user icon

Fernando Alonso van plan om carrière af te sluiten bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 01 okt 2009 12:09
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Als het aan Fernando Alonso ligt, dan is Ferrari zijn laatste werkgever in de Formule 1. De Spanjaard tekende een driejarig contract bij de Italiaanse renstal en wil zijn loopbaan afsluiten in Maranello. Alonso: “Hopelijk kan ik hier zolang blijven als ik wil en mag ik mijn loopbaan afsluiten met veel zeges bij dit team.”

Hij vervolgt: “Ik denk echt dat Ferrari mijn laatste team is. Na Ferrari is elk ander team weer een stap terug. Ferrari is meer dan een team en ik wil mijn carrière hier beëindigen. Ik hoop hetzelfde te bereiken als Michael Schumacher door meerdere kampioenschappen te winnen, maar dat zal een loodzware opgave worden.”

“Dit is het best mogelijke team voor mijn carrière en ik heb veel gemeen met Ferrari, zoals de passie voor competitie en elke race honderd procent geven. Dit is de best mogelijke bestemming voor mij. Een titel pakken voor Ferrari zou extra speciaal zijn, al weet ik nog niet hoe het precies zou voelen omdat ik het nog niet ervaren heb.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Volgens mij was dat ook de bedoeling van Raikkonen. Hoop dat er bij Ferrari veel mis gaat komend seizoen. Terug waar ze met schumacher zaten komen ze sowieso niet aangezien het toen niet alleen Schumacher was die voor succes zorgde maar ook Brawn en Todt

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 12:13
    • Maximo

      Posts: 6.774

      Rare wens om te hopen dat er veel mis gaat bij Ferrari!!! Haal jij je pleziertjes maar uit teleustellingen van anderen, ik probeer dat meer te hebben bij de successen van anderen.

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 13:08
  • In 3 jaar tijd zal Ferrari echt wel een rijderstitel weten binnen te halen. Optie voor nog eens 2 jaar ligt er ook dus Alonso zal zeker nog wel een keer wereldkampioen worden. Ik hoop het van harte! Als iemand het verdiend is hij het na 2 jaar vallen en opstaan bij Renault. Hoop dat Alonso weer mee gaat doen met de top, waar hij thuishoort.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 12:20
  • Eigenlijk was dus zijn droom om dat bij McLaren te doen, maar dat is dus niet helemaal goed afgelopen. Ben benieuwd of het nu wel wil lukken.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 12:29
  • Paul

    Posts: 626

    Zo treurig om mensen en teams wat te misgunnen.......

    Anyway. Ik hoop dat enigszins in de buurt kan komen van Der Schumi. Maar Schumacher deed het inderdaad niet alleen, de capacteit van Brawn en Todt waren zeker medeverantwoordelijk voor de lange duur van de successen.

    Alonso is bijzonder goed, als Ferrari bovengemiddeld is maakt hij al een kans! Kom maar op!

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 12:59
  • Werner

    Posts: 1.650

    Wat een kinderachtig gedoe hier ! Ik gun iedereen de wereldtitel en ga niet zitten hopen dat Mc Laren volgend jaar afgaat of zo...
    Ik denk dat hier veel mensen niet kunnen of willen begrijpen dat voor de meeste coureurs Ferrari een icoon is; een legendarisch team als geen ander. Hoge bomen vangen veel wind !
    Dat geleuter van Brawn; Todt en Byrne.... Het is waar dat dat een triumviraat was maar nadien heeft Ferrari ook titels gewonnen en niemand is onvervangbaar !
    Ik ben heel erg blij met een volbloed pursang als Fernando en ik hoop dat hij de sterren van de hemel rijdt volgend jaar.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 15:13
  • Alonso heeft in 2008 gezegd dat hij spijt had van zijn overstap naar McLaren en zijn doelen zijn nog 1 titel halen en overal gewonnen hebben. Bij Ferrari wordt hij eerste rijder, jammer voor Felipe want die is getalenteerd en toegewijd maar Fernando is dat ook en dan veel beter. Dat Lewis hem begin 2007 bij kon houden was omdat hij master-set-up van Alonso kreeg, dat zei Hamillton zelf ook. Als Kimi terug gaat naar McLaren moet hij het eerst uit gaan vechten met Lewis en dat speelt dan ook weer in zijn voordeel. Als hij zijn 3e WDC heeft wil hij Senna evenaren qua #1, dan komt bij WDC#4 Fangio dichtbij....hij stopt nog lang niet.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 15:23
    • Ik hoop dat hij volgend seizoen spijt heeft van zijn overstap naar Ferrari.
      En dan definitief stopt.
      Ik ben al vanaf de jaren 70 Ferrari fan maar ik zal voor volgend seizoen maar een rijder in het team supporten en dat is niet F.A.

      • + 0
      • 2 okt 2009 - 19:18
    • Lol, de Piquet fanboys zeggen dat Piquet niet vooruit te branden was omdat hij met Alonso\'s setup moest rijden.

      Jij zegt nu dat Hamilton alleen maar zo snel was omdat met Alonso\'s setup kon rijden.

      Hoe dan ook, was Hamilton sneller dan Alonso. Eventueel met dezelfde setup en dan dus identiek dezelfde wagen. Of dat je argument nou sterker maakt betwijfel ik.

      • + 0
      • 3 okt 2009 - 21:01
  • Martijn01

    Posts: 287

    Ik denk dat Ferrari niet een hele grote fout heeft begaan want:
    Als Massa inderdaad niet meer de oude wordt krijgt Alonso de absolute nr.1 status die hij wil.
    En Raikkonen kan gwn weer bij z\'n oude vertrouwde team aan de slag en dan heb je in 2010 een gevecht tussen Alonso en Raikkonen (op de baan) Wie wil dat nou niet??


    een 110 % alonso fan

    • + 0
    • 2 okt 2009 - 10:26

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park