Fernando Alonso van plan om carrière af te sluiten bij Ferrari
- Gepubliceerd op 01 okt 2009 12:09
-
14
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: Ik denk echt dat Ferrari mijn laatste team is. Na Ferrari is elk ander team weer een stap terug. Ferrari is meer dan een team en ik wil mijn carrière hier beëindigen. Ik hoop hetzelfde te bereiken als Michael Schumacher door meerdere kampioenschappen te winnen, maar dat zal een loodzware opgave worden.
Dit is het best mogelijke team voor mijn carrière en ik heb veel gemeen met Ferrari, zoals de passie voor competitie en elke race honderd procent geven. Dit is de best mogelijke bestemming voor mij. Een titel pakken voor Ferrari zou extra speciaal zijn, al weet ik nog niet hoe het precies zou voelen omdat ik het nog niet ervaren heb.
Trending nieuws
-
Formule 1 wil Alonso behouden: "We hebben helden nodig in de sport"
Stefano Domenicali heeft zich lovend uitgelaten over Fernando Alonso. De Formule 1-baas ziet de tweevoudig wereldkamp...
15 jun 2026 18:09 -
Wolff blij voor Hamilton: "Misschien komt het door Kardashian"
Toto Wolff heeft met warme woorden gereageerd op de eerste Grand Prix-overwinning van Lewis Hamilton voor Ferrari. De...
15 jun 2026 17:22 -
Opinie: Verstappen moet na dit seizoen weg bij Red Bull
De Grand Prix van Barcelona voelde als een kantelpunt voor Max Verstappen en Red Bull Racing. Waar de Nederlander de ...
16 jun 2026 07:36 -
Hamilton had het zwaar bij Ferrari: "Ben ook maar een mens"
Lewis Hamilton heeft na zijn eerste Grand Prix-zege voor Ferrari een openhartig inkijkje gegeven in de moeilijke peri...
16 jun 2026 08:11 -
Ferrari-president bedankt Hamilton na eerste zege: "Emotioneel moment"
De eerste overwinning van Lewis Hamilton in Ferrari-kleuren heeft ook binnen de hoogste regionen van het Italiaanse m...
15 jun 2026 18:46
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.698 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.285 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 222
Volgens mij was dat ook de bedoeling van Raikkonen. Hoop dat er bij Ferrari veel mis gaat komend seizoen. Terug waar ze met schumacher zaten komen ze sowieso niet aangezien het toen niet alleen Schumacher was die voor succes zorgde maar ook Brawn en Todt
Posts: 9.887
Rare wens om te hopen dat er veel mis gaat bij Ferrari!!! Haal jij je pleziertjes maar uit teleustellingen van anderen, ik probeer dat meer te hebben bij de successen van anderen.
Posts: 11.414
Als jouw idool succes heeft dan leidt dat toch onherroepelijk ook tot teleurstelling bij anderen?
Posts: 626
Klopt, alleen de invals hoek is duidelijk anders. Je geniet niet van iets slechts, maar iets goeds! Waardoor je niet let op het slechte...
Posts: 222
Ten eerste ik misgun helemaal niemand iets. Die invalshoeken mag je ook achterwegen laten. Ik bedoel gewoon te zeggen dat ik hoop dat ze hun fout inzien. Ik hoop dat kimi als een speer gaat (als hij blijft) en dan hoop ik dat dat ten kosten gaat van Ferrari. Vrij duidelijk lijkt me toch?
Posts: 626
Zeg dat dan gewoon direct zo... veel makkelijker, kom je nog minder onsympathiek over over. Win-win dus...
Posts: 3.471
In 3 jaar tijd zal Ferrari echt wel een rijderstitel weten binnen te halen. Optie voor nog eens 2 jaar ligt er ook dus Alonso zal zeker nog wel een keer wereldkampioen worden. Ik hoop het van harte! Als iemand het verdiend is hij het na 2 jaar vallen en opstaan bij Renault. Hoop dat Alonso weer mee gaat doen met de top, waar hij thuishoort.
Posts: 11.414
Eigenlijk was dus zijn droom om dat bij McLaren te doen, maar dat is dus niet helemaal goed afgelopen. Ben benieuwd of het nu wel wil lukken.
Posts: 626
Zo treurig om mensen en teams wat te misgunnen.......
Anyway. Ik hoop dat enigszins in de buurt kan komen van Der Schumi. Maar Schumacher deed het inderdaad niet alleen, de capacteit van Brawn en Todt waren zeker medeverantwoordelijk voor de lange duur van de successen.
Alonso is bijzonder goed, als Ferrari bovengemiddeld is maakt hij al een kans! Kom maar op!
Posts: 1.650
Wat een kinderachtig gedoe hier ! Ik gun iedereen de wereldtitel en ga niet zitten hopen dat Mc Laren volgend jaar afgaat of zo...
Ik denk dat hier veel mensen niet kunnen of willen begrijpen dat voor de meeste coureurs Ferrari een icoon is; een legendarisch team als geen ander. Hoge bomen vangen veel wind !
Dat geleuter van Brawn; Todt en Byrne.... Het is waar dat dat een triumviraat was maar nadien heeft Ferrari ook titels gewonnen en niemand is onvervangbaar !
Ik ben heel erg blij met een volbloed pursang als Fernando en ik hoop dat hij de sterren van de hemel rijdt volgend jaar.
Posts: 9.253
Alonso heeft in 2008 gezegd dat hij spijt had van zijn overstap naar McLaren en zijn doelen zijn nog 1 titel halen en overal gewonnen hebben. Bij Ferrari wordt hij eerste rijder, jammer voor Felipe want die is getalenteerd en toegewijd maar Fernando is dat ook en dan veel beter. Dat Lewis hem begin 2007 bij kon houden was omdat hij master-set-up van Alonso kreeg, dat zei Hamillton zelf ook. Als Kimi terug gaat naar McLaren moet hij het eerst uit gaan vechten met Lewis en dat speelt dan ook weer in zijn voordeel. Als hij zijn 3e WDC heeft wil hij Senna evenaren qua #1, dan komt bij WDC#4 Fangio dichtbij....hij stopt nog lang niet.
Posts: 182
Ik hoop dat hij volgend seizoen spijt heeft van zijn overstap naar Ferrari.
En dan definitief stopt.
Ik ben al vanaf de jaren 70 Ferrari fan maar ik zal voor volgend seizoen maar een rijder in het team supporten en dat is niet F.A.
Posts: 11.414
Lol, de Piquet fanboys zeggen dat Piquet niet vooruit te branden was omdat hij met Alonso\'s setup moest rijden.
Jij zegt nu dat Hamilton alleen maar zo snel was omdat met Alonso\'s setup kon rijden.
Hoe dan ook, was Hamilton sneller dan Alonso. Eventueel met dezelfde setup en dan dus identiek dezelfde wagen. Of dat je argument nou sterker maakt betwijfel ik.
Posts: 287
Ik denk dat Ferrari niet een hele grote fout heeft begaan want:
Als Massa inderdaad niet meer de oude wordt krijgt Alonso de absolute nr.1 status die hij wil.
En Raikkonen kan gwn weer bij z\'n oude vertrouwde team aan de slag en dan heb je in 2010 een gevecht tussen Alonso en Raikkonen (op de baan) Wie wil dat nou niet??
een 110 % alonso fan