user icon
user icon

Alonso en Ferrari jaar eerder dan gepland met elkaar in zee

  • Gepubliceerd op 01 okt 2009 08:19
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso is dolblij dat hij vanaf volgend seizoen als Ferrari-coureur door het leven gaat. De Spanjaard maakte er nooit een geheim van ooit voor de Italiaanse renstal uit te willen komen en in 2010 is het dan eindelijk zover. Een jaar eerder dan gepland.

Alonso: “Deze zomer hadden we al een overeenkomst gesloten om in 2011 met elkaar in zee te gaan, maar de afgelopen dagen veranderde het plaatje en besloten we dat ik een jaar eerder al naar Maranello verhuis. Ik ben zeer blij en trots om me bij Ferrari te voegen.”

“Een auto van het merk met het steigerende paard besturen is de droom van elke coureur. Ik krijg de kans om die droom waar te maken. Ik wil Luca di Montezemolo bedanken, hij zette zich echt in voor dit driejarig contract. Ik weet zeker dat ik samen met Felipe Massa de fans van over de hele wereld genoegdoening zal geven. Ik kan niet wachten om bij Ferrari te beginnen.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • kieko

    Posts: 435

    Hopelijk krijg je een beter strategie en wagen in 2010 dan Kimi.
    op regenbanden laten rondrijden terwijl de regen uitblijft, electronica problemen. enz. enz.
    Ze missen een echte strateeg zoals Brawn was bij ferrari.
    Maar goed,wachten rustig het aankomende seizoen af.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 08:31
  • Maximo

    Posts: 6.341

    Ik heb het idee dat ze bij Ferrari een compleet nieuwe wagen / project zijn begonnen en daar ook met iemand voor de toekomst mee willen beginnen.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 09:09
  • kermit023

    Posts: 6

    Wat een eikels bij Ferrari
    Wie neemt nou Alonso aan de grootste KWAL die er IS...

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 09:56
    • Maximo

      Posts: 6.341

      Misschien vinden ze bij Ferrari jou ook wel een kwal! ;)

      Misschien is het volgende colum van James Allen / ITV wel eens leuk om te lezen over het hoe en waarom er keuzes zijn gemaakt door Ferrari.

      www.itv-f1.com/Fea(...)en&id=47037

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 10:17
    • eek35

      Posts: 94

      Jezus wat onvolwassen zeg, misschien vind ik jou ook wel een kwal. Iedereen zijn favoriete correur he, maar toon een beetje respect!

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 10:17
  • kermit023

    Posts: 6

    Ik heb met Alonso staan praten op de Amber Lounge After party in Monaco maar zo\'n grote arrogantie heb ik nog nooit mee gemaakt.
    Ik heb met verschillende staan praten en hij is echt erg hahahahha.
    Drm snap ik gwn niet dat zo\'n groot team hem aanneemt als het hem ff niet zint dat gaat hij alle details door vertellen.

    • + 0
    • 1 okt 2009 - 15:09
    • Mirani

      Posts: 2.912

      Wel eens eraan gedacht dat hij je niet serieus nam?
      Doe ik ook niet namelijk…

      Net alsof Alonso serieuze zaken met een wildvreemde gaat bespreken. Dat doet niemand en zeker niet iemand die zijn hele carrière in de \"spotlight\" leeft.

      • + 0
      • 1 okt 2009 - 22:37

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar