McLaren: "Wij kunnen line-up met Hamilton en Raikkonen aan"
- Gepubliceerd op 28 sep 2009 14:34
-
36
- Door: Rob Veenstra
Dit ondanks het recente verleden met Fernando Alonso en Hamilton als paar bij de Britse renstal. Haug: Al het mogelijke dient in het teken gesteld te worden van het aantrekken van de best beschikbare coureurs. Het is een kwestie van geld, van mogelijkheden en van talent. Twee megasterren binnen een team managen, ik denk eerlijk gezegd niet dat wij daar problemen mee hebben.
Met Alonso roerde vooral de buitenwereld zich, binnen het team deed iedereen zijn of haar werk en hadden we de titel moeten winnen. Het uitblijven van teamorders stond dat in de weg. Stel je voor dat Fernando in Hongarije niet Lewis blokte, dan had je geen straf en waarschijnlijk meer punten en het kampioenschap. Maar zo gaat dat soms. De ene keer win je de titel met een punt, de andere keer verlies je. Ik benadruk echter dat dit geen bevestiging is dat we iets gaan veranderen aan de line-up. Dat is belangrijk. Het gaat hier om het managen van grote coureurs en daar zijn wij toe in staat.
Trending nieuws
-
'Mercedes verlengt contract van Russell en gooit deur dicht voor Verstappen'
Het lijkt erop dat Mercedes geen optie is voor Max Verstappen in 2027. Volgens nieuwe geruchten gaat het team van Mer...
25 jun 2026 14:47 -
'Ferrari zet FIA onder druk: Mercedes wordt mogelijk illegaal verklaard'
De spanning tussen Ferrari en Mercedes beperkt zich niet langer tot het asfalt. Volgens internationale media heeft Fe...
25 jun 2026 15:24 -
Aston Martin duidelijk over toekomst Alonso
Het team van Aston Martin heeft een duidelijk signaal afgegeven over de toekomst van Fernando Alonso. Over de toekoms...
25 jun 2026 14:09 -
Verstappen en Mercedes gewaarschuwd: 'Ook Ferrari werkt aan update'
Ferrari werkt achter de schermen hard aan de ontwikkeling van de krachtbron van dit seizoen. De Italiaanse renst...
25 jun 2026 13:22 -
Verstappen in verband gebracht met Alpine: "Dan hebben we veel geld nodig"
Flavio Briatore heeft geen plannen om Max Verstappen naar Alpine te halen. De Italiaanse topman erkent dat de viervou...
25 jun 2026 12:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.772 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.202 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (36)
Login om te reagerenPosts: 10.089
Jaa maar je was hier ook nooit over begonnen als je je er niet mee bezig hield HAHA !!!
MCLAREN CONSTRUCTEUR CHAMPIONS 2010 :D
Ferrari noob team 2010 :D ( waarom vind ik Ferrari niet leuk ??)
trouwens vind ik al dat gedoen onterecht over kimi, want hij heeft het TOP gedaan bij Ferrari,
2007 WERELDKAMPIOEN
2008 3e !! tsja na die massa update na Barca was ie goe beseg
2010 ..6e..?? i.i.g.
Massa
2007 3e :O
2008 2e :O
en in 2009 rijd ie tegen een veer aan XD (lol sarcasme ff )
wat is knapper, 1x 1e en 1x 3e, of een keer 2e en 3e ?? IK SNAP HEM NIET!!!, en zeik niet over 2009, want die hele auto was van massa,, je iet wel na Hongarije,, richten ze zich meer op kimi, en rijd ie bijna ELKE RACE PODIUM, naja ik weet i.i.g. wel wie samen met Lewis en Alonso het beste van het veld is, (vettel, rosberg, sutil ook wel, maar die moete zich nog 100% bewijzen)
want dat zijn de 3 kampioenen van afgelope 4 jaar,
_____________________________________________________
GO KIMI
GO MCLAREN
that combination is WK 4 EVER !!!
Posts: 699
Ik ben ook Kimi-fan maar kom op zeg, reageer niet zo, met al die hoofdletters komt het enorm irritant over.
We wachten het gewoon af, het is niet de vraag of het bevestigd wordt maar wanneer.
