Raikkonen maakt zich geen zorgen om Formule 1 toekomst

  • Gepubliceerd op 29 aug 2009 16:24
  • 17
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen maakt zich geen zorgen om zijn toekomst in de Formule 1, ondanks aanhoudende geruchten dat hij zijn huidige Ferrari-contract niet gaat uitdienen. De Finse wereldkampioen heeft een contract met Ferrari tot eind 2010, maar het gerucht gaat dat de Italianen zijn contract af willen kopen om hem plaats te laten maken voor Fernando Alonso.

Raikkonen: "Als ik om wat voor reden dan ook volgend seizoen niet voor Ferrari zal rijden, dan heb ik nog andere mogelijkheden. Er zijn genoeg teams die me willen hebben. Ik ben nog te jong om te stoppen met Formule 1. Ik heb nog een contract met Ferrari tot eind 2010, als ik niet had willen racen had ik dat contract nooit getekend."

De opmerkingen van Raikkonen maakt het minder aannemelijk dat de Fin de Formule 1 vaarwel wil zeggen. Vooralsnog lijkt er wel waarheid te zitten in het feit dat het niet zeker is dat de Fin volgend seizoen voor Ferrari. Naar verluidt heeft Raikkonen al gesprekken gevoerd met Brawn GP, maar ook zijn oude werkgever McLaren zou wel oren hebben naar zijn diensten.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    hoor ik hier een Alonso naar Ferrari in 2010.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 17:12
  • mister S

    Posts: 298

    hahahah, raikkonen maakt zich ook nergens zorgen om, die drinkt wel wat wodka of whisky en dan is ie het weer vergeten. Denk idd ook dat er genoeg teams zijn die deze (toch nog snelle man, die 2 jaar geleden nog wk werd) willen hebben.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 17:21
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Mocht hij volgend jaar niet voor Ferrari rijden, hoop ik dat hij terug gaat naar McLaren. Vind hem daar nog altijd het beste passen.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 17:44
  • Sinds hij in 2007 de wereldtitel heeft gehaald vind ik hem niet meer rijden zoals daarvoor. Het vuur in hem is aan het doven wat betreft de Formule-1. Dat kan niemand ontkennen. Persoonlijk hoop ik hem terug te zien in een McLaren.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:06
  • Gard

    Posts: 863

    Als een coureur tussentijds van team wil veranderen is Leiden in last.Ik vind het zachtjes uitgedrukt niet netjes van Ferrari om dit te doen en ik hoop dat ze de contracten uitdienen.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:08
  • Als Raikkonen echt weg zou moeten zou ik hopen dat Raikkonen terug naar McLaren gaat. Hamilton & Raikkonen vs Alonso & Massa.
    Hoewel ik toch liever Alonso en Raikkonen naast elkaar zie rijden in 1 team. Denk dat Massa en Alonso bij Ferrari dezelfde effecten geeft als in 2007 Hamilton en Alonso bij McLaren

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:08
    • Het is al zo vaak gezegt: Alonso had geen hekel aan Hamilton als persoon, maar aan Ron Dennis, die zijn leerling voortrok. Heb je vandaag niet naar Olav Mol geluisterd tijdens die kwalificatie? Heel het team wil graag dat Alonso terugkomt.

      Alonso en Massa is niet eens zo\'n gek idee hoor. 2 coureurs die tot het einde blijven pushen. Beide hebben een grote passie voor het racen, en juist bij hun 2 merk je dat.

      • + 0
      • 29 aug 2009 - 18:15
      • Gard

        Posts: 863

        En waarom zat hij steeds Hamilton zwart te maken in de spaanse pers.Later riep Alonso dat hij niet achtergesteld werd t.o.v. Hamilton.Alonso is wat mij betreft niet te vertrouwen ik vind hem een geniepig achterbaks manneke.

        • + 0
        • 29 aug 2009 - 20:04
      • mister S

        Posts: 298

        ja, past wel bij ferrari. Is een passie vol merk, zou vet zijn als de rijders dat ook zijn.

