user icon
user icon

Renault bestudeert lijst ervaren teamgenoten voor Kubica

  • Gepubliceerd op 16 okt 2009 09:38
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Romain Grosjean moet serieus vrezen voor zijn stoeltje bij Renault. De dit jaar gedebuteerde coureur verliest zijn plek mogelijk aan iemand met meer ervaring. Dat valt op te maken uit de nieuwe coureur voor de Franse renstal, Robert Kubica.

“Renault bestudeert een paar namen voor volgend jaar en dat zijn ervaren coureurs”, begint de Pool. “Ik ga niet proberen om de beslissing te beïnvloeden. Eerlijk gezegd, van de namen die ik gehoord heb zou ik iedereen van harte welkom heten. Ze zijn allemaal tot veel in staat. Ik heb mijn voorkeuren, maar zoals ik al aangaf ga ik me er niet mee bemoeien en ik laat het volledig over aan de teamleiding.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • berreal

    Posts: 228

    Heidfeld, Raikkonnen, Trulli, Glock.............Villeneuve :)?

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 09:51
    • Wat dacht je van gewoon Heidfeld? Die heeft de snelheid nog en de ervaring.

      • + 0
      • 16 okt 2009 - 10:44
  • Heidfeld mag van mijn part verder in de DTM of iets dergelijks. Ik zal \'m in elk geval niet missen in het F1 veld.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 10:59
  • Misschien wat minder ervaren, maar Kovalainen?

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 11:16
    • Kubica

      Posts: 3.762

      KOV kan je inmiddels al ervaren noemen.. Lijkt me geen slechte keus voor Renault.

      • + 0
      • 16 okt 2009 - 11:54
  • Jonne

    Posts: 178

    Kovalainen!? Wat moet je daar toch mee, hij stelt al twee jaar echt zwaar teleur bij Mclaren en toch is er amper kritiek op hem. Dat snap ik dus echt niet, hij doet het niet een klein beetje slecht ofzo, hij is waardeloos.
    Heidfeld heeft volgens mij wat meer in zijn mars en heeft op 2007 na altijd zijn teamgenoot verslagen, hij wordt echt zwaar onderschat en is volgens mij ook de beste keus voor Reanult.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 12:10
    • Kovalainen is gewoon een redelijke coureur. Het kunnen niet allemaal wereldkampioenen in de dop zijn. Hij is toch zeker beter dan de helft van het huidige veld, dus hij verdient zeker nog een plaats in de F1. Er is echt geen rookie die het beter gaat doen.

      Kovalainen deed het prima bij Renault en versloeg daar Fisichella. In 2008 deed Kovalainen het toch niet zo slecht bij McLaren? Ja, hij werd door Hamilton verslagen, maar dan noem je ook wel wat op.

      Dit jaar heeft hij duidelijk gewoon \"zijn\" auto niet. De auto is toch duidelijk voor 100% ontwikkeld door Hamilton. Dat zal volgend jaar niet anders zijn, dus Kovalainen moet daar zeker weg.

      Heidfeld is wat mij betreft ook beter dan Kovalainen, maar maakt dat uit? Ze hebben Kubica al en om nou weer Heidfeld en Kubica naast elkaar te zetten lijkt me zo nutteloos.

      Ik zie Heidfeld dan liever bij Toyota (eigenlijk bij Williams, maar dat zit waarschijnlijk al vol). Zet er daar dan een wat minder ervaren jongen naast voor de wispelturige snelheid.

      • + 0
      • 16 okt 2009 - 13:21
  • RG-GP

    Posts: 48

    ik weet nog wel een paar leuke namen....
    Doornbos ,Bourdais ,vd Garde en/of misschien Barrichello deze coureurs hebben de snelheid en kennen een F1 wagen en ze zijn tot veel bereid. Persoonlijn zou ik kiezen voor jonge talentvolle coureurs die pas een F1 wagen hebben bestuurd/mochten testen zoals bijv. \'n vd Garde.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 15:45
  • Heidfeld, Glock, Kovalainen... maar misschien zet ik mijn geld wel op Rosberg..

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 20:16
  • Ben het eens met Renault dat ze nu wel eens een ervaren coureur in de auto willen hebben, ze zitten nu al 3 jaar met rookies te prullen en rijden amper in de punten.
    Zo haal je nooit wat binnen.
    Heidfeld zal wel goed passen bij Renault of Barrichello,Doornbos of wat dacht je van Mark Webber, je kan zeggen wat je wil maar ik vind Webber zeker net zo goed als Vettel.

    We zien wel wat er van komt het volgende seizoen.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 20:36

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 153
  • Podiums 1
  • Grand Prix 111
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar