Renault lonkt naar Nokia als hoofdsponsor en Kimi Raikkonen
- Gepubliceerd op 03 sep 2009 09:53
-
16
- Door: Rob Veenstra
Een rechtstreekse ruil behoort dus tot de mogelijkheden, al zou Raikkonen een eerste meerjarige aanbieding ter waarde van 45 miljoen euro afgeslagen hebben. Het binnenhalen van de Fin levert Renault mogelijk ook een nieuwe hoofdsponsor op. Telefoonproducent Nokia, eveneens Fins, zou wel belangstelling hebben in een rentree in de Formule 1. De komst van Raikkonen is echter geen voorwaarde om Renault te steunen, Nokia zou daar hoe dan ook wel heil in zien.
Trending nieuws
-
Uitslag F1-race Monaco op losse schroeven: zware straffen dreigen
De uitslag van de Grand Prix van Monaco ligt nog lang niet vast. Tijdens de race draaiden de stewards overuren en wer...
07 jun 2026 18:08 -
Hadjar vecht zich ondanks technische problemen naar eerste Red Bull-podium
Isack Hadjar is als derde geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco en heeft daarmee zijn allereerste podium al...
07 jun 2026 18:05 -
Antonelli glunder na nieuwe zegetocht: "Werk nog niet gedaan"
Andrea Kimi Antonelli is de nieuwe koning van Monaco. Hij hield vandaag zijn hoofd koel in de extreme chaos in de str...
07 jun 2026 17:54 -
Verstappen diep teleurgesteld: "Dit is klote"
Max Verstappen beleefde vandaag een nachtmerrie in Monaco. Hij startte op de tweede plaats, maar kwam door motorprobl...
07 jun 2026 18:26 -
Gefrustreerde Russell haalt uit na zware straf in Monaco: "Dit klopt niet"
George Russell is door meerdere straffen als veertiende geëindigd tijdens de Grand Prix van Monaco. De Brit reed...
07 jun 2026 19:08
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 628
- Podiums 9
- Grand Prix 198
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.609 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.870 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenFerrariGuus
Posts: 222
Zou dat nooit doen als ik Kimi was. Hij heeft het eerste bod gelukkig ook afgeslagen. Renault presteert dit jaar niets en dat met Alonso aan boord. Flavio is ook niet de meest gewillige man. En Renault is nu ook ietwat negatief in de publiciteit met Singapore 08. Ik neem aan dat hij al ex WK ook wel bij een beter team aan de bak kan....
felix50
Posts: 5.792
ja nokia deed vroeger altijd mee als sonsor op de blauw- witte wagens ik weet de naam niet meer van het team
WH
Posts: 206
Ja, als ik me niet vergis was dat Tyrrell-Yamaha
smvs
Posts: 408
Kimi en Flavio. Ik kan geen overeenkomsten bedenken behalve dat ze beide fijnproevers zijn als het op vrouwen aankomt. De combinatie is zo onwaarschijnlijk dat hij misschien op onverklaarbare wijze nog gaat werken ook, maar ik kan me er weinig bij voorstellen.
kieko
Posts: 435
Kimi blijft samen met Massa bij ferrari, en Alonso gaat naar Brawn GP in plaats van Barichello, die gaat met pensioen.
Kimi heeft afgelopen weekend bewezen met een minder wagen toch te winnen. En dat heeft ferrari nodig,
alonso fan
Posts: 10.412
naar bgp? dat zou hij wel nooit doen. dat is geen fabrieks team zie ik niet gebeuren. en renault een slecht team? ook niet zijn met Fernando meerdere keren wk geworden.
Zipp85
Posts: 202
Ik denk dat Raikonen met de gedachte zit om de F1 vaarwel te zeggen en zoals veel finse rijders te gaan rally rijden maar het zou me niks verbazen als het zo mocht zijn dat hij ondanks alle geruchten bij het merk met stijgerende paard blijft
Jan007
Posts: 22
hm, Iceman proberen warm te krijgen, hoe gaan ze dat doen.
de autoverkoper
Posts: 866
HAHA alonso had dit jaar al in een Brawn kunnen rijden....Honda bood hem een blanco contract aan waar hij zelf zijn salaris op in mocht vullen.....Maar hij kon ook niet weten dat die auto zo goed was...Denk dat met de huidige stand van zaken voor Kimi Brawn of Red Bull een stuk interresanter is.Ferrari 1 oveerwinning Mclaren 1 en voor de rest Brawn en Red Bull...zoveel veranderd er volgend jaar niet aan de motoren en auto\'s dus weet niet wat onder deze regelementen nou het echte topteam is..
kieko
Posts: 435
Volgend jaar geen kers systeem meer, voor ferrari een flinke wijziging aan de auto, grotere tanks in de wagen.
Grotere tanks betekent een andere gewichtsverdeling lijkt mij, zullen de auto voor volgend jaar flink ondeer handen moeten nemen.
En Kimi heeft steeds gezegd dat ferrari het laatste team in de f1 zou zijn.
van heemschut
Posts: 770
haha da\'s waar ook, zal ie flink de balen van hebben..
Maximo
Posts: 9.885
Goede zaak dat Renault in de F1 wilt blijven. Het zou mij verbazen als Kimi nog bij een ander team dan Ferrari zal gaan rijden want hij lijkt mij niet echt gemotiveerd meer. De reactie van Ferrari op zijn laastte overwinning was wat dat betreft duidelijk \"goede prestatie van Kimi, jammer dat hij dit niet iedere race laat zien van zichzelf ..........\". Men heeft daar na 3 jaar blijkbaar niet het idee dat Kimi altijd voor 100% scherp is.
Kimi zal volgend jaar gewoon lekker gaan rally rijden en waarschijnlijk al snel overwinningen pakken in die race klasse. Past hij naar mijn idee ook veel beter bij. Minder glamour, meer mannen van die niet lullen maar rijden.
patrickl
Posts: 11.414
Dat Kimi ooit gezegd heeft dat Ferrari zijn laatste team zou zijn slaat nu natuurlijk nergens meer op. Dat zei hij omdat hij er niet vanuit zou gaan dat ze hem er daar uit zouden zetten.
Ferrari gaat wel vaker slecht om met hun wereldkampioenen (Prost ook al bijvoorbeeld), maar toch. Dat Kimi daar weg zou moeten slaat natuurlijk echt nergens op.
f60
Posts: 1.725
Wat heb je aan wereldkampioenen? De Villeneuve\'s van vroeger en de Massa\'s van nu zijn zeker even goed.
kombatunit
Posts: 859
Ik denk niet dat Kimi op Renault zit te wachten..