        • + 0
        • 29 aug 2009 - 21:09
        • felix50

          Posts: 5.792

          ben het eens met jou . ik denk dat alonso net als wat hij in het verleden bij renault en mlaren gedaan heeft de wagen nog net een beetje sneller maken ,het bij ferarri ook kan.Raik mag van mij ook wel weer naar mclaren want die wagen is al weer top.raik kan geen wagen ontwikkelen Ham. wel die heeft dit jaar heel veel geleerd denk ik

          • + 0
          • 30 aug 2009 - 09:27
        • Gard

          Posts: 863

          En als Hamilton passie vertoond is hij ineens arrogant.Vreemde logica

          • + 0
          • 30 aug 2009 - 10:34
  • Apollo

    Posts: 79

    Raikkonen wordt naar mijn mening onterecht ondergewaardeerd laatste tijd/jaar. Hij mag dan misschien niet de meest complete rijder van de grid zijn (dat is Alonso imo), hij is nog steeds één van de snelste, zoniet de snelste, zeker op vlak van race-ritme, qualificaties laten soms wel eens de wensen over, alhoewel hij vroeger in de McLaren ook dan bloedsnel was! Zonde van Ferrari ALS ze hem laten gaan. Iedereen vergeet precies dat hij 2 jaar geleden WK was.. kimi blijft mijn favoriet! Iceman N°1

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:12
  • ives

    Posts: 1.278

    En iedereen die denkt dat hij niet meer gemotiveerd is. Hij wou zijn carriere bij Ferrari eindigen maar moest dat niet lukken wil hij nog wel bij een ander team rijden! Tof, zo kunnen we toch nog wat langer van hem genieten :D

    En dan hoop ik dat hij naar Mclaren terugkeerd, zodat hij weer ouderwets kan vlammen. Ik denk namelijk dat de Mclaren beter geschikt is voor Kimi.

    De Ferrari heeft aerodynamische grip, de Mclaren vooral mechanische. En dat laatste laat toe om de auto te gooien en te smijten. De Ferrrari is denk ik meer een steriele auto, terwijl de Mclarens zowel in Hamilton zijn handen, als die van Kimi altijd veel aggresiever konden rijden

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 18:19
  • f60

    Posts: 1.725

    Wie weet blijft Raikkonen gewoon bij Ferrari en gaat Alonso terug naar McLaren.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 21:38
  • Smitju

    Posts: 442

    Raikkonen die wilde toch rally rijden? Ik denk niet dat ALS hij terug gaat naar McLaren dat ze hem dat toe laten.

    • + 0
    • 29 aug 2009 - 22:50
  • ronnie

    Posts: 60

    Schumacher kreeg in 1995 een mega aanbieding van Ferrari om er voor te zorgen dat Ferrari weer ging winnen en terug te keren naar het niveau waar ze horen. Echte kenners weten dat een paar jaar eerder dit voorstel ook is gedaan aan Ayrton Senna. Deze heeft toen bedankt omdat hij alleen maar wou winnen en dus in de beste auto wou rijden. Geld was voor hem een mindere motivatie. Daarom verliet hij uiteindelijk ook Mclaren. Omdat hij weer wou winnen en hij zag meer kans dat bij williams te doen dan bij ieder ander team. Raikkonen is een twijfel geval of het geld was of de wil om kanpioen te worden. Zijn officiele lezing was dat hij de kans niet kreeg om dat te bewerkstelligen bij mclaren omdat hij daar of de snelste auto kreeg die hopeloos onbetrouwbaar was of een betrouwbare auto die niet snel genoeg was. Mijn conclusie op basis van deze feiten is daarom dat als raikkonen Ferrari aan het einde van het jaar (a; dan niet vrijwillig of word afgekocht) en nog wel door wil in de formule 1 hij vrijwel zeker volgend jaar weer bij Mclaren rijd. Finnen passen gewoon het beste bij Mclaren. Weinig spraakzame Finnen maar heel snelle coureurs is gewoon synoniem geweest voor Mclaren de afgelopen jaren. Het past gewoon samen.

    • + 0
    • 30 aug 2009 - 00:12
  • dvz1975

    Posts: 5

    Doe kimmi maar weer terug naar Mclaren. In de tijd dat hij daar al reed waren de motoren vaak onbetrouwbaar. Ik denk dat Kimi al eerder WK had kunnen worden als de McLaren toen betrouwbaarder was geweest.
    Zoals hierboven ook al is geschreven denk ik dat de combi Kimi/Hamilton vs Alonso/Massa een uitermate gaaf seizoen kan opleveren. En laten ze dan ook gewoon KERS er maar in houden, de laatste races begint toch duidleijk te worden dat hier best enige sensatie mee behaald kan worden.
    Ik hoop dat Kimi nog even in de F1 blijft, bij welk team dan ook.

    • + 0
    • 30 aug 2009 - 10:40

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar