Toyota wil Kubica voor de neus van Renault wegkapen
- Gepubliceerd op 02 okt 2009 08:01
-
8
- Door: Rob Veenstra
Autosport bericht dat de onderhandelingen tussen Kubica en Toyota in vergevorderd stadium zijn. Teamdirecteur John Howett rekent er op dat zijn team minstens één ster weet te strikken voor 2010. De coureurs zouden stom zijn als ze er niet op in gaan. De rijders zien ook wel hoe goed onze auto eigenlijk is en minstens een of twee grote rijders zullen wel wat voelen voor een transfer naar ons.
Howett is ook zeer kritisch op het huidige duo Timo Glock en Jarno Trulli. Het is ons werk om resultaten leveren. We wilden ons niet nu al verbinden voor 2010 en daarom lichtten we de optie op Glock niet, maar het is mogelijk dat hij volgend jaar ook voor ons racet. Onze wagen is in staat tot podiumplekken, meer dan we tot nu toe gezien hebben. We voldoen niet en dat ligt niet aan het team of het chassis.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 1.016
Over Toyota gaan diverse geruchten; Ze zouden fors op hun budget moeten inleveren (dat budget zou naar een LeMans project gaan). Ze zouden zelf compleet uit de F1 kunnen stappen.
Een beeld dat versterkt leek te worden door het gegeven dat ze de contracten van Trulli en Glock niet verlengden.
Het is dan ook goed te lezen dat ze toch actief zijn op de rijdersmarkt en zelfs een \"zware jongen\" willen binnen angelen.
Da\'s ook precies wat ze bij Toyota nodig hebben.
En dat is misschien ook wel precies wat de F1 nodig heeft: een grote fabriekant die zich voor 110% commit aan de Formule 1...
En misschien is een Budget vermindering juist wel goed voor Toyota, kunnen ze terug naar hun eigen roots. Hun succes in de autoindustrie is juist gebaseerd op de armoede en het beperkte budget uit de na-oorlogse jaren, waarbij ze veel energie hebben moeten steken in efficiente ontwikkel- en productie processen.
Posts: 5.746
Ze hebben ook bekend gemaakt een meerjarig contract met ZF Sachs te hebben afgesloten (zie berichten van gisteren). Dat lijkt een langer verblijf in F1 toch ook aan te geven. Ben benieuwd, Kubica San in Toyota. Ik denk dat de auto zeker potentie heeft.
Posts: 932
Nou klare taal, Glock en Trulli voldoen niet.
Posts: 11.414
Ik denk ook dat Kubica wel beter is dan Trulli en Glock.
Alleen wel een beetje kinderachtig om de schuld van het ontbreken van resultaten helemaal op de coureurs af te schuiven. Toyota heeft zelf toch ook fouten gemaakt in de strategie.
Dat ze die race op Bahrein niet gewonnen hebben was meer een strategische blunder met de bandenkeuze voor de middelste stint dan dat Trulli (of Glock) daar wat aan kon doen.
Posts: 2.195
maar als Toyota kosten wil reduceren, hoe willen ze dan een Kimi binnen halen? die kunnen ze dan toch nooit betalen?
Posts: 408
Raikkonen naar Toyota is geen goede keuze denk ik. Hij kan het dan afschuiven op de auto dat het niet wil en nog even goed cashen. Bij McLaren wordt er nog wat van hem verwacht iig. Ik heb Ralf Schumacher visioenen.
Posts: 2.091
Raikkonen gaat echt niet naar Toyota... Als Kubica slim is, gaat hij ook niet.
Toyota heeft/had een mega budget en presteerde de afgelopen jaren onvoldoende. Het budget wordt gekort, dus de verwachting dat het beter zal gaan is er volgens mij niet.
Kubica kan beter naar Renault gaan, veel meer potentie in het team.
Posts: 4.499
Jacques Villeneuve zoekt nog een stoeltje ;)
Raikonen komt niet, Kubica waarschijnlijk ook niet. Het beste duo wat Toyota kan krijgen hebben ze nu in de auto\'s zitten...