Raikkonen maakt zich geen zorgen om Formule 1 toekomst
- Gepubliceerd op 29 aug 2009 16:24
-
17
- Door: Dennis Roke
Raikkonen: "Als ik om wat voor reden dan ook volgend seizoen niet voor Ferrari zal rijden, dan heb ik nog andere mogelijkheden. Er zijn genoeg teams die me willen hebben. Ik ben nog te jong om te stoppen met Formule 1. Ik heb nog een contract met Ferrari tot eind 2010, als ik niet had willen racen had ik dat contract nooit getekend."
De opmerkingen van Raikkonen maakt het minder aannemelijk dat de Fin de Formule 1 vaarwel wil zeggen. Vooralsnog lijkt er wel waarheid te zitten in het feit dat het niet zeker is dat de Fin volgend seizoen voor Ferrari. Naar verluidt heeft Raikkonen al gesprekken gevoerd met Brawn GP, maar ook zijn oude werkgever McLaren zou wel oren hebben naar zijn diensten.
Trending nieuws
-
'Williams wil niet wachten op Sainz en Albon: Pérez mogelijk naar Britse renstal'
Williams houdt de ontwikkelingen op de rijdersmarkt nauwlettend in de gaten. De renstal uit Grove zou serieuze intere...
22 jun 2026 15:24 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Haas geeft Le Mans-winnaar de kans in Oostenrijk
Het team van Haas geeft aankomend weekend in Oostenrijk reservecoureur en Le Mans-winnaar Ryo Hirakawa de kans in de ...
22 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.506 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 1.748
hoor ik hier een Alonso naar Ferrari in 2010.
Posts: 298
hahahah, raikkonen maakt zich ook nergens zorgen om, die drinkt wel wat wodka of whisky en dan is ie het weer vergeten. Denk idd ook dat er genoeg teams zijn die deze (toch nog snelle man, die 2 jaar geleden nog wk werd) willen hebben.
Posts: 63
Mocht hij volgend jaar niet voor Ferrari rijden, hoop ik dat hij terug gaat naar McLaren. Vind hem daar nog altijd het beste passen.
Posts: 3.471
Sinds hij in 2007 de wereldtitel heeft gehaald vind ik hem niet meer rijden zoals daarvoor. Het vuur in hem is aan het doven wat betreft de Formule-1. Dat kan niemand ontkennen. Persoonlijk hoop ik hem terug te zien in een McLaren.
Posts: 863
Als een coureur tussentijds van team wil veranderen is Leiden in last.Ik vind het zachtjes uitgedrukt niet netjes van Ferrari om dit te doen en ik hoop dat ze de contracten uitdienen.
Posts: 222
Als Raikkonen echt weg zou moeten zou ik hopen dat Raikkonen terug naar McLaren gaat. Hamilton & Raikkonen vs Alonso & Massa.
Hoewel ik toch liever Alonso en Raikkonen naast elkaar zie rijden in 1 team. Denk dat Massa en Alonso bij Ferrari dezelfde effecten geeft als in 2007 Hamilton en Alonso bij McLaren
Posts: 3.471
Het is al zo vaak gezegt: Alonso had geen hekel aan Hamilton als persoon, maar aan Ron Dennis, die zijn leerling voortrok. Heb je vandaag niet naar Olav Mol geluisterd tijdens die kwalificatie? Heel het team wil graag dat Alonso terugkomt.
Alonso en Massa is niet eens zo\'n gek idee hoor. 2 coureurs die tot het einde blijven pushen. Beide hebben een grote passie voor het racen, en juist bij hun 2 merk je dat.
Posts: 863
En waarom zat hij steeds Hamilton zwart te maken in de spaanse pers.Later riep Alonso dat hij niet achtergesteld werd t.o.v. Hamilton.Alonso is wat mij betreft niet te vertrouwen ik vind hem een geniepig achterbaks manneke.
Posts: 298
ja, past wel bij ferrari. Is een passie vol merk, zou vet zijn als de rijders dat ook zijn.
