Ferrari heeft voor vijf jaar Alonso 125 miljoen euro over
- Gepubliceerd op 30 sep 2009 09:18
-
19
- Door: Rob Veenstra
Het Ferrari-contract van Alonso zou al bij de Contract Recognition Board van de internationale autosportbond FIA liggen. De Spaanse radiozender Cadena SER berichtte dat het een verbintenis voor drie seizoenen, met een automatische optie op nog twee jaar en een voorwaardelijke optie voor nog een extra jaar betreft. Tweevoudig wereldkampioen Alonso gaat bij Ferrari jaarlijks rond de 25 miljoen euro verdienen.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 193
Te gek voor hem en ons als kijker. En 25miljoen per jaar is in deze tijd behoorlijk wat... Op naar 2010
Posts: 281
Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen... Italianen, Massa, Alonso? Explosieve mix. Kimi hopelijk terug in zijn oude nest.
Nou maar afwachten wat de wintertests gaan zeggen (en het seizoen is nog niet eens afgelopen) hopelijk krijgen we weer gevechten om de titel met 3 of meer teams (zoals in 2003 met Ferrari, McLaren en Williams). En 5 of 6 coureurs (Kimi, Lewis, Seb, Fernando, Felipe, darkhorse) die tot 3 a 4 races voor het eind nog kans maken.
Posts: 1.175
Fernando, Papa ik heb je al heel lang niet gezien.
zullen wij weer contact hebben.
liefs, je vergeten zoon!
OT: wat een bedragen!
Posts: 281
En dan te bedenken dat Kimi momenteel meer verdient bij Ferrari (51miljoen dollar per jaar, om en nabij de 32miljoen euro momenteel dus. Alleen was de koers toen Kimi tekende nog wat gunstiger)
Posts: 11.414
Ze hadden het bij Kimi laatst ook over een contract van ruim 40 miljoen euro. Die heeft heus geen dollar contract afgesloten. Die bedragen komen alleen vaak in Amerikaanse bladen naar buiten en worden dan omgerekend naar dollars.
Alonso zou bij Renault iets van 35 miljoen euro per jaar verdiend hebben. Dan heeft hij dus toch een flinke salarisverlaging moeten accepteren om bij Ferrari te mogen rijden.
Posts: 222
Alonso verdiende 21 miljoen euro bij Renault (dus dat zal rond de 35 miljoen dollar zijn geweest). Die gaat er echt niet op achteruit qua salaris ben daar maar niet bang voor
Posts: 413
Dat is idd zo...maar ik denk dat geld nu wel op de 2de plaats ligt voor hem (alhoewel 25 miljoen altijd welkom is :) )...hij wil gewoon in een snelle auto zitten, wat iedereen wel wilt natuurlijk...25mil per jaar + reclame etc krijgtie nog 40 mil per jaar...Ik hoop dat hij het kan waarmaken maar daar twijfel ik niet om.
Posts: 20
Wat zou jou het nog boeien 10 miljoen minder het is wel veel maar als je toch al zoveel geld hebt. en in deze tijd
Posts: 435
Moet het wel waar maken voor zoveel geld per jaar, indien ferrari weer een hobbelkar bouwt wordt Alonso geen kampioen en begint de itiliaanse media te mokken. Dit gebuerde ook bij Kimi. Als redder binnengehaald en uiteindelijk niet het materiaal dit jaar gekregen om kampioen te worden.
Ben benieuwd hoe Alonso omgaat met Massa, die heeft toch een voorkeurspositie, en is vriend van schumi.
Posts: 3.007
@Patrickl, volgens mij worden alle contracten in de F1 in dollars afgesloten. Dat was iig een tijd geleden in het nieuws toen de dollar in waarde daalde. De teams (zoals bekend merendeels in Europa gevestigd) hadden toen ineens minder te besteden, omdat ze ook van sponsors minder euro\'s kregen. Correct me if i\'m wrong.
Posts: 5.745
Zou Alonso nu nog over de radio gaan roepen: \'Did you see what Michael (Schumacher) did?\'. Realizeer me nu pas dat binnenkort Schumacher en Alonso in 1 team (lees renstal) zullen zitten.. Benieuwd hoe die samenwerking zal gaan.
Posts: 2.181
Kan iemand mij vertellen hoeveel verdienen correus als Hamilton en Vettel??
Posts: 222
Geloof dat Hamilton een 5 jarig contract had getekend van 120 miljoen DOLLAR maar ik denk dat hij na zijn WK wel wat verhoging zal hebben gekregen, misschien in de vorm van bonussen
Posts: 11.414
Dat contract is volgens mij afgesloten in ponden voor 70 a 75 miljoen pond. Afhankelijk van de datum wordt dan $120 miljoen of $138 miljoen genoemd als US dollar waarde van dat contract.
Voor Hamilton staat in de Forbes lijst een inkomen van $32 miljoen. Dan zou op didt moment dus zelfs $160 miljoen voor 5 jaar zijn.
Posts: 435
Luca badoer verdient als \"testrijder\"2 miljoen per jaar in euro.
Mark gene als tesrijder 1 miljoen per jaar.
Massa 10 miljoen per jaar als coureur
fisi als tescoureur 5 miljoen per jaar
Kimi 30 miljoen per jaar
Die bedragen verdien ik niet elk jaar
Posts: 1.278
Het is zopas bevestigd, de komst van Alonso naar Ferrari om Raikkonen te vervangen.
Nu nog een officiële verklaring dat Kimi naar mclaren gaat en mijn week is weeral goed!
Posts: 302
Echt he... Als Kimi volgend jaar ff het snot in de ogen van Alonso rijdt en kampioen wordt dan ben ik niet meer stuk te krijgen (al is punt 1 al genoeg).
Al vrees ik dat Kimi er mee kapt na dit jaar :(
Posts: 2.091
Nou eens ff rekenen. 25 milj. voor 17 race (2009)= ruim 1.4 milj per race. Oh ja vrijdag en zaterdag trainen. Zondag racen voor max. 2uur. Bij winst met de handjes zwaaien en op podium staan. Dat allemaal in ruim 7 maanden.
Tuurlijk zijn er andere verplichtingen die het zwaar maken. Paar keer per jaar door de straten van Rotterdam en andere steden scheuren. Opdraven bij andere gelegenheden om je gezicht aan sponsoren te laten zien.
Veel kilometers testen voor het nieuwe seizoen... euh nee niet zoveel, hebben we testrijders voor. Testen tijdens het seizoen euh nee, mag niet meer. Tuurlijk vooraf ff wennen aan de nieuwe auto. Tja het is een zwaar beroep.
Als men de F1 goedkoper wil maken qua kosten en makkelijker voor andere teams om te joinen. Kijk dan ook even naar die achterlijk hoge slarissen van de coureurs. Staat nl. totaal niet in perspectief.
Nu denken jullie zeker dat ik jaloers ben ofzo... euh ja dat ben ik, maar toch er zit een serieuze ondertoon in.
Posts: 11.414
Het perspectief is dat een coureur als Alonso een paar tienden sneller is dan een gemiddelde coureur. Het kost veel meer dan 25 miljoen om de auto net zoveel sneller te maken.
Ben je dus goedkoper uit om een goeier topcoureur in je auto te zetten.
Daar komt nog bij dat Alonso gewoon consistent punten scoort. Dat levert uiteindelijk ook weer een grotere pot TV geld op voor het team.
Ze zijn echt niet debiel bij die teams hoor. Als het een onredelijk hoog salaris was dan zouden ze het niet bieden.