McLaren laat tweede stoeltje voor 2010 voorlopig open
- Gepubliceerd op 01 okt 2009 09:22
-
16
- Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen zou dicht tegen een overeenkomst met McLaren aan zitten, maar de Britse renstal heeft de knoop nog niet doorgehakt. Een McLaren-woordvoerder verklaarde: Zoals bekend ligt Hamilton vast tot eind 2012. Wat betreft de identiteit van onze andere coureur voor 2010 en daarna, daarover hebben we nog geen besluit genomen.
Bernie Ecclestone hoopt in elk geval dat het zover komt. Ik denk dat Kimi een goed stoeltje weet te bemachtigen voor 2010. Het zou leuk zijn om hem weer in een McLaren te zien, toch? Ik hoop dat we volgend jaar de oude Kimi te zien krijgen.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.591 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 594
\'\'Ik hoop dat we volgend jaar de oude Kimi te zien krijgen.
zegt ecclestone nou dat hij wil dat zijn Mclaren weer steeds de geest geeft?
en kimi weer van die leuke wandelingen kan maken?
Posts: 1.175
Baansponsors komen dan in ieder geval goed in beeld, als Kimi wandelingen naar de Pits maakt! ;-)
OT: voor de F1 zie ik het wel graag, Kimi en Hamilton in Mclaren en Massa en Alonso in de Ferrari( alhoewel ik dan geen Alonso fan meer ben)
Posts: 413
Vind dit wel een spijtige reactie van je...Oké ik mag Ferrari ook niet zo maar je moet hem overal steunen als echte Fan! Ik ben een Mclaren fan maar ook een Alonso freak dus kan je me wel voorstellen hoe de situatie is voor mij...ik hoop op een wk van Alonso op de constructeurs bij Mclaren :)
Posts: 10.412
hier sluit ik mij bij aan. ben grote fan van alonso maar niet van Ferrari vindt het dus jammer hem daar heen zien te gaan. dus idd alonso de titel bij de rijders mc larren constructeurs.
Posts: 39
Wat betreft de identiteit van onze andere coureur voor 2010 en daarna, daarover hebben we nog geen besluit genomen.
Je kan toch wel zeggen of de identiteit een Fin is?:P
Posts: 602
Timo Glock wordt de 2e coureur binnen het McLaren team, let op mijn woorden. Kimi heeft niet zo lang geleden ook een aantal niet zo leuke dingen gezegd over zijn verleden samen met McLaren. Het kan allemaal vergeven en vergeten zijn maar het kan ook zo zijn dat er nog het een en ander speelt.
Timo Glock als Duitser en prima coureur past natuurlijk gewoon goed in het team. Is eigengereid en zal zeker niet het kaas van de brood laten eten door Hamilton.
Posts: 133
Ik hoop dat je gelijk gaat krijgen. Ik heb wel een zwak voor Timo Glock! We zullen zien.
Posts: 105
McLaren heeft inderdaad eerder aangegeven op zoek te zijn naar een Duitse coureur om het merk Mercedes en de nationaliteit daarvan te representeren. Nico Rosberg is daar de beste kandidaat voor, lijkt mij, maar die vertrekt waarschijnlijk naar Brawn GP. Dan heb je dus nog Timo Glock. Of Hulkenberg (maar die heeft te weinig ervaring, en is gekoppeld aan Williams).
But let\'s be honest here. Timo Glock ain\'t no Raikkonen. Natuurlijk is Glock een goede coureur, net als alle anderen in de F1. Maar hij zal denk ik nooit op het niveau van (om er maar een paar te noemen) Hamilton, Alonso of Raikkonen presteren.
Veel mensen hebben twijfels bij de motivatie/wilskracht van Raikkonen, en die heb ik als fan eerlijk gezegd ook gehad, maar zet hem in dat zitje naast Hamilton, en hij zal hard terugslaan. McLaren past beter bij hem, en ik hoop echt dat hij nog veel moois kan laten zien in de F1, want of je het nou leuk vindt of niet, hij is wel één van de enige coureurs met een eigen niet-door-de-media-geinfluenceerde persoonlijkheid.
