonnen. Op Spanje, Monaco en Spa waren ze net zo snel als een ander team.
Alleen op Australie, Maleisie, Italie, Singapore en Valencia lagen ze echt wat achter. Zelfs daar hadden ze op zich nog genoeg snelheid voor een podium of op zijn minst een top 5 klassering.
Die hebben echt een enorme kans laten liggen om het kampioenschap in de wacht te slepen.
Teveel strategische fouten (te zware Q3), rijders fouten, slechte starts, niet kunnen inhalen en een enkele keer een mechanische storing hebben ze uiteindelijk genekt.
Zo\'n overmacht als ze dit jaar hadden (of hadden moeten hebben op basis van de auto) zie ik ze volgend jaar niet meer krijgen. Dan wordt dus nog moeilijker dan dit jaar om een echt een gooi te kunnen doen naar het kampioenschap.
Misschien hopen ze volgend jaar die fouten allemaal niet meer te maken.
Met Hamilton bij McLaren, Alonso bij Ferrari, Kimi bij Toyota, Kubica bij Renault, Hulkenberg bij Williams en Button en Rosberg bij Brawn en dan grotendeels dezelfde reglementen als dit jaar is de kans ook heel erg klein dat er weer een team zo boven de rest uit gaat steken. Dan komt het op consistentie en ontwikkelvermogen aan.
Als je kijkt naar de resultaten aan het eind van het seizoen (laatste 6 races) dan steken Hamilton en Raikkonen er toch met kop en schouders bovenuit:
Hamilton 40
Raikkonen 38
Barrichello 28
Vettel 27
Button 21
Webber 16
Rosberg 14
Nou moeten die het volgend jaar dan wel doen zonder KERS, maar toch.
ScuderiaSjonno
Posts: 2.221
Hoe ga ik dit nou eens goed verwoorden... maar als het aan mij ligt zal nooit een team als Red Bull wereldkampioen F1 worden. Dat heeft er meer mee te maken met het feit dat ik het gewoon niet zie zitten dat een rijke fabrikant een team (Jaguar) opkoopt en na verloop van tijd meedoet om de titels? Wat zou het volgende zijn? Team Coca Cola om maar eens wat te noemen? of team Wasmiddel X???
Het is een autosport dus vindt ik dat bij mijn! voorkeur grote merken als Ferrari, McLaren, Porsche, Jaguar, Lotus en alles wat maar exotisch is, de dienst uit zouden moeten maken. Met fabrikanten van straatauto\'s als aanvulling en concurrentie zoals nu. Niet een drankjes of wasmiddelenfabrikant??? Er is al meer dan genoeg reclame rondom je heen.
joppie69
Posts: 18
het is toch zo dat alle teams moeten presteren, het is mijns inziens juist geweldig dat een team met dezelfde motoren als mc laren het officiele mercedes team van de baan veegt. Het geeft weer strijd in de formule 1 en mc laren moet zich volgend jaar maar weer bewijzen. Heeft niets met sponcergelden te maken. had red bull zich mercedes team 2 genoemd was het wel goed geweest? is gewoon onzin, alle teams rijden met sponsornamen en de redbull heeft gewoon een mooie wagen met de dolle stier erop.