Kimi Raikkonen genoemd voor stoeltje bij Red Bull Racing
- Gepubliceerd op 07 okt 2009 10:57
-
22
- Door: Rob Veenstra
Mocht het tot een overeenkomst met Raikkonen komen, dan wordt Webber daar de dupe van. De Australiër, die aan een slechte reeks bezig is, zal dan het veld moeten ruimen. Steve Robertson, manager van Raikkonen: We zijn zelfs in gesprek met teams waarvan iedereen denkt dat ze geen plekken meer beschikbaar hebben.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land Duitsland
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.263 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 3.007
Ik teken ervoor, Vettel en Kimi naast elkaar. Webber naar BGP. Sounds good to me.
Posts: 932
Tja daar gaan we weer denk je zeker te zijn van je zitje. Nou einde carriere Webber. Sneu voor hem, maar Kimi is duidelijk een betere coureur.
Posts: 133
Webber dan misschien naar Renault? Jezus zeg, ik vind dit \'silly season\' wel een van de spannendste van de afgelopen 10 jaar!
Posts: 222
Wel lullig voor MW, net naar buiten gebracht een team te beginnen met Christian Horner in de GP3. Zou wel strak duo zijn die Vet en Rai (dacht ook op Raikkonens eigen site te zien dat daar al jaren RB als sponsor vermeld wordt). En ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het RB team er volgend jaar voorstaat....
Posts: 98
Kimi terug in een auto van Adrian Newey?
Klinkt goed!
Als dat zo is vind ik t wel sneu voor MW...
Posts: 102
Helemaal mee eens, dat siert de man! Al krijgt hij er natuurlijk een mooie som geld voor;)
wie weet inderdaad raikkonen en vettel
Posts: 1.278
Ja, de transfermolen is echt spectaculair dit jaar. Zeker omdat precies de meeste teams nog geen contracten met hun coureurs hadden voor 2010 en er nu een paar toppers vrijkwamen: Alonso, Raikkonen en Rosberg.
Raikkonen en Red Bull, ik weet het niet. Red Bull is altijd heel open en Kimi is dat juist niet. Plus dat Red Bull volledig gebouwd gaat worden rond Sebastian Vettel.
Kzie hem toch liever naar mclaren gaan. Ok, dat is ook team Hamilton, maar toch. De Mclaren mentaliteit ligt hem beter en ik ben ervan overtuigd dat een heleboel mensen binnen Mclaren toch nog steeds een boontje hebben voor Kimi.
Posts: 233
hmm apart, ik hoop zelf dat kimi naar mclaren gaat, met lewis samen. En dan heiki misschien naar renault? En Webber, misschien stoeltje bij de williams aangezien rosberg naar brawn is en nakajima nog geen zitje heeft voglens mij.
Posts: 11.414
Ja, het lijkt erop dat Mercedes die deal met McLaren echt tegen houdt. Jammer.
McLaren kan het zich toch niet permitteren om nog een seizoen met Kovalainen door te modderen? Als Rosberg naar Brawn gaat dan blijft van de betere coureurs toch alleen Raikkonen nog over.
Button is misschien nog beschikbaar, maar dat is het toch ook niet echt.
Ik zie Red Bull volgend jaar eerlijk gezegd ook niet meer in de top mee draaien. Ik mag toch hopen dat die alles op dit seizoen hebben gezet en nog nauwelijks op 2010. Ze kwamen in ieder geval nog met flink wat grote updates.
Aan de andere kant, de geruchten zijn dat Red Bull inmiddels ook wel een topteam is qua budget. Misschien kunnen ze het hebben.
Posts: 222
Hoezo, ik moet eerlijk zeggen dat ik Rosberg ook (NOG) niet echt McLaren-waardig vindt. Hij valt best tegen dit seizoen en er zal wel weer wat commentaar komen omdat hij het zoveel beter doet dan Nakajima maar dat is ook niet echt de ideale maatstaf.
Moet je idd wel gelijk geven wat betreft Button, die is het misschien net niet nee.....
Posts: 11.414
Rosberg valt tegen? Hoezo dat?
Hij rijdt inderdaad Nakajima helemaal zoek. Dat is misschien geen toptalent maar toch. Zijn prestatie geeft toch een soort basisniveau aan. Nakajima heeft 0 punten met dezelfde auto.
Buiten dat, Rosberg staat 7e in het kampioenschap. Dat is met de overmacht van Red Bull en Brawn en de laatste tijd ook van Hamilton en Raikkonen toch ook een prima prestatie?
Rosberg heeft wel wat problemen met zijn race pace gehad. Met name omdat Williams zo graag goed in de vrije trainingen tevoorschijn kwam en hem dus licht liet trainen. Ook hadden ze daar wat bijzonder slechte strategische keuzes (op Melbourne bijvoorbeeld). Anders had Rosberg het nog wel beter kunnen doen.
Rosberg rijdt toch redelijk foutloze races en rijdt ook hard ook. Als hij dat in een Mclaren zou doen dan had hij flink wat punten binnengehaald.
Ik denk ook niet dat Rosberg beter is dan Hamilton, maar hij is toch zeker een heel stuk beter dan Kovalainen?
Posts: 4.499
Het beste team voor Kimi denk ik. McLaren is leuk, maar niet met de Hamilton-clan. Ik zie daar eerder Kovalainen blijven of Sutil komen...
Kimi past qua imago goed bij Red Bull!
Posts: 202
Ik denk dat alles afweegt want hetz ou me niks verbazen als Loeb de overstap naar F1 zou maken en hij naar het Citroen WRC team gaat
Posts: 85
Raikonen bij RB is mischien wel de juiste keuze voor hem.
Ik hoop alleen dat er snel meer bekend wordt omtrent de te gebruiken motor voor volgend jaar door dit team.
Vergeet niet dat ze een redelijke goede auto hebben met helaas wat veel betrouwbaarheids problemen.
Ook zullen ze er volgend jaar gewoon weer goed bij zitten aangezien ze de juiste basis voor volgend jaar al gelegd hebben.
De zogenaamde top teams die nu met kers rijden hebben naar mijn idee toch het een en ander in te halen tegenover de teams die nu vooraan strijden.
Posts: 11.414
@Rimi,
Vettel is welgeteld 1 keer uitgevallen door een motorstoring en Webber een keer door problemen met de remmen (gewoon een fout van het team trouwens omdat ze de koeling niet goed geregeld hadden)
Ze hebben nog wat panne gehad tijdens de trainingen, maar dat maakt op zich toch niet zoveel uit. Dat hebben ze allemaal wel eens.
Bij Ferrari had Kimi heel wat meer last van de betrouwbaarheid. Toch zeker 3 of 4 races dat de auto er helemaal me ophield of dat de motor niet lekker liep.
Posts: 44
Die arme Sebastiaan Vettel, word ie in zn jonge jaren voor bij gereden door de enige echte Kimi.. haha.. Vettel, verheug je maar in een rol als 2e courreur bij RBR.. het lijkt wel of hy zo goed rijd, maar dat komt gewoon omdat Webber, niets is!
Alhoewel ik liever zie dat Kimi die Snotneus van een Hamilton het leven zuurmaakt
Posts: 586
Waar heb je het over???
Posts: 2.223
Dit vind ik nou wel weer jammer, dit bericht.
Dat je nu al zeker weet dat Raikkonen voorbij aan Vettel gaat / blijft, terwijl het helemaal nog niet zeker is of the Iceman wel eens daarheen gaat.
En Webber helemaal niets? Je bent wel erg negatief over iemand die jammer genoeg nog niet zo heel lang geleden een WK titel uit zijn hoofd kon gaan zetten...
Wat Hamilton betreft, ben ik ok geen fan van, maar hij heeft dit jaar laten zien dat het niet de \'snotneus\' is, die alleen maar in een winnende auto kan winnen. De man begint zelfs een beetje respect te winnen bij me, hoewel fan toch wel een groot woord is en blijft...
Maar ik hoop nog steeds vurig dat Kimi gewoon teruggaat naar McLaren en dat de McLaren rijders de strijd volgend jaar gaan uitmaken met de Ferrari coureurs. En dat de beste!!! maar mag winnen. Ook al zou het niet mijn favo zijn:)
Posts: 2
Wat een onzin allemaal zeg! Volgens mij denkt deze kerel dat Kimi rondjes om iedereen kan rijden, terwijl het nog niet eens zeker is als Kimi wel in de F1 blijft, volgens mij kan deze jongen zich misschien beter wenden tot A1GP..
Posts: 859
Beter wenden tot de A1GP... wat een belachelijke reactie.
Posts: 859
Zouden ze ook met Ferrari in gesprek zijn? ;)
Posts: 18
Ik mag toch hopen dat kimi niet naar mc laren gaat, vindt dat hij dit seizoen niet echt bijzonder presteert. kan vreselijk hard rijden hoor daar niet van maar hij is gewoon wat te wisselvallig. Kimi moet eigenlijk als hoofdmacht bij een team zitten en niet tegenover een grote jongen staan zoals een massa of evt hamilton. Valt namelijk best op dat nu massa een paar races niet mee kan doen kimi weer harder is gaan rijden mijns inziens omdat de concurentiestrijd weg is. Vindt het gewoon jammer dat zo\'n grootse rijder niet goed uit de verf komt. Zet hem maar bij reneault als eerste rijder en dan vettel maar naar mc laren.die kan het hamillton lekker lastig maken. Let wel dit is niet omdat kimi niet geliefd bij mij is want ik heb veel respect voor de man.
roelof