Renault lonkt naar Nokia als hoofdsponsor en Kimi Raikkonen
- Gepubliceerd op 03 sep 2009 09:53
-
16
- Door: Rob Veenstra
Een rechtstreekse ruil behoort dus tot de mogelijkheden, al zou Raikkonen een eerste meerjarige aanbieding ter waarde van 45 miljoen euro afgeslagen hebben. Het binnenhalen van de Fin levert Renault mogelijk ook een nieuwe hoofdsponsor op. Telefoonproducent Nokia, eveneens Fins, zou wel belangstelling hebben in een rentree in de Formule 1. De komst van Raikkonen is echter geen voorwaarde om Renault te steunen, Nokia zou daar hoe dan ook wel heil in zien.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.778 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 222
Zou dat nooit doen als ik Kimi was. Hij heeft het eerste bod gelukkig ook afgeslagen. Renault presteert dit jaar niets en dat met Alonso aan boord. Flavio is ook niet de meest gewillige man. En Renault is nu ook ietwat negatief in de publiciteit met Singapore 08. Ik neem aan dat hij al ex WK ook wel bij een beter team aan de bak kan....
Posts: 5.792
ja nokia deed vroeger altijd mee als sonsor op de blauw- witte wagens ik weet de naam niet meer van het team
Posts: 206
Ja, als ik me niet vergis was dat Tyrrell-Yamaha
Posts: 408
Kimi en Flavio. Ik kan geen overeenkomsten bedenken behalve dat ze beide fijnproevers zijn als het op vrouwen aankomt. De combinatie is zo onwaarschijnlijk dat hij misschien op onverklaarbare wijze nog gaat werken ook, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
Posts: 435
Kimi blijft samen met Massa bij ferrari, en Alonso gaat naar Brawn GP in plaats van Barichello, die gaat met pensioen.
Kimi heeft afgelopen weekend bewezen met een minder wagen toch te winnen. En dat heeft ferrari nodig,
Posts: 10.412
naar bgp? dat zou hij wel nooit doen. dat is geen fabrieks team zie ik niet gebeuren. en renault een slecht team? ook niet zijn met Fernando meerdere keren wk geworden.
Posts: 202
Ik denk dat Raikonen met de gedachte zit om de F1 vaarwel te zeggen en zoals veel finse rijders te gaan rally rijden maar het zou me niks verbazen als het zo mocht zijn dat hij ondanks alle geruchten bij het merk met stijgerende paard blijft
Posts: 22
hm, Iceman proberen warm te krijgen, hoe gaan ze dat doen.
Posts: 866
HAHA alonso had dit jaar al in een Brawn kunnen rijden....Honda bood hem een blanco contract aan waar hij zelf zijn salaris op in mocht vullen.....Maar hij kon ook niet weten dat die auto zo goed was...Denk dat met de huidige stand van zaken voor Kimi Brawn of Red Bull een stuk interresanter is.Ferrari 1 oveerwinning Mclaren 1 en voor de rest Brawn en Red Bull...zoveel veranderd er volgend jaar niet aan de motoren en auto\'s dus weet niet wat onder deze regelementen nou het echte topteam is..
Posts: 435
Volgend jaar geen kers systeem meer, voor ferrari een flinke wijziging aan de auto, grotere tanks in de wagen.
Grotere tanks betekent een andere gewichtsverdeling lijkt mij, zullen de auto voor volgend jaar flink ondeer handen moeten nemen.
En Kimi heeft steeds gezegd dat ferrari het laatste team in de f1 zou zijn.
Posts: 770
haha da\'s waar ook, zal ie flink de balen van hebben..
Posts: 9.889
Goede zaak dat Renault in de F1 wilt blijven. Het zou mij verbazen als Kimi nog bij een ander team dan Ferrari zal gaan rijden want hij lijkt mij niet echt gemotiveerd meer. De reactie van Ferrari op zijn laastte overwinning was wat dat betreft duidelijk \"goede prestatie van Kimi, jammer dat hij dit niet iedere race laat zien van zichzelf ..........\". Men heeft daar na 3 jaar blijkbaar niet het idee dat Kimi altijd voor 100% scherp is.
Kimi zal volgend jaar gewoon lekker gaan rally rijden en waarschijnlijk al snel overwinningen pakken in die race klasse. Past hij naar mijn idee ook veel beter bij. Minder glamour, meer mannen van die niet lullen maar rijden.
Posts: 11.414
Dat Kimi ooit gezegd heeft dat Ferrari zijn laatste team zou zijn slaat nu natuurlijk nergens meer op. Dat zei hij omdat hij er niet vanuit zou gaan dat ze hem er daar uit zouden zetten.
Ferrari gaat wel vaker slecht om met hun wereldkampioenen (Prost ook al bijvoorbeeld), maar toch. Dat Kimi daar weg zou moeten slaat natuurlijk echt nergens op.
Posts: 1.725
Wat heb je aan wereldkampioenen? De Villeneuve\'s van vroeger en de Massa\'s van nu zijn zeker even goed.
Posts: 368
Wat heb je aan wereldkampioenen?? Ben je nou echt zo dom?! Dit zijn mannen die reeds bewezen hebben het in zich te hebben om aan het einde van het seizoen net ff beter te zijn dan al ie andere coureurs! Komt bij dat een Massa van nu nog niet eens de Ferrari van de Gilles Villeneuve van toen zou mogen wassen!!!
Posts: 859
Ik denk niet dat Kimi op Renault zit te wachten..