Posts: 9.887
Kimi zal het super doen bij McLaren. Ferrari paste uiteindelijk nooit bij Kimi qua cultuur en onder Withmars lijkt er een bij McLaren een iets minder strakke koers te worden gevaren dan onder Ron D. Kimi zal goed passen bij het McLaren van tegenwoordig. Als je bedenkt dat hij bij McLaren met de Mercedes motor de beste en meest betrouwbare wagen van het veld onder zijn kont gaat krijgen kunnen we nog een hoop plezier gaan beleven aan 2010.
Posts: 265
Waarom is Glock geen Raikkonen?
Hij heeft nooit het materiaal gehad om zich te vergelijken met hem.. Ik denk hij toch wel van het zelfde formaat is!
Dus ik zeg geen Raikkonen naar mcl. maar Glock, of misschien zelfs Sutil? Vriendjes politiek van Ham?
Posts: 11.414
Als je Glock met Trulli vergelijkt en Sutil met Fisichella dan vallen die jongens toch gewoon tegen? Of zou je Trulli en Fisichella ook kandidaten vinden voor McLaren of (een volledig seizoen) Ferrari?
Sutil is trouwens door Hamilton al een keer helemaal zoekgereden (toen ze teamgenoten waren)
Posts: 9.253
Waarom geen Sutil vraag je?
www.youtube.com/watch?v=q6jTGXa9WGM
En Glock heeft Trulli niet weten te overklassen en kijk wat hij gepresteerd heeft ook niet heel imponerend.
OT: wel een aardige reactie van Bernie, hij heeft zich in het verleden vaak kritisch uitgelaten over Kimi maar hij ook wel dat de fans de voorkeur geven aan echte racers ipv media-geile jongetjes.
Posts: 44
Goed, McLaren laat het 2e stoeltje voorlopig vrij, McLaren zegt dat Kimi een goed Courreur is, Kimi weet nog niet wat hij hierna wil doen, als het F1 word in een team dat mee kan doen voor de titel.. er werd zelfs ff gesproken over een mogelijk voor contract? Ik zeg, dit lijkt me zo duidelijk als het maar kan,
2010, Kimi terug in de McLaren:)
Posts: 38
raikkonen->mclaren
en kovalainen zie ik dan wel eens terugkeren bij renault volgend seizoen!
Posts: 9.887
Wie is er van de courreurs eigenlijk naast Sutil openlijk bevriend met Lewis?
Alonso is dan wel niet populair bij veel Nederalndse fans, maar onder zijn mede courreurs heeft hij veel dikke vrienden. Gisteren in het AD stond een leuk interview met Kubica, die samen met ALonso, Fisichella en Rosberg een vast poker/kaarters clubje vormen en dikke maten zijn. Tevens slaat Alonso geen enkele \"donderdag voetbal pot\" over (ook in 2007 toen hij eigenlijk niet mee mocht doen van Ron D.) en is hij erg aktief binnen de rijdersvakbond. Met Massa had hij op de baan wel eens een aanvaring, maar buiten de baan is alles koek en ei tussen deze 2 voetbal fanaten. Mark Webber en Trulli schijnen ook tot zijn vrienden worden gerekend, dus misschien is hij in het echt niet lul zoals veel mensen die hem niet kennen zien. Zelfs bij Ferrari roemt men hem nu al vanwege zijn sociale karakter binnen het paddock.
Misschien dat Lewis in het begin wel iets teveel door Ron D. van allerlei sociale courreurs dingen afgehouden en dat zijn Pa en vriendin ook erg in de weg lopen van het onderhouden van sociale contacten met andere courreurs.
Weet je wat Lewis goed zal doen ...... rijden voor Ferrari. Komt hij ook eens onder de mensen en ik denk dat we dan een veel opener jongen te zien krijgen. Komt er vast nog wel eens van!
Posts: 368
@Maximo: In ieder geval Rosberg is bevriend met Lewis en volgens mij Button ook. (niet dat het veel uitmaakt natuurlijk want als het licht uitgaat op zondag....) Jammer genoeg sloeg Alonso WEL de coureurs vs de celebrities voetbalwedstrijd voor het goede doel over vorig jaar in Maastricht.