Maar reageer alsjeblieft niet zo, dit is gewoon beschamend voor de mede kimi-fans.
Posts: 1.175
Sjemig man! Blijf eens van de drank af! ga eens googlen naar de dichtbijzijnde AA organisatie!
OT: dat gaat een zeer spannende F1 seizoen worden ALS alle geruchten over McLaren en Ferrari kloppen!
Posts: 1.052
Jesus!!
Zijn de Kimi fans een beetje gefrustreerd geraakt dat het toch niet zo goed bij Ferrari? Het zou toch een eitje zijn om Massa te verslaan? hahaha viel dat even tegen.
Geniet jij maar lekker van de titel van Raikkonen.... die hij btw ook nog aan de teamwork van Massa heeft te danken... oja! resumé; Kimi reed na de laatste pitstop ineens voor Massa die zo de overwinning aan Kimi liet en hem aan zijn titel hielp.
En kan iemand mij in ghooodsnaam uitleggen waarom volgens vele Kimi fans de Ferrari nu ineens altijd om Massa heen is gebouwd!? Feiten en bewijzen graag! Of zijn die er soms niet? Die twee hebben toch altijd de zelfde kansen gekregen? Eind 2007 was Raikkonen titelkandidaat dus kreeg hij meer steun, vorig jaar Massa. Logisch toch...
Dan nogiets, waarom het gedoe over een mogelijke overstap naar Mclaren. Is niet iedereen hier onwijs blij mee?
Volgens mij zijn de meeste Kimi fans dat al vanaf het Mclaren tijdperk en zijn Ferrari fans vooral fan van hun team en niet van Kimi. Raikkonen is bij Mclaren volgens mij 10x beter af.
Posts: 7.177
Jongen wat een *** smoes ik durf te wedden als het niet een wagen voor massa was die smoes nergens terecht zou komen door jou of patrick of wie dan ook dan is het opeens ja kimi is beter. Stop met smoesjes maken over ja de wagen is voor massa!
Posts: 6.927
Gezien je reactie gaat er bij mij een gedachte op met iets van een klok met een klepel.
Afin, leuk dat je Kimi de lucht in prijst. Het is inderdaad extreem knap wat hij bereikt heeft dit seizoen, zeker met een inferieure wagen. Toch is er ook veel aan hem te verwijten, het is namelijk niet voor niets dat de auto meer aan de rijstijl van Massa is aangepast. Had Raikkonen de kar getrokken zoals hij had moeten doen, dan was Massa gewoon de tweede viool geweest en had Ferrari nooit, zoals het er nu naar uitziet, Alonso gecontracteert. Het feit dat Raikkonen lui is verander je niets aan, maar dat hij onder zijn kunnen presteerde de laatste drie seizoenen is duidelijk.
Even dan mijn lijstje, Ives had mijn lijstje al bijna compleet gemaakt, voor volgend seizoen:
Ferrari: Alonso/Massa
Mclaren: Hamilton/Raikkonen
BrawnGP: Button/Rosberg
Renault: Kubica/Grosjean
Toyota: Glock/Nakajima
Red Bull: Vettel/Webber
Williams: Hulkenberg/Kovalainen
Qadbak: Heidfeld/Klien
Force India: Sutil/Liuzzi
Toro Rosso: Buemi/Alguersuari
Campos Meta: De la Rosa/Petrov
USF1: Villeneuve/Marco Andretti
Manor/Virgin F1: Barrichello/Carroll
Lotus: Alex Yoong/?
Posts: 269
Goeie lijst, praktisch mee eens. Ik zou de volgende zaken alleen wijzigen:
Toyota: Trulli en Nakajima
Williams: Barrichello en Hulkenberg
USF1: Wurz en Summerton
Lotus: Fauzy en ? (misschien Glock, want die is zaterdag ontslagen)
Posts: 43
@ Beri als jij Raikonnen de laatste 3 seizoenen vond onderpresteren, dan wil ik niet weten wat er was gebeurd als hij zich wel had ingezet, aangezien hij toch WKampioen geworden.
en tot diegene die hem lui noemen, denken jullie echt dat je op dit niveau terecht komt met lui zijn
Posts: 11.414
Bovendien, Raikkonen ging ook gewoon aan kop toen ze de auto aanpasten voor Massa. Hij trok de kar dus gewoon en alsnog geven ze hem een verkeerde auto.
Posts: 435
2010
Maclaren met hamilton en Kimi
ferrari met Alonso en Massa
Brawn met rosberg en Button
Renault met ? ?
Williams met huckelberg en ?
red Bull met vettel en Webber
Toyota met Glock en ?
Posts: 3.471
Ferrari: Alonso en Massa
McLaren: Hamilton en Raikkonen
Red Bull: Webber en Vettel
Renault: Kubica en Grosjean
Williams: Heidfeld en Hulkenberg
Brawn: Button en Rosberg
Toyota Glock en Nakajima
Sauber: Kovalainen en Fisichella(ivm Ferrari motoren)
Torro Rosso: Alguesuari en Buemi
Force India: Liuzzi en Sutil
Zo zie ik het hopelijk gebeuren.
Posts: 222
Denk ook niet dat het zoon probleem wordt. Volgens mij is kimi meer een einzelganger die het niet interesseert wie er naast hem in de auto zit. En ze zijn Kimi bij McLaren wel gewend na die 5 jaar. Denk toch dat als Raikkonen weer presteert zoals hij voorheen deed in de McLaren met de betrouwbaarheid van nu dat McLaren een beter duo heeft dan Ferrari......(maar daar zullen er wel weer een hele hoop van jullie NIET mee eens zijn).
Posts: 1.278
Denk dat er maar een kamp problemen heeft met die line-up en dat is de Hamilton-clan. Die zagen het al niet zitten om Rosberg naast Lewis te hebben, laat staan Kimi Raikkonen.
Kimi heeft Massa en Montoya al naast zich gehad, die maakt zich niet zo druk meer om een grote naam. En Mclaren kan dat wel aan qua management! :D Ik ben in ieder geval voorstander!!!
Line-up 2010:
Ferrari: Alonso/Massa
Mclaren: Hamilton/Raikkonen
BrawnGP: Button/Rosberg
Renault: Kubica/Grosjean/
Toyota: Glock/Nakajima
Red Bull: Vettel/Webber
Williams: Hulkenberg/Kovalainen
Sauber: Heidfeld/Piquet Jr.
Force India: Sutil/Liuzzi
Toro Rosso: Buemi/Alguersuari
Posts: 258
Nou kan ik het mis hebben hoor, maar volgens mij heeft Lewis (of z\'n pa) nooit gezegt dat ze Rosberg liever niet naar McLaren zien gaan, maar is het gewoon een verzinsel van de media... Volgens mij stond dat namelijk in de Formule1.nl, een tijdschrift dat wel vaker negatief is over Lewis en McLaren...
Posts: 1.175
@maxx: volgens mij doet Sauber volgend jaar niet mee! u zult wel Quadbak bedoelen. Ik denk ook niet dat Piquet bij deze team zal passen*kuch*
Posts: 18.535
Euh excuseer? Formule1.nl is dus niet vaker negatief over Hamilton dan over welke andere rijder dan ook. Ik ben abonnee op het magazine en kom ook veel op de website. Daarbij heeft Lewis Hamilton inderdaad nergens, ook niet in formule1.nl, aangegeven dat hij een komst van Rosberg niet ziet zitten. Wel heeft Hamilton gezegd dat hij graag had dat Kovalainen bleef. Wat jij daar uit opmaakt, dat weet ik niet. Maar als Hamilton zijnde moet je weten dat net Kovalainen de constructeurstitel vorig jaar voor McLaren heeft verloren en dus is de enige rede die ik mij kan indenken, dat Hamilton altijd een trapje voor zal hebben op kovalainen.
Posts: 214
nou ik ben dus lid van de zogenaamde hamilton-clan zo als jij hamilton fans noemt. maar ik ben alleen maar een voorstander voor het komen van kimi of rosberg, ik denk dat lewis veel aan kimi heeft en andersom, als het gaat om ontwikkeling van de auto, want op dit moment heeft leis niks aan zijn teamgenoot, heikki is gewoon niet snel genoeg.
Posts: 4.764
Met \"Hamilton kamp\" bedoeld hij dus niet zijn fans zoals jij die zich meteen aangevallen voelen maar zijn vader en de anderen die dicht bij hem staan en met hem werken. Daarnaast geloof ik ook niet dat zij er tegen zijn en zeker Hamilton niet want een goede coureur ziet het als een uitdaging een snelle teamgenoot te hebben.
Posts: 1.278
Met de Hamilton-clan bedoelde ik gewoon Lewis, de papa, broer, Nicole, zowat zijn entourage. En die hebben inderdaad al aangegeven van liever met Kovalainen verder te gaan, volgens hen omdat die relatie zo goed zit.
Logisch na het alonso-debacle, dan is elke nieuwe teamgenoot een verademing. Maar Lewis is niet een van die racers die een snelle teamgenoot nodig heeft om hem tot het uiterste te pushen, dat kan hij zelf!
Ik wou dus niet de fans van Hamilton aanvallen, want hoewel ik Kimi fan ben weet ik ook wel dat Lewis een supertalent is zoals je er maar een om de zoveel jaren tegenkomt.
Posts: 10.412
mm force india fisi/sutil en sauber wordt geen Nelson daar die zien we niet weer. voor de rest aardig mee eens.
Posts: 863
Dan is het toch vreemd dat Hamilton met al zijn vorige teammaats (behalve Alonso ) goede maatjes is.
Posts: 863
Dan is het toch vreemd dat Hamilton met al zijn vorige teammaats (behalve Alonso ) goede maatjes is.
Posts: 859
Dat lag meer aan Alonso dan aan Hamilton heb ik zo het idee..
Posts: 863
Dat bedoelde ik ook.Alonso is geen teamplayer maar ietwat egoïstisch.
Posts: 10.412
ah je kent hem persoonlijk? of reageer je op wat de media schrijft?
Posts: 770
K\'heb zo\'n gevoeld dat alles al geregeld is...
Posts: 414
Laten we het hopen! Vind het trouwens wel grappig. Jullie Ferrari fans wisten in 2007 allemaal zo mooi te vertellen dat Kimi blij was dat hij weg was bij Mclaren, dat hij nog nooit zo veel had gelachen sinds die bij Ferrari reed en dat hij bij Mclaren nooit echt gelukkig was geweest. Wat scherts mijn verbazing, lees ik vandaag op motorsport-total.com
Hinter vorgehaltener Hand wird gemunkelt, dass Räikkönen die Schnauze voll davon hatte, bei Ferrari stets angepasst auftreten zu müssen. Anscheinend will er die Freude am Rennfahren wieder finden - und darauf sieht er bei einem veränderten McLaren-Mercedes-Team ohne Ron Dennis größere Chancen.
Kennelijk is hij juist in zijn periode bij Ferrari de Lol om f1 coureur te zijn verloren.
Posts: 7.177
De line up van hamilton en kimi lijkt me echt niet slecht.
Alleen Alonso bij Ferrari nee ik vind het persoonlijk niet passen.
Alonso houd ervan de eerste keuze te hebben in een team en 2007 zit nog in mijn achterhoofd al kan hij nu veranderd zijn met dat is het
toch iets wat me bij blijft Qua dat. (ps voor mensen gaan zeggen ja je mag niet in het verleden kijken van jou qua presentaties
dit heeft niks met presentaties te maken dit heeft met persoonlijkheid te maken)
Maar ik ben bang gewoon dat het hetzelfde wordt als 2007.
Dat kan gewoon niet nogmaals.
En ja ik blijf erbij dat ik Alonso echt niet bij ferrari vind passen.
Mijn lijst wat ik zou willen
Ferrari- Massa en Rosberg
Mclaren- Kimi en Lewis
Renault- Alonso en Heikki
Toyota- Glock en Trulli
Williams- Nakajima en Sato
Brawn GP- Button en Hulkenburg
Red bull- Vettel en Webber
Nieuwe BMW Qadbak- Heidfeld en Kubica
Force india- Sutil en Luizzi
Toro rosso- Beumi en Alguesuari
Lotus- Fisi en ?
de rest geen idee:P
Posts: 265
Ferrari: Alonso/Raikkonen
Mclaren: Hamilton/Rosberg
BrawnGP: Button/Barrichello
Renault: Grosjean/kubica
Toyota: Glock/Nakajima
Red Bull: Vettel/Webber
Williams: Hulkenberg/Heidfeld
Force India: Sutil/Liuzzi
Toro Rosso: Buemi/Soucek
Dit is mijn hoop/verstand wat het volgend jaar gaat worden
Posts: 11.414
@Cyriel,
Ik zou alleen hopen/aanemen dat Kovalainen bij Renault zit in plaats van Grosjean.
Voor de rest ook helemaal mijn idee van een prima indeling voor volgend seizoen.
Zou alleen geen flauw idee hebben wie er nog in de nieuwe teams komen. Misschien De La Rosa, Trulli en Barrichello? We moeten nog maar afwachten of die teams echt van start gaan. Er zaten er al een paar in de problemen omdat ze nu ineens voor een budget van 100 miljoen aan de bak moeten in plaats van de beloofde 45 miljoen.
Posts: 136
Ik vond het jammer toen Kimi weg ging bij McLaren en zou het toejuichen als hij terugkomt.
Hij weet het maximale uit een McLaren te halen, Lewis zie ik ook in die catagorie, oftewel een sterk team voor 2010.
Posts: 435
Blijkbaar is niet alleen de prestatie op de baan van belang maar ook de verhouding tussen rijder en teambaas.
Todt heeft Kimi een contract aangeboden en de vraag is of de huidige teambaas Kimi een contract had aangeboden als hij toen al teambaas was.
Het zal me niet verbazen als Kimi volgend jaar een stevig partijtje moet knokken tegen lewis.
Posts: 125
Dat velen van jullie denken dat Lewis, Kimi naast zich wil hebben hahaha....Het is zo duidelijk als wat dat ie geen sterke team genoten wilt hebben naast zich....
De vraag is hoever kan Lewis Mclaren nu krijgen zonder zijn gelievde oompie Dennis.....
Ik hoop dat Kimi gelijke kansen krijgt....
En dat Alonso niet past bij Ferrari hahahaha....Alonso past juist bij Ferrari, hij kan de taal heeft het temprament , kan goed comuniceren met de engineers en de Tifosi houden nu al van hem....Hoezo Alonso past niet bij Ferrari...Kimi is juist diegen die niet bij Ferrari past...Mclaren past beter bij Kimi
Posts: 11.414
Heeft er uberhaupt iemand gezegd dat Alonso niet bij Ferrari zou passen?
Hamilton heeft duidelijk laten zien dat hij geen problemen heeft met een sterke teamgenoot. Alonso had er problemen mee ja, maar dat zal toch ook meer de schrik geweest zijn dat hij werd overklast door een rookie.
Posts: 1.175
Beste Patrickl: lees onderstaande nog eens goed en vertel mij wie wie overklast:
nl.wikipedia.org/wiki/Lewis_Hamilton
Ze zijn beiden geeindigd op hetzelfde aantal punten. En nu graag ophouden met de hetze tussen Hamilton en Alonso. Beiden hebben meerdere malen verteld dat ze geen probleem met elkaar hebben. Alonso had een probleem met Ron Dennis!
Posts: 11.414
Schat, ze zijn inderdaad op hetzelfde puntenaantal geeindigd ja. Dat was omdat hamilton in de laatste paar races vrijwel geen punten scoorde.
Alleen was het punt dat Alonso TIJDENS het seizoen zag dat hij overklast werd en ineens moeilijk ging doen. Na 5 of 6 races stond Alonso al op achterstand. Je gaat me niet wijsmaken dat je echt gelooft dat dat geen pijn gedaan heeft.
Sowieso is gelijk eindigen met een rookie natuurlijk ook gewoon dramatisch voor een tweevoudig wereldkampioen. Kom op zeg.
Ik heb helemaal niets tegen Alonso. Hij is ook een van mijn favorieten, maar dat laat onverlet dat hij wel heel duidelijk overklast werd door Hamilton en dat hij daarvan geschrokken was en vervolgens wel degelijk rare dingen ging doen ook tegen Hamilton.
Hou dus inderdaad op met de hetze en bekijk de feiten gewoon zoals ze zijn.