Posts: 5.792
ben het eens met jou . ik denk dat alonso net als wat hij in het verleden bij renault en mlaren gedaan heeft de wagen nog net een beetje sneller maken ,het bij ferarri ook kan.Raik mag van mij ook wel weer naar mclaren want die wagen is al weer top.raik kan geen wagen ontwikkelen Ham. wel die heeft dit jaar heel veel geleerd denk ik
Posts: 863
En als Hamilton passie vertoond is hij ineens arrogant.Vreemde logica
Posts: 79
Raikkonen wordt naar mijn mening onterecht ondergewaardeerd laatste tijd/jaar. Hij mag dan misschien niet de meest complete rijder van de grid zijn (dat is Alonso imo), hij is nog steeds één van de snelste, zoniet de snelste, zeker op vlak van race-ritme, qualificaties laten soms wel eens de wensen over, alhoewel hij vroeger in de McLaren ook dan bloedsnel was! Zonde van Ferrari ALS ze hem laten gaan. Iedereen vergeet precies dat hij 2 jaar geleden WK was.. kimi blijft mijn favoriet! Iceman N°1
Posts: 1.278
En iedereen die denkt dat hij niet meer gemotiveerd is. Hij wou zijn carriere bij Ferrari eindigen maar moest dat niet lukken wil hij nog wel bij een ander team rijden! Tof, zo kunnen we toch nog wat langer van hem genieten :D
En dan hoop ik dat hij naar Mclaren terugkeerd, zodat hij weer ouderwets kan vlammen. Ik denk namelijk dat de Mclaren beter geschikt is voor Kimi.
De Ferrari heeft aerodynamische grip, de Mclaren vooral mechanische. En dat laatste laat toe om de auto te gooien en te smijten. De Ferrrari is denk ik meer een steriele auto, terwijl de Mclarens zowel in Hamilton zijn handen, als die van Kimi altijd veel aggresiever konden rijden
Posts: 1.725
Wie weet blijft Raikkonen gewoon bij Ferrari en gaat Alonso terug naar McLaren.
Posts: 442
Raikkonen die wilde toch rally rijden? Ik denk niet dat ALS hij terug gaat naar McLaren dat ze hem dat toe laten.
Posts: 60
Schumacher kreeg in 1995 een mega aanbieding van Ferrari om er voor te zorgen dat Ferrari weer ging winnen en terug te keren naar het niveau waar ze horen. Echte kenners weten dat een paar jaar eerder dit voorstel ook is gedaan aan Ayrton Senna. Deze heeft toen bedankt omdat hij alleen maar wou winnen en dus in de beste auto wou rijden. Geld was voor hem een mindere motivatie. Daarom verliet hij uiteindelijk ook Mclaren. Omdat hij weer wou winnen en hij zag meer kans dat bij williams te doen dan bij ieder ander team. Raikkonen is een twijfel geval of het geld was of de wil om kanpioen te worden. Zijn officiele lezing was dat hij de kans niet kreeg om dat te bewerkstelligen bij mclaren omdat hij daar of de snelste auto kreeg die hopeloos onbetrouwbaar was of een betrouwbare auto die niet snel genoeg was. Mijn conclusie op basis van deze feiten is daarom dat als raikkonen Ferrari aan het einde van het jaar (a; dan niet vrijwillig of word afgekocht) en nog wel door wil in de formule 1 hij vrijwel zeker volgend jaar weer bij Mclaren rijd. Finnen passen gewoon het beste bij Mclaren. Weinig spraakzame Finnen maar heel snelle coureurs is gewoon synoniem geweest voor Mclaren de afgelopen jaren. Het past gewoon samen.
Posts: 5
Doe kimmi maar weer terug naar Mclaren. In de tijd dat hij daar al reed waren de motoren vaak onbetrouwbaar. Ik denk dat Kimi al eerder WK had kunnen worden als de McLaren toen betrouwbaarder was geweest.
Zoals hierboven ook al is geschreven denk ik dat de combi Kimi/Hamilton vs Alonso/Massa een uitermate gaaf seizoen kan opleveren. En laten ze dan ook gewoon KERS er maar in houden, de laatste races begint toch duidleijk te worden dat hier best enige sensatie mee behaald kan worden.
Ik hoop dat Kimi nog even in de F1 blijft, bij welk team dan ook.