user icon

Alonso en Ferrari jaar eerder dan gepland met elkaar in zee

  • Gepubliceerd op 01 okt 2009 08:19
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso is dolblij dat hij vanaf volgend seizoen als Ferrari-coureur door het leven gaat. De Spanjaard maakte er nooit een geheim van ooit voor de Italiaanse renstal uit te willen komen en in 2010 is het dan eindelijk zover. Een jaar eerder dan gepland.

Alonso: “Deze zomer hadden we al een overeenkomst gesloten om in 2011 met elkaar in zee te gaan, maar de afgelopen dagen veranderde het plaatje en besloten we dat ik een jaar eerder al naar Maranello verhuis. Ik ben zeer blij en trots om me bij Ferrari te voegen.”

“Een auto van het merk met het steigerende paard besturen is de droom van elke coureur. Ik krijg de kans om die droom waar te maken. Ik wil Luca di Montezemolo bedanken, hij zette zich echt in voor dit driejarig contract. Ik weet zeker dat ik samen met Felipe Massa de fans van over de hele wereld genoegdoening zal geven. Ik kan niet wachten om bij Ferrari te beginnen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Hopelijk krijg je een beter strategie en wagen in 2010 dan Kimi.
    op regenbanden laten rondrijden terwijl de regen uitblijft, electronica problemen. enz. enz.
    Ze missen een echte strateeg zoals Brawn was bij ferrari.
    Maar goed,wachten rustig het aankomende seizoen af.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 08:31
  • Maximo

    Posts: 6.803

    Ik heb het idee dat ze bij Ferrari een compleet nieuwe wagen / project zijn begonnen en daar ook met iemand voor de toekomst mee willen beginnen.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 09:09
  • kermit023

    Posts: 6

    Wat een eikels bij Ferrari
    Wie neemt nou Alonso aan de grootste KWAL die er IS...

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 09:56
    • Maximo

      Posts: 6.803

      Misschien vinden ze bij Ferrari jou ook wel een kwal! ;)

      Misschien is het volgende colum van James Allen / ITV wel eens leuk om te lezen over het hoe en waarom er keuzes zijn gemaakt door Ferrari.

      http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=47037

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 10:17
    • eek35

      Posts: 94

      Jezus wat onvolwassen zeg, misschien vind ik jou ook wel een kwal. Iedereen zijn favoriete correur he, maar toon een beetje respect!

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 10:17
  • kermit023

    Posts: 6

    Ik heb met Alonso staan praten op de Amber Lounge After party in Monaco maar zo\'n grote arrogantie heb ik nog nooit mee gemaakt.
    Ik heb met verschillende staan praten en hij is echt erg hahahahha.
    Drm snap ik gwn niet dat zo\'n groot team hem aanneemt als het hem ff niet zint dat gaat hij alle details door vertellen.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 15:09
    • Mirani

      Posts: 2.978

      Wel eens eraan gedacht dat hij je niet serieus nam?
      Doe ik ook niet namelijk…

      Net alsof Alonso serieuze zaken met een wildvreemde gaat bespreken. Dat doet niemand en zeker niet iemand die zijn hele carrière in de \"spotlight\" leeft.

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 22:37

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 158
  • Podiums 0
  • Grand Prix 